Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor
    Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 12:44
Michelin’in Araştırmasına Göre Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor.

Michelin’in, Eylül, Ekim ve Kasım aylarında, Türkiye çapında toplam 6 merkezde gerçekleştirdiği “Doğru Hava Basıncı” faaliyetlerinden elde ettiği sonuçlar, karayolunda eksik lastik hava basıncından doğabilecek kazalara karşı alarm veriyor. Afyon, Susurluk, İstanbul Anadolu ve Avrupa yakaları, Ankara ve İzmir’de yapılan aktivitelerde incelenen toplam 4109 araçtan %58’inin düşük havalı lastiklerle kullanıldığı, her 10 araçtan 3’ünde ise lastik hava basıncının tehlikeli sonuçlara yol açabilecek kadar düşük olduğu saptandı. Düşük basınçlı lastik, patlama riski, yol tutuş kabiliyetinde azalma ve ıslak zeminde kontrol kaybı gibi can güvenliğini tehdit eden sonuçlar doğurabiliyor.

Lastiklerde hava basıncının düşük olması, lastiklerde bozulmaya, patlamalara ve bunun sonucunda araç kontrolünün kaybedilmesine yol açabiliyor. Düşük basınçlı lastiğin zeminle olan temasının azalması nedeniyle, aracın ıslak zemindeki kontrolü azalıyor ve direksiyon hakimiyetinde tutarsızlığa neden oluyor.

Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor. Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelemesi daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Eksik hava basıncı ayrıca lastik omuzlarında fazla basınca ve bunun sonucunda yıpranmaya yol açarak, lastik ömrünü %30’a kadar azaltıyor.

Karayolu hareketliliğini daha güvenli ve ekonomik hale getirme misyonu doğrultusunda lastiklerin rolünü daha geniş kitlelere ulaştırmayı amaçlayan Michelin, daima güvenli ve ekonomik sürüş için, sürücüleri lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol etmeleri konusunda uyarıyor. Lastiklere, en az ayda bir kez olmak üzere ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticisi tavsiyesine uygun olarak hava basılması tavsiye ediliyor. Bunun için lastiklerin soğuk olması, yani düşük hızda en fazla 2-3 km boyunca kullanılmış ya da 2 saat içinde kullanılmamış olması gerekiyor.

Kaynak


Düzenleyen koliva - 28 Haziran 2011 Saat 12:45
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 12:46
Yararlı Bir Çalışma Herkesin Dikkatlice Okumasını Tavsiye Ederim.
Teşekkürler..
Yukarı Dön
okan77 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2008
Konum: KasımpaşaKartal
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 840
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı okan77 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:08
Paylaşım için çok teşekkürler
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:10

ben artık duyarlıyım (:

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:13
güzel bilgiler paylaşım için teşekkürler
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:15
çok faydalı paylaşım bende bundan sonra artık düzenli olarak lastik basınçlarımı kontrol edeceğimAlkış
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:20
şimdi ben 32 basıyorum 195*55*15 ...normalmi anormalmi onu anlamadım bir türlü Sırıtma  koliva paylaşım çok güzel.. cidden bir takım şeyleri bilmiyordum öğrenmiş oldum ...özellikle yüksek hızdaki önemi ...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:22
Ben haftada 1 sabah kontrol ederım. 33 basmamın nedenı bunlar ıste. Lastıkcıye sorsan yerıne gore 30 ıyıdır dıyor.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:29
o zaman şöyle yapıcam 4 lastiği 32 basıcam her hafta cumartesi kontrol edcem bakalım 1 ay içinde iniş çıkış nasıl...durumu paylaşçam sizinle  Sırıtma

Düzenleyen by_ersin - 28 Haziran 2011 Saat 13:30
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:33
Lastikciler, hatta servis calisanlari bile bu isi dogru durust bilmiyorlar.
Lastik hava basinci aractan araca gore degisir. En guzeli kapi direginde yazan degeri baz almaktir. Eger orjinal ebatlar kullanilmiyorsa o durumda lastigin buyuklugune veya kucuklugune gore azaltilip artirilmalidir. Lastik hacmi buyudukce daha cok hava vurulmalidir (orjinale kiyasla).


Düzenleyen koliva - 28 Haziran 2011 Saat 13:34
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:35
Thumbs Up cecoli belkide o lastik denemelerimiz bu hava olayınlada bağlantılı olabilir...ne dersin ??
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:37
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

Thumbs Up cecoli belkide o lastik denemelerimiz bu hava olayınlada bağlantılı olabilir...ne dersin ??
 
Yok hayır abı... Keske oyle olsa ama oyle degıl. Benım kı 33 ken yıne aynı yanı :)) 35 te bassan bırsey degısmez. Denemektende zarar gelmez...Göz Kırpma
 
Sapancaya gıtmeden evvel sabah 33 bastım yanı dordunede...


Düzenleyen CeCoLi - 28 Haziran 2011 Saat 13:38
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:42
hımm.. ben heyecandan unutmuşum kontrol etmeyi :) neyse artık.. senin araç benim araçtan baya bir ağırdır..33 normal sana .. sanki ben 33 basar isem zıplarım gibi geliyor denemek lazım.....du bakalım.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 13:49

bazı lastikciler nitrojen basıyo faydası nedir acaba bilen varmı arkadaşlar

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 14:54
Güzel bir paylaşım. Teşekkürler.
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 15:01
Orjinalini yazan: ose307 ose307 Yazdı:

bazı lastikciler nitrojen basıyo faydası nedir acaba bilen varmı arkadaşlar



Asagidaki linkteki baslikta lastiklere nitrojen gazi basmanin artilari eksileri tartisildi. Goz atmanizi tavsiye ederim, cok guzel bilgiler var.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13072&KW=nitrojen&PN=1&title=lastiklere-nitrojen-gaz
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 22:59
Benzinliklerdeki hava makinalarının altında her lastiğin ebadına göre kaç psı basılması gerektiğini gösteren bir tablo var oraya bakarak lastiklerinize hava basın arkadaşlar.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 23:03
aynen katılıyorum..bide hepsi sağlam olsada rahat rahat bassak havayı.. şansımamıdır nedir hangisine girsem çoğu arızalı çıkıyor ...
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 23:08
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

aynen katılıyorum..bide hepsi sağlam olsada rahat rahat bassak havayı.. şansımamıdır nedir hangisine girsem çoğu arızalı çıkıyor ...


Birde isin baska bir boyutu daha var. Bir istasyonda vuracaginiz hava ile diger bir istasyonda vuracaginiz hava arasinda fark olacaktir. Cunku pompadaki hava basincini olcen mekanizma pompadan pompaya az cok fark eder. Zaten bu pompalarin gostergelerinin kontrolu sanirim hic yapilmiyordur.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2011 Saat 23:26
Ben yolda bulduğum bir istasyona girdim ilk olarak sol lastiğe bastım sonra bir baktım makinanın gösterge çalışmıyor görevliye seslendim abi çalışmıyor göz kararı bas hava dedi.Gülermisin küfürmü edersin.Neyse oradan çıktım birkaç km sonra makinası çalışan bir istasyon buldum ve sonuç göz kararı basılan sol lastik 42 psı olmuş gözlerim yerinden fırladı o an o görevli ile ilgili aklımdan geçenleri siz düşünün.Evil Smile
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6696 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 431 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 562 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 320 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5097 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 589 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 385 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 648 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 239 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 548 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 754 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2257 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1014 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5572 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4806 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2035 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 508 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2188 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37304 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English