Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

AL4 Ototatik şanzıman problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13500
Tarih: 01 Aralık 2024 Saat 02:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: AL4 Ototatik şanzıman problemi
Mesajı Yazan: kusursuzbuz
Konu: AL4 Ototatik şanzıman problemi
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 16:30
Arkadaşlar 2001 Model 306 xt kullanıyorum, yaklaşık 1 ay önce vuruntu, spor ve kar ışıklarının yanması sebebiyle aracıma komple şanzıman revizyonu yaptırdım. 3000 tl  (yağ ve selenoidler dahil) Aracı yaptık diye teslim ettiler ve ardından olanları tek tek sıralıyorum.

- İlk teslim aldığımda gidişi bile farklılaştı arabanın, bırak gideyim diyordu. Ta ki 2 gün sonra sabah araç sogukken yeniden spor ve kar ışıkları yanana kadar. Rampa inişlerde motor ısınınca küt diye 1 den 2 ye geçiyor.
Sonuç : Aracı tekrar servise götürdüm, yazılım atıldı dediler.

- İkinci teslim aldığımda ise herşey yine normal, şanzıman ısındığı zaman vuruntu devam ediyor. 2-3 gun sonra yine aynı arıza sabah soğukta spor ve kar ışıkları yanıp sönmeye başladı.

Sonuç : Aracı takrar servise götürdüm, şanzıman elektrik tesisatı değiştirdik dediler.

- Üçüncü teslim aldığımda 2 gün sonra vuruntular devam ediyor, spor ve kar ışıklarının yanıp sönme problemi yok. Kısmen çözüldü.

Sonuç : Aracı tekrar servise bıraktım, dünden beri serviste az önce görüştüm. " Şanzıman yağı ısınınca vuruntu başlıyor, rezistansı değişti" test ediyoruz dediler.

Beni mi yiyor bu servis varmı bir bilgisi olan...?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 17:13

konu açmadan önce keşke forumda araştırsaydınız vuruntu ile ilgili yorumlar mevcuttu.

sanırım revizyonu yetkili serviste yapmışsınız ki oradaki ustalar usta değil iş ilanı ile alınan ve bir kaç eğitimden geçerek araçlarımızı teslim ettiğimiz insanlar. bazı ustalar var onların hakkı yenmez tabiki.
 
keşke işi bilen bir otomatik şanzımancıya götürseydin. bence komple revizyon yapılan bi şanzıman bukadar çabuk sorun çıkarmaz belliki komple revizyon yapılmamış, yapılmışsada işçilik berbat.
 
vurma işlemi tamamen yağın ısınması ile alakalıdır. al4 şanzımanlar vites geçişlerini basınçlı yağ püskürterek yaparlar ve yağ eskidiğinde yada çok ısındığında bu basınç özelliğini kaybeder, özellikle 1 den 2 ye geçerken (ki en çok basınç burada gereklidir) vurma olur.
 
önce yağ değişimi olmazsada selanoid valf (elektro vana) değişimi ile sorunun çözülmesi lazımdı.
 
inşallah sorunun çözülür geçmiş olsun.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: kusursuzbuz
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 17:17
Forumdaki acılan konulara baktım, selenoid şikayeti olanların yazılarını da okudum da, vallahi bu rezistans olayınakafam basmadı benim neresinde rezistans var bu şanzımanın söylediğin detayların hemen hemen hepsini biliyorum. Lakin inci gibi vites değiştiren bir araç nasıl birşeydi unuttum açıkçası



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net