Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

aracım beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16116
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 18:14
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: aracım beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar
Mesajı Yazan: cepmax
Konu: aracım beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 03:30
dizel araç 



aracımın beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar
aracımızın beygir gücünü nereden anlarız



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 09:15

bence aracın gücü arttığı için aracı kaldırmak hareket ettirmek motor için daha kolay olacağından eskisine göre aynı sürüş stilinde gaza daha az basarsın, bu sebeple yakıtında düşme olacaktır.



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 09:22
metin kardesimin aksine ne kadar cok beygir o kadar cok yakıt o kadar beygiri doyurmak kolay mı metin kardesim ya :)))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 09:47
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

metin kardesimin aksine ne kadar cok beygir o kadar cok yakıt o kadar beygiri doyurmak kolay mı metin kardesim ya :)))
 
eğer sürüş şekli yaptığı hız değişmezse yakıt düşer, misal normal bir yolda herzaman yarım gaz gidiyorsan çeyrek gazla gidiceksin ozaman düşer.
 
tabi motor güçlendi diye gaza yüklenirsen artar,


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 09:49
bence aracın motoruna , ağırlığına bağlı...ama ben bu çip yada beygir yükseltmeye karşıyım.. aracın her yeriyle oynarım ama motoruna dokunmam Sırıtma o rası aracın can damarı.. kalbi...beyni... karıştırmamak lazım Thumbs Up


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 10:15
Gülmee yani


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 10:57
Bir aracin hareket edebilmesi icin 2 temel ihtiyaca gerek duyulur.

1. Aracin kasasini hava ortaminda ileriye goturmek,
2. Tekerlekleri dondurmek.

Bu iki is, motorda harcanan yakit ile olusturulan enerjinin %20'si kadari ile gerceklestirilir. Geri kalan %80 lik kisim motorda olusan isi(az bir miktari), hareket organlarindaki surtunme ve frenlemeden kaynaklanir.

Dolayisiyla, hp arttikca yakitta artacaktir.

1 hp demek, 33.000 pound'luk bir agirligi bir dakika icerisinde kaldirmak icin gerekli guce denir. Aracinizdaki hp degerini ogrenmek icin en iyi ve kisa yol ureticinin verdigi degerleri ogrenmektir. Kullanim kilavuzunda ya da internette bu degerleri bulabilirsiniz. Ya da dyno test yaptirmaniz gerekir.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 11:08
koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 11:09
bence önemli olan bı arabada beygir değil tork gücü beygir ne kadar yüksek olursa olsun  torkun düşükse araba zaten gitmez 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 11:29
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

bence önemli olan bı arabada beygir değil tork gücü beygir ne kadar yüksek olursa olsun  torkun düşükse araba zaten gitmez 


Tork gucu ile hp arasindaki formul asaigdaki gibidir.

HP = (Tork x rpm)/5252

Bu formule gore, rpm'in 5252'den dusun oldugu her durumda HP degeri Tork degerinden dusuk olacaktir. Diger taraftan, rpm'in 5252'den buyuk oldugu her degerde ise HP degeri torktan buyuk olacaktir. Bu nedenledir ki bazi araclarda HP buyurken tork kuculur(ya da tersi).

Formulu su sekilde de yazabiliriz:

Tork = (HP x 5252)/ rpm


Ornegin, bir motor 850 hp degerinde ise, 9000 rpm'de
(850x5252)/9000= 496 lb-ft tork degerine sahiptir.

Benzer sekilde, 496 lb-ft tork degerine sahip olan bir motor, 4500 rpm'de 425 hp verecektir.



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 11:31
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall


Oyle mi oldu Ouch


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 11:53
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

metin kardesimin aksine ne kadar cok beygir o kadar cok yakıt o kadar beygiri doyurmak kolay mı metin kardesim ya :)))
 
aracın motor hacmi küçük,, beygir gücü yüksekse o araç az yakan araçtır diye biliyorum


Mesajı Yazan: toprakk
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 13:18
basarsan fazla yakar tabiki. fakat her beygir gücü yüksek araç fazla yakacak diye birşey yoktur. beygir gücü yüksek araç araçtaki tonajı daha rahat kaldırır. yüksek dewirlerde kullanmadığın sürece aksine az bile yakar. 

-------------
2003 model 206


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:11
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall


Oyle mi oldu Ouch
 
peki abi şunun da açıklamasını yaparmısın kafamda iyice yerleşsin,
 
206 1.4 hdi araca chip uygulaması yaparak beygir gücü artıyor. bu sebeple aracın gücü artıyor akabinde yakıtıda düşüyormuş bunun açıklaması nedir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:22
aynı kasa aynı ağırlıkta 2 araç için
arkadaşlar torku benim aracımdan 60 fazla olan aracı ben çok rahat geçiyorum...

ben anlık ivmelerde torkun yani yokuşta gazı kökleme vs. gibi durumlarda tork önemli.

ama uzun süreli ivme ve mak. sürat beygıre baglı dıye bılıyorum


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:58
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi Wall


Oyle mi oldu Ouch
 
peki abi şunun da açıklamasını yaparmısın kafamda iyice yerleşsin,
 
206 1.4 hdi araca chip uygulaması yaparak beygir gücü artıyor. bu sebeple aracın gücü artıyor akabinde yakıtıda düşüyormuş bunun açıklaması nedir.


Konu hakkinda bilgim ve tecrubem pek yok ancak yine de dusuncelerimi yazayim.
Araba ureticileri ECU yazilimlarini ve parametrelerini ayarlarken optimum emisyon ve yakit ekonomisini on planda tutarlar. Bunun icin yakit haritalari(fuel maps) olustururlar. Chiptuning ile bu parametrelerde gerekli oynamalar yapilarak aracin daha cok guc uretmesi saglanabiliyor. Eger aracin ayni yakit ile daha cok guc uretmesi saglanabiliyorsa zaten olay cozulmustur. Zira bu daha az yakit tuketiyor anlamina da gelir. Aslinda konu ile yakindan ilgili sponsorumuz daha net cevaplar verecektir diye dusunuyorum.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 15:19

Tork, aracin motorunun ortaya koydugu dondurme gucudur ve olculebilir bir guctur.
HP(beygir gucu) ise tork ve devire bagli olarak hesaplanabilen is yapma birimidir ve bir isi ne kadar hizli yapabileceginizin gostergesidir. Ornegin hiz. Zaten bir araca ait HP degeri verilirken mutlaka maximum torkta elde edilen HP degeridir gibi bir ibare bulunur.



Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 11:31
motor gücü ve torku hesaplaman için aracı dyno teste sokman gerek
ama unutmayın maksimum beygir ve tork egrisi dip gazda veya belli aralıklarda verir araçlar
normal kullanımlarda hiç bir zaman o değerleri göremeyiz.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net