Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15953
Tarih: 04 Temmuz 2025 Saat 10:49
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor
Mesajı Yazan: koliva
Konu: Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 12:44
Michelin’in Araştırmasına Göre Lastik Hava Basınçları Tehlike Sinyalleri Veriyor.

Michelin’in, Eylül, Ekim ve Kasım aylarında, Türkiye çapında toplam 6 merkezde gerçekleştirdiği “Doğru Hava Basıncı” faaliyetlerinden elde ettiği sonuçlar, karayolunda eksik lastik hava basıncından doğabilecek kazalara karşı alarm veriyor. Afyon, Susurluk, İstanbul Anadolu ve Avrupa yakaları, Ankara ve İzmir’de yapılan aktivitelerde incelenen toplam 4109 araçtan %58’inin düşük havalı lastiklerle kullanıldığı, her 10 araçtan 3’ünde ise lastik hava basıncının tehlikeli sonuçlara yol açabilecek kadar düşük olduğu saptandı. Düşük basınçlı lastik, patlama riski, yol tutuş kabiliyetinde azalma ve ıslak zeminde kontrol kaybı gibi can güvenliğini tehdit eden sonuçlar doğurabiliyor.

Lastiklerde hava basıncının düşük olması, lastiklerde bozulmaya, patlamalara ve bunun sonucunda araç kontrolünün kaybedilmesine yol açabiliyor. Düşük basınçlı lastiğin zeminle olan temasının azalması nedeniyle, aracın ıslak zemindeki kontrolü azalıyor ve direksiyon hakimiyetinde tutarsızlığa neden oluyor.

Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor. Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelemesi daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Eksik hava basıncı ayrıca lastik omuzlarında fazla basınca ve bunun sonucunda yıpranmaya yol açarak, lastik ömrünü %30’a kadar azaltıyor.

Karayolu hareketliliğini daha güvenli ve ekonomik hale getirme misyonu doğrultusunda lastiklerin rolünü daha geniş kitlelere ulaştırmayı amaçlayan Michelin, daima güvenli ve ekonomik sürüş için, sürücüleri lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol etmeleri konusunda uyarıyor. Lastiklere, en az ayda bir kez olmak üzere ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticisi tavsiyesine uygun olarak hava basılması tavsiye ediliyor. Bunun için lastiklerin soğuk olması, yani düşük hızda en fazla 2-3 km boyunca kullanılmış ya da 2 saat içinde kullanılmamış olması gerekiyor.

http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=281020041109444&lang=TR&news_id=21930" rel="nofollow - Kaynak



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 12:46
Yararlı Bir Çalışma Herkesin Dikkatlice Okumasını Tavsiye Ederim.
Teşekkürler..


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:08
Paylaşım için çok teşekkürler


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:10

ben artık duyarlıyım (:



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:13
güzel bilgiler paylaşım için teşekkürler


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:15
çok faydalı paylaşım bende bundan sonra artık düzenli olarak lastik basınçlarımı kontrol edeceğimAlkış


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:20
şimdi ben 32 basıyorum 195*55*15 ...normalmi anormalmi onu anlamadım bir türlü Sırıtma  koliva paylaşım çok güzel.. cidden bir takım şeyleri bilmiyordum öğrenmiş oldum ...özellikle yüksek hızdaki önemi ...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:22
Ben haftada 1 sabah kontrol ederım. 33 basmamın nedenı bunlar ıste. Lastıkcıye sorsan yerıne gore 30 ıyıdır dıyor.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:29
o zaman şöyle yapıcam 4 lastiği 32 basıcam her hafta cumartesi kontrol edcem bakalım 1 ay içinde iniş çıkış nasıl...durumu paylaşçam sizinle  Sırıtma


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:33
Lastikciler, hatta servis calisanlari bile bu isi dogru durust bilmiyorlar.
Lastik hava basinci aractan araca gore degisir. En guzeli kapi direginde yazan degeri baz almaktir. Eger orjinal ebatlar kullanilmiyorsa o durumda lastigin buyuklugune veya kucuklugune gore azaltilip artirilmalidir. Lastik hacmi buyudukce daha cok hava vurulmalidir (orjinale kiyasla).


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:35
Thumbs Up cecoli belkide o lastik denemelerimiz bu hava olayınlada bağlantılı olabilir...ne dersin ??


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:37
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

Thumbs Up cecoli belkide o lastik denemelerimiz bu hava olayınlada bağlantılı olabilir...ne dersin ??
 
Yok hayır abı... Keske oyle olsa ama oyle degıl. Benım kı 33 ken yıne aynı yanı :)) 35 te bassan bırsey degısmez. Denemektende zarar gelmez...Göz Kırpma
 
Sapancaya gıtmeden evvel sabah 33 bastım yanı dordunede...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:42
hımm.. ben heyecandan unutmuşum kontrol etmeyi :) neyse artık.. senin araç benim araçtan baya bir ağırdır..33 normal sana .. sanki ben 33 basar isem zıplarım gibi geliyor denemek lazım.....du bakalım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 13:49

bazı lastikciler nitrojen basıyo faydası nedir acaba bilen varmı arkadaşlar



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 14:54
Güzel bir paylaşım. Teşekkürler.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 15:01
Orjinalini yazan: ose307 ose307 Yazdı:

bazı lastikciler nitrojen basıyo faydası nedir acaba bilen varmı arkadaşlar



Asagidaki linkteki baslikta lastiklere nitrojen gazi basmanin artilari eksileri tartisildi. Goz atmanizi tavsiye ederim, cok guzel bilgiler var.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13072&KW=nitrojen&PN=1&title=lastiklere-nitrojen-gaz" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13072&KW=nitrojen&PN=1&title=lastiklere-nitrojen-gaz


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 22:59
Benzinliklerdeki hava makinalarının altında her lastiğin ebadına göre kaç psı basılması gerektiğini gösteren bir tablo var oraya bakarak lastiklerinize hava basın arkadaşlar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 23:03
aynen katılıyorum..bide hepsi sağlam olsada rahat rahat bassak havayı.. şansımamıdır nedir hangisine girsem çoğu arızalı çıkıyor ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 23:08
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

aynen katılıyorum..bide hepsi sağlam olsada rahat rahat bassak havayı.. şansımamıdır nedir hangisine girsem çoğu arızalı çıkıyor ...


Birde isin baska bir boyutu daha var. Bir istasyonda vuracaginiz hava ile diger bir istasyonda vuracaginiz hava arasinda fark olacaktir. Cunku pompadaki hava basincini olcen mekanizma pompadan pompaya az cok fark eder. Zaten bu pompalarin gostergelerinin kontrolu sanirim hic yapilmiyordur.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 23:26
Ben yolda bulduğum bir istasyona girdim ilk olarak sol lastiğe bastım sonra bir baktım makinanın gösterge çalışmıyor görevliye seslendim abi çalışmıyor göz kararı bas hava dedi.Gülermisin küfürmü edersin.Neyse oradan çıktım birkaç km sonra makinası çalışan bir istasyon buldum ve sonuç göz kararı basılan sol lastik 42 psı olmuş gözlerim yerinden fırladı o an o görevli ile ilgili aklımdan geçenleri siz düşünün.Evil Smile


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2011 Saat 23:43
paylaşım için tşk.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net