Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15677
Tarih: 13 Ağustos 2025 Saat 09:44 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Araç tasarımında lastik ölçüleri nasıl belirlenir?
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 11:32

Motorlu karayolu taşıtlarında, taşıtın yükü önce şasiye sonra da
süspansiyon sistemi üzerinden tekerleklere bindirilir. Tekerlekler
başlıca iki kısımdan oluşur. Birinci kısım çelik ve alaşımlarından
yapılan http://www.otoguncel.com/buyutulmus-jantlar-ve-performans/" rel="nofollow - jant , ikinci kısım ise yere temas eden yumuşak kısım, http://www.otoguncel.com/2009-model-ford-fiesta-trendin-stepnesi-neden-araca-takilan-lastiklerden-daha-kucuk/" rel="nofollow - tekerlek
lastiğidir. Lastikler, araca direkt olarak bağlanamazlar, jantlar
üzerine yerleştirilmiştirler. Jantlar, lastikleri üzerlerinde taşıyarak
lastiklerin görevini en iyi şekilde yerine getirmesini sağlar. Jantlar, http://www.otoguncel.com/eko-surus-1-lastikler/" rel="nofollow - sürüş emniyetini sağlayan hayati parçalar oldukları için, dikey ve yanal yüklere, http://www.otoguncel.com/otomobil-ile-birliktelik-ama-nasil/" rel="nofollow - sürüş
ve frenleme kuvvetlerine ve üzerlerine etkiyen çeşitli diğer kuvvetlere
dayanacak şekilde yeterli dayanıklılıkta olmalıdır. Tekerlek lastikleri
günümüzün değişen, gelişen ortamında önemli bir yere sahiptir.
İnsanların can ve mal güvenliği açısından büyük önem taşır. Otomotiv
sanayindeki gelişmeler ne kadar hızlı olursa olsun esas sınırı yine
lastikler belirleyecektir. Bu yüzden http://www.otoguncel.com/kar-ya-da-kis-lastikleri/" rel="nofollow - lastik üreticileri araştırma ve geliştirmeye büyük yatırımlar yapmaktadırlar.Bu temel girişten sonra taşıt dizaynında http://www.otoguncel.com/dort-mevsim-lastikleri-kis-lastigi-midir/" rel="nofollow - lastik seçimine gelelim. http://www.otoguncel.com/kar-zincirleri/" rel="nofollow - Lastik ölçüleri üretilen http://www.otoguncel.com/araclarin-yaz-bakiminda-9-noktaya-dikkat/" rel="nofollow - araç tan
beklenen gereksinmeleri karşılayacak şekilde seçilir. Emniyetten sonra,
ekonomiklik taşıtların lastiklerinin seçiminin ana odak noktasını
oluşturur. Ayrıca uzun çalışma ömrü, düzgün aşınma geometrisi, düşük
yuvarlanma direnci, iyi çekiş özelliği, düşük ağırlık, http://www.otoguncel.com/sorularla-kis-ve-otomobil/" rel="nofollow - zincir
takılabilmesi ve kaplanabilme olasılıkları göz önüne alınır. Binek
araçların lastiklerinin aksine, ticari araçların lastiklerinin
yuvarlanma dirençleri, % 20- 30 düzeyinde http://www.otoguncel.com/eko-surusun-33-altin-kurali/" rel="nofollow - yakıt tüketimi üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir.
Kaynak: oto güncel
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 11:33
güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 11:36
by_ersin Yazdı:
güzel paylaşım ...emeğine sağlık.. bizi aydınlattığın içinde teşekkür ederiz albayım...
|
Eyvallah Kardeşim Faydalı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana
|
|