![]() |
|
307 Otomatik vites sw ve LPG |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2011 Saat 21:41 |
||
3 yıldır bindiğim 307 me hala alışamadım bazen çok seviyorum bazen nefret ediyorum bazen yolda yağ gibi gider bazen at arabalarının arkkasından nal toplar.. heralde arabı aşkı böyle bir şeydir.. gelelim maruzata çok fazla masraf yapmamakla beraber az once söylediğim gibi otamatik vitesli arabam bazen jet uçağı, ancak aşırı dur kalk ve motor hayli ısınınca vitesler, 1 den 2. vitese geçince sanki alttan kayaya çarpmışım gibi bir kütürdeme ile vitese geçiyor. ve sabit devir saati inişli çıkışlı oluyor 6000 devir de 80 kmh hız yapıyorum ve deli gibi yakıt yakıyor. lpg li aracım yaklaşık 2,5 yıldır lpg de kullanıyorum 350 den aşağı düşüremedim çok şükür bir de arabanın altından bir uğultu geliyor.. tecrübeli arkadaşların fikrini görüşlerini bekliyorum.. ve önerilecek iyi bir usta .. esas sorum ise şu üstad ustalara duyurulu bu otomatik vites arabalar özellikle bu pejo 307 al4 şanzıman kullanan arabaların şanzımanları manuele dönüştürülüyormu eğer dönüştürülüyorsa ben hemen dönüştürceğim yardım.. yok dönüşmüyor ama cesaretli bir ustam ben bu işi yaparım derse benim arabam bu iş için hazır ben denemeye razıyım bence olur bu iş..
![]() |
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
.Aslında bu sorununuz çok fazla kafaya takacak otomatik şanzımandan sizi soğutacak bir sorun değil. AL4 şanzımanların çok titiz kullanıldığında ömrü 150 ila 250 bin km arasında değişiyor.Bu km lerden sonra ufak tefek revizyonlar gerekiyor ki bunlarda bence normal şanzımanda baskı balata kadar masraf açacak tarzda işler ama malesef Türkiye'de otomatik şanzıman işçilik ücreti parçalarından daha fazla tutup hesabı kabartıyor. Her ne kadar,üretici firma,şanzıman hidroliğinin ömürlüktür,revizyon gerekmedikçe değişmez desede bence bir yağın ömrü 45.000 km dir. Mercedes,Audi,BMW gibi markalar 45.000 km de yağı ve filitreyi değiştirir.AL4 şanzımanın tabanı da Alman üretimidir ve bu markaların tabanından üretilmiştir. Aracınızın km si,yaşamış olduğunuz sıkıntıları daha açıklayıcı bir şekilde yazarsanız sanıyorum size bu konuda daha açıklayıcı bilgi verebilirim.AL4 şanzımanın kronik olan bazı sıkıntılarından birisi şanzıman hararetinin çok yoğun trafiklerde çabuk max düzeylere çıkması ki 90 derecenin üzerine çıktımı vuruntular başlar, (1 den 2 ye ve 3 den 4 e geçerken yapar bunu) 2 ve 3 arası gayet yumuşaktır. Son olarak da geri vites bandı vuruntuludur ve fren pedalından farklılığı hissedersiniz. Ayrıca kontağı ilk açtığınız da motor devir saatinin altındaki vitesleri gösteren küçük dijital ekranda kar ve spor mod uyarıları yanıp sönüyor mu?
|
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
BAHTİYAR ![]() 1. Vites ![]() ![]() 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
merhaba benzer olaylar benim başımdan da geçti şanzuman ısındımı 80km hızla 4bin devre yakın gidiyordum sonra da vites geçişleri çok zor oluyor 4 5 bin devirde değiştiriyordu servisde ustada arızayı bulamadı şanzuman soğukken süper çekiyor şehiriçi trafikde canımdan bezdiriyordu sonuç
![]() |
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
![]() |
|||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
monur kardeş sağalosın verdiğin bilgiler için araba 2006 model 155000nde kar ve spor modları hiç yanmadı ama düzensiz bir işleyişi var güne göre mevsim şartlarına göre değişiyor arabanın performansı bu bana çok ilginç geliyor. mesela bugün beylikdüzü büyükçekmece ye gittim gaziosmanpaşadan... giderken araba asfaltı ağlattı.. fakat gelirken en sağdan kamyon tırcılarla geldim yavaş yavaş bu normalmidir ya da sadece benim arabada mı böyledir.. daha öncede birçok marka kullandım hiç böyle bir durum yaşamadım 3 yıldır bu durum böyle ben bu arabayı anlamada zorlu çekiyorum..
|
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
![]() |
|||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ama vazda geçemiyorum..
|
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
![]() |
|||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arabada atiker sıralı çok fazla sorun yaşamadım aşağı yukarı 40 km dir gaz da kullanıyorum bakımları zamanı gelmeden yapmaktayım.. geçenlerde yakıtla alakalı çift platinli buji söylediler hemen taktım yine randıman alamadım çok çok 320 lere kadar düşürebildim ancak yakıtı ama benzinide ekleyince 350 nin altına düşmedi.. birde bu şanzıman bu kadar hızlı mı ısınırki önümüz yaz şehir içi 30-40 km lerde şanzıman ısınırsa işimiz var peki arkadaşlar devir göstergeniz de şanzıman randımanlıyken sabit devirde şanzıman ısınınınca hareketli devirlede mi seyrediyor devir göstergesi ibresi
|
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
gandalf öncelikle aracının model km versen daha çok yardımımız dokunur,
ilk olarak lpg konusunda lpg markası nedir modeli nedir onları söylermisin,
ikinciside aynı sorun bazen bende de oluyor, kısmetse perşembe günü sebebini ve maliyetini tespit edicez ve burada sen ve başka aynı sıkıntısı olan arkadaşlara umarım faydam dokunur,
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
atiker safe fast obd II mi? lpg'niz
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
lpg sistemim atiker ama 2008 aralık ayında taktırmıştım bildiğim kadarıyla safe fast değil düz sıralı sistem yani eski modeli
|
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
büyük ihtimal obd özelliği olmadığı için lpg ye geçtiği anda lambda sensörü ile haberleşemediği için yakıtı arttırıp azaltamıyor, dolayısı ile hızlıda gitsen yavaşta gitsen hep aynı yakıtını gönderdiği için yakıtın yüksek,
cem abi sağolsun benimki bağlı olmadığı için ısrarla bağlattık bana çok yardımcı oldu.
şehir içi 31-34 kuruş yakan acarım 26-28 kuruşa kadar düştü.
tabi bu konuları litre olarak konuşmak lazım.
lambda sensörü bağlı değilken 14,4 litre yakıyordu şimdi 11.2 ile 12 litre arasında yakıyor.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
ismail özdemir ![]() 2. Vites ![]() ![]() 26 - Mart - 1983 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: ANKARA/elvanknt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ismail özdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aynen katılıyorum 307 anlama şansın yok saniyesi saniyesini tutmuyor benim aracım şuan şehir içinde ,21 krş ş dışında ,15 krş yakıyo 2002 1.6 110 hp |
|||
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kar ve spor mod ışıklarının uyarı vermemesine sevindim.Demek ki sizi araçtan soğutacak bir mesele yok ortada
![]() |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
onur abi merhaba.
aracın hirdoliğini değiştirip yazılım yüklet demişsin de orada "hidrolik yağı" demek istedin değilmi?
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Mütabık Metincim. halk arasındaki yaygın adıyla Nam-ı değer şanzıman yağı.
![]() |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |