Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
    Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:32


Motorlu karayolu taşıtlarında, taşıtın yükü önce şasiye sonra da süspansiyon sistemi üzerinden tekerleklere bindirilir. Tekerlekler başlıca iki kısımdan oluşur. Birinci kısım çelik ve alaşımlarından yapılan jant, ikinci kısım ise yere temas eden yumuşak kısım, tekerlek lastiğidir. Lastikler, araca direkt olarak bağlanamazlar, jantlar üzerine yerleştirilmiştirler. Jantlar, lastikleri üzerlerinde taşıyarak lastiklerin görevini en iyi şekilde yerine getirmesini sağlar. Jantlar, sürüş emniyetini sağlayan hayati parçalar oldukları için, dikey ve yanal yüklere, sürüş ve frenleme kuvvetlerine ve üzerlerine etkiyen çeşitli diğer kuvvetlere dayanacak şekilde yeterli dayanıklılıkta olmalıdır. Tekerlek lastikleri günümüzün değişen, gelişen ortamında önemli bir yere sahiptir. İnsanların can ve mal güvenliği açısından büyük önem taşır. Otomotiv sanayindeki gelişmeler ne kadar hızlı olursa olsun esas sınırı yine lastikler belirleyecektir. Bu yüzden lastik üreticileri araştırma ve geliştirmeye büyük yatırımlar yapmaktadırlar.Bu temel girişten sonra taşıt dizaynında lastik seçimine gelelim. Lastik ölçüleri üretilen araçtan beklenen gereksinmeleri karşılayacak şekilde seçilir. Emniyetten sonra, ekonomiklik taşıtların lastiklerinin seçiminin ana odak noktasını oluşturur. Ayrıca uzun çalışma ömrü, düzgün aşınma geometrisi, düşük yuvarlanma direnci, iyi çekiş özelliği, düşük ağırlık, zincir takılabilmesi ve kaplanabilme olasılıkları göz önüne alınır. Binek araçların lastiklerinin aksine, ticari araçların lastiklerinin yuvarlanma dirençleri, % 20- 30 düzeyinde yakıt tüketimi üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir.











Kaynak: oto güncel
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:33
güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:36
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...


Eyvallah Kardeşim Faydalı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 1093 9 Saramago
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 697 0 engintunbel
konu icon Conta değişimi maliyeti son mesaja git 18107 7 konfor
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 1653 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 1103 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 948 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 1123 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6924 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 2730 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1238 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 8073 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1246 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1409 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 4342 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 6581 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 512 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 2136 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5063 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40759 12 Ebulfeth
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Onlinewolf 5
Saramago 5
konfor 1
engintunbel 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English