Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 Şanzuman sert vites geçişi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 Şanzuman sert vites geçişi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
tuncaksoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011
Konum: İST, Göztepe
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 93
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tuncaksoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 Şanzuman sert vites geçişi
    Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2011 Saat 19:23

Selamlar

 
Arkadaşımın 2006 model yeni kasa bir 307 si var var. 1.6 ve otomatik şanzuman.
 
Bugün araçtayken farkettik ki kalkışta biraz seri kalkmak istersen 2. vitese geçişte sert bir ses geliyor.  Bunu önceden de sık olmasa da birkaç kere tekrarlamış. Bugün bir de araç durduğunda boşa geçerken de bir iki kere sert bir ses geldi.
 
Normalde girişte bir sorun yok ancak benzer bir sorunu yaşayan başka bir arkadaşım renoult megan ın tüm şansumanını değiştirmesi gerekti ve pahalıya patlamıştı.
 
Araç 47.000 km de ve tüm bakımları yeni yapılmış.
 
Bu konuda bir bilginiz ya da öneriniz var mı?


Düzenleyen tuncaksoy - 17 Nisan 2011 Saat 19:44
Yukarı Dön
F-Eren Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1983

Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010
Konum: Tekirdağ - İst.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 377
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı F-Eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2011 Saat 20:07
bi yağ değişimi yaptırsın çözülmez ise elektrovanalar değişmeli o da olmazsa revizyon :(
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -
Yukarı Dön
tuncaksoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011
Konum: İST, Göztepe
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 93
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tuncaksoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2011 Saat 20:55
Şanzuman yağı 2 gün önce değişmiş. Ondan olabilir mi?
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2011 Saat 22:22
önerilenin dışında özellikli veyakalitesiz yağ koyukmuş olabilir mi şanzumana?
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2011 Saat 23:36
yada seviye eksik kalmış olabilirmi.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
F-Eren Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1983

Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010
Konum: Tekirdağ - İst.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 377
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı F-Eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 00:51
Orjinalini yazan: tuncaksoy tuncaksoy Yazdı:

Şanzuman yağı 2 gün önce değişmiş. Ondan olabilir mi?

otomatik şanzuman yağı farklıdır ATF olması gerekir. eğer bilen bi yerde değişim yapılmadıysa problem olabilir. normal yağ olmaz vanalardan verimli yağ geçişi olmazsa vites geçişlerinde problemler olur. malum yağ ısındığında özelliğini koruyamazsa bi anlamı yok. öğrenin yağın markasını bence. kesinlikle otomatik vites yağı yani kısa adı ile ATF (Automatic Transmission Fluid) olmalı

Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 08:33
evet yağın markası önemli. sanırım yağlar ikiye ayrılıyordu tam ve yarı sentetik olarak. ben tam sentetik koydurmuştum işi bilmeyen birine daha sonra sorunlarım arttı, şanzıman servisine gittim adam resmen azarladı buna bu yağ konurmu diye hemen orada değiştirdik peugeotun orjinal yağını koyduk saat gibi çalışıyor.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 08:58
özetlemek gerekirse arkadaşlarımında dediği gibi 2 nokta var.
1.yağ
2.selenoid valfler.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
tuncaksoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011
Konum: İST, Göztepe
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 93
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tuncaksoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 09:28
Yağ olarak özellikle peugeot servis programından bakıldı ve mobil ATF 71141 - toplam 4 lt kondu.
Sanayiden aradığımız Peugeot serviside bu yağı söylediler.
 
"selenoid valfler" ürkütücü bir ismi var, parçalardan pek anlamıyoruz. Bunun onarımı kolay mıdır?
Arkadaşım şu  3000-4000 tl lik masrafı olan şanzuman değişimi gibi bir dertten çekiniyor.
 
Bir de bunu her zaman yapmıyormuş. Daha çok seri kullanmaya kalktığında oluyormuş.
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 09:56
selonoid valfler gözünde çok büyümesin , dışarıdan sağlı sollu 2 adet yağ basıncını kontrol eden vanayı değiştiriyorlar yanlış hatırlamıyorsam valflerin teki 150-185 ytl. arasında bir rakamdı toplamda işçilik dahil 500 ytl.yi geçmemesi lazım değiştirme işleminin.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
tuncaksoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011
Konum: İST, Göztepe
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 93
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tuncaksoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 10:57
Tamamdır ileteceğim.. Çok teşekkürler.
Başka fikri olan varsa yine paylaşırsa da sevinirim.
 
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 13:49
Orjinalini yazan: tuncaksoy tuncaksoy Yazdı:

Yağ olarak özellikle peugeot servis programından bakıldı ve mobil ATF 71141 - toplam 4 lt kondu.
Sanayiden aradığımız Peugeot serviside bu yağı söylediler.
 
"selenoid valfler" ürkütücü bir ismi var, parçalardan pek anlamıyoruz. Bunun onarımı kolay mıdır?
Arkadaşım şu  3000-4000 tl lik masrafı olan şanzuman değişimi gibi bir dertten çekiniyor.
 
Bir de bunu her zaman yapmıyormuş. Daha çok seri kullanmaya kalktığında oluyormuş.
 
evet yağ doğru ama 4 değil 3 litre alması lazım. aracın harareti 90 dereceye geldiğinde şanzımandaki yağda yaklaşık 115 dereceye çıkıyor ve genleşiyor. genleştiğinde yaklaşık 5 litre kadar oluyormuş, fazla yağıda yağ tahliyeden dışarı atar aracın altına bak bakalım yağ varmı.
 
selenoid valfler = elektro vanadır. 307 deki şanzımanlar yağ basıncı ile vites değiştiren şanzımanlardandır. Bu selenoid valfler sayesinde basınçlı yağ püskürtülerek vites geçişi sağlanır. yağ çok ısındığında özelliğini zamanla kaybeder ve vanalar basıncı püskürtemediği için özellikle 1. vitesten 2. vitese geçişte vuruntular olur. sebebi ise en çok basıncın 1 den 2 ye geçerken ihtiyaç duyulmasıdır.
 
Selenoif valfler 2 adettir, yağ işçilik dahil 450 tl şanzıaman inmeden değiştiriyorlar. yanlız aracında kaçırma var ise ozaman şanzımanın inmesi gerekli oda 1600-2000 tl arası değişir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
zeynep taylan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı zeynep taylan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2011 Saat 00:23
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
selenoid valfler = elektro vanadır. 307 deki şanzımanlar yağ basıncı ile vites değiştiren şanzımanlardandır. Bu selenoid valfler sayesinde basınçlı yağ püskürtülerek vites geçişi sağlanır. yağ çok ısındığında özelliğini zamanla kaybeder ve vanalar basıncı püskürtemediği için özellikle 1. vitesten 2. vitese geçişte vuruntular olur. sebebi ise en çok basıncın 1 den 2 ye geçerken ihtiyaç duyulmasıdır.
 
Selenoif valfler 2 adettir, yağ işçilik dahil 450 tl şanzıaman inmeden değiştiriyorlar. yanlız aracında kaçırma var ise ozaman şanzımanın inmesi gerekli oda 1600-2000 tl arası değişir.

çok güzel açıklamışsınız. Benim aracımda da 1. vitesten ikinci vitese geçerken ve aracı kırmızı ışıktayken falan boşa aldığımda hafif bir vuruntu oluyor. acaba bu durum için öncelikle yağ değişimi yapsam yeterli olur mu? yoksa kesinlikle ve kesinlikle valf değişimi de gerekli midir?
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2011 Saat 00:40
en korktuğum konu şanzıman.. geçmiş olsun tuncay abi ...
Yukarı Dön
lamazibici06 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Eylül 2016
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 70
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı lamazibici06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2016 Saat 15:11
yağ revizyonu ile durum düzelir
emre özer
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6357 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 418 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 542 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 303 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5055 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 582 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 380 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 618 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 219 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 547 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 753 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2226 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1006 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5537 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4778 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2005 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 505 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2182 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37239 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English