![]() |
|
Otomobilde 9. vites devrimi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2011 Saat 08:56 |
|||
![]() Şanzıman, Motorun enlemesine yerleştirildiği önden çekişli otomobiller için tasarlanmış ve torku 480 Nm’ye kadar olan motorlar ile kullanılabiliyor. ZF şanzımanın, önden çekişli, enlemesine motorlu bir otomobile takılmış tipik bir altı vitesli otomatik şanzımana göre yüzde 16’ya kadar yakıt tasarrufu sağladığını iddia ediyor. Bu tasarruf dokuz vitesli şanzımanda, motorun 120 km/s hızda 1900 devir/dakikada çalışmasından ileri geliyor; altı vitesli otomatik şanzımanda bu değer yaklaşık 2600 dev/dak oluyor. Şirket “dokuz vitesin son derece yakın vites oranlarını mümkün kıldığını” ve bunun sürüş konforunu olumlu yönde etkilediğini, zira otomobilin motorunun her zaman optimum güç aralığında çalıştığını söylüyor. Şanzıman dört tekerlekten çekişli ve hibrit modellerle çalışacak şekilde uyarlanabiliyor. ZF bu şanzımanın bir üretim otomobilinde ne zaman kullanılacağını açıklamadı. Kaynak: NTV |
||||
![]() |
||||
BAHTİYAR ![]() 1. Vites ![]() ![]() 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
biliyormusunuz benim daha hiç 5vitesli arabam olmadı :)) 6,7,8,9 hey maşallah ilk aracım taunus 4ileri manueldi,307 4 ileri otomatik ,focusda 4 ileri otomatik:((
|
||||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
||||
![]() |
||||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
git gide kamyon şanzımanı gibi 16-18 vitese yaklaşıyoruz (:
|
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Cok guzel bır olay ayrıca mantıklı. Yanlıs hatırlamıyorsam audı lerde 8 vıtes vardı. 8 yada 9... Burada onemlı olan sık vıtes degıstırerek motoru belırlı bır devır aralıgında calıstırarak ust devırlere ıhtıyac duymamak... Tabı boyle aksamlarında uzun zaman kullanımlarında ne gıbı malıyetlerı doguracagıda merak konusu. Zaten boyle bır sanzuman cıft kavramalı olmak zorunda. Bugunun teknolojısınde gayet mumkun... Elıne saglık kardesım![]() |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
sonradan takılıyosa benim aracada yaptırcam
![]() |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
88 Model Şahinlerde Bile Halen 4 Vites ![]() |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Bızım araclarımıza uygulanması zor bır olay...
Motor yonetım sıstemıyle ortak bır calısma yapması gerekır dıye dusunuyorum... Ancak fabrıkasyon olarak bu ısın yapılıp yazılım uyumunun elde edılmesı gerekır
|
||||
![]() |
||||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
abi bütün audiler aynımı bilmiyorum ama onur abideki A6 çift şanzıman 7 ileri. Sanırım bu 9 vitesliler tek şanzımanda bir araya geliyor.
|
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() ![]() Audılerınde hepsı aynı olmayabılır... Ayrıca bu cıft kavrama olayı bırcok markada var. Renault bıle efficent dual clutch adıyla "edc" yanı gelısmıs cıft kavrama uretıyor yaa... gecısler hıc hıssedılmıyor gıbı bırsey... Düzenleyen CeCoLi - 14 Haziran 2011 Saat 09:56 |
||||
![]() |
||||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
valla onur abi dedi (: 1-3-5-7 bir şanzımanda var dedi 2-4-6 bir şanzımanda var dedi
![]() |
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
![]() |
||||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Mütabık DSG şanzımanlar da 1,3,5,7 ve 2,4,6,R faklı olarak yan yana duruyor.Araç hangi vitese geçiceğini algılayıp diğer kavramayı onun üzerinde tutuyor ve milisaniyelik bir zamanda vistes değişim oluyor.Buna da çift şanzıman gibi bir ad veriliyor.Yani dişliler 1 sıra üzerinde değil 2 sıra halinde duruyor. Şunu da ekliyim unutmadan.7 ileri bile çok sık vites değiştiriyor 9 u düşünemem derken F10 şanzımana geçiş yapıyorum kısmetse 1 haftaya kadar ;) oda 8 ileri. 7 vites devrinide bitirdim çok şükür
![]() Düzenleyen monur - 14 Haziran 2011 Saat 10:25 |
||||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Tamam ıste abı sanzuman kovanı bır tane yıne :))
Ama bırbırının ıcınden calısan ıkı ayrı mıl grubu var ve her ıkı grubunda ayrı kavraması var. Soyledıgım uzere "cıft kavrama"
![]() |
||||
![]() |
||||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
hızır gibi yetiştin onur abimmmm benim. bende yanlış anladığımı ve yanlış iza ettiğimi düşünüyordum.
|
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
![]() |
||||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
DSG de gitti güme Buluşmaya kısmetse F10 şanzımanla geliyorum zaten
![]() |
||||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Pug la gelmeyecekmısın yoksaaa?????
|
||||
![]() |
||||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Malesef,çoluk çocuk geleceğimiz için bebek arabasını sığdırma şansımız yok :( Yeni arabayla geliyorum,hemde uzun yolda biraz denemiş olurum.
|
||||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Haklısın... neyse nerede kalmıstık :)) Çift kavramaa
![]() |
||||
![]() |
||||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Buyrunuz çalışma prensibi ; Çift kavramaymış
![]() ![]() |
||||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||||
![]() |
||||
Engin Tepe ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011 Konum: Başakşehir. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Engin Tepe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jetta 6 ılerı ama bı faydasını gormuyozki
|
||||
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄ |
||||
![]() |
||||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
140 HP üzeri makinelerde güzel performans veriyor. 1.2 TSI motorda kullanma şansım oldu tamamen vasat bir performans sergiledi.
|
||||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |