Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
    Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:32


Motorlu karayolu taşıtlarında, taşıtın yükü önce şasiye sonra da süspansiyon sistemi üzerinden tekerleklere bindirilir. Tekerlekler başlıca iki kısımdan oluşur. Birinci kısım çelik ve alaşımlarından yapılan jant, ikinci kısım ise yere temas eden yumuşak kısım, tekerlek lastiğidir. Lastikler, araca direkt olarak bağlanamazlar, jantlar üzerine yerleştirilmiştirler. Jantlar, lastikleri üzerlerinde taşıyarak lastiklerin görevini en iyi şekilde yerine getirmesini sağlar. Jantlar, sürüş emniyetini sağlayan hayati parçalar oldukları için, dikey ve yanal yüklere, sürüş ve frenleme kuvvetlerine ve üzerlerine etkiyen çeşitli diğer kuvvetlere dayanacak şekilde yeterli dayanıklılıkta olmalıdır. Tekerlek lastikleri günümüzün değişen, gelişen ortamında önemli bir yere sahiptir. İnsanların can ve mal güvenliği açısından büyük önem taşır. Otomotiv sanayindeki gelişmeler ne kadar hızlı olursa olsun esas sınırı yine lastikler belirleyecektir. Bu yüzden lastik üreticileri araştırma ve geliştirmeye büyük yatırımlar yapmaktadırlar.Bu temel girişten sonra taşıt dizaynında lastik seçimine gelelim. Lastik ölçüleri üretilen araçtan beklenen gereksinmeleri karşılayacak şekilde seçilir. Emniyetten sonra, ekonomiklik taşıtların lastiklerinin seçiminin ana odak noktasını oluşturur. Ayrıca uzun çalışma ömrü, düzgün aşınma geometrisi, düşük yuvarlanma direnci, iyi çekiş özelliği, düşük ağırlık, zincir takılabilmesi ve kaplanabilme olasılıkları göz önüne alınır. Binek araçların lastiklerinin aksine, ticari araçların lastiklerinin yuvarlanma dirençleri, % 20- 30 düzeyinde yakıt tüketimi üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir.











Kaynak: oto güncel
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:33
güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2011 Saat 11:36
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...


Eyvallah Kardeşim Faydalı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 13875 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 16949 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 324 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 659 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4994 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2521 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4752 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 451 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7989 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 734 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 889 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 570 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5551 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 705 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 500 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 923 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 434 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 612 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 787 1 Altann
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English