![]() |
|
307 Şanzuman sert vites geçişi |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
tuncaksoy ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011 Konum: İST, Göztepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tuncaksoy
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2011 Saat 19:23 |
Selamlar Arkadaşımın 2006 model yeni kasa bir 307 si var var. 1.6 ve otomatik şanzuman.
Bugün araçtayken farkettik ki kalkışta biraz seri kalkmak istersen 2. vitese geçişte sert bir ses geliyor. Bunu önceden de sık olmasa da birkaç kere tekrarlamış. Bugün bir de araç durduğunda boşa geçerken de bir iki kere sert bir ses geldi.
Normalde girişte bir sorun yok ancak benzer bir sorunu yaşayan başka bir arkadaşım renoult megan ın tüm şansumanını değiştirmesi gerekti ve pahalıya patlamıştı.
Araç 47.000 km de ve tüm bakımları yeni yapılmış.
Bu konuda bir bilginiz ya da öneriniz var mı? Düzenleyen tuncaksoy - 17 Nisan 2011 Saat 19:44 |
|
![]() |
|
F-Eren ![]() 2. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010 Konum: Tekirdağ - İst. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bi yağ değişimi yaptırsın çözülmez ise elektrovanalar değişmeli o da olmazsa revizyon :(
|
|
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh - |
|
![]() |
|
tuncaksoy ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011 Konum: İST, Göztepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tuncaksoy
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Şanzuman yağı 2 gün önce değişmiş. Ondan olabilir mi?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
önerilenin dışında özellikli veyakalitesiz yağ koyukmuş olabilir mi şanzumana?
|
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
yada seviye eksik kalmış olabilirmi.
|
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
|
F-Eren ![]() 2. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010 Konum: Tekirdağ - İst. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
otomatik şanzuman yağı farklıdır ATF olması gerekir. eğer bilen bi yerde değişim yapılmadıysa problem olabilir. normal yağ olmaz vanalardan verimli yağ geçişi olmazsa vites geçişlerinde problemler olur. malum yağ ısındığında özelliğini koruyamazsa bi anlamı yok. öğrenin yağın markasını bence. kesinlikle otomatik vites yağı yani kısa adı ile ATF (Automatic Transmission Fluid) olmalı |
|
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh - |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet yağın markası önemli. sanırım yağlar ikiye ayrılıyordu tam ve yarı sentetik olarak. ben tam sentetik koydurmuştum işi bilmeyen birine daha sonra sorunlarım arttı, şanzıman servisine gittim adam resmen azarladı buna bu yağ konurmu diye hemen orada değiştirdik peugeotun orjinal yağını koyduk saat gibi çalışıyor.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
özetlemek gerekirse arkadaşlarımında dediği gibi 2 nokta var.
1.yağ 2.selenoid valfler. |
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
|
tuncaksoy ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011 Konum: İST, Göztepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tuncaksoy
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Yağ olarak özellikle peugeot servis programından bakıldı ve mobil ATF 71141 - toplam 4 lt kondu.
Sanayiden aradığımız Peugeot serviside bu yağı söylediler.
"selenoid valfler" ürkütücü bir ismi var, parçalardan pek anlamıyoruz. Bunun onarımı kolay mıdır?
Arkadaşım şu 3000-4000 tl lik masrafı olan şanzuman değişimi gibi bir dertten çekiniyor.
Bir de bunu her zaman yapmıyormuş. Daha çok seri kullanmaya kalktığında oluyormuş.
|
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
selonoid valfler gözünde çok büyümesin , dışarıdan sağlı sollu 2 adet yağ basıncını kontrol eden vanayı değiştiriyorlar yanlış hatırlamıyorsam valflerin teki 150-185 ytl. arasında bir rakamdı toplamda işçilik dahil 500 ytl.yi geçmemesi lazım değiştirme işleminin.
|
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
|
tuncaksoy ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011 Konum: İST, Göztepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tuncaksoy
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Tamamdır ileteceğim.. Çok teşekkürler.
Başka fikri olan varsa yine paylaşırsa da sevinirim.
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet yağ doğru ama 4 değil 3 litre alması lazım. aracın harareti 90 dereceye geldiğinde şanzımandaki yağda yaklaşık 115 dereceye çıkıyor ve genleşiyor. genleştiğinde yaklaşık 5 litre kadar oluyormuş, fazla yağıda yağ tahliyeden dışarı atar aracın altına bak bakalım yağ varmı.
selenoid valfler = elektro vanadır. 307 deki şanzımanlar yağ basıncı ile vites değiştiren şanzımanlardandır. Bu selenoid valfler sayesinde basınçlı yağ püskürtülerek vites geçişi sağlanır. yağ çok ısındığında özelliğini zamanla kaybeder ve vanalar basıncı püskürtemediği için özellikle 1. vitesten 2. vitese geçişte vuruntular olur. sebebi ise en çok basıncın 1 den 2 ye geçerken ihtiyaç duyulmasıdır.
Selenoif valfler 2 adettir, yağ işçilik dahil 450 tl şanzıaman inmeden değiştiriyorlar. yanlız aracında kaçırma var ise ozaman şanzımanın inmesi gerekli oda 1600-2000 tl arası değişir.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
zeynep taylan ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı zeynep taylan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
çok güzel açıklamışsınız. Benim aracımda da 1. vitesten ikinci vitese geçerken ve aracı kırmızı ışıktayken falan boşa aldığımda hafif bir vuruntu oluyor. acaba bu durum için öncelikle yağ değişimi yapsam yeterli olur mu? yoksa kesinlikle ve kesinlikle valf değişimi de gerekli midir?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
en korktuğum konu şanzıman.. geçmiş olsun tuncay abi ...
|
|
![]() |
|
lamazibici06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Eylül 2016 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 70 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı lamazibici06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
yağ revizyonu ile durum düzelir
|
|
emre özer
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |