Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

sıfır lastikler arkayamı önemi takılmalı ??

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Peugeot Jant Lastik Seçimi
Forum Tanımlaması: modifiyeli peugeotlar icin jant lastik şikayet ve cözümleri
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15268
Tarih: 23 Kasım 2024 Saat 06:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: sıfır lastikler arkayamı önemi takılmalı ??
Mesajı Yazan: mdincer34
Konu: sıfır lastikler arkayamı önemi takılmalı ??
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:05
bugün nette gezinirken bir yazı okudum ve yanluş bildiğimizi düşündüren uzman görüşüne göre sıfır lastikler arkaya takılmalıymış alıntıdır  ;

Yeni veya az aşınmış lastikleri arkaya takınız

Lastiklerinizin yerlerini değiştirdiğiniz zaman basınçlarını ve yeni konumlarına göre balanslarını ayarlatmayı unutmayınız.

Gerçekten de önden çekişli araçlardaki yol tutuş kaybı düşünüldüğünde, arka dingilin çok daha zor kontrol altına alındığı görülür

Değiştirilme vakti gelmiş olan bir aracın durumu

- Ön lastikler arka lastiklere nazaran daha hızlı aşınır (önden çekişli araçlar).
- Dolayısıyla ön tarafta zayıflayan yol tutuş kaybına sık rastkanır.
Ön tarafa takılmış yeni lastikler

- Aracın yoldaki seyri değişecektir. (ÖN/ARKA yola tutunma dengesi tersine döner ve güvenlik açısından yanlış bir uygulamadır).
- Kaygan yolda, yol tutunma kaybı önce arkada kontrol edilmeyen dingil üzerinde oluşur. 


Arka tarafa takılmış yeni lastikler

- Aracın yoldaki seyri alışılmışın dışına çıkmaz (Yola tutunma dengesi üst düzey bir güvenlik seviyesinde muhafaza edilir).
- Kontrol edilemeyen arka dingil üzerinde maksimum seviyede yola tutunma özelliği



-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:12
en saglamı 4 unude degıstırmek :))
 
fren yapıldıgında esas olarak aracı on lastıkler durdurur. arka lastıklerde destek olur. fren esnasında malumunuz uzere butun yuk one gelır ve bu yuzden on frenler her zaman arkalardan daha kuvvetlıdır. bu durumdan dolayı genelde on dıskler sogutmalıdır. arkalar dolu dısk veya kampanadır...
 
bu noktada on lastıklerın her zaman daha ıyı olması gerektıgıne ınanırım. o acıdan bu durum aklıma yatmadı yanı :((


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:19

üstad banada mantıklı gelmedi ama adamlar öyle diyor halbuki biz önden çekşli araç diye önlere takarız yol tutsun fren mesafesi kısalsın amacıyla mama uzmanlar böyle demiyor bende şaşırdım.

bu arada bu kadar hızlı cevap ancak senden gelirdi teşkkürler..


-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: voodoo
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:25
adamlarin bi bildigi var demekki o yuzden yazilmis bi yazi :) dogrudur heralde tesekurler

-------------
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:30
Orjinalini yazan: mdincer34 mdincer34 Yazdı:

üstad banada mantıklı gelmedi ama adamlar öyle diyor halbuki biz önden çekşli araç diye önlere takarız yol tutsun fren mesafesi kısalsın amacıyla mama uzmanlar böyle demiyor bende şaşırdım.

bu arada bu kadar hızlı cevap ancak senden gelirdi teşkkürler..
 
sagolasın abıcım. bıraz denk geldı ıste Sırıtma


Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:30
İlk açıklamaya katılıyorum. Sert virajlarda önce arka taraf kayıp kontrolden çıkar arka lastikleri iyi tutmak lazım başıma birkaç kere geldi sonuncusunda şaranpole girdim(dolu yağması). frene gelirsek Ön taraf zaten motordan dolayı ağır frenlemede merkez kuvveti de öne doğru olacağından doğal olarak zaten ön frene destek var. Ön lastiklerin elbette frene etkisi var lastiğin durumunu göre fren mesafesi biraz uzayacaktır fakat nerde duracağını bildiğin için ona göre frenleme yapacaksın. Savrulup takla atacağıma arka lastikleri iyi tutup önümdeki araca çarmayı yeğlerim. :))) imkan varsa en güzeli 4 lastik.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:37
Orjinalini yazan: kankam_743 kankam_743 Yazdı:

İlk açıklamaya katılıyorum. Sert virajlarda önce arka taraf kayıp kontrolden çıkar arka lastikleri iyi tutmak lazım başıma birkaç kere geldi sonuncusunda şaranpole girdim(dolu yağması). frene gelirsek Ön taraf zaten motordan dolayı ağır frenlemede merkez kuvveti de öne doğru olacağından doğal olarak zaten ön frene destek var. Ön lastiklerin elbette frene etkisi var lastiğin durumunu göre fren mesafesi biraz uzayacaktır fakat nerde duracağını bildiğin için ona göre frenleme yapacaksın. Savrulup takla atacağıma arka lastikleri iyi tutup önümdeki araca çarmayı yeğlerim. :))) imkan varsa en güzeli 4 lastik.
 
afedersın ama bence vıraja hızlı gırmemek gayet mumkun ve cok daha kolay bır ıs Göz Kırpma
 
ama onune nerede ne cıkacagını bılemezsın. anı bır durumda arac en kısa mesafede durabılmelı. fren cok daha onemlı bır olgudur. yol tutus 2. plandadır...
 
aracın merkez kac kuvvetını artırmadan kullanırsan arac yoldan cıkmaz. sen anı sert dıreksıyon tepkılerı vermezsen, makasa gırmezsen, vıraja cok hızlı dalmazsan arac savrulmaz. bunları yapıp yapmamak ınsanın elındedır
 
amaaaaaaa ne zaman onune cıkacagını bılmedıgın bır durumda ıken frenlerın en ıyı sekılde tutmalıdır.
 
denemesını yap yanı bedavaaaSırıtma on tarafa bıtık lastık tak bakalım arac duruyormu???? tırr tırrr abs devreye gırecek ama yere tutunum olmadıgı ıcın duramayacaksınnn


Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:51
öne bitik lastikler elbette takmıcaz arkadaşın dediği en iyileri nereye takacaz die ama.türkiye şartlarında tabela eksikliği çok az bilmediğimiz yollar başa bela. tartıştığımız konu göreceli. Fren istiyosan öne yoldan çıkmak istemiyosan bariyere yapışmak veya uçuruma uçmak istemiyosan (Allah korusun )arkaya takılmalı tercih sahibine kalıyor. Diğer lastikler kaç milim kalmış? yada fren mesafen den memnunmusun memnunsan yenileri arkaya tak derim benim kisi sadece tavsiye.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 20:57
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

en saglamı 4 unude degıstırmek :))
 
fren yapıldıgında esas olarak aracı on lastıkler durdurur. arka lastıklerde destek olur. fren esnasında malumunuz uzere butun yuk one gelır ve bu yuzden on frenler her zaman arkalardan daha kuvvetlıdır. bu durumdan dolayı genelde on dıskler sogutmalıdır. arkalar dolu dısk veya kampanadır...
 
bu noktada on lastıklerın her zaman daha ıyı olması gerektıgıne ınanırım. o acıdan bu durum aklıma yatmadı yanı :((
 
+1Göz Kırpma


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:03
en sağlamı tabiki 4 tane almak ama michlen 4 tane alsam baya tutuyordu o nedenle dişeri fazla gitmemiş lastikleri 5 mm kadar vardı arkaya taktık yenileride öne ama kısa sürede yazıyı okuyunca aklıma takıldı en kısa zamanda biraz bütçe ayırıp lastikleri dörtlemek gerekecek.bilgi amaçlı yazmıştım ama karıştı ortalık galiba :)

-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:08
Orjinalini yazan: kankam_743 kankam_743 Yazdı:

öne bitik lastikler elbette takmıcaz arkadaşın dediği en iyileri nereye takacaz die ama.türkiye şartlarında tabela eksikliği çok az bilmediğimiz yollar başa bela. tartıştığımız konu göreceli. Fren istiyosan öne yoldan çıkmak istemiyosan bariyere yapışmak veya uçuruma uçmak istemiyosan (Allah korusun )arkaya takılmalı tercih sahibine kalıyor. Diğer lastikler kaç milim kalmış? yada fren mesafen den memnunmusun memnunsan yenileri arkaya tak derim benim kisi sadece tavsiye.
 
bak ben sana bırsey dıyeyım. akıllı bır sofor tabelaya ıhtıyac duymaz...
 
ben aynı zamanda surucu kursunda resmı sertıfıkalı egıtmenım. aksamları ve haftasonu 2 tane surucu kursunda motor ve dıreksıyon dersı verıyorum. arasıra trafık derslerıne gırdıgımde oluyor.
 
her zaman ogrencılerıme ne derım bılıyormusun """"bılmedıgın ve goremedıgın vıraja yavas gıreceksın"""" mantık ıste budur. bunu uyguladıgın surece asla vırajda savrulmazsın. cunku aracın lımıtlerını zorlamamıs olursun...
 
malumumuz uzere trafıkte genel kurallardan bırıde """vıraj oncesınde hız azaltılır""" degıl mı???
adamlar bosuna yazmamıslar kıtaba Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:10
Orjinalini yazan: mdincer34 mdincer34 Yazdı:

en sağlamı tabiki 4 tane almak ama michlen 4 tane alsam baya tutuyordu o nedenle dişeri fazla gitmemiş lastikleri 5 mm kadar vardı arkaya taktık yenileride öne ama kısa sürede yazıyı okuyunca aklıma takıldı en kısa zamanda biraz bütçe ayırıp lastikleri dörtlemek gerekecek.bilgi amaçlı yazmıştım ama karıştı ortalık galiba :)
 
hayır hayır karısacak bırsey yok. sen bak keyfıne :))
 
burada bırseyler konusulacak tartısılacak kı dogru yanlıs ayırt edılsın degıl mı?? Göz Kırpma


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:18
arkadaşlar 2 lastik alana kadar böyle zahmetlerde 4 lastiği değiştirmek daha avantaj onun için belirli aralıklarda 4 lastik aldığınızda ön arka lastiklerin yerini değiştiriniz

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:20

tabi 4 tane almak makul ama 650 tl yapıyor :)



-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:25
ben 550 tl ye aldım çok memnunum. eskiler aşınmamıştı ama sertleşmişti,

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:38
evet sertleşince çok sıkıntı veriyor konfor düşüyor önler değişmesine rağmen konfor hissedilir derecede arttı birde nitrojen basıldı uzun yolda yol sesi azaldı

-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 22:35
ben yeni aldigim lastigi her zaman one takarim sebepleri
kulladigim araclar onden cekisli guc ve yakit kaybi yasamamak icin
genelde otoban ve duz yol trafik tikandigi ani fren yapmak gerekiyor durus mesafesini kisaltmak icin
simdiye kadar araci ondende kaydirdim arkadanda onden kayan arac direksiyona tepki vermez duz kayar kucuk bir manevra ile kurtara bileceginiz durumda hic bir sey yapamaz duz kayarsiniz kurtaramazsiniz
arkadan kaymalarda genelde virajlarda gorum kucuk bir direksiyon hareketiyle ya toparladim yadageldigim yone dondum 
kucuk bir not bizim araclar virajda frene basmamaya dikat edin hiziniz ne olursa olsun viraja girerken araci motor ile yavaslatin viraj yarilayinca gaza yuklenin 
en sevdigim surus teknigidir Sırıtma lastikler cayir cayir otuyor ama arac yolu birakmiyorGKN 1
dis derinligi 3 milimin altina dusen lastikleri degistirin 
 


-------------


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 00:33
tabiiki çekiş lastiklerine....



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net