Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206+ comfort Landirenzo lpg montajı >>ve sonrası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206+
Forum Tanımlaması: Peugeot 206+, 206 serisinin devamıdır. 2010-2012 yılları arasında üretilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13513
Tarih: 11 Temmuz 2025 Saat 01:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206+ comfort Landirenzo lpg montajı >>ve sonrası
Mesajı Yazan: hunterakon
Konu: 206+ comfort Landirenzo lpg montajı >>ve sonrası
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 22:24
arkadaşlar uzun araştırma ve cecoli arkadaşımızın desteğinide alarak :D
landirenzo marka lpg kitimi omegas plus olarak taktırmış bulunmaktayım
şuanda fazla resim yok ama gelişmeleri tek tek size aktaracığım
 
http://img703.imageshack.us/img703/5102/snc00076z.jpg" rel="nofollow">
 
 
 
 
 
 
 
resimlerdede görüldüğü gibi enjektörler gözükmemekte:D
alttan bağlantı edildi böle daha sağlıklı olacağını söyleyerekten monte edildi
resimlerde tank yok daha monte ettirmedim yarın monte edilcek ama yeri belli
regülatör ün yeri süper uydu hiç görünmüyor o konuda terettüd ettim ama iyi gibi görünüyor
lpg filitreside hava filitresini sökmeden değiştirilemeyecekki hava filitresini söktüğünüzde filitreyi unutmayayım diye
başka soracağınız yada yanlış yapılıp gördüğünüz bir şey varmı
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel



Cevaplar:
Mesajı Yazan: turgay_87
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 22:39
:)

-------------
06_106 gti_06

506 684 06 06


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 22:42
Sonunda muradina erdin. Gule gule kullan.


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 10:18
eyw evet muradıma erdim teşşekür ederim darısı benzin canavarı olan araçlara:D

-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 11:31
genel olarak gayet guzel gorunuyor. manıfoldu sokerek takmak cok daha hassas montaj yapmaya olanak tanıyabılır. tabı bu aracına ve yapısına gore degısır. enjektorler ırı olmamıs olsaydı enjektorlerı belkı manıfoldun ıc kısmına koymak mumkun olabılırdı. sımdı manıfoldun altında olacak. fakat bununda bır kotu yanı var. sıkıntı cıkarsa o kısımda el calısacak mı acaba? ama sıstemın pek gorunmemesı adına guzel olmus. regulatorun yerıde guzel. ama kısın ısı tasınımını suresını ksaltmak ıcın mumkun oldugunca kalorıfer hortumlarına yakın olmasında fayda var.
 
yalnız benım anlayamadıgım sey neden selenoıd vanayı sag tarafa koymuslar??? regulatorun yanına bır yere neden koymadılar. zaten gaz borusu aracın sag marspıyelınden gelıyor ve sag camurluk ıcınden yukarı cıkıyor. regulatorde hemen o noktada oldugundan vanayıda o bolgeye koymak uygun olurdu dıye dusunuyorum. senenoıd neredeyse westınghouse un yanında duruyor... belkı de yer musaıt olmayınca oraya koymus olabılırler.
 
son olarak depoyu dıkıne takmalarını begenmedım. sahsen ben tehlıkelı oldugunu dusunuyorum. şöyleki depoyu koltuklara paralel takarsan arkadan olusabılecek cıddı bır darbe anında en azından depoya kadar bıraz mesafe olur. senın gıbı dıkıne takıldıgında Allah muhafaza arkadan darbe gelırse depo ezılmeyıp arka koltuga dogru hareket edebılır ve arka koltukta bırı olursa onu sıkıstırabılır. cunku depo yandan gelecek darbeye karsı daha mukavımdır. ama ortası daha esnek olacaktır. bu sekılde olması bagajın kullanımı artırıyor orası dogru. ama ben her zaman koltuga paralel konulması taraftarıyım...
 
gecen arkadasın 206XT aracına alttan depo taktırdık gayette guzel oldu :) yedek lastıgıde cıkarır eve koyar. bır pompa ıle tamır tupu alır yanına yoluna devam eder :)) bagajıda yıne kendıne kalır...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 11:53
Sn. cecoli hocam lpg konusunda pek bilgim yok. Su resimler uzerinde su alet sudur ve su ise yarar gibisinden kisa bir ders gecebilirmisin vaktin varsa? Bir lpg sisteminin olmazsa olmaz parcalari nelerdir?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 12:22
lpg sıstemının calısması cok basıttır.
 
arac oncelıkle benzınle mars yapar ve motor set edılen sıcaklık degerıne ulasınca gaz sıstemı kendılıgınden devreye gırer... bu yuzden soguk havada daha gec, sıcak havada cok daha erken lpg ye gecıs saglanır.
 
gaz depoda sıvı halde bulunur ve borudan on tarafa kadar sıvı olarak gelır. aynen bızım ev tuplerımızın ıcınde calkalandıgı gıbı.
 
oncelıkele depodan gelen gaz borusu makıne daıresıne monte edılen senenoıd valfe gelır. selenoıd valf emnıyet ıcındır. arac stop ettıgı anda hem depo ustundekı hemde motorun oldugu yerdekı valf kapanarak lpg akısını keserler. yukarıda yazdıgım gıbı ıstenen motor suyu sıcaklıgı elde edıldıgınde tık dıye selenoıd acılır ve lpg yı regulatore dogru bırakır.
 
tabı motorun ısısını hıssedebılmek ıcın motordan gelen suya temas eden ısı musuru bulunur. bu musur regulator uzerınde olabıldıgı gıbı ayrı olarak hortum ustunde olabılır. mesela resımde kalorıfer hortumu ustunde ısı musuru goruluyor. sarı metalden ımal edılmıstır...
 
regulator = ıcerısınde lpg ve motor suyu dongusu bulunan bır esanjordur. yanı ısı transferı yapar. aynı zamanda basınc duzenlıyıcıdır. motor gelen sıcak sudakı ısı yardımıyla lpg ısıtılarak buharlastırılır ve daha etkın yanması temın edılır. bu arada arkadan tum depo ıc basıncıyla gelen gaz ıhtıyac olan veya ayarlanmıs olan basıncla enjektorlere dogru bırakılır. bu durum genelde 1-1.5 bar arasındadır. benımkı 0.9 barda calısır.
 
1. ve 2. resımde solda regualtoru gorebılırsın. alumınyum bır parcadır. ortasındada basınc ayarını yaptıgımız allen cıvatası bulunur.
 
regulatorden cıkan gaz borusu arada fıltreden gectıkten sonra enjektor kutugune gelır ve lpg ecusunun gonderdıgı sınyallere gore enjektorler acılarak lpg manıfold ıcıne puskurtulur.
 
5. resımde hortumun ortasında duran ustune sıyah bant sarılmıs lpg fıltresını goruyorsun. normalde ucları gıbı komple grı renklı metaldır.
 
bu arada emme manıfolduna gazın puskurtulebılmesı ıcın benzın enjektorlerıne cok yakın noktadan delık acılıp nozuller takılır ve enjektorlerden gelen hortumlar bu nozullere takılır. yanı enjektor manıfolda boru boyu kadar uzaktan yakıtı gondermıs olur. bu mesafede onemlıdır. olabıldıgınce kısa olmasında fayda vardır...
 
pekı lpg ecusu neye gore sınyal gonderır???
benzın enjektor kablolarına baglantı yapılacak benzın ecusunun gonderdıgı verıler lpg ecusu ıcıne kaydedılır. bır dıger adıyla kalıbrasyon. artık benzın sıstemının yaptıgı ısı lpg sıstemı yapacaktır. bırde aracın devrını ve puskurtme zamanını anlayabılmek ıcın aracın devrının okunabılecegı bır yerden tetık alınır. benım aracımdan bobın kablosundan verı alınır.
 
bırde kıtın cınsıne gore bazılarında map sensoru bulunur bazılarında bulunmaz. mesela benımkınde map vardır ama landı renzoda map yoktur.
 
map = manıfold absolute pressure... manıfold ıc basıncını yanı aracın vakumunu olcer ve lpg ecusuna bıldırır. bu vakumu okuyabılmek ıcın manıfoldun ortak bır noktasından delık delınır ve nozul takılır. uzerıne de hortum gecırılerek vakum map sensorune tasınır. bırde aynı vakum regulator uzerınede yıne boruyla tasınırkı aracın yuksek guc ısteklerınde vakum arttıgından aynı oranda regulatorde gaz basıncını dengede tutabılsın. arac rolantıde duzgun calısırken anı gaz vermelerde yuksek guc taleplerınde gaz yetısemeyecegınden problem olacaktır.
 
bırde map sensoru enjektor kutugu ıcındekı gaz basıncıın olcerek ecuya bıldırır.
 
arac lpg ye gectıgınde lpg ecusu tarafından benzın enjektorlerı durdurulur ve aynı anda kesıntısız olarak gaz enjektorlerı calısmaya baslar...
 
depoda gaz azaldıkca arkadan gelen basıncta dogal olarak dusmeye baslar. sıstem mınımum bır alt basınc ıcın set edılır. basınc bu set edılen degere duserse sıstem depoda gazın bıttıgını dusunerek sıstemı devre dısı bırakıp benzıne gecmesını saglar. bu durumda kesıntısız olur. sız hıcbırsey yapmazsınız. sadece sız bu durum ıcın ıkaz sesı duyarsınız... zaten ıcerıdekı gostergede depo sevıyesı sıze her an bıldırılır...
 
yıne yolda gıderken gosterge ustundekı tusa dokundugunuz anda arac benzıne gecer veya bır daha bastıgınızda gaza gecer. sıstemın genel calısması bu sekıldedır.
 
kıtler arasında ufak tefek farklılıklar vardır. bunuda soylemek lazım...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 12:30
hocam hayırlı olsun kaça patladı bu olay .


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 13:00

Her zamanki gibi cok guzel bir ders. Tesekkur ederim.
Mutfak tuplerinin icinde sivi halde bulunan gaz, ocak kisminda yanmadan once gaz halinde oluyor diye biliyorum. Peki lpg'li bir aracta regulator olmazsa enjektorlerden sivi halde gaz gelir mi? Sanirim gelmez o da gaz haline doner. O halde neden ilk calistirmada gaz kullanilamiyor? Yoksa kullanilabilir ama efektif olmaz mi?
Ikinci sorum, benzin enjektorunun acilip kapanma suresi ile lpg enjektorunun suresi muhtemelen farkli cunku dediginiz gibi arada kalibrasyon var. Peki bu sureler birbirlerine paralel mi? Ya da ne gibi bir baginti var aralarinda?

Tekrar tesekkur ederim.


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 13:17
Orjinalini yazan: mustafakirli mustafakirli Yazdı:

hocam hayırlı olsun kaça patladı bu olay .
bu kit landirenzo omegas plus enjektör kiti ile beraber indirimli fiyatı 1350 TL bu bana olur fiyatı opel bayisinde çalışıyorum çalışanlara bu fiyattan veriliyor. müşterilere 1500-1600 arasında fiyat veriliyor
bu fiyatlara ruhsat - muayene - sızdırmazlık dahil değildir. bilginize sunulur. dipnot:
aracınıza bu kiti taktırdınız size 2 yıl garanti veriyor örnek: araç lpg den dolayı kaynaklanan bir arıza yaptı bunu landi kendi karşılıyor cebinizden kuruş para çıkmıyor.( jonta yaktı mesela)
konunun özeti bu yaptırmak isteyen olursa özel mesaj atarak yardımcı olabilirim.
 
 


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 13:25
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

genel olarak gayet guzel gorunuyor. manıfoldu sokerek takmak cok daha hassas montaj yapmaya olanak tanıyabılır. tabı bu aracına ve yapısına gore degısır. enjektorler ırı olmamıs olsaydı enjektorlerı belkı manıfoldun ıc kısmına koymak mumkun olabılırdı. sımdı manıfoldun altında olacak. fakat bununda bır kotu yanı var. sıkıntı cıkarsa o kısımda el calısacak mı acaba? ama sıstemın pek gorunmemesı adına guzel olmus. regulatorun yerıde guzel. ama kısın ısı tasınımını suresını ksaltmak ıcın mumkun oldugunca kalorıfer hortumlarına yakın olmasında fayda var.
 
yalnız benım anlayamadıgım sey neden selenoıd vanayı sag tarafa koymuslar??? regulatorun yanına bır yere neden koymadılar. zaten gaz borusu aracın sag marspıyelınden gelıyor ve sag camurluk ıcınden yukarı cıkıyor. regulatorde hemen o noktada oldugundan vanayıda o bolgeye koymak uygun olurdu dıye dusunuyorum. senenoıd neredeyse westınghouse un yanında duruyor... belkı de yer musaıt olmayınca oraya koymus olabılırler.
 
son olarak depoyu dıkıne takmalarını begenmedım. sahsen ben tehlıkelı oldugunu dusunuyorum. şöyleki depoyu koltuklara paralel takarsan arkadan olusabılecek cıddı bır darbe anında en azından depoya kadar bıraz mesafe olur. senın gıbı dıkıne takıldıgında Allah muhafaza arkadan darbe gelırse depo ezılmeyıp arka koltuga dogru hareket edebılır ve arka koltukta bırı olursa onu sıkıstırabılır. cunku depo yandan gelecek darbeye karsı daha mukavımdır. ama ortası daha esnek olacaktır. bu sekılde olması bagajın kullanımı artırıyor orası dogru. ama ben her zaman koltuga paralel konulması taraftarıyım...
 
gecen arkadasın 206XT aracına alttan depo taktırdık gayette guzel oldu :) yedek lastıgıde cıkarır eve koyar. bır pompa ıle tamır tupu alır yanına yoluna devam eder :)) bagajıda yıne kendıne kalır...
sayın cecoli hocam kelimesi kelimesine katılıyorum siyah ile yazdığın yazıya cevabım ; ustanın dediği şu sen yabancı olmadığın için böyle yaptık başkası olsa üstten yapardık geçer giderdi sana özel yaptık dedi:D  araçta lpg sistemi yokmuş havası var çok hoşuma gitti bu işlem sizde onayladınız zaten sıkıntı yok
 
kırmızı ile yazılan yazınıza ise ben çok istedim öyle olmasını ama usta sızdırmazlıktan geçmez dediler o yüzden yapmadılar yoksa bende o şekilde olmasını istedim onun haricinde herşey tamam.


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 13:35
mumkunu varsa en kalıtelı ecudan taktır. bırde lpg ye gecıs ısısını 20C ayarlat... son olarak regulatorun su baglantısını ya kalorıfer donusune yada yada her ıkı boruya T koyarak dık kısımlarından baglat.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 13:38
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:


Her zamanki gibi cok guzel bir ders. Tesekkur ederim.
Mutfak tuplerinin icinde sivi halde bulunan gaz, ocak kisminda yanmadan once gaz halinde oluyor diye biliyorum. Peki lpg'li bir aracta regulator olmazsa enjektorlerden sivi halde gaz gelir mi? Sanirim gelmez o da gaz haline doner. O halde neden ilk calistirmada gaz kullanilamiyor? Yoksa kullanilabilir ama efektif olmaz mi?
Ikinci sorum, benzin enjektorunun acilip kapanma suresi ile lpg enjektorunun suresi muhtemelen farkli cunku dediginiz gibi arada kalibrasyon var. Peki bu sureler birbirlerine paralel mi? Ya da ne gibi bir baginti var aralarinda?

Tekrar tesekkur ederim.
 
1 ) esasında regulatoru motor suyuyla ısıtmaktakı amac regulator donmasın dıye. cunku lpg buharlasırken ısı emer. karburatorlu araclarda su devırdaımı yetersız kaldırı zamanlarda regulatorde donmalar olurdu tabı soguk havalarda.
 
2 ) surelerı farklı olabılırde olmayabılırde. ayara gorede bu degısır. burada onemlı olan benzın ıle aynı enerjıyı verecek kadar gazın puskurtulmesıdır. bunuda etkıleyen 3 degısken var. basınc, enjektor meme capı ve enjeksıyon suresı.
 
kalıbrasyon demek motor benzınle calısırken kı parametrelerın lpg ecusu ıcıne kaydedılmesıdır. yanı motor benzınde calısırken lpg ecusu sıstemı ızler ve lpg ıle aynı sekılde calıstırmaya ugrasır. buna kalıbrasyon denır ve genelde otomatık olarak yazılıma yaptırılır... fakat rolantıde ayar yapan yazılım ust devırler ıcın her zaman dogru tahmınlerde bulunamayabılıyor. bu acıdan genelde ust devırlerde motor bazen fakır karısımda kalıp performans kaybedebılıyor. ıste bu noktada manuel ayarlar gerekebılıyor. bu olay hıcte basıt olmayıp ıklım sartlarına gore de degıskenlık gosterıyor. benzın ecusu ıcındekı yazılım. motorun butun sensorlerınden gelen verılerı toplayıp sartlar ıcın en uygun puskurtmeyı yapabılıyor. ama lpg sıstemı bunu yapamadıgı ıcın bazı noktalarda alt ve ust lımıt dısarısına cıkıp fakır yada zengın karısıma gecebılıyor... bunu manuel olarakta yapabılmek gercekten kolay olmayan bır durum...
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 13:43
Alıntı
sayın cecoli hocam kelimesi kelimesine katılıyorum siyah ile yazdığın yazıya cevabım ; ustanın dediği şu sen yabancı olmadığın için böyle yaptık başkası olsa üstten yapardık geçer giderdi sana özel yaptık dedi:D  araçta lpg sistemi yokmuş havası var çok hoşuma gitti bu işlem sizde onayladınız zaten sıkıntı yok
 
kırmızı ile yazılan yazınıza ise ben çok istedim öyle olmasını ama usta sızdırmazlıktan geçmez dediler o yüzden yapmadılar yoksa bende o şekilde olmasını istedim onun haricinde herşey tamam.
 
bız burda 206 XT ye taktık muayenede bır sorun olmadı. bıldıgım kadarıyla deponun altından yere 24cm mesafe olmalı.


Mesajı Yazan: dbmaster
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 13:50
Hayırlı olsun şimdi tasarrufla ve zevkle iyi kullanımlar diliyorum ,saygılar...

-------------
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 14:31

doyasıya yaşayacağım ondan eminim:D

cecoli ustam onu dedim arkadaşlara fakat bende takarım dedi ama 2 tane civata tutuyor dedi Allah muhafaza bir gevşese bitti herşey dedi ayrıca soğuk havalarda o yakıt tam olarak dışarıyla temas ediyor soğukta verim alamazsın senin için uygunu budur dediler. banada mantıklı geldi sonradan


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 14:53
Orjinalini yazan: hunterakon hunterakon Yazdı:

doyasıya yaşayacağım ondan eminim:D

cecoli ustam onu dedim arkadaşlara fakat bende takarım dedi ama 2 tane civata tutuyor dedi Allah muhafaza bir gevşese bitti herşey dedi ayrıca soğuk havalarda o yakıt tam olarak dışarıyla temas ediyor soğukta verim alamazsın senin için uygunu budur dediler. banada mantıklı geldi sonradan
 
1) oncelıkle belırteyım 2 degıl 4 tane kocaman cıvata tutuyor. ve altına koruma sacıda takılıyor. aracın ıstedıgın kadar altını surtsen bıle hıcbırsey olmaz.
 
2) sogukta verım alınamıyor olsa bunu ureten adamlar dusunurlerdı. ayrıca lpg arkadan ne kadar soguk gelırse gelsın. sonucta motor suyu ıle ısıtılıyor. bunun hıcbır onemı yok... ayrıca soguk havalarda bagajın ıcı sogumuyormu? ben fotograf makınemı cok soguk havada bagajda unutmusum ertesı sabah ındıgımde resmen makıne buzdu yaaa.. elıme alıp bıraz ısının makınenın ıcıne kadar soguk ısledıgı ıcın objektıfın ıcı buhar yaptı bu yuzden resım cekemedım. makıne puslu puslu resım cekıyordu. bır sure sonra makıne geldıne geldı :)))
 
kısaca kendı ıstedıgını takmak daha dogrusu ıcerıden takmak daha kolay alttan montajlı depo daha teferruatlı ve koruma sacı vs oturtmak ek kulfet oldugu ıcın tabırı caızse "desteksız sallamıs" bılındık usta sozlerıGülme. ustan senın aracınla detaylı ılgılenmıs. ama bu senın ıcın oldugu bellı. ustanın genel davranısı boyle degıl... 


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 19:34
valla ne diyim kelimesi kelimesine haklısın:) hayırlısı
eve geldim 15km lik mesafede gaza asıldım :D iyide geldim ama bir ufak nokta var daha önce bu yoktu
gaz pedalına sanki bişi sürtüyormuş gibi bir titreme yapıyor çok hafif bunu ustaya dedim ama normal dedi pek anlamadım yarın detaylı bir baksınlar diye düşünüyorum genelde debriyajı kavradığı zaman gaza hafif dokunduğunda belirginleşiyor ve bişi takılıyor bulamadılar öglenleğin ama yarın detaylı bakmalarında fayda var yoksa genel olarak çok memnunum bir depoyu fulleyeyim ne kadar yaktığınıda belirtirim


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 20:07
paz pedalı tıtrıyorsa montaj esnasında bır sıkıntı olmustur. kontrol edılırse muhtemelen duzelır...
 
bırde daha yenı oldugu ıcın bır anda tam stabıl olmayabılır. zamanla ıyıcene verıme ulasacagını dusunuyorum...
 
pekı enjektor sesı ne durumda ıcerıden dısarıdan vs ??? 


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 20:52
aracın içinde gram ses yok dışardada öle abartı bir ses yok normal enjeksiyon sesi ama ben o sesi sevdim:D
o dediğim pedal olayına benzin dede yapıyordu yanlız inş sıkıntı çıkarmaz


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 20:55
pekı lpg takılmadan evvelde pedalda tıtreme varmıydı??? cunku gaz telı bır yere degıyorsa lpg de veya benzındekı durumu degısmez...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 23:37
De Hade Hayırlısı Olsun Doğru Seçim Yaptın Bu zamanda En Ekonomiği Bencede LPG


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 10:04

her zaman yaptıgım gıbı dun depoyu doldurdum.  yalnız 2. kez FULL ıstasyonundan alıyorum.

60.3 TL ye depo doldu. bu da 2.08 lpg den 28.99 lt gaz yapar. daha once doldurdugumda da yıne aynı pompadan almıstım. bu yakıt ıle 276km yol yaptım. yanı 10.5 lt / 100km ye denk gelıyor. bu durumda yakıtım km de 22 kr olmus oldu
 
genelde orta serı kullanırım. yalnız bu sefer gazın cekısını denemek adına ara ara cıddı bastıklarımda oldu... gayet memnunum. FULL un gazı ıcın cekısı bıraz dusuk dedıler ama ben her zaman aygaz kullanırım hıcbır fark goremedım. esasında emın olmamakla bırlıkte sankı daha cok yol yaptıgını bıle dusunuyorum. o kullanım seklıne gore 11 lt yı gecmesını beklıyordum. bu durum bırkac depo sonra ıyıcene acıga cıkacaktır tabı... arada bır fark yoksa nıye dıgerıne daha fazla para verelım???
 
sızlerede denemenızı tavsıye ederım :)))) 


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 12:21
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

pekı lpg takılmadan evvelde pedalda tıtreme varmıydı??? cunku gaz telı bır yere degıyorsa lpg de veya benzındekı durumu degısmez...
şimdi araca ilk olarak montaj yapıldı fakat tank takılmamıştı yani lpg sistemi aktif değildi fakat aracın dediğim gibi gaz pedalına ve debriyajın kavrama esnasında gaz pedalına bişi vuruyor ve direksiyonu sağa veya sola çevirdiğinde kalkış esnasında bişi vuruyor bu lpg sisteminden kaynaklandığına eminim çünkü takılmadan önce yoktu benzindede lpg dede aynısını yapıyor fark yok
acaba enjektörlerdenmi yapıyor ama enjektörlerden yapsa motor titrer tekler benim sorunum gaz pedalına bişi çarpıyor dokunuyor bildiğim kadarıyla gaz teli benim araçta yok başka bir sistem var acaba bundanmı kaynaklanıyor lpg takılırken o sisteme bişimi oldu öğleden sonra tek oto ya götürecem ama araçta lpg var alırlarmı terettüt ediyorum lpg den kaynaklanan bişi olursa faturasını lpg ye verecem lpg ciler aynen bunu dediler olursa getir faturayı ödeyecez diye yani onun dışında hiç bir sıkıntım yok ne kadar yaktığını 1000km sonra anlarız dediler onu bekleyecem başkada bişi yok.
hatta lpg ci arkadaşlar şanzıman kulağından yapıyordur dediler git başka araca bak 206+ nın onlardada aynısıdır dediler anlatamadım ben onlara tabi onlarda artık sıkıldılar benden geçiştiriyorlar:D


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 12:46

emın olmamakla bırlıkte aracının gaz pedalı elektrıklı olması lazım. aracın ıcınden torpıto altına egıl bak bakalım. pedalın ust tarafından bır soket ve kablolar cıkıyorsa elektrıklıdır.

onun harıcınde tahmınımce montaj yapılan bır parca yada sokulup yerıne takrar gerı takılan herhangı bır parca motorun calısması sırasında bır yere surtuyor temas edıyor vs vs... bence bu basıt bırsey olsa gerek... cunku bu yakıt ıle alakalı degıl...
 
ayrıca enjektorden oyle bırsey olmaz. olmus olsa rolantıde de yapar degısık devırlerde de yapar. sen sadece kalkıs esnasında yaptıgını ıfade edıyorsun dogrumudur???


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 13:09
kalkış esnasında çok belirgin oluyor seyir halinde 2500 3000 devirlerde kendini belli ediyor hafif belirttiğin gibi yapılan bir şey bir yere değiyor ama bana hiç bir şeyin hiç bir yere değmediğini söylediler şimdi ben master tech opel in ustasına hatta servis müdürüme götürcem onlar akşama doğru bakacaklarını muhtemelen seninde dediğin gibi yapılan bir işlemin bir yere değdiği

-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 16:12

gaz pedalındaki titreme ile ilgili sorun çözülmüş değil... ama lpg den olmadığı kesin deniliyor...

2. hava filitre kutusunun boşda olduğu anlaşıldı o bölümde sabitleme işleri yapıldı titremenin kesildiğini söyleyemeyecem fakat onca uğraşlar sonucunda bir yere değmiyor bir şey gözükmüyor.
gaz teli araçta zaten olmadığı için o konudada bir şüphe yok 1000km gidicez kontroller için tekrar gidicem ozamn a kadar bir sıkıntı olmaz ise sıkıntı yoktur doğal olarak gözükecek sanırım hayırlısı...
kesin bir şey var aracım lpg ye hemen alıştı çekişi fln çok iyi sıkıntı yok hadi hayırlısı:D


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 16:20
masallah dıyelım nazar degmesın :))


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 18:01
1 kilo tatlı kurtarırsa yine iyiyim:D 2 kilo yada rağzıyım yeterki nazar değmesin:D

-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 09:03

buldum buldum o gaz pedalına vuran lpg gaz hortumunun boşta durmasından dolayı:D sabah işe giderken bi bakıyım dedim o hortumuda gittim aracın karoserine monte ettim düzeldi:D artık sıkıntım kalmadıııı çekişide iyi arkadaşlar LPG yi bütün araçlara öneriyorum landi yi özellikle öneriyorum tavsiye:)



-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 09:04
ben ne dedım..................... Göz Kırpma


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 22:03
valla öle oldu:D ama bu seferde başka bişi oldu :D depo yu fullemiştim ben 150 km oldu şuanda sadece 1 ışık yanıyor yani sonu geldi diyor depo nun araç alışmadığındanmı yoksa kaçak flnmı var çok mu yakıyor yoksa 1000km olmadan anlaşılmaz dediler ama ben 60 liraya fulleyip 200km yolmu gidicem:D
ben 200 liraya benzin alıp 650 km gidiyordum:D böle daha pahalıya gelecek :D


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 22:08
Allah Allah :)))))))) gostergeye aldanma dıyorum sen hala takılıyorsun yaaaaaaaaa... aldıgın gaza bakacaksın sen. gosterge duzgun calısmayabılır.........................
 
dolduracaksın yol yapacaksın ustune bır daha dolduracaksın. buradan ortalama ne yaptıgını hesap edeceksın... 1000 km yapınca gostergenın calısması degısmez bunuda soyleyeyım. gosterge mekanık bırsey alısması gıbı bırsey olmaz...


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 10:50
tamam hocam sinirlenme:D ben biraz telaş yapmış olabilirim fakat insanın cebinde 10 lirası varsa her gün işe gidip geliyorsa ve gaz benzin ikiside bitmişse telaş etmek durumundayım:D
benzin de bitiyor ben onuda pek anlamadm gaz taktırmanın ne anlamı kaldı araba gazda giderken benzin yavaş yavaş iniyor.:D


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 11:10

esasında araba benzınle calısmıyor. demekkı su benzın gostergesının dusme olayı 206+ ta da varmıs... bu olayı yasayan arkadaslar sana anlatsınlar...

307 sı ve 206 sı lpg lı olup benzın gostergesı dusen arkadaslar bu konuda bılgılendırme yapmanızı rıca edıyorum :))


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 11:17

ben baya yaşıyorum :D 1 km gidiyorum benzinde resmen 1 tik atıyor(yolda giderken düşdüğünü görebiliyorum sanki benzinde gidiyormuş gibi:D

yol bilgisayarıda yokki hani o olsa gidilen km ye göre benzin az kaldı desin depoda ne varsa onu gösteriyor gösterge araçta yol bilgisayarı yok çünkü


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 15:37
arac yol aldıkça göstergenin düşmesi normal hatta ışığı bile yakar ben yarı deponun üstünde benzin koyuyorum azalıp azalıp dik bi yerde kendine geliyordu her ay rütin olarak yapacağanız kmye göre benzin alırsanız bi sıkıntı olmaz  bunun nedini gösterge tüketimi şamandıradan almıyor tekerler döndükçe gösterge iniyor

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 16:15
ama aracta yol bılg yokmus........


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 16:42
benim araçta da yok :))

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 16:54
yani şimdi araçta benzin var ama gösterge yok dior ölemi...
depoyu fulleyip arabayı hiç benzinde çalıştırmazsak bir müddet sonra o gösterge inecekmi yani hadi indi peki tekrar fullemek istesek aracı nasıl fulleyecez:D yada nasıl düzeltecez dik bir rampada dolu depo nasıl kendine gelecek zaten dolu:D yani bu sistem biraz farklı geldi bana araçta gaz telinin olmaması gibi bişi bu ki benim araçta yok oldugunu gördüm şaşırdım hava ile çalışıyor sanırım teknoloji nekadar ilerledi yaaw


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 17:41

aynen öyle geçen buraya full istasyonu açıldı 3liradan alınca ilk defa fulleme şansı buldum %75e kadar iniyor bir müddet öyle gidiyor bi bakmışım tekrar full her ay30 lira benzin almanı öneririm az benzin iyi değil benzin pompası yanabilir



-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 18:01

haklısın işte dün aynısı oldu benzin var olduğunu biliyorum fakat depo sonda git gidede iniyor pompa bozulacak diye 25 liralık benzin aldım fakat tekrar iniyor:D yani şimdi insede bizim depoda benzin var ama ayda 30 liralık alsak yada depo indiğinde alsak sonuçta depo benim depom dolunca haberim olur :D



-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 18:05
sen ıcınde benzın oldugunu bılıyorsun sonucta. her ay 30-40 lıralık koymus olsan hıcbırsey olmaz...


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 08:56

anlamadığım 2 nokta var

depo full olsa bile bu meret bitti gösterecek peki o bittiyi tekrar düzeltmek için benzin aldığımızda tekrar nasıl düzeliyor yakıt dolum yerinde sensörmü var acaba öle bişi varsa 1 lt aldığımızda araç tekrar eski yakıt durumuna gelmesi gerekiyor mantıken...
2 cisi bu böle giderse ilerde gösterge arızalanabilir bunun önlemi fln yokmu bahtiyar arkadaşım yokuş yukarı bıraktım aracı düzeliyor demişsin benim evimin garajı yokuşun önde gideni dimdik:D 2 3 gündür oraya bırakıyorum fakat düzelme yok...
diyorsunuzki 30 40 liralık benzin alsan 1 ay yeter ben ona güvenemem gibime geliyor başka çözüm aramamız gerek
şöle olsa her gaz aldığımızda 1 lt benzin alsak eski düzenine gelirmi. 


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 09:10
bu konu benı asıyor yanı :)
 
benım aracımda boyle bır dert yok. cunku eskı Göz Kırpma


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 14:00
Orjinalini yazan: hunterakon hunterakon Yazdı:

anlamadığım 2 nokta var

depo full olsa bile bu meret bitti gösterecek peki o bittiyi tekrar düzeltmek için benzin aldığımızda tekrar nasıl düzeliyor yakıt dolum yerinde sensörmü var acaba öle bişi varsa 1 lt aldığımızda araç tekrar eski yakıt durumuna gelmesi gerekiyor mantıken...
2 cisi bu böle giderse ilerde gösterge arızalanabilir bunun önlemi fln yokmu bahtiyar arkadaşım yokuş yukarı bıraktım aracı düzeliyor demişsin benim evimin garajı yokuşun önde gideni dimdik:D 2 3 gündür oraya bırakıyorum fakat düzelme yok...
diyorsunuzki 30 40 liralık benzin alsan 1 ay yeter ben ona güvenemem gibime geliyor başka çözüm aramamız gerek
şöle olsa her gaz aldığımızda 1 lt benzin alsak eski düzenine gelirmi. 
ben yokuşda bırakınca veya bazen düz zeminde bile düzeliyor şamandıra vardır içinde ama nasıl çalıştığına kafa yormadım istersen psa modülünü adı altında bir role takıyorlar gösterge her çalıştırdığında düzeliyor ankarada göral yapıyor bunu 100lira civarı olması lazım bazı arkadaşlarda var bu roleden/ben taktırmadım onun yerine 100 lira benzin aldım içinde de vardı yarı depo gösterdi inip çıksada hiç ışık yakmadı 1lt benzin iş görmez en az 7 litre alman lazım ibreyi oynatmak için

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 21:46
ozamn yapacak fazla bişi yok ne yapalım kaderimize mahkum olucaz. yine benzin alacaz her gaz alışımızda oldu çok teşşekürler.
 


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 22:29
aracının suankı yakıtı ortalama ney yanı 20tl ile kac km yapıyorsun bende 206 xs var 80 km yapıyorum normal mı ya :S


Mesajı Yazan: UGuRs
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2011 Saat 00:01
benim aracımdada vardı o olay lpgliydi şamandıram bozuldugunda değiştirmek için içini açtıgımızda depo ağzına kadar benzinle doluydu göstergede son çizgideydi ona bende anlam verememiştim Bahtiyar arkadaşımında dediği gibi bazen yokuş aşağı ya da yukarı da durdugu zaman kendine geliyor olmuştu bende bir defa 2005 modeldi benim araçta seninki gibi gösterge şamandıraya değil tekere bağlıymış yol bilgisayarı olmasada tesisatı oldugu için öyleymiş servis söyledi ordaki ustama soruncada modül takıyorlar her kontagı actıgında resetleyip benzin almış gibi ölçüm yaptırıyormuş LPG takan yerler takıyormuş bu sistemi.

-------------
KahramanKentli...


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2011 Saat 08:37
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

aracının suankı yakıtı ortalama ney yanı 20tl ile kac km yapıyorsun bende 206 xs var 80 km yapıyorum normal mı ya :S
araç lpg takılalı yeni daha tam ayar tutmadığını zannediyorum full depo ile 230 km oldu ama gaz bitti bitecek 32lt depo fakat tamamı dolu olmuyor 26 27 lt zannedersem şu anda ayarsız 250 giderse çok iyi diye düşünüyorm 3 depo sonra 300 km yi bulmayı hedefliyorum.
senin araç ortalama 25 krş yakıyor benim araç benzinde 30 krş yakıyordu hesapla istersen fazlamı yakıyor azmı diye:D bence fazla

-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2011 Saat 08:39
Orjinalini yazan: UGuRs UGuRs Yazdı:

benim aracımdada vardı o olay lpgliydi şamandıram bozuldugunda değiştirmek için içini açtıgımızda depo ağzına kadar benzinle doluydu göstergede son çizgideydi ona bende anlam verememiştim Bahtiyar arkadaşımında dediği gibi bazen yokuş aşağı ya da yukarı da durdugu zaman kendine geliyor olmuştu bende bir defa 2005 modeldi benim araçta seninki gibi gösterge şamandıraya değil tekere bağlıymış yol bilgisayarı olmasada tesisatı oldugu için öyleymiş servis söyledi ordaki ustama soruncada modül takıyorlar her kontagı actıgında resetleyip benzin almış gibi ölçüm yaptırıyormuş LPG takan yerler takıyormuş bu sistemi.
bunu söylediğiniz iyi oldu bunu araştırayım ben çünkü sinir bozucu birşey gibi geldi bana.aracı direk gazda çalıştıracam yoksa bir arkadaşım yaptırmış onu araç direk gazda çalışıyordu nekadar yararı zararı var bilemiyorum ama böle bişi var

-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: UGuRs
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2011 Saat 22:21
Yararını  zararını bende bilmiyorum ama çalışır öyle normal karbiratörlü sistemler gibi. içerideki düğmeye basılı tuttugunuzda evet cok sinir bozucu bişey yola cıktıgınızda hem benzin hemde lpg tüketiyor :D o modül sistemini peugeot yetkili servisindeki usta başı söyledi bana bir zararı olacagını zannetmiyorum ama yinede birdaha sormak lazım

-------------
KahramanKentli...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2011 Saat 23:18
brc bayılerınde var sanırım bu parcadan. psa modulu dıyorlar. 100 tl gıbı bır fıyatı oldugunu duymustum. ama tam olarak nedır ne degıldır bılemıyorum. arkadaslarında soyledıgı gıbı her kontak acılısında sevıyeyı dogru gormeyı saglıyormus...


Mesajı Yazan: hunterakon
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2011 Saat 17:26
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

brc bayılerınde var sanırım bu parcadan. psa modulu dıyorlar. 100 tl gıbı bır fıyatı oldugunu duymustum. ama tam olarak nedır ne degıldır bılemıyorum. arkadaslarında soyledıgı gıbı her kontak acılısında sevıyeyı dogru gormeyı saglıyormus...
psı modül evet sordum bugun lpg yi takana piyasada zor bulunabilen bir şey olduğunu 70 80 lira olduğunu bulursa getireceğini söyledi...
taktıracam başka yolu yok yoksa araç benzinde gidiyor diye kafayı yiyecem
lpg yide hesapladım dediğim gibi litresi 1,99 tan 41 TL lik yakıt aldım tam bitmemiş ben bitecek diye bekliyordum :D gittim fulledim 41 tl aldı km me baktım 265 yazıyordu tabi 10 15 km si bunun benzinde gidildi ilk çalıştırma süresi. 40 liralık gaz ile 250 km yol bence süper nazar değmesin:D


-------------
2011 206+ comfort 1.4i landirenzo lpg
Aracım http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13376&title=hunterakondg-monster206lpggriankgncel


Mesajı Yazan: orjinal_88
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2012 Saat 19:21
merhaba bende yeni atiker marka tüp taktırdım bende de aynı problem var bna yardımcı olurmusunuz?


Mesajı Yazan: orjinal_88
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2012 Saat 19:22
gaz pedalında titreme var sorunum




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net