|
sıfır lastikler arkayamı önemi takılmalı ?? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
mdincer34
2. Vites Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 425 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mdincer34
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 20:05 |
bugün nette gezinirken bir yazı okudum ve yanluş bildiğimizi düşündüren uzman görüşüne göre sıfır lastikler arkaya takılmalıymış alıntıdır ;
Yeni veya az aşınmış lastikleri arkaya takınız Lastiklerinizin yerlerini değiştirdiğiniz zaman basınçlarını ve yeni konumlarına göre balanslarını ayarlatmayı unutmayınız. Gerçekten de önden çekişli araçlardaki yol tutuş kaybı düşünüldüğünde, arka dingilin çok daha zor kontrol altına alındığı görülür Değiştirilme vakti gelmiş olan bir aracın durumu - Ön lastikler arka lastiklere nazaran daha hızlı aşınır (önden çekişli araçlar). - Aracın yoldaki seyri değişecektir. (ÖN/ARKA yola tutunma dengesi tersine döner ve güvenlik açısından yanlış bir uygulamadır).
- Aracın yoldaki seyri alışılmışın dışına çıkmaz (Yola tutunma dengesi üst düzey bir güvenlik seviyesinde muhafaza edilir). |
|
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
en saglamı 4 unude degıstırmek :))
fren yapıldıgında esas olarak aracı on lastıkler durdurur. arka lastıklerde destek olur. fren esnasında malumunuz uzere butun yuk one gelır ve bu yuzden on frenler her zaman arkalardan daha kuvvetlıdır. bu durumdan dolayı genelde on dıskler sogutmalıdır. arkalar dolu dısk veya kampanadır...
bu noktada on lastıklerın her zaman daha ıyı olması gerektıgıne ınanırım. o acıdan bu durum aklıma yatmadı yanı :((
|
|
mdincer34
2. Vites Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 425 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mdincer34
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
üstad banada mantıklı gelmedi ama adamlar öyle diyor halbuki biz önden çekşli araç diye önlere takarız yol tutsun fren mesafesi kısalsın amacıyla mama uzmanlar böyle demiyor bende şaşırdım. bu arada bu kadar hızlı cevap ancak senden gelirdi teşkkürler..
|
|
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
|
voodoo
2. Vites 04 - Mart - 1984 Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2010 Konum: Antwerpen Durum: Aktif Değil Mesajlar: 598 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
adamlarin bi bildigi var demekki o yuzden yazilmis bi yazi :) dogrudur heralde tesekurler
|
|
2001 206
2.0 GTI Antwerpen |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sagolasın abıcım. bıraz denk geldı ıste
|
|
ose
2. Vites 05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
İlk açıklamaya katılıyorum. Sert virajlarda önce arka taraf kayıp kontrolden çıkar arka lastikleri iyi tutmak lazım başıma birkaç kere geldi sonuncusunda şaranpole girdim(dolu yağması). frene gelirsek Ön taraf zaten motordan dolayı ağır frenlemede merkez kuvveti de öne doğru olacağından doğal olarak zaten ön frene destek var. Ön lastiklerin elbette frene etkisi var lastiğin durumunu göre fren mesafesi biraz uzayacaktır fakat nerde duracağını bildiğin için ona göre frenleme yapacaksın. Savrulup takla atacağıma arka lastikleri iyi tutup önümdeki araca çarmayı yeğlerim. :))) imkan varsa en güzeli 4 lastik.
Düzenleyen kankam_743 - 01 Haziran 2011 Saat 20:31 |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
afedersın ama bence vıraja hızlı gırmemek gayet mumkun ve cok daha kolay bır ıs
ama onune nerede ne cıkacagını bılemezsın. anı bır durumda arac en kısa mesafede durabılmelı. fren cok daha onemlı bır olgudur. yol tutus 2. plandadır...
aracın merkez kac kuvvetını artırmadan kullanırsan arac yoldan cıkmaz. sen anı sert dıreksıyon tepkılerı vermezsen, makasa gırmezsen, vıraja cok hızlı dalmazsan arac savrulmaz. bunları yapıp yapmamak ınsanın elındedır
amaaaaaaa ne zaman onune cıkacagını bılmedıgın bır durumda ıken frenlerın en ıyı sekılde tutmalıdır.
denemesını yap yanı bedavaaa on tarafa bıtık lastık tak bakalım arac duruyormu???? tırr tırrr abs devreye gırecek ama yere tutunum olmadıgı ıcın duramayacaksınnn
|
|
ose
2. Vites 05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öne bitik lastikler elbette takmıcaz arkadaşın dediği en iyileri nereye takacaz die ama.türkiye şartlarında tabela eksikliği çok az bilmediğimiz yollar başa bela. tartıştığımız konu göreceli. Fren istiyosan öne yoldan çıkmak istemiyosan bariyere yapışmak veya uçuruma uçmak istemiyosan (Allah korusun )arkaya takılmalı tercih sahibine kalıyor. Diğer lastikler kaç milim kalmış? yada fren mesafen den memnunmusun memnunsan yenileri arkaya tak derim benim kisi sadece tavsiye.
|
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
+1
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
mdincer34
2. Vites Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 425 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mdincer34
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
en sağlamı tabiki 4 tane almak ama michlen 4 tane alsam baya tutuyordu o nedenle dişeri fazla gitmemiş lastikleri 5 mm kadar vardı arkaya taktık yenileride öne ama kısa sürede yazıyı okuyunca aklıma takıldı en kısa zamanda biraz bütçe ayırıp lastikleri dörtlemek gerekecek.bilgi amaçlı yazmıştım ama karıştı ortalık galiba :)
|
|
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bak ben sana bırsey dıyeyım. akıllı bır sofor tabelaya ıhtıyac duymaz...
ben aynı zamanda surucu kursunda resmı sertıfıkalı egıtmenım. aksamları ve haftasonu 2 tane surucu kursunda motor ve dıreksıyon dersı verıyorum. arasıra trafık derslerıne gırdıgımde oluyor.
her zaman ogrencılerıme ne derım bılıyormusun """"bılmedıgın ve goremedıgın vıraja yavas gıreceksın"""" mantık ıste budur. bunu uyguladıgın surece asla vırajda savrulmazsın. cunku aracın lımıtlerını zorlamamıs olursun...
malumumuz uzere trafıkte genel kurallardan bırıde """vıraj oncesınde hız azaltılır""" degıl mı???
adamlar bosuna yazmamıslar kıtaba
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hayır hayır karısacak bırsey yok. sen bak keyfıne :))
burada bırseyler konusulacak tartısılacak kı dogru yanlıs ayırt edılsın degıl mı??
|
|
oguzhan29
3. Vites Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010 Konum: GÜMÜŞHANE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2352 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oguzhan29
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar 2 lastik alana kadar böyle zahmetlerde 4 lastiği değiştirmek daha avantaj onun için belirli aralıklarda 4 lastik aldığınızda ön arka lastiklerin yerini değiştiriniz
|
|
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
|
mdincer34
2. Vites Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 425 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mdincer34
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
tabi 4 tane almak makul ama 650 tl yapıyor :) |
|
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ben 550 tl ye aldım çok memnunum. eskiler aşınmamıştı ama sertleşmişti,
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
mdincer34
2. Vites Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 425 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mdincer34
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
evet sertleşince çok sıkıntı veriyor konfor düşüyor önler değişmesine rağmen konfor hissedilir derecede arttı birde nitrojen basıldı uzun yolda yol sesi azaldı
|
|
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
|
cerci07
2. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ben yeni aldigim lastigi her zaman one takarim sebepleri
kulladigim araclar onden cekisli guc ve yakit kaybi yasamamak icin
genelde otoban ve duz yol trafik tikandigi ani fren yapmak gerekiyor durus mesafesini kisaltmak icin
simdiye kadar araci ondende kaydirdim arkadanda onden kayan arac direksiyona tepki vermez duz kayar kucuk bir manevra ile kurtara bileceginiz durumda hic bir sey yapamaz duz kayarsiniz kurtaramazsiniz
arkadan kaymalarda genelde virajlarda gorum kucuk bir direksiyon hareketiyle ya toparladim yadageldigim yone dondum
kucuk bir not bizim araclar virajda frene basmamaya dikat edin hiziniz ne olursa olsun viraja girerken araci motor ile yavaslatin viraj yarilayinca gaza yuklenin
en sevdigim surus teknigidir lastikler cayir cayir otuyor ama arac yolu birakmiyor
dis derinligi 3 milimin altina dusen lastikleri degistirin
|
|
|
|
MaximuS
1. Vites 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
tabiiki çekiş lastiklerine....
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |