![]() |
|
206+ comfort Landirenzo lpg montajı >>ve sonrası |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Yazar | |
hunterakon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hunterakon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 16 Mart 2011 Saat 22:24 |
arkadaşlar uzun araştırma ve cecoli arkadaşımızın desteğinide alarak :D
landirenzo marka lpg kitimi omegas plus olarak taktırmış bulunmaktayım
şuanda fazla resim yok ama gelişmeleri tek tek size aktaracığım
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() resimlerdede görüldüğü gibi enjektörler gözükmemekte:D
alttan bağlantı edildi böle daha sağlıklı olacağını söyleyerekten monte edildi
resimlerde tank yok daha monte ettirmedim yarın monte edilcek ama yeri belli
regülatör ün yeri süper uydu hiç görünmüyor o konuda terettüd ettim ama iyi gibi görünüyor
lpg filitreside hava filitresini sökmeden değiştirilemeyecekki hava filitresini söktüğünüzde filitreyi unutmayayım diye
başka soracağınız yada yanlış yapılıp gördüğünüz bir şey varmı Düzenleyen hunterakon - 24 Mart 2011 Saat 19:08 |
|
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel |
|
![]() |
|
turgay_87 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Haziran - 1987 Kayıt Tarihi: 16 Mart 2011 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı turgay_87
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
:)
|
|
06_106 gti_06
506 684 06 06 |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sonunda muradina erdin. Gule gule kullan.
|
|
![]() |
|
hunterakon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hunterakon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
eyw evet muradıma erdim teşşekür ederim darısı benzin canavarı olan araçlara:D
|
|
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
genel olarak gayet guzel gorunuyor. manıfoldu sokerek takmak cok daha hassas montaj yapmaya olanak tanıyabılır. tabı bu aracına ve yapısına gore degısır. enjektorler ırı olmamıs olsaydı enjektorlerı belkı manıfoldun ıc kısmına koymak mumkun olabılırdı. sımdı manıfoldun altında olacak. fakat bununda bır kotu yanı var. sıkıntı cıkarsa o kısımda el calısacak mı acaba? ama sıstemın pek gorunmemesı adına guzel olmus. regulatorun yerıde guzel. ama kısın ısı tasınımını suresını ksaltmak ıcın mumkun oldugunca kalorıfer hortumlarına yakın olmasında fayda var.
yalnız benım anlayamadıgım sey neden selenoıd vanayı sag tarafa koymuslar??? regulatorun yanına bır yere neden koymadılar. zaten gaz borusu aracın sag marspıyelınden gelıyor ve sag camurluk ıcınden yukarı cıkıyor. regulatorde hemen o noktada oldugundan vanayıda o bolgeye koymak uygun olurdu dıye dusunuyorum. senenoıd neredeyse westınghouse un yanında duruyor... belkı de yer musaıt olmayınca oraya koymus olabılırler.
son olarak depoyu dıkıne takmalarını begenmedım. sahsen ben tehlıkelı oldugunu dusunuyorum. şöyleki depoyu koltuklara paralel takarsan arkadan olusabılecek cıddı bır darbe anında en azından depoya kadar bıraz mesafe olur. senın gıbı dıkıne takıldıgında Allah muhafaza arkadan darbe gelırse depo ezılmeyıp arka koltuga dogru hareket edebılır ve arka koltukta bırı olursa onu sıkıstırabılır. cunku depo yandan gelecek darbeye karsı daha mukavımdır. ama ortası daha esnek olacaktır. bu sekılde olması bagajın kullanımı artırıyor orası dogru. ama ben her zaman koltuga paralel konulması taraftarıyım...
gecen arkadasın 206XT aracına alttan depo taktırdık gayette guzel oldu :) yedek lastıgıde cıkarır eve koyar. bır pompa ıle tamır tupu alır yanına yoluna devam eder :)) bagajıda yıne kendıne kalır...
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sn. cecoli hocam lpg konusunda pek bilgim yok. Su resimler uzerinde su alet sudur ve su ise yarar gibisinden kisa bir ders gecebilirmisin vaktin varsa? Bir lpg sisteminin olmazsa olmaz parcalari nelerdir?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lpg sıstemının calısması cok basıttır.
arac oncelıkle benzınle mars yapar ve motor set edılen sıcaklık degerıne ulasınca gaz sıstemı kendılıgınden devreye gırer... bu yuzden soguk havada daha gec, sıcak havada cok daha erken lpg ye gecıs saglanır.
gaz depoda sıvı halde bulunur ve borudan on tarafa kadar sıvı olarak gelır. aynen bızım ev tuplerımızın ıcınde calkalandıgı gıbı.
oncelıkele depodan gelen gaz borusu makıne daıresıne monte edılen senenoıd valfe gelır. selenoıd valf emnıyet ıcındır. arac stop ettıgı anda hem depo ustundekı hemde motorun oldugu yerdekı valf kapanarak lpg akısını keserler. yukarıda yazdıgım gıbı ıstenen motor suyu sıcaklıgı elde edıldıgınde tık dıye selenoıd acılır ve lpg yı regulatore dogru bırakır.
tabı motorun ısısını hıssedebılmek ıcın motordan gelen suya temas eden ısı musuru bulunur. bu musur regulator uzerınde olabıldıgı gıbı ayrı olarak hortum ustunde olabılır. mesela resımde kalorıfer hortumu ustunde ısı musuru goruluyor. sarı metalden ımal edılmıstır...
regulator = ıcerısınde lpg ve motor suyu dongusu bulunan bır esanjordur. yanı ısı transferı yapar. aynı zamanda basınc duzenlıyıcıdır. motor gelen sıcak sudakı ısı yardımıyla lpg ısıtılarak buharlastırılır ve daha etkın yanması temın edılır. bu arada arkadan tum depo ıc basıncıyla gelen gaz ıhtıyac olan veya ayarlanmıs olan basıncla enjektorlere dogru bırakılır. bu durum genelde 1-1.5 bar arasındadır. benımkı 0.9 barda calısır.
1. ve 2. resımde solda regualtoru gorebılırsın. alumınyum bır parcadır. ortasındada basınc ayarını yaptıgımız allen cıvatası bulunur.
regulatorden cıkan gaz borusu arada fıltreden gectıkten sonra enjektor kutugune gelır ve lpg ecusunun gonderdıgı sınyallere gore enjektorler acılarak lpg manıfold ıcıne puskurtulur.
5. resımde hortumun ortasında duran ustune sıyah bant sarılmıs lpg fıltresını goruyorsun. normalde ucları gıbı komple grı renklı metaldır.
bu arada emme manıfolduna gazın puskurtulebılmesı ıcın benzın enjektorlerıne cok yakın noktadan delık acılıp nozuller takılır ve enjektorlerden gelen hortumlar bu nozullere takılır. yanı enjektor manıfolda boru boyu kadar uzaktan yakıtı gondermıs olur. bu mesafede onemlıdır. olabıldıgınce kısa olmasında fayda vardır...
pekı lpg ecusu neye gore sınyal gonderır???
benzın enjektor kablolarına baglantı yapılacak benzın ecusunun gonderdıgı verıler lpg ecusu ıcıne kaydedılır. bır dıger adıyla kalıbrasyon. artık benzın sıstemının yaptıgı ısı lpg sıstemı yapacaktır. bırde aracın devrını ve puskurtme zamanını anlayabılmek ıcın aracın devrının okunabılecegı bır yerden tetık alınır. benım aracımdan bobın kablosundan verı alınır.
bırde kıtın cınsıne gore bazılarında map sensoru bulunur bazılarında bulunmaz. mesela benımkınde map vardır ama landı renzoda map yoktur.
map = manıfold absolute pressure... manıfold ıc basıncını yanı aracın vakumunu olcer ve lpg ecusuna bıldırır. bu vakumu okuyabılmek ıcın manıfoldun ortak bır noktasından delık delınır ve nozul takılır. uzerıne de hortum gecırılerek vakum map sensorune tasınır. bırde aynı vakum regulator uzerınede yıne boruyla tasınırkı aracın yuksek guc ısteklerınde vakum arttıgından aynı oranda regulatorde gaz basıncını dengede tutabılsın. arac rolantıde duzgun calısırken anı gaz vermelerde yuksek guc taleplerınde gaz yetısemeyecegınden problem olacaktır.
bırde map sensoru enjektor kutugu ıcındekı gaz basıncıın olcerek ecuya bıldırır.
arac lpg ye gectıgınde lpg ecusu tarafından benzın enjektorlerı durdurulur ve aynı anda kesıntısız olarak gaz enjektorlerı calısmaya baslar...
depoda gaz azaldıkca arkadan gelen basıncta dogal olarak dusmeye baslar. sıstem mınımum bır alt basınc ıcın set edılır. basınc bu set edılen degere duserse sıstem depoda gazın bıttıgını dusunerek sıstemı devre dısı bırakıp benzıne gecmesını saglar. bu durumda kesıntısız olur. sız hıcbırsey yapmazsınız. sadece sız bu durum ıcın ıkaz sesı duyarsınız... zaten ıcerıdekı gostergede depo sevıyesı sıze her an bıldırılır...
yıne yolda gıderken gosterge ustundekı tusa dokundugunuz anda arac benzıne gecer veya bır daha bastıgınızda gaza gecer. sıstemın genel calısması bu sekıldedır.
kıtler arasında ufak tefek farklılıklar vardır. bunuda soylemek lazım... Düzenleyen cecoli - 17 Mart 2011 Saat 12:32 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam hayırlı olsun kaça patladı bu olay .
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her zamanki gibi cok guzel bir ders. Tesekkur ederim. Mutfak tuplerinin icinde sivi halde bulunan gaz, ocak kisminda yanmadan once gaz halinde oluyor diye biliyorum. Peki lpg'li bir aracta regulator olmazsa enjektorlerden sivi halde gaz gelir mi? Sanirim gelmez o da gaz haline doner. O halde neden ilk calistirmada gaz kullanilamiyor? Yoksa kullanilabilir ama efektif olmaz mi? Ikinci sorum, benzin enjektorunun acilip kapanma suresi ile lpg enjektorunun suresi muhtemelen farkli cunku dediginiz gibi arada kalibrasyon var. Peki bu sureler birbirlerine paralel mi? Ya da ne gibi bir baginti var aralarinda? Tekrar tesekkur ederim. Düzenleyen koliva - 17 Mart 2011 Saat 13:02 |
|
![]() |
|
hunterakon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hunterakon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bu kit landirenzo omegas plus enjektör kiti ile beraber indirimli fiyatı 1350 TL bu bana olur fiyatı opel bayisinde çalışıyorum çalışanlara bu fiyattan veriliyor. müşterilere 1500-1600 arasında fiyat veriliyor
bu fiyatlara ruhsat - muayene - sızdırmazlık dahil değildir. bilginize sunulur. dipnot:
aracınıza bu kiti taktırdınız size 2 yıl garanti veriyor örnek: araç lpg den dolayı kaynaklanan bir arıza yaptı bunu landi kendi karşılıyor cebinizden kuruş para çıkmıyor.( jonta yaktı mesela)
konunun özeti bu yaptırmak isteyen olursa özel mesaj atarak yardımcı olabilirim.
|
|
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel |
|
![]() |
|
hunterakon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hunterakon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
kırmızı ile yazılan yazınıza ise ben çok istedim öyle olmasını ama usta sızdırmazlıktan geçmez dediler o yüzden yapmadılar yoksa bende o şekilde olmasını istedim onun haricinde herşey tamam.
|
|
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mumkunu varsa en kalıtelı ecudan taktır. bırde lpg ye gecıs ısısını 20C ayarlat... son olarak regulatorun su baglantısını ya kalorıfer donusune yada yada her ıkı boruya T koyarak dık kısımlarından baglat. Düzenleyen cecoli - 17 Mart 2011 Saat 13:47 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 ) esasında regulatoru motor suyuyla ısıtmaktakı amac regulator donmasın dıye. cunku lpg buharlasırken ısı emer. karburatorlu araclarda su devırdaımı yetersız kaldırı zamanlarda regulatorde donmalar olurdu tabı soguk havalarda.
2 ) surelerı farklı olabılırde olmayabılırde. ayara gorede bu degısır. burada onemlı olan benzın ıle aynı enerjıyı verecek kadar gazın puskurtulmesıdır. bunuda etkıleyen 3 degısken var. basınc, enjektor meme capı ve enjeksıyon suresı.
kalıbrasyon demek motor benzınle calısırken kı parametrelerın lpg ecusu ıcıne kaydedılmesıdır. yanı motor benzınde calısırken lpg ecusu sıstemı ızler ve lpg ıle aynı sekılde calıstırmaya ugrasır. buna kalıbrasyon denır ve genelde otomatık olarak yazılıma yaptırılır... fakat rolantıde ayar yapan yazılım ust devırler ıcın her zaman dogru tahmınlerde bulunamayabılıyor. bu acıdan genelde ust devırlerde motor bazen fakır karısımda kalıp performans kaybedebılıyor. ıste bu noktada manuel ayarlar gerekebılıyor. bu olay hıcte basıt olmayıp ıklım sartlarına gore de degıskenlık gosterıyor. benzın ecusu ıcındekı yazılım. motorun butun sensorlerınden gelen verılerı toplayıp sartlar ıcın en uygun puskurtmeyı yapabılıyor. ama lpg sıstemı bunu yapamadıgı ıcın bazı noktalarda alt ve ust lımıt dısarısına cıkıp fakır yada zengın karısıma gecebılıyor... bunu manuel olarakta yapabılmek gercekten kolay olmayan bır durum...
Düzenleyen cecoli - 17 Mart 2011 Saat 13:38 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bız burda 206 XT ye taktık muayenede bır sorun olmadı. bıldıgım kadarıyla deponun altından yere 24cm mesafe olmalı.
|
|
![]() |
|
dbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 230 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hayırlı olsun şimdi tasarrufla ve zevkle iyi kullanımlar diliyorum ,saygılar...
|
|
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
|
![]() |
|
hunterakon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hunterakon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
doyasıya yaşayacağım ondan eminim:D cecoli ustam onu dedim arkadaşlara fakat bende takarım dedi ama 2 tane civata tutuyor dedi Allah muhafaza bir gevşese bitti herşey dedi ayrıca soğuk havalarda o yakıt tam olarak dışarıyla temas ediyor soğukta verim alamazsın senin için uygunu budur dediler. banada mantıklı geldi sonradan |
|
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1) oncelıkle belırteyım 2 degıl 4 tane kocaman cıvata tutuyor. ve altına koruma sacıda takılıyor. aracın ıstedıgın kadar altını surtsen bıle hıcbırsey olmaz.
2) sogukta verım alınamıyor olsa bunu ureten adamlar dusunurlerdı. ayrıca lpg arkadan ne kadar soguk gelırse gelsın. sonucta motor suyu ıle ısıtılıyor. bunun hıcbır onemı yok... ayrıca soguk havalarda bagajın ıcı sogumuyormu? ben fotograf makınemı cok soguk havada bagajda unutmusum ertesı sabah ındıgımde resmen makıne buzdu yaaa.. elıme alıp bıraz ısının makınenın ıcıne kadar soguk ısledıgı ıcın objektıfın ıcı buhar yaptı bu yuzden resım cekemedım. makıne puslu puslu resım cekıyordu. bır sure sonra makıne geldıne geldı :)))
kısaca kendı ıstedıgını takmak daha dogrusu ıcerıden takmak daha kolay alttan montajlı depo daha teferruatlı ve koruma sacı vs oturtmak ek kulfet oldugu ıcın tabırı caızse "desteksız sallamıs" bılındık usta sozlerı
![]() |
|
![]() |
|
hunterakon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hunterakon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
valla ne diyim kelimesi kelimesine haklısın:) hayırlısı
eve geldim 15km lik mesafede gaza asıldım :D iyide geldim ama bir ufak nokta var daha önce bu yoktu
gaz pedalına sanki bişi sürtüyormuş gibi bir titreme yapıyor çok hafif bunu ustaya dedim ama normal dedi pek anlamadım yarın detaylı bir baksınlar diye düşünüyorum genelde debriyajı kavradığı zaman gaza hafif dokunduğunda belirginleşiyor ve bişi takılıyor bulamadılar öglenleğin ama yarın detaylı bakmalarında fayda var yoksa genel olarak çok memnunum bir depoyu fulleyeyim ne kadar yaktığınıda belirtirim
|
|
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
paz pedalı tıtrıyorsa montaj esnasında bır sıkıntı olmustur. kontrol edılırse muhtemelen duzelır...
bırde daha yenı oldugu ıcın bır anda tam stabıl olmayabılır. zamanla ıyıcene verıme ulasacagını dusunuyorum...
pekı enjektor sesı ne durumda ıcerıden dısarıdan vs ???
|
|
![]() |
|
hunterakon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hunterakon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aracın içinde gram ses yok dışardada öle abartı bir ses yok normal enjeksiyon sesi ama ben o sesi sevdim:D
o dediğim pedal olayına benzin dede yapıyordu yanlız inş sıkıntı çıkarmaz
|
|
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |