![]() |
|
Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 12:44 |
Michelin’in Araştırmasına Göre Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor.
Michelin’in, Eylül, Ekim ve Kasım aylarında, Türkiye çapında toplam 6 merkezde gerçekleştirdiği “Doğru Hava Basıncı” faaliyetlerinden elde ettiği sonuçlar, karayolunda eksik lastik hava basıncından doğabilecek kazalara karşı alarm veriyor. Afyon, Susurluk, İstanbul Anadolu ve Avrupa yakaları, Ankara ve İzmir’de yapılan aktivitelerde incelenen toplam 4109 araçtan %58’inin düşük havalı lastiklerle kullanıldığı, her 10 araçtan 3’ünde ise lastik hava basıncının tehlikeli sonuçlara yol açabilecek kadar düşük olduğu saptandı. Düşük basınçlı lastik, patlama riski, yol tutuş kabiliyetinde azalma ve ıslak zeminde kontrol kaybı gibi can güvenliğini tehdit eden sonuçlar doğurabiliyor. Lastiklerde hava basıncının düşük olması, lastiklerde bozulmaya, patlamalara ve bunun sonucunda araç kontrolünün kaybedilmesine yol açabiliyor. Düşük basınçlı lastiğin zeminle olan temasının azalması nedeniyle, aracın ıslak zemindeki kontrolü azalıyor ve direksiyon hakimiyetinde tutarsızlığa neden oluyor. Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor. Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelemesi daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Eksik hava basıncı ayrıca lastik omuzlarında fazla basınca ve bunun sonucunda yıpranmaya yol açarak, lastik ömrünü %30’a kadar azaltıyor. Karayolu hareketliliğini daha güvenli ve ekonomik hale getirme misyonu doğrultusunda lastiklerin rolünü daha geniş kitlelere ulaştırmayı amaçlayan Michelin, daima güvenli ve ekonomik sürüş için, sürücüleri lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol etmeleri konusunda uyarıyor. Lastiklere, en az ayda bir kez olmak üzere ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticisi tavsiyesine uygun olarak hava basılması tavsiye ediliyor. Bunun için lastiklerin soğuk olması, yani düşük hızda en fazla 2-3 km boyunca kullanılmış ya da 2 saat içinde kullanılmamış olması gerekiyor. Kaynak Düzenleyen koliva - 28 Haziran 2011 Saat 12:45 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yararlı Bir Çalışma Herkesin Dikkatlice Okumasını Tavsiye Ederim.
Teşekkürler.. |
|
![]() |
|
okan77 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2008 Konum: KasımpaşaKartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Paylaşım için çok teşekkürler
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben artık duyarlıyım (: |
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel bilgiler paylaşım için teşekkürler
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
çok faydalı paylaşım bende bundan sonra artık düzenli olarak lastik basınçlarımı kontrol edeceğim
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
şimdi ben 32 basıyorum 195*55*15 ...normalmi anormalmi onu anlamadım bir türlü
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben haftada 1 sabah kontrol ederım. 33 basmamın nedenı bunlar ıste. Lastıkcıye sorsan yerıne gore 30 ıyıdır dıyor.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o zaman şöyle yapıcam 4 lastiği 32 basıcam her hafta cumartesi kontrol edcem bakalım 1 ay içinde iniş çıkış nasıl...durumu paylaşçam sizinle
![]() Düzenleyen by_ersin - 28 Haziran 2011 Saat 13:30 |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lastikciler, hatta servis calisanlari bile bu isi dogru durust bilmiyorlar.
Lastik hava basinci aractan araca gore degisir. En guzeli kapi direginde yazan degeri baz almaktir. Eger orjinal ebatlar kullanilmiyorsa o durumda lastigin buyuklugune veya kucuklugune gore azaltilip artirilmalidir. Lastik hacmi buyudukce daha cok hava vurulmalidir (orjinale kiyasla). Düzenleyen koliva - 28 Haziran 2011 Saat 13:34 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yok hayır abı... Keske oyle olsa ama oyle degıl. Benım kı 33 ken yıne aynı yanı :)) 35 te bassan bırsey degısmez. Denemektende zarar gelmez...
![]() Sapancaya gıtmeden evvel sabah 33 bastım yanı dordunede... Düzenleyen CeCoLi - 28 Haziran 2011 Saat 13:38 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hımm.. ben heyecandan unutmuşum kontrol etmeyi :) neyse artık.. senin araç benim araçtan baya bir ağırdır..33 normal sana .. sanki ben 33 basar isem zıplarım gibi geliyor denemek lazım.....du bakalım.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bazı lastikciler nitrojen basıyo faydası nedir acaba bilen varmı arkadaşlar |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Güzel bir paylaşım. Teşekkürler.
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Asagidaki linkteki baslikta lastiklere nitrojen gazi basmanin artilari eksileri tartisildi. Goz atmanizi tavsiye ederim, cok guzel bilgiler var. http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13072&KW=nitrojen&PN=1&title=lastiklere-nitrojen-gaz |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Benzinliklerdeki hava makinalarının altında her lastiğin ebadına göre kaç psı basılması gerektiğini gösteren bir tablo var oraya bakarak lastiklerinize hava basın arkadaşlar.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aynen katılıyorum..bide hepsi sağlam olsada rahat rahat bassak havayı.. şansımamıdır nedir hangisine girsem çoğu arızalı çıkıyor ...
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Birde isin baska bir boyutu daha var. Bir istasyonda vuracaginiz hava ile diger bir istasyonda vuracaginiz hava arasinda fark olacaktir. Cunku pompadaki hava basincini olcen mekanizma pompadan pompaya az cok fark eder. Zaten bu pompalarin gostergelerinin kontrolu sanirim hic yapilmiyordur. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben yolda bulduğum bir istasyona girdim ilk olarak sol lastiğe bastım sonra bir baktım makinanın gösterge çalışmıyor görevliye seslendim abi çalışmıyor göz kararı bas hava dedi.Gülermisin küfürmü edersin.Neyse oradan çıktım birkaç km sonra makinası çalışan bir istasyon buldum ve sonuç göz kararı basılan sol lastik 42 psı olmuş gözlerim yerinden fırladı o an o görevli ile ilgili aklımdan geçenleri siz düşünün.
![]() |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |