Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Yardım Lütfen Otomatik vites bu sorunu yaparmı ?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yardım Lütfen Otomatik vites bu sorunu yaparmı ?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Yardım Lütfen Otomatik vites bu sorunu yaparmı ?
    Gönderim Zamanı: 01 Mayıs 2011 Saat 15:53
Arkadaşlar 2004 307 AL4 otomatik şanzuman aracım var

gecen yagmurlu hadava 20 km bi yola gittim aksam arabayı bıraktım evin onune sabah araba yokuslarda gaza hafif yuklenince şııııt die bir ses yapıyor ve çekişten düşüyor

bazen de yapmıyor otomatik şanzumancıya gosterdim 10 km gezdik beraber vites gecişleri normal manuele geciyor elle kontrol ediyorum sonra otomatige alıyorum duz yolda da hiç sorun yok ama hafif yokusa gelip gaz verince ekseriyetle fışşşt die ses yapıyor ve çekişten dusuyor
otomatik vitesci usta şanzımanı açmaya gerek yok baska sorunu vardır böle kullan dedi :)

baska bir ustaya gittim oda biraz gezdi direk şanzuman revizyonu gerekiyor 2500 tl alayım dedi :)

sonra aracı ayrıntılı test ettim

arac duru vaziyette iken el freni çekili ve frene basarken D de kalkısa zorluyorum arac 1500 devirin ustune cıkmıyor (hoş normalde çıkıyormu bilmiyorum)

sonra yokusta fışş yapınca araç cekişten dusuyor ama motor da devir almıyor eger şanzuman dan olsa motor devirden dusmemesi gerekmezmi ?

sorun bu arkadaşlar izmitte iyi bir usta varmıs onu aradım yağını değiştir dedi ..

şimdi ilk iş yağını değiştirecegim   selenoidlerden olabilirmi bilmiyorum revizyon işi de hayal gibi geliyor.

yardımlarınızı bekliyorum pejocu dostlarım
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Mayıs 2011 Saat 17:28
hangi ustaya gösterdin.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Mayıs 2011 Saat 21:27
önce istanbul topkapı delphi diye bir yer var oraya sonra ikitelli bagcılar gundoren sanayi sitesinde atm otomatik vites die bir yer vardı oraya ? 

Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Mayıs 2011 Saat 23:08

bir kaç yere daha gidip baktırman lazım bazı ustalar kan emici gibiler bende bi şanzımancıya gitmiştim aynen revizyon 2500 tl dedi ama güvenemedim başka bir şanzımancıya gitti yağ değişimi ile çözdü. O yüzden bir kaç yere daha danış. Önce sorun motordan mı şanzımandan mı onu sapta sonra onun ustasını bul

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
F-Eren Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1983

Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010
Konum: Tekirdağ - İst.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 377
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı F-Eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Mayıs 2011 Saat 23:28
otomatik işinin maslakta iyi ustaları oldugunu duydum bi sor istersen?
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -
Yukarı Dön
naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2011 Saat 01:45
yokmu baska cevap
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2011 Saat 09:06

benimde ustam var eğer istersen bilgisini verebilirim işinin ehlidir. yaptırmasan bile hiç değilse masrafını sorununu öğrenirsin.

bu arada selenoidleri değiştireceksen heryerde 170 tlden aşağı bulamazsın ama sponsor şahin peugeotta 120 tl. ben mesela yağı ve vanaları alıp ustama götürüp taktıracam.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2011 Saat 09:58
Yazınızdan anladığım kadarıyla bu sesleri ilk kalkışlarda ve yüke bindiği zaman yapıyor.Benim eko-valfler arızalıydı fakat şikayetim tamamen farklıydı.

bu durumda otomatik şanzımanın çalışma prensibinden yola çıkmak gerekiyor.Eko-valfler açıyor hidroliği türbin e basıyor.Eğer eko-valfler arızalı olsa vites geçişleri sarsıntılı olacak,şanzımanda vuruntular başlayacak.Yağın türbine ulaştığını varsayarak,türbin volanta hareket edecek ve anladığım kadarıyla sizin sorununuz burada başlıyor.Eğer ki burada başlıyorsa Türbin yani Tork konverterin bağlı olduğu mil yataklarında balatalar var ve bu balatalar presle yapıştırılmak suretiyle monte ediliyor ve zamanla yada önceden bir müdahale görmüşse atma riski her zaman var.

Bana göre AL4 şanzımanın içinde yüke bindiği zaman bahsettiğiniz sesleri verecek tek parça Tork konvertör gibi geliyor.Dolayısıyla çekişi düşerecek en büyük etken de yine bu parça.Fakat ortada revizyonu gerektirecek bir durum yok sanki.Zaten bu şanzımanlar verirse 4 parçadan dolayı arıza veriyor, 1-Eko-valf 2-hidrolik beyin 3-tork konvertör 4- ileri ve geri vites bantları. Hatta haftaya benim şanzıman inecek ver geri vites bandı değişecek, hazır açılmışken tork konverörü temizlenicek (zamanla yağ buharından sogutucusu tortu bağlıyor) ve balatalarınıda değiştirecem.Bunlarında toplam maliyeti bana işçilik dahil 1000 TL

Geçmiş olsun.
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2011 Saat 10:08
Yazmayı unutmuşum, ben sizin yerinizde olsam ilk önce yağını değiştirir,şanzımanın yeni yazılımını yükletip bir deneme yapardım.Burada en fazla 100-120 TL gibi bir rakamı çöpe atmış sayardım.Baktım şikayet devam ediyor sonrasında diğer çözümlere yönelirdim. Karar tamamen sizin.Yagını değişireceğim derseniz kesinlikle Mobil LT 71141 otomatik şanzıman yağı olacak.Bu şanzımanlar yağı seçer ben hidolik beyni az kalsın omuzluyordum kenarından döndüm..Wall
Yukarı Dön
naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2011 Saat 00:00
monur kardeş Allah razı olsun çok net bilgiler veriyorsun bencede revizyon işi beni kandırmak amaclıydı anladıgım kadarı ile pejo al4 sanzumanda şanzımanın içi komple sağlam bir sistem ve onun dısında bir kaç parça var sokulup taılabilen ve şanzumana mudahale etmeden degişebilen  bu işleri sizin yaptırdıgınız sağlam bir usta varı benim ustalar anlamıyorda :)
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2011 Saat 10:22
Orjinalini yazan: naksi naksi Yazdı:

monur kardeş Allah razı olsun çok net bilgiler veriyorsun bencede revizyon işi beni kandırmak amaclıydı anladıgım kadarı ile pejo al4 sanzumanda şanzımanın içi komple sağlam bir sistem ve onun dısında bir kaç parça var sokulup taılabilen ve şanzumana mudahale etmeden degişebilen  bu işleri sizin yaptırdıgınız sağlam bir usta varı benim ustalar anlamıyorda :)

Rica ederim,Önce şanzımanı bir serviste bilgisayara bağlatıp hata kodu alıyorsanız onu bana yazarmısınız? Belki ufak bir müdahale ile bile kurtarır bir düzeydeyse hem zamanınız açısından hemde maliyet açısından daha tasarruflu olur.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2011 Saat 17:44
tamam daha once baglattım sorun ilk basladıgında sanzuman ile ilgili bir hata yoktu krank mili sensoru vardı onu degiştim  ama tekrar baktırayım
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2011 Saat 09:37
Orjinalini yazan: naksi naksi Yazdı:

tamam daha once baglattım sorun ilk basladıgında sanzuman ile ilgili bir hata yoktu krank mili sensoru vardı onu degiştim  ama tekrar baktırayım

Piyasadaki bazı arıza tespit cihazları şanzımanı görmeyebiliyor.AL4 yazdığından emin olun.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Mayıs 2011 Saat 23:01
valla neyi goruyor gormuyor bilmiyorum bilgisayar baglandı ama pejonun servisinin bilgisayarı degil ondan bakıldı yakı karısım fakir hatası vardı onu sildik baska bir hata gorunmuyor..

birde dikkat ettim arabayı manuelde devirli kullanırsam yapmıyor..
Yukarı Dön
naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Mayıs 2011 Saat 23:01
acaba sadece yağı deişsem olurmu sanzumanın  birde sanzuman yagını kaca degişiyorlar ? servite
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 36 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 50 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 54 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 249 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 156 0 Bayram 0816
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2311 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6734 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 142 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 137 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 137 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 731 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 183 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 175 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 878 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 346 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 553 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 413 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107883 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1656 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3439 4 Rock
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English