|
AL4 Ototatik şanzıman problemi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
kusursuzbuz
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kusursuzbuz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 16 Mart 2011 Saat 16:30 |
Arkadaşlar 2001 Model 306 xt kullanıyorum, yaklaşık 1 ay önce vuruntu, spor ve kar ışıklarının yanması sebebiyle aracıma komple şanzıman revizyonu yaptırdım. 3000 tl (yağ ve selenoidler dahil) Aracı yaptık diye teslim ettiler ve ardından olanları tek tek sıralıyorum.
- İlk teslim aldığımda gidişi bile farklılaştı arabanın, bırak gideyim diyordu. Ta ki 2 gün sonra sabah araç sogukken yeniden spor ve kar ışıkları yanana kadar. Rampa inişlerde motor ısınınca küt diye 1 den 2 ye geçiyor. Sonuç : Aracı tekrar servise götürdüm, yazılım atıldı dediler. - İkinci teslim aldığımda ise herşey yine normal, şanzıman ısındığı zaman vuruntu devam ediyor. 2-3 gun sonra yine aynı arıza sabah soğukta spor ve kar ışıkları yanıp sönmeye başladı. Sonuç : Aracı takrar servise götürdüm, şanzıman elektrik tesisatı değiştirdik dediler. - Üçüncü teslim aldığımda 2 gün sonra vuruntular devam ediyor, spor ve kar ışıklarının yanıp sönme problemi yok. Kısmen çözüldü. Sonuç : Aracı tekrar servise bıraktım, dünden beri serviste az önce görüştüm. " Şanzıman yağı ısınınca vuruntu başlıyor, rezistansı değişti" test ediyoruz dediler. Beni mi yiyor bu servis varmı bir bilgisi olan...? |
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
konu açmadan önce keşke forumda araştırsaydınız vuruntu ile ilgili yorumlar mevcuttu. sanırım revizyonu yetkili serviste yapmışsınız ki oradaki ustalar usta değil iş ilanı ile alınan ve bir kaç eğitimden geçerek araçlarımızı teslim ettiğimiz insanlar. bazı ustalar var onların hakkı yenmez tabiki.keşke işi bilen bir otomatik şanzımancıya götürseydin. bence komple revizyon yapılan bi şanzıman bukadar çabuk sorun çıkarmaz belliki komple revizyon yapılmamış, yapılmışsada işçilik berbat.
vurma işlemi tamamen yağın ısınması ile alakalıdır. al4 şanzımanlar vites geçişlerini basınçlı yağ püskürterek yaparlar ve yağ eskidiğinde yada çok ısındığında bu basınç özelliğini kaybeder, özellikle 1 den 2 ye geçerken (ki en çok basınç burada gereklidir) vurma olur.
önce yağ değişimi olmazsada selanoid valf (elektro vana) değişimi ile sorunun çözülmesi lazımdı.
inşallah sorunun çözülür geçmiş olsun.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
kusursuzbuz
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kusursuzbuz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Forumdaki acılan konulara baktım, selenoid şikayeti olanların yazılarını da okudum da, vallahi bu rezistans olayınakafam basmadı benim neresinde rezistans var bu şanzımanın söylediğin detayların hemen hemen hepsini biliyorum. Lakin inci gibi vites değiştiren bir araç nasıl birşeydi unuttum açıkçası
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |