Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - aracım beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

aracım beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
cepmax Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Ekim 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cepmax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: aracım beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar
    Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 03:30
dizel araç 



aracımın beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar
aracımızın beygir gücünü nereden anlarız
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 09:15

bence aracın gücü arttığı için aracı kaldırmak hareket ettirmek motor için daha kolay olacağından eskisine göre aynı sürüş stilinde gaza daha az basarsın, bu sebeple yakıtında düşme olacaktır.

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 09:22
metin kardesimin aksine ne kadar cok beygir o kadar cok yakıt o kadar beygiri doyurmak kolay mı metin kardesim ya :)))
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 09:47
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

metin kardesimin aksine ne kadar cok beygir o kadar cok yakıt o kadar beygiri doyurmak kolay mı metin kardesim ya :)))
 
eğer sürüş şekli yaptığı hız değişmezse yakıt düşer, misal normal bir yolda herzaman yarım gaz gidiyorsan çeyrek gazla gidiceksin ozaman düşer.
 
tabi motor güçlendi diye gaza yüklenirsen artar,
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 09:49
bence aracın motoruna , ağırlığına bağlı...ama ben bu çip yada beygir yükseltmeye karşıyım.. aracın her yeriyle oynarım ama motoruna dokunmam Sırıtma o rası aracın can damarı.. kalbi...beyni... karıştırmamak lazım Thumbs Up
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 10:15
Gülmee yani
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 10:57
Bir aracin hareket edebilmesi icin 2 temel ihtiyaca gerek duyulur.

1. Aracin kasasini hava ortaminda ileriye goturmek,
2. Tekerlekleri dondurmek.

Bu iki is, motorda harcanan yakit ile olusturulan enerjinin %20'si kadari ile gerceklestirilir. Geri kalan %80 lik kisim motorda olusan isi(az bir miktari), hareket organlarindaki surtunme ve frenlemeden kaynaklanir.

Dolayisiyla, hp arttikca yakitta artacaktir.

1 hp demek, 33.000 pound'luk bir agirligi bir dakika icerisinde kaldirmak icin gerekli guce denir. Aracinizdaki hp degerini ogrenmek icin en iyi ve kisa yol ureticinin verdigi degerleri ogrenmektir. Kullanim kilavuzunda ya da internette bu degerleri bulabilirsiniz. Ya da dyno test yaptirmaniz gerekir.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 11:08
koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 11:09
bence önemli olan bı arabada beygir değil tork gücü beygir ne kadar yüksek olursa olsun  torkun düşükse araba zaten gitmez 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 11:29
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

bence önemli olan bı arabada beygir değil tork gücü beygir ne kadar yüksek olursa olsun  torkun düşükse araba zaten gitmez 


Tork gucu ile hp arasindaki formul asaigdaki gibidir.

HP = (Tork x rpm)/5252

Bu formule gore, rpm'in 5252'den dusun oldugu her durumda HP degeri Tork degerinden dusuk olacaktir. Diger taraftan, rpm'in 5252'den buyuk oldugu her degerde ise HP degeri torktan buyuk olacaktir. Bu nedenledir ki bazi araclarda HP buyurken tork kuculur(ya da tersi).

Formulu su sekilde de yazabiliriz:

Tork = (HP x 5252)/ rpm


Ornegin, bir motor 850 hp degerinde ise, 9000 rpm'de
(850x5252)/9000= 496 lb-ft tork degerine sahiptir.

Benzer sekilde, 496 lb-ft tork degerine sahip olan bir motor, 4500 rpm'de 425 hp verecektir.

Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 11:31
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall


Oyle mi oldu Ouch
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 11:53
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

metin kardesimin aksine ne kadar cok beygir o kadar cok yakıt o kadar beygiri doyurmak kolay mı metin kardesim ya :)))
 
aracın motor hacmi küçük,, beygir gücü yüksekse o araç az yakan araçtır diye biliyorum


Düzenleyen ose307 - 05 Temmuz 2011 Saat 11:55
Yukarı Dön
toprakk Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Mart - 1979

Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 168
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toprakk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 13:18
basarsan fazla yakar tabiki. fakat her beygir gücü yüksek araç fazla yakacak diye birşey yoktur. beygir gücü yüksek araç araçtaki tonajı daha rahat kaldırır. yüksek dewirlerde kullanmadığın sürece aksine az bile yakar. 
2003 model 206
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 14:11
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall


Oyle mi oldu Ouch
 
peki abi şunun da açıklamasını yaparmısın kafamda iyice yerleşsin,
 
206 1.4 hdi araca chip uygulaması yaparak beygir gücü artıyor. bu sebeple aracın gücü artıyor akabinde yakıtıda düşüyormuş bunun açıklaması nedir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 14:22
aynı kasa aynı ağırlıkta 2 araç için
arkadaşlar torku benim aracımdan 60 fazla olan aracı ben çok rahat geçiyorum...

ben anlık ivmelerde torkun yani yokuşta gazı kökleme vs. gibi durumlarda tork önemli.

ama uzun süreli ivme ve mak. sürat beygıre baglı dıye bılıyorum
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 14:58
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall


Oyle mi oldu Ouch
 
peki abi şunun da açıklamasını yaparmısın kafamda iyice yerleşsin,
 
206 1.4 hdi araca chip uygulaması yaparak beygir gücü artıyor. bu sebeple aracın gücü artıyor akabinde yakıtıda düşüyormuş bunun açıklaması nedir.


Konu hakkinda bilgim ve tecrubem pek yok ancak yine de dusuncelerimi yazayim.
Araba ureticileri ECU yazilimlarini ve parametrelerini ayarlarken optimum emisyon ve yakit ekonomisini on planda tutarlar. Bunun icin yakit haritalari(fuel maps) olustururlar. Chiptuning ile bu parametrelerde gerekli oynamalar yapilarak aracin daha cok guc uretmesi saglanabiliyor. Eger aracin ayni yakit ile daha cok guc uretmesi saglanabiliyorsa zaten olay cozulmustur. Zira bu daha az yakit tuketiyor anlamina da gelir. Aslinda konu ile yakindan ilgili sponsorumuz daha net cevaplar verecektir diye dusunuyorum.
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 15:19

Tork, aracin motorunun ortaya koydugu dondurme gucudur ve olculebilir bir guctur.
HP(beygir gucu) ise tork ve devire bagli olarak hesaplanabilen is yapma birimidir ve bir isi ne kadar hizli yapabileceginizin gostergesidir. Ornegin hiz. Zaten bir araca ait HP degeri verilirken mutlaka maximum torkta elde edilen HP degeridir gibi bir ibare bulunur.

Yukarı Dön
toga406 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toga406 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2012 Saat 11:31
motor gücü ve torku hesaplaman için aracı dyno teste sokman gerek
ama unutmayın maksimum beygir ve tork egrisi dip gazda veya belli aralıklarda verir araçlar
normal kullanımlarda hiç bir zaman o değerleri göremeyiz.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6355 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 418 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 542 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 303 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5055 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 582 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 380 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 618 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 219 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 547 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 753 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2225 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1006 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5537 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4778 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2005 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 505 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2182 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37239 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English