Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15677
Tarih: 13 Ağustos 2025 Saat 09:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 11:32


Motorlu karayolu taşıtlarında, taşıtın yükü önce şasiye sonra da süspansiyon sistemi üzerinden tekerleklere bindirilir. Tekerlekler başlıca iki kısımdan oluşur. Birinci kısım çelik ve alaşımlarından yapılan http://www.otoguncel.com/buyutulmus-jantlar-ve-performans/" rel="nofollow - jant , ikinci kısım ise yere temas eden yumuşak kısım, http://www.otoguncel.com/2009-model-ford-fiesta-trendin-stepnesi-neden-araca-takilan-lastiklerden-daha-kucuk/" rel="nofollow - tekerlek lastiğidir. Lastikler, araca direkt olarak bağlanamazlar, jantlar üzerine yerleştirilmiştirler. Jantlar, lastikleri üzerlerinde taşıyarak lastiklerin görevini en iyi şekilde yerine getirmesini sağlar. Jantlar, http://www.otoguncel.com/eko-surus-1-lastikler/" rel="nofollow - sürüş emniyetini sağlayan hayati parçalar oldukları için, dikey ve yanal yüklere, http://www.otoguncel.com/otomobil-ile-birliktelik-ama-nasil/" rel="nofollow - sürüş ve frenleme kuvvetlerine ve üzerlerine etkiyen çeşitli diğer kuvvetlere dayanacak şekilde yeterli dayanıklılıkta olmalıdır. Tekerlek lastikleri günümüzün değişen, gelişen ortamında önemli bir yere sahiptir. İnsanların can ve mal güvenliği açısından büyük önem taşır. Otomotiv sanayindeki gelişmeler ne kadar hızlı olursa olsun esas sınırı yine lastikler belirleyecektir. Bu yüzden http://www.otoguncel.com/kar-ya-da-kis-lastikleri/" rel="nofollow - lastik üreticileri araştırma ve geliştirmeye büyük yatırımlar yapmaktadırlar.Bu temel girişten sonra taşıt dizaynında http://www.otoguncel.com/dort-mevsim-lastikleri-kis-lastigi-midir/" rel="nofollow - lastik seçimine gelelim. http://www.otoguncel.com/kar-zincirleri/" rel="nofollow - Lastik ölçüleri üretilen http://www.otoguncel.com/araclarin-yaz-bakiminda-9-noktaya-dikkat/" rel="nofollow - araç tan beklenen gereksinmeleri karşılayacak şekilde seçilir. Emniyetten sonra, ekonomiklik taşıtların lastiklerinin seçiminin ana odak noktasını oluşturur. Ayrıca uzun çalışma ömrü, düzgün aşınma geometrisi, düşük yuvarlanma direnci, iyi çekiş özelliği, düşük ağırlık, http://www.otoguncel.com/sorularla-kis-ve-otomobil/" rel="nofollow - zincir takılabilmesi ve kaplanabilme olasılıkları göz önüne alınır. Binek araçların lastiklerinin aksine, ticari araçların lastiklerinin yuvarlanma dirençleri, % 20- 30 düzeyinde http://www.otoguncel.com/eko-surusun-33-altin-kurali/" rel="nofollow - yakıt tüketimi üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir.











Kaynak: oto güncel



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 11:33
güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 11:36
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...


Eyvallah Kardeşim Faydalı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net