Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Şanzuman sert vites geçişi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14216
Tarih: 31 Ekim 2025 Saat 11:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Şanzuman sert vites geçişi
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Konu: 307 Şanzuman sert vites geçişi
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2011 Saat 19:23

Selamlar

 
Arkadaşımın 2006 model yeni kasa bir 307 si var var. 1.6 ve otomatik şanzuman.
 
Bugün araçtayken farkettik ki kalkışta biraz seri kalkmak istersen 2. vitese geçişte sert bir ses geliyor.  Bunu önceden de sık olmasa da birkaç kere tekrarlamış. Bugün bir de araç durduğunda boşa geçerken de bir iki kere sert bir ses geldi.
 
Normalde girişte bir sorun yok ancak benzer bir sorunu yaşayan başka bir arkadaşım renoult megan ın tüm şansumanını değiştirmesi gerekti ve pahalıya patlamıştı.
 
Araç 47.000 km de ve tüm bakımları yeni yapılmış.
 
Bu konuda bir bilginiz ya da öneriniz var mı?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2011 Saat 20:07
bi yağ değişimi yaptırsın çözülmez ise elektrovanalar değişmeli o da olmazsa revizyon :(

-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2011 Saat 20:55
Şanzuman yağı 2 gün önce değişmiş. Ondan olabilir mi?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2011 Saat 22:22
önerilenin dışında özellikli veyakalitesiz yağ koyukmuş olabilir mi şanzumana?


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2011 Saat 23:36
yada seviye eksik kalmış olabilirmi.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2011 Saat 00:51
Orjinalini yazan: tuncaksoy tuncaksoy Yazdı:

Şanzuman yağı 2 gün önce değişmiş. Ondan olabilir mi?

otomatik şanzuman yağı farklıdır ATF olması gerekir. eğer bilen bi yerde değişim yapılmadıysa problem olabilir. normal yağ olmaz vanalardan verimli yağ geçişi olmazsa vites geçişlerinde problemler olur. malum yağ ısındığında özelliğini koruyamazsa bi anlamı yok. öğrenin yağın markasını bence. kesinlikle otomatik vites yağı yani kısa adı ile ATF (Automatic Transmission Fluid) olmalı



-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2011 Saat 08:33
evet yağın markası önemli. sanırım yağlar ikiye ayrılıyordu tam ve yarı sentetik olarak. ben tam sentetik koydurmuştum işi bilmeyen birine daha sonra sorunlarım arttı, şanzıman servisine gittim adam resmen azarladı buna bu yağ konurmu diye hemen orada değiştirdik peugeotun orjinal yağını koyduk saat gibi çalışıyor.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2011 Saat 08:58
özetlemek gerekirse arkadaşlarımında dediği gibi 2 nokta var.
1.yağ
2.selenoid valfler.


-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2011 Saat 09:28
Yağ olarak özellikle peugeot servis programından bakıldı ve mobil ATF 71141 - toplam 4 lt kondu.
Sanayiden aradığımız Peugeot serviside bu yağı söylediler.
 
"selenoid valfler" ürkütücü bir ismi var, parçalardan pek anlamıyoruz. Bunun onarımı kolay mıdır?
Arkadaşım şu  3000-4000 tl lik masrafı olan şanzuman değişimi gibi bir dertten çekiniyor.
 
Bir de bunu her zaman yapmıyormuş. Daha çok seri kullanmaya kalktığında oluyormuş.


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2011 Saat 09:56
selonoid valfler gözünde çok büyümesin , dışarıdan sağlı sollu 2 adet yağ basıncını kontrol eden vanayı değiştiriyorlar yanlış hatırlamıyorsam valflerin teki 150-185 ytl. arasında bir rakamdı toplamda işçilik dahil 500 ytl.yi geçmemesi lazım değiştirme işleminin.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2011 Saat 10:57
Tamamdır ileteceğim.. Çok teşekkürler.
Başka fikri olan varsa yine paylaşırsa da sevinirim.
 


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2011 Saat 13:49
Orjinalini yazan: tuncaksoy tuncaksoy Yazdı:

Yağ olarak özellikle peugeot servis programından bakıldı ve mobil ATF 71141 - toplam 4 lt kondu.
Sanayiden aradığımız Peugeot serviside bu yağı söylediler.
 
"selenoid valfler" ürkütücü bir ismi var, parçalardan pek anlamıyoruz. Bunun onarımı kolay mıdır?
Arkadaşım şu  3000-4000 tl lik masrafı olan şanzuman değişimi gibi bir dertten çekiniyor.
 
Bir de bunu her zaman yapmıyormuş. Daha çok seri kullanmaya kalktığında oluyormuş.
 
evet yağ doğru ama 4 değil 3 litre alması lazım. aracın harareti 90 dereceye geldiğinde şanzımandaki yağda yaklaşık 115 dereceye çıkıyor ve genleşiyor. genleştiğinde yaklaşık 5 litre kadar oluyormuş, fazla yağıda yağ tahliyeden dışarı atar aracın altına bak bakalım yağ varmı.
 
selenoid valfler = elektro vanadır. 307 deki şanzımanlar yağ basıncı ile vites değiştiren şanzımanlardandır. Bu selenoid valfler sayesinde basınçlı yağ püskürtülerek vites geçişi sağlanır. yağ çok ısındığında özelliğini zamanla kaybeder ve vanalar basıncı püskürtemediği için özellikle 1. vitesten 2. vitese geçişte vuruntular olur. sebebi ise en çok basıncın 1 den 2 ye geçerken ihtiyaç duyulmasıdır.
 
Selenoif valfler 2 adettir, yağ işçilik dahil 450 tl şanzıaman inmeden değiştiriyorlar. yanlız aracında kaçırma var ise ozaman şanzımanın inmesi gerekli oda 1600-2000 tl arası değişir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: zeynep taylan
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 00:23
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
selenoid valfler = elektro vanadır. 307 deki şanzımanlar yağ basıncı ile vites değiştiren şanzımanlardandır. Bu selenoid valfler sayesinde basınçlı yağ püskürtülerek vites geçişi sağlanır. yağ çok ısındığında özelliğini zamanla kaybeder ve vanalar basıncı püskürtemediği için özellikle 1. vitesten 2. vitese geçişte vuruntular olur. sebebi ise en çok basıncın 1 den 2 ye geçerken ihtiyaç duyulmasıdır.
 
Selenoif valfler 2 adettir, yağ işçilik dahil 450 tl şanzıaman inmeden değiştiriyorlar. yanlız aracında kaçırma var ise ozaman şanzımanın inmesi gerekli oda 1600-2000 tl arası değişir.

çok güzel açıklamışsınız. Benim aracımda da 1. vitesten ikinci vitese geçerken ve aracı kırmızı ışıktayken falan boşa aldığımda hafif bir vuruntu oluyor. acaba bu durum için öncelikle yağ değişimi yapsam yeterli olur mu? yoksa kesinlikle ve kesinlikle valf değişimi de gerekli midir?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 00:40
en korktuğum konu şanzıman.. geçmiş olsun tuncay abi ...


Mesajı Yazan: lamazibici06
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2016 Saat 15:11
yağ revizyonu ile durum düzelir

-------------
emre özer



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net