Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
    Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:32


Motorlu karayolu taşıtlarında, taşıtın yükü önce şasiye sonra da süspansiyon sistemi üzerinden tekerleklere bindirilir. Tekerlekler başlıca iki kısımdan oluşur. Birinci kısım çelik ve alaşımlarından yapılan jant, ikinci kısım ise yere temas eden yumuşak kısım, tekerlek lastiğidir. Lastikler, araca direkt olarak bağlanamazlar, jantlar üzerine yerleştirilmiştirler. Jantlar, lastikleri üzerlerinde taşıyarak lastiklerin görevini en iyi şekilde yerine getirmesini sağlar. Jantlar, sürüş emniyetini sağlayan hayati parçalar oldukları için, dikey ve yanal yüklere, sürüş ve frenleme kuvvetlerine ve üzerlerine etkiyen çeşitli diğer kuvvetlere dayanacak şekilde yeterli dayanıklılıkta olmalıdır. Tekerlek lastikleri günümüzün değişen, gelişen ortamında önemli bir yere sahiptir. İnsanların can ve mal güvenliği açısından büyük önem taşır. Otomotiv sanayindeki gelişmeler ne kadar hızlı olursa olsun esas sınırı yine lastikler belirleyecektir. Bu yüzden lastik üreticileri araştırma ve geliştirmeye büyük yatırımlar yapmaktadırlar.Bu temel girişten sonra taşıt dizaynında lastik seçimine gelelim. Lastik ölçüleri üretilen araçtan beklenen gereksinmeleri karşılayacak şekilde seçilir. Emniyetten sonra, ekonomiklik taşıtların lastiklerinin seçiminin ana odak noktasını oluşturur. Ayrıca uzun çalışma ömrü, düzgün aşınma geometrisi, düşük yuvarlanma direnci, iyi çekiş özelliği, düşük ağırlık, zincir takılabilmesi ve kaplanabilme olasılıkları göz önüne alınır. Binek araçların lastiklerinin aksine, ticari araçların lastiklerinin yuvarlanma dirençleri, % 20- 30 düzeyinde yakıt tüketimi üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir.











Kaynak: oto güncel
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:33
güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:36
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...


Eyvallah Kardeşim Faydalı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 151 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 170 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 132 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 167 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 518 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6668 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 873 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 702 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6791 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 7948 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2502 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 3107 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 304 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 3732 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3365 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13732 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3557 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22268 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 4363 0 Emirhno6
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
BarlasEmirhan 2
Fero13 1
206cc57 1
tolgatumer 1
DezXz 1
Emre.ern 1
Yzcn 1
KaannHS 1
heavyburak26 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English