![]() |
|
supercharger |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2011 Saat 19:43 |
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-sifir-elektrikli-supercharger-49885314/detay/?
demın nette gezerken gordum arkadaslar altındakı not dıkkatımı cektı 10-25 hp vadediyorlar:))) inanamadım ama urunude ılk kez goruyorum sızce ???
|
|
![]() |
|
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Supercharger motorun emebildiğinden daha fazla hava molekülünü yanma odasına sokabilen bir hava pompasıdır.
Supercharger'ın önünde bir kasnak vardır. Bu kasnak motor krank kasnağı ile aynı anda haraket eder. Supercharger'ın kasnağı krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz şeklindeki kollektöre iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer. Aslında havayı sıkıştıran bu tekerlik ve içinde bulunduğu salyangoz şeklindeki kollektör turbochargerlarda da kullanılır. Supercharger son yıllarda icat edilmedi. İkinci dünya savaşından önce Mercedes Benz Grand Prix arabalarını Supercharger ile donatıp yarıştıyordu. İkinci dünya savaşında uçaklar da superchargerlandı. Örneğin Boeing B-29 SuperFortress bombardıman uçağı gücünü Superchargerdan alıyordu. Günümüze dek birçok Supercharger modeli icat edildi ve otomotiv sektöründe kullanıldı. Son yıllarda Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör” seçeniğini sunuyor. SL 55 AMG supercharger sayesinde 500 beygir güç üretmekte. Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın basıncı 1 bardır. Daha doğrusu atmosferin üzerimize uyguladığı hava basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir elde edilir. Neden Supercharger ? Motor gücünü arttırmanın çeşitli yolları var. Motorun ürettiği güç şu şekilde hesaplanır: Güç= Basınç * Piston alanı * Piston yüksekliği * Devir * Silindir Sayısı /2 Piston Alanı Ve Silindir Yüksekliği Piston alanı ve silindir yüksekliği motor hacmini ifade eder. Motorumuzun hacmini büyütmek çok masraflı olacağı için bu uygulama ekonomik değildir. 6 yeni piston, sekmanlar, conta takımı, işçilik, rodaj.... Devir Devir sayısını arttırmak beygir getirmektedir. Ancak daha fazla devir çevirebilmek için piston, kol gibi dönen cisimlerin ağırlıklarını da azaltmak gerekir. 5,7 Litre Corvette 6500 devir de kalırken 1,6 Litre Hondalar 8000 devir çevirebilmekteler. Başka bir ifade ile motor hacmi arttıkça devir sayısını arttırmak da zorlaşır. Devir sayısını ciddi anlamda artırmak için özel imal edilmiş piston, kol ve yatak gibi parçalar kullanılır. Bunlar “Blue Print” denilen ağırlık eşitleme işlemine tabi tutulur. Sonuç olarak %10 devir arttırarak % 10 beygir almanız mümkün, ancak bu uygulama da ekonomik değil. 18,000 devir çeviren Formula 1 motorlarının her yarış sonrası emekliye ayrıldığını göz önünde bulundurursak. Silindir Sayısı Bu rakamla oynamamız mümkün değil. Basınç Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir. Standart kullanımda motorunuza giren hava basıncı 1 bardır, yani kompressör devre dışıdır. Sportif kullanıma geçtiğiniz anda supercharger devreye girer. Beygir elde etmek için yukarıda sayılan yöntemlerden sadece Supercharging en fazla gücü sunar. Günlük kullanımı hiç bozmaz ve 365 gün yaz, kış istediğiniz hava koşullarında güvenilirliğini devam ettirir. Alıntıdır.Supercharger motorun emebildiğinden daha fazla hava molekülünü yanma odasına sokabilen bir hava pompasıdır. Supercharger'ın önünde bir kasnak vardır. Bu kasnak motor krank kasnağı ile aynı anda haraket eder. Supercharger'ın kasnağı krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz şeklindeki kollektöre iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer. Aslında havayı sıkıştıran bu tekerlik ve içinde bulunduğu salyangoz şeklindeki kollektör turbochargerlarda da kullanılır. Supercharger son yıllarda icat edilmedi. İkinci dünya savaşından önce Mercedes Benz Grand Prix arabalarını Supercharger ile donatıp yarıştıyordu. İkinci dünya savaşında uçaklar da superchargerlandı. Örneğin Boeing B-29 SuperFortress bombardıman uçağı gücünü Superchargerdan alıyordu. Günümüze dek birçok Supercharger modeli icat edildi ve otomotiv sektöründe kullanıldı. Son yıllarda Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör” seçeniğini sunuyor. SL 55 AMG supercharger sayesinde 500 beygir güç üretmekte. Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın basıncı 1 bardır. Daha doğrusu atmosferin üzerimize uyguladığı hava basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir elde edilir. Neden Supercharger ? Motor gücünü arttırmanın çeşitli yolları var. Motorun ürettiği güç şu şekilde hesaplanır: Güç= Basınç * Piston alanı * Piston yüksekliği * Devir * Silindir Sayısı /2 Piston Alanı Ve Silindir Yüksekliği Piston alanı ve silindir yüksekliği motor hacmini ifade eder. Motorumuzun hacmini büyütmek çok masraflı olacağı için bu uygulama ekonomik değildir. 6 yeni piston, sekmanlar, conta takımı, işçilik, rodaj.... Devir Devir sayısını arttırmak beygir getirmektedir. Ancak daha fazla devir çevirebilmek için piston, kol gibi dönen cisimlerin ağırlıklarını da azaltmak gerekir. 5,7 Litre Corvette 6500 devir de kalırken 1,6 Litre Hondalar 8000 devir çevirebilmekteler. Başka bir ifade ile motor hacmi arttıkça devir sayısını arttırmak da zorlaşır. Devir sayısını ciddi anlamda artırmak için özel imal edilmiş piston, kol ve yatak gibi parçalar kullanılır. Bunlar “Blue Print” denilen ağırlık eşitleme işlemine tabi tutulur. Sonuç olarak %10 devir arttırarak % 10 beygir almanız mümkün, ancak bu uygulama da ekonomik değil. 18,000 devir çeviren Formula 1 motorlarının her yarış sonrası emekliye ayrıldığını göz önünde bulundurursak. Silindir Sayısı Bu rakamla oynamamız mümkün değil. Basınç Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir. Standart kullanımda motorunuza giren hava basıncı 1 bardır, yani kompressör devre dışıdır. Sportif kullanıma geçtiğiniz anda supercharger devreye girer. Beygir elde etmek için yukarıda sayılan yöntemlerden sadece Supercharging en fazla gücü sunar. Günlük kullanımı hiç bozmaz ve 365 gün yaz, kış istediğiniz hava koşullarında güvenilirliğini devam ettirir. Alıntıdır. |
|
206 RG 2000
206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black |
|
![]() |
|
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Motora zarar vermese düşünülür. Fakat motorun ömrünü kısaltıyor
![]() |
|
206 RG 2000
206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu alet bende var :))))))))) yakında takıp deneyecegım...
ama oyle mucıze bırseyler beklemeyın yanı :))))) oyle 25bg ler falan hıkaye
|
|
![]() |
|
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
azda olsa 10 hp alınır heralde 110 luk araçlarda :) |
|
206 RG 2000
206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu aletın motora zarar verecek bır durumu yok.
ayrıca superchargerların motor omrunu kısalttıgı kadar turbolarda kısaltıyor. sonucta bu ısler dopıngtır. dopıng oldumu guc olur omur kısalır... senınde soyledıgın uzere mercedes vs gıbı araclar supercharger kullanıyor. hemde sanzumanlı supercharger... :))
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
10 bg verırse ben 5 takla atarım yanı :)) bana pek verecek gıbı gelmıyor... ![]() Düzenleyen CeCoLi - 20 Mayıs 2011 Saat 21:27 |
|
![]() |
|
106_arts ![]() 1. Vites ![]() Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
cecoli denede bizde alalım işe yararsa:D
|
|
![]() |
|
Selim Engin EREN ![]() 2. Vites ![]() ![]() 19 - Aralık - 1971 Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2010 Konum: k.çekmece.ist. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 305 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Selim Engin EREN
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
yap kardeşim yapda uygulama görelim :)
|
|
peugeot205gtı1.9 amarıcan met. mavi.benzin
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet yapda bızde alalım olmazsa :)))
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
su yogunlugum bır gecsın ondan sonra yapacagım ınsallah :))
|
|
![]() |
|
gokayy ![]() 1. Vites ![]() ![]() 23 - Haziran - 1994 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
merak edıyorum kac bg vericek
|
|
![]() |
|
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
slm, superharger gaz kelebeğine takılan switch ile tam gaz verdiğinizde yada içeriye bağlanan buton ile çalışır. ara hızlanmada ve vites değişiminde farkı hissedersiniz. benim 306 gti aracımdada var dyno testinde 17 hp güç artışı oldu. 206 gti 135 hp sanırım. min 10-15 hp güç artışı olur. ürünü yurtdışndan 2 adet getirmiştim. aracımda 2 yıldır kullanıyorum ve şimdiye kadar sorun çıkmadı. diye cevap yazdı satıcı arkadaşlar :) |
|
206 RG 2000
206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black |
|
![]() |
|
gokayy ![]() 1. Vites ![]() ![]() 23 - Haziran - 1994 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bizim 106 xrda işe yararmı acaba
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
vay beee etkıleyıcı bır paragraf. ama bana kalırsa pek ıse yarayacak gıbı durmuyor. zaten boyle dusundugum ıcın kac senedır kutusunda duruyor :))
ben acık fıltre kullanmak ıstemedıgım ıcın takmadım bugune kadar. sızlerde soyleyınce artık bır deneyelım barı dedım :))
|
|
![]() |
|
106_arts ![]() 1. Vites ![]() Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
cecoli bi takta görelim şu haceti ya meraklandrma bizi
|
|
![]() |
|
gokayy ![]() 1. Vites ![]() ![]() 23 - Haziran - 1994 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
vallahi çok merak ettim ya :D
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bır tane reed role almam lazım. mekanık swıcth ıle calıstırmayacagım. ayrıca tam gazda degıl pedala 1 parmak bastım mı devreye gırecek sekılde ayarlamayı dusunuyorum.
|
|
![]() |
|
gokayy ![]() 1. Vites ![]() ![]() 23 - Haziran - 1994 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
valla orasını ben tam anlamam :D sendekini bildiğin gibi dene işe yararsa peşinden gelicez cem abi
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ınsallah ıse yararda kullanırız beraberce :)) benıde merak ettırdınız sımdı yaa.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |