Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Peugeot Jant Lastik Seçimi
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - sıfır lastikler arkayamı önemi takılmalı ??
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

sıfır lastikler arkayamı önemi takılmalı ??

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
mdincer34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 425
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mdincer34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: sıfır lastikler arkayamı önemi takılmalı ??
    Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:05
bugün nette gezinirken bir yazı okudum ve yanluş bildiğimizi düşündüren uzman görüşüne göre sıfır lastikler arkaya takılmalıymış alıntıdır  ;

Yeni veya az aşınmış lastikleri arkaya takınız

Lastiklerinizin yerlerini değiştirdiğiniz zaman basınçlarını ve yeni konumlarına göre balanslarını ayarlatmayı unutmayınız.

Gerçekten de önden çekişli araçlardaki yol tutuş kaybı düşünüldüğünde, arka dingilin çok daha zor kontrol altına alındığı görülür

Değiştirilme vakti gelmiş olan bir aracın durumu

- Ön lastikler arka lastiklere nazaran daha hızlı aşınır (önden çekişli araçlar).
- Dolayısıyla ön tarafta zayıflayan yol tutuş kaybına sık rastkanır.
Ön tarafa takılmış yeni lastikler

- Aracın yoldaki seyri değişecektir. (ÖN/ARKA yola tutunma dengesi tersine döner ve güvenlik açısından yanlış bir uygulamadır).
- Kaygan yolda, yol tutunma kaybı önce arkada kontrol edilmeyen dingil üzerinde oluşur. 


Arka tarafa takılmış yeni lastikler

- Aracın yoldaki seyri alışılmışın dışına çıkmaz (Yola tutunma dengesi üst düzey bir güvenlik seviyesinde muhafaza edilir).
- Kontrol edilemeyen arka dingil üzerinde maksimum seviyede yola tutunma özelliği

2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:12
en saglamı 4 unude degıstırmek :))
 
fren yapıldıgında esas olarak aracı on lastıkler durdurur. arka lastıklerde destek olur. fren esnasında malumunuz uzere butun yuk one gelır ve bu yuzden on frenler her zaman arkalardan daha kuvvetlıdır. bu durumdan dolayı genelde on dıskler sogutmalıdır. arkalar dolu dısk veya kampanadır...
 
bu noktada on lastıklerın her zaman daha ıyı olması gerektıgıne ınanırım. o acıdan bu durum aklıma yatmadı yanı :((
Yukarı Dön
mdincer34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 425
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mdincer34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:19

üstad banada mantıklı gelmedi ama adamlar öyle diyor halbuki biz önden çekşli araç diye önlere takarız yol tutsun fren mesafesi kısalsın amacıyla mama uzmanlar böyle demiyor bende şaşırdım.

bu arada bu kadar hızlı cevap ancak senden gelirdi teşkkürler..
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
Yukarı Dön
voodoo Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
04 - Mart - 1984

Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2010
Konum: Antwerpen
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 598
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı voodoo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:25
adamlarin bi bildigi var demekki o yuzden yazilmis bi yazi :) dogrudur heralde tesekurler
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:30
Orjinalini yazan: mdincer34 mdincer34 Yazdı:

üstad banada mantıklı gelmedi ama adamlar öyle diyor halbuki biz önden çekşli araç diye önlere takarız yol tutsun fren mesafesi kısalsın amacıyla mama uzmanlar böyle demiyor bende şaşırdım.

bu arada bu kadar hızlı cevap ancak senden gelirdi teşkkürler..
 
sagolasın abıcım. bıraz denk geldı ıste Sırıtma
Yukarı Dön
ose Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
05 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 859
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ose Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:30
İlk açıklamaya katılıyorum. Sert virajlarda önce arka taraf kayıp kontrolden çıkar arka lastikleri iyi tutmak lazım başıma birkaç kere geldi sonuncusunda şaranpole girdim(dolu yağması). frene gelirsek Ön taraf zaten motordan dolayı ağır frenlemede merkez kuvveti de öne doğru olacağından doğal olarak zaten ön frene destek var. Ön lastiklerin elbette frene etkisi var lastiğin durumunu göre fren mesafesi biraz uzayacaktır fakat nerde duracağını bildiğin için ona göre frenleme yapacaksın. Savrulup takla atacağıma arka lastikleri iyi tutup önümdeki araca çarmayı yeğlerim. :))) imkan varsa en güzeli 4 lastik.

Düzenleyen kankam_743 - 01 Haziran 2011 Saat 20:31
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:37
Orjinalini yazan: kankam_743 kankam_743 Yazdı:

İlk açıklamaya katılıyorum. Sert virajlarda önce arka taraf kayıp kontrolden çıkar arka lastikleri iyi tutmak lazım başıma birkaç kere geldi sonuncusunda şaranpole girdim(dolu yağması). frene gelirsek Ön taraf zaten motordan dolayı ağır frenlemede merkez kuvveti de öne doğru olacağından doğal olarak zaten ön frene destek var. Ön lastiklerin elbette frene etkisi var lastiğin durumunu göre fren mesafesi biraz uzayacaktır fakat nerde duracağını bildiğin için ona göre frenleme yapacaksın. Savrulup takla atacağıma arka lastikleri iyi tutup önümdeki araca çarmayı yeğlerim. :))) imkan varsa en güzeli 4 lastik.
 
afedersın ama bence vıraja hızlı gırmemek gayet mumkun ve cok daha kolay bır ıs Göz Kırpma
 
ama onune nerede ne cıkacagını bılemezsın. anı bır durumda arac en kısa mesafede durabılmelı. fren cok daha onemlı bır olgudur. yol tutus 2. plandadır...
 
aracın merkez kac kuvvetını artırmadan kullanırsan arac yoldan cıkmaz. sen anı sert dıreksıyon tepkılerı vermezsen, makasa gırmezsen, vıraja cok hızlı dalmazsan arac savrulmaz. bunları yapıp yapmamak ınsanın elındedır
 
amaaaaaaa ne zaman onune cıkacagını bılmedıgın bır durumda ıken frenlerın en ıyı sekılde tutmalıdır.
 
denemesını yap yanı bedavaaaSırıtma on tarafa bıtık lastık tak bakalım arac duruyormu???? tırr tırrr abs devreye gırecek ama yere tutunum olmadıgı ıcın duramayacaksınnn
Yukarı Dön
ose Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
05 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 859
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ose Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:51
öne bitik lastikler elbette takmıcaz arkadaşın dediği en iyileri nereye takacaz die ama.türkiye şartlarında tabela eksikliği çok az bilmediğimiz yollar başa bela. tartıştığımız konu göreceli. Fren istiyosan öne yoldan çıkmak istemiyosan bariyere yapışmak veya uçuruma uçmak istemiyosan (Allah korusun )arkaya takılmalı tercih sahibine kalıyor. Diğer lastikler kaç milim kalmış? yada fren mesafen den memnunmusun memnunsan yenileri arkaya tak derim benim kisi sadece tavsiye.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:57
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

en saglamı 4 unude degıstırmek :))
 
fren yapıldıgında esas olarak aracı on lastıkler durdurur. arka lastıklerde destek olur. fren esnasında malumunuz uzere butun yuk one gelır ve bu yuzden on frenler her zaman arkalardan daha kuvvetlıdır. bu durumdan dolayı genelde on dıskler sogutmalıdır. arkalar dolu dısk veya kampanadır...
 
bu noktada on lastıklerın her zaman daha ıyı olması gerektıgıne ınanırım. o acıdan bu durum aklıma yatmadı yanı :((
 
+1Göz Kırpma
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
mdincer34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 425
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mdincer34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:03
en sağlamı tabiki 4 tane almak ama michlen 4 tane alsam baya tutuyordu o nedenle dişeri fazla gitmemiş lastikleri 5 mm kadar vardı arkaya taktık yenileride öne ama kısa sürede yazıyı okuyunca aklıma takıldı en kısa zamanda biraz bütçe ayırıp lastikleri dörtlemek gerekecek.bilgi amaçlı yazmıştım ama karıştı ortalık galiba :)
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:08
Orjinalini yazan: kankam_743 kankam_743 Yazdı:

öne bitik lastikler elbette takmıcaz arkadaşın dediği en iyileri nereye takacaz die ama.türkiye şartlarında tabela eksikliği çok az bilmediğimiz yollar başa bela. tartıştığımız konu göreceli. Fren istiyosan öne yoldan çıkmak istemiyosan bariyere yapışmak veya uçuruma uçmak istemiyosan (Allah korusun )arkaya takılmalı tercih sahibine kalıyor. Diğer lastikler kaç milim kalmış? yada fren mesafen den memnunmusun memnunsan yenileri arkaya tak derim benim kisi sadece tavsiye.
 
bak ben sana bırsey dıyeyım. akıllı bır sofor tabelaya ıhtıyac duymaz...
 
ben aynı zamanda surucu kursunda resmı sertıfıkalı egıtmenım. aksamları ve haftasonu 2 tane surucu kursunda motor ve dıreksıyon dersı verıyorum. arasıra trafık derslerıne gırdıgımde oluyor.
 
her zaman ogrencılerıme ne derım bılıyormusun """"bılmedıgın ve goremedıgın vıraja yavas gıreceksın"""" mantık ıste budur. bunu uyguladıgın surece asla vırajda savrulmazsın. cunku aracın lımıtlerını zorlamamıs olursun...
 
malumumuz uzere trafıkte genel kurallardan bırıde """vıraj oncesınde hız azaltılır""" degıl mı???
adamlar bosuna yazmamıslar kıtaba Sırıtma
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:10
Orjinalini yazan: mdincer34 mdincer34 Yazdı:

en sağlamı tabiki 4 tane almak ama michlen 4 tane alsam baya tutuyordu o nedenle dişeri fazla gitmemiş lastikleri 5 mm kadar vardı arkaya taktık yenileride öne ama kısa sürede yazıyı okuyunca aklıma takıldı en kısa zamanda biraz bütçe ayırıp lastikleri dörtlemek gerekecek.bilgi amaçlı yazmıştım ama karıştı ortalık galiba :)
 
hayır hayır karısacak bırsey yok. sen bak keyfıne :))
 
burada bırseyler konusulacak tartısılacak kı dogru yanlıs ayırt edılsın degıl mı?? Göz Kırpma
Yukarı Dön
oguzhan29 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010
Konum: GÜMÜŞHANE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2352
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguzhan29 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:18
arkadaşlar 2 lastik alana kadar böyle zahmetlerde 4 lastiği değiştirmek daha avantaj onun için belirli aralıklarda 4 lastik aldığınızda ön arka lastiklerin yerini değiştiriniz
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
Yukarı Dön
mdincer34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 425
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mdincer34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:20

tabi 4 tane almak makul ama 650 tl yapıyor :)

2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:25
ben 550 tl ye aldım çok memnunum. eskiler aşınmamıştı ama sertleşmişti,
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
mdincer34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 425
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mdincer34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:38
evet sertleşince çok sıkıntı veriyor konfor düşüyor önler değişmesine rağmen konfor hissedilir derecede arttı birde nitrojen basıldı uzun yolda yol sesi azaldı
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
Yukarı Dön
cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 22:35
ben yeni aldigim lastigi her zaman one takarim sebepleri
kulladigim araclar onden cekisli guc ve yakit kaybi yasamamak icin
genelde otoban ve duz yol trafik tikandigi ani fren yapmak gerekiyor durus mesafesini kisaltmak icin
simdiye kadar araci ondende kaydirdim arkadanda onden kayan arac direksiyona tepki vermez duz kayar kucuk bir manevra ile kurtara bileceginiz durumda hic bir sey yapamaz duz kayarsiniz kurtaramazsiniz
arkadan kaymalarda genelde virajlarda gorum kucuk bir direksiyon hareketiyle ya toparladim yadageldigim yone dondum 
kucuk bir not bizim araclar virajda frene basmamaya dikat edin hiziniz ne olursa olsun viraja girerken araci motor ile yavaslatin viraj yarilayinca gaza yuklenin 
en sevdigim surus teknigidir Sırıtma lastikler cayir cayir otuyor ama arac yolu birakmiyorGKN 1
dis derinligi 3 milimin altina dusen lastikleri degistirin 
 
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Haziran 2011 Saat 00:33
tabiiki çekiş lastiklerine....
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 215 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 435 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 2551 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 4669 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 268 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 313 0 Ayan
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 4513 2 407aziz
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4740 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40335 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 712 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 19246 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6139 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 638 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 968 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 13631 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 4 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 6 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 1558 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 1138 0 ergunasaf
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
tunakrf 2
Warcry 2
barisF 1
Ebulfeth 1
sedatdizin 1
407aziz 1
Ayan 1
egecaglar 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English