Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Otomatik vites sw ve LPG

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14869
Tarih: 14 Ağustos 2025 Saat 09:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Otomatik vites sw ve LPG
Mesajı Yazan: GANDALF
Konu: 307 Otomatik vites sw ve LPG
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 21:41
3 yıldır bindiğim 307 me hala alışamadım bazen çok seviyorum bazen nefret ediyorum bazen yolda yağ gibi gider bazen at arabalarının arkkasından nal toplar.. heralde arabı aşkı böyle bir şeydir.. gelelim maruzata çok fazla masraf yapmamakla beraber az once söylediğim gibi otamatik vitesli arabam bazen jet uçağı, ancak aşırı dur kalk ve motor hayli ısınınca vitesler,  1 den 2. vitese geçince sanki alttan kayaya çarpmışım gibi bir kütürdeme ile vitese geçiyor. ve sabit devir saati inişli çıkışlı oluyor 6000 devir de 80 kmh hız yapıyorum ve deli gibi yakıt yakıyor. lpg li aracım yaklaşık 2,5 yıldır lpg de kullanıyorum 350 den aşağı düşüremedim çok şükür bir de arabanın altından bir uğultu geliyor.. tecrübeli arkadaşların fikrini görüşlerini bekliyorum.. ve önerilecek iyi bir usta .. esas sorum ise şu üstad ustalara duyurulu bu otomatik vites arabalar özellikle bu pejo 307 al4 şanzıman kullanan arabaların şanzımanları manuele dönüştürülüyormu eğer dönüştürülüyorsa ben hemen dönüştürceğim yardım.. yok dönüşmüyor ama cesaretli bir ustam ben bu işi yaparım derse benim arabam bu iş için hazır ben denemeye razıyım bence olur bu iş..Göz Kırpma

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik



Cevaplar:
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 22:12
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

3 yıldır bindiğim 307 me hala alışamadım bazen çok seviyorum bazen nefret ediyorum bazen yolda yağ gibi gider bazen at arabalarının arkkasından nal toplar.. heralde arabı aşkı böyle bir şeydir.. gelelim maruzata çok fazla masraf yapmamakla beraber az once söylediğim gibi otamatik vitesli arabam bazen jet uçağı, ancak aşırı dur kalk ve motor hayli ısınınca vitesler,  1 den 2. vitese geçince sanki alttan kayaya çarpmışım gibi bir kütürdeme ile vitese geçiyor. ve sabit devir saati inişli çıkışlı oluyor 6000 devir de 80 kmh hız yapıyorum ve deli gibi yakıt yakıyor. lpg li aracım yaklaşık 2,5 yıldır lpg de kullanıyorum 350 den aşağı düşüremedim çok şükür bir de arabanın altından bir uğultu geliyor.. tecrübeli arkadaşların fikrini görüşlerini bekliyorum.. ve önerilecek iyi bir usta .. esas sorum ise şu üstad ustalara duyurulu bu otomatik vites arabalar özellikle bu pejo 307 al4 şanzıman kullanan arabaların şanzımanları manuele dönüştürülüyormu eğer dönüştürülüyorsa ben hemen dönüştürceğim yardım.. yok dönüşmüyor ama cesaretli bir ustam ben bu işi yaparım derse benim arabam bu iş için hazır ben denemeye razıyım bence olur bu iş..Göz Kırpma

.Aslında bu sorununuz çok fazla kafaya takacak otomatik şanzımandan sizi soğutacak bir sorun değil. AL4 şanzımanların çok titiz kullanıldığında ömrü 150 ila 250 bin km arasında değişiyor.Bu km lerden sonra ufak tefek revizyonlar gerekiyor ki bunlarda bence normal şanzımanda baskı balata kadar masraf açacak tarzda işler ama malesef Türkiye'de otomatik şanzıman işçilik ücreti parçalarından daha fazla tutup hesabı kabartıyor.

Her ne kadar,üretici firma,şanzıman hidroliğinin ömürlüktür,revizyon gerekmedikçe değişmez desede bence bir yağın ömrü 45.000 km dir. Mercedes,Audi,BMW gibi markalar 45.000 km de yağı ve filitreyi değiştirir.AL4 şanzımanın tabanı da Alman üretimidir ve bu markaların tabanından üretilmiştir.

Aracınızın km si,yaşamış olduğunuz sıkıntıları daha açıklayıcı bir şekilde yazarsanız sanıyorum size bu konuda daha açıklayıcı bilgi verebilirim.AL4 şanzımanın kronik olan bazı sıkıntılarından birisi şanzıman hararetinin çok yoğun trafiklerde çabuk max düzeylere çıkması ki 90 derecenin üzerine çıktımı vuruntular başlar, (1 den 2 ye ve 3 den 4 e geçerken yapar bunu) 2 ve 3 arası gayet yumuşaktır. Son olarak da geri vites bandı vuruntuludur ve fren pedalından farklılığı hissedersiniz.

Ayrıca kontağı ilk açtığınız da motor devir saatinin altındaki vitesleri gösteren küçük dijital ekranda kar ve spor mod uyarıları yanıp sönüyor mu?


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 22:26
merhaba benzer olaylar benim başımdan da geçti  şanzuman ısındımı 80km hızla 4bin devre yakın gidiyordum sonra da vites geçişleri çok zor oluyor 4 5 bin devirde değiştiriyordu servisde ustada arızayı bulamadı  şanzuman soğukken süper çekiyor şehiriçi trafikde canımdan bezdiriyordu sonuçWall büyük hayallerle alıp uzun süre bineceğim deyip prins tüp 4lastik ve tüm ağır bakımlarını yaptırdığım aracı 60binden 80 binkmye kadar 1sene kadar kullanıp sattım tüpü amorti etti 5binkm kadar da kar ettirdi çok şükür sizin araç çok yakıyor ben en kötü 30 kuruşu görmüştüm ama genelde şehiriçi 28 kuruş yakıyordu (bujileri vs bi gözden geçirin tabi en büyük sebeb şanzumanda yaşanan güç kaybı )

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 22:31
monur kardeş sağalosın verdiğin bilgiler için araba 2006 model 155000nde kar ve spor modları hiç yanmadı ama düzensiz bir işleyişi var güne göre mevsim şartlarına göre değişiyor arabanın performansı bu bana çok ilginç geliyor. mesela bugün beylikdüzü büyükçekmece ye gittim gaziosmanpaşadan... giderken araba asfaltı ağlattı.. fakat gelirken en sağdan kamyon tırcılarla geldim yavaş yavaş bu normalmidir ya da sadece benim arabada mı böyledir.. daha öncede birçok marka kullandım hiç böyle bir durum yaşamadım 3 yıldır bu durum böyle ben bu arabayı anlamada zorlu çekiyorum..

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 22:32
ama vazda geçemiyorum..

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 22:38
arabada atiker sıralı çok fazla sorun yaşamadım aşağı yukarı 40 km dir gaz da kullanıyorum bakımları zamanı gelmeden yapmaktayım.. geçenlerde yakıtla alakalı çift platinli buji söylediler hemen taktım yine randıman alamadım çok çok 320 lere kadar düşürebildim ancak yakıtı ama benzinide ekleyince 350 nin altına düşmedi.. birde bu şanzıman bu kadar hızlı mı ısınırki önümüz yaz şehir içi 30-40 km lerde şanzıman ısınırsa işimiz var peki arkadaşlar devir göstergeniz de şanzıman randımanlıyken sabit devirde şanzıman ısınınınca hareketli devirlede mi seyrediyor devir göstergesi ibresi

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 22:59
gandalf öncelikle aracının model km versen daha çok yardımımız dokunur,
 
ilk olarak lpg konusunda lpg markası nedir modeli nedir onları söylermisin,
 
ikinciside aynı sorun bazen bende de oluyor, kısmetse perşembe günü sebebini ve maliyetini tespit edicez ve burada sen ve başka aynı sıkıntısı olan arkadaşlara umarım faydam dokunur,


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 23:01
atiker safe fast obd II mi? lpg'niz

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 23:07
lpg sistemim atiker ama 2008 aralık ayında taktırmıştım bildiğim kadarıyla safe fast değil düz sıralı sistem yani eski modeli

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 23:24
büyük ihtimal obd özelliği olmadığı için lpg ye geçtiği anda lambda sensörü ile haberleşemediği için yakıtı arttırıp azaltamıyor, dolayısı ile hızlıda gitsen yavaşta gitsen hep aynı yakıtını gönderdiği için yakıtın yüksek,
 
cem abi sağolsun benimki bağlı olmadığı için ısrarla bağlattık bana çok yardımcı oldu.
 
şehir içi 31-34 kuruş yakan acarım 26-28 kuruşa kadar düştü.
 
tabi bu konuları litre olarak konuşmak lazım.
 
lambda sensörü bağlı değilken 14,4 litre yakıyordu şimdi 11.2 ile 12 litre arasında yakıyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2011 Saat 08:57

aynen katılıyorum 307 anlama şansın yok saniyesi saniyesini tutmuyor benim aracım şuan şehir içinde ,21 krş ş dışında ,15 krş yakıyo 2002 1.6 110 hp



-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2011 Saat 09:22
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

monur kardeş sağalosın verdiğin bilgiler için araba 2006 model 155000nde kar ve spor modları hiç yanmadı ama düzensiz bir işleyişi var güne göre mevsim şartlarına göre değişiyor arabanın performansı bu bana çok ilginç geliyor. mesela bugün beylikdüzü büyükçekmece ye gittim gaziosmanpaşadan... giderken araba asfaltı ağlattı.. fakat gelirken en sağdan kamyon tırcılarla geldim yavaş yavaş bu normalmidir ya da sadece benim arabada mı böyledir.. daha öncede birçok marka kullandım hiç böyle bir durum yaşamadım 3 yıldır bu durum böyle ben bu arabayı anlamada zorlu çekiyorum..

Kar ve spor mod ışıklarının uyarı vermemesine sevindim.Demek ki sizi araçtan soğutacak bir mesele yok ortada Gülme En yakın yetkili sevise gidip şanzımanınızın hidroliğini değiştirtip selonoid valf zamanlarını düzenleyen yeni yazılımı yüklemizi tavsiye ediyorum. Dediğim gibi bu yağlar ömürlük değildir ve zamanla oluşan balata tozlarıyla beraber ömrünü tamamlayarak çabuk ısınmasına,görevini tam anlamıyla yerine getirememekle sonuçlanıyor. Aracınızda kullanılan hidrolik yağı; Mobil LT71141 koduna sahiptir,diğer markaları sakın kullandırtmayın.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2011 Saat 09:24
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

monur kardeş sağalosın verdiğin bilgiler için araba 2006 model 155000nde kar ve spor modları hiç yanmadı ama düzensiz bir işleyişi var güne göre mevsim şartlarına göre değişiyor arabanın performansı bu bana çok ilginç geliyor. mesela bugün beylikdüzü büyükçekmece ye gittim gaziosmanpaşadan... giderken araba asfaltı ağlattı.. fakat gelirken en sağdan kamyon tırcılarla geldim yavaş yavaş bu normalmidir ya da sadece benim arabada mı böyledir.. daha öncede birçok marka kullandım hiç böyle bir durum yaşamadım 3 yıldır bu durum böyle ben bu arabayı anlamada zorlu çekiyorum..

Kar ve spor mod ışıklarının uyarı vermemesine sevindim.Demek ki sizi araçtan soğutacak bir mesele yok ortada Gülme En yakın yetkili sevise gidip şanzımanınızın hidroliğini değiştirtip selonoid valf zamanlarını düzenleyen yeni yazılımı yüklemizi tavsiye ediyorum. Dediğim gibi bu yağlar ömürlük değildir ve zamanla oluşan balata tozlarıyla beraber ömrünü tamamlayarak çabuk ısınmasına,görevini tam anlamıyla yerine getirememekle sonuçlanıyor. Aracınızda kullanılan hidrolik yağı; Mobil LT71141 koduna sahiptir,diğer markaları sakın kullandırtmayın.
 
onur abi merhaba.
 
aracın hirdoliğini değiştirip yazılım yüklet demişsin de orada "hidrolik yağı" demek istedin değilmi?


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2011 Saat 09:43
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

monur kardeş sağalosın verdiğin bilgiler için araba 2006 model 155000nde kar ve spor modları hiç yanmadı ama düzensiz bir işleyişi var güne göre mevsim şartlarına göre değişiyor arabanın performansı bu bana çok ilginç geliyor. mesela bugün beylikdüzü büyükçekmece ye gittim gaziosmanpaşadan... giderken araba asfaltı ağlattı.. fakat gelirken en sağdan kamyon tırcılarla geldim yavaş yavaş bu normalmidir ya da sadece benim arabada mı böyledir.. daha öncede birçok marka kullandım hiç böyle bir durum yaşamadım 3 yıldır bu durum böyle ben bu arabayı anlamada zorlu çekiyorum..

Kar ve spor mod ışıklarının uyarı vermemesine sevindim.Demek ki sizi araçtan soğutacak bir mesele yok ortada Gülme En yakın yetkili sevise gidip şanzımanınızın hidroliğini değiştirtip selonoid valf zamanlarını düzenleyen yeni yazılımı yüklemizi tavsiye ediyorum. Dediğim gibi bu yağlar ömürlük değildir ve zamanla oluşan balata tozlarıyla beraber ömrünü tamamlayarak çabuk ısınmasına,görevini tam anlamıyla yerine getirememekle sonuçlanıyor. Aracınızda kullanılan hidrolik yağı; Mobil LT71141 koduna sahiptir,diğer markaları sakın kullandırtmayın.
 
onur abi merhaba.
 
aracın hirdoliğini değiştirip yazılım yüklet demişsin de orada "hidrolik yağı" demek istedin değilmi?

Mütabık Metincim. halk arasındaki yaygın adıyla Nam-ı değer şanzıman yağı. Gülme


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net