Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >106
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 106 gtı&saxo vts
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

106 gtı&saxo vts

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 106 gtı&saxo vts
    Gönderim Zamanı: 25 Mart 2008 Saat 18:02
bu ıkı arac motorları dısında cok farkları varmı acaba sız olsanız hangisini tavsiye edersiniz saxo vts nin ikinci el piyasası nasıldır acaba cevap veren herkeze şimdiden teşekkürler....
Çevrimdışı ENGİN Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 42
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 433
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ENGİN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 11:34
Motor aynı motor kilolar yakın.. Zaten aynı fabrikadan çıkıyor. bir tek kasa değişik. Satın almaya gelince; 106 GTI bir efsane.. ikinci el piyasası da daha çoktur. Her türlü konuda 106 derim başka demem...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 13:05
valla ben zamanında saxo cok aradım ama okadar temızı yok bı avantajları var vts lerın cogu full donanımlı cıktılar fabrıkadan koltukları falan kadıfe hepsınde klıma var cogundada sunruuf var yınede ıyı bır arastırma yapmak lazım derim ben...
Çevrimdışı GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Yaşı : 35
Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi
Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11610
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 16:52
forever 106 Thumbs%20Up
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Mart 2008 Saat 13:51
106 gtı kullanıcısıyım...
anlamişindir herhalde hangisini tavsiye ettiğimi....;)
Çevrimdışı OnurGTI Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 27 Mart 2008
Konum: Merter
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 37
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OnurGTI Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Mart 2008 Saat 16:23
106 derim..
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Mart 2008 Saat 17:42
ikisinide kullandım. kesinlikle 106 gti
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Mart 2008 Saat 19:24
saxonun piyasası daha düşük
Çevrimdışı sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Mart 2008 Saat 21:03
106 derim...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Mart 2008 Saat 16:56

Saxo 1.6i VTS 16V
Motor Hacmi  (cc)----------------- 1587
Silindir Sayısı---------------------- 4
Beygir Gücü  (BG)/(d/d)--------- 120/6600
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d)------ 145/5200
0-100 km/s Hızlanma (sn)------- 8.7 sn
Son Hız  (km/s)------------------- 205

Yakıt tüketimi (100 km'de) 
 
Şehir içi (litre)--------- 11.4 lt
Şehir dışı (litre)------- 6.3 lt
Ortalama (litre)------- 8.1 lt
Ağırlık (kg)------------ 935
Dingil mesafesi (mm)-2385
Uzunluk (mm)--------- 3718
Genişlik (mm)--------- 1595
Yükseklik (mm)------- 1360
Bagaj Hacmi (litre)----280/953


106 1.6 GTi
Motor Hacmi  (cc)----------------- 1587
Silindir Sayısı---------------------- 4
Beygir gücü  (BG / d/d)----------- 120/6600
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d)------- 145/5200
0-100 km/s Hızlanma (sn)-------- 8.7 lt
Son Hız  (km/s)-------------------- 205

Yakıt tüketimi (100 km'de)  
90 km/s hızda (litre)-------------- 6.3 lt
120 km/s hızda (litre)------------- 8.1 lt
Şehir İçinde (litre)----------------- 11.4 lt
Ağırlık (kg)------------------------- 950
Dingil mesafesi (mm)------------- 2385
Uzunluk (mm)--------------------- 3678
Genişlik (mm)--------------------- 1620
Yükseklik (mm)------------------- 1376
Bagaj Hacmi (litre)--------------- 215/953

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Nisan 2008 Saat 12:53
Bildiğim kadarı ile deneme yanılma yöntemiyle farklarını yazayım.İkisini'de kullandım çünkü.
 
106 gti oturma pozisyonu olarak Saxo'dan çok üstün çünkü koltuk daha spor ve alçaktır.
 
Dış estetik açısından 106 gti köşeli sert hatları ile sportif bakışları,arka plakalığın tampon altında olması vs sebeplerden dolayı saxo'dan daha iyi bir duruşu vardır.
 
Stoplara ver Farlar'a hiç değinmiyorum çünkü saxo'da yuvarlak tasarımı andıran bir çizim var 106 ise daha kare tarzı bir çizimi.
 
Motor konusu ise tamamen aynı.Fakat şase ayarlarından dolayı 106gti küçük bir adım öndedir.
 
İç hacim'de 106gti biraz daha geniştir.
Bagaj hacimi ise ben hissetmedim ama rakamlara bakarak sölüyorum Saxo üstünmüş.
 
 
Çevrimdışı Demir Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites


Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Nisan 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Demir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Nisan 2008 Saat 13:33
Hangisi sana daha hoş görünüyorsa onu al....
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2008 Saat 01:04

Bu küçük sevimli arabaların sevimli olmak dışında başkaca özellikleri olduğunu söylemek bu yazıyı okuyanlara haksızlık olur çünkü eğer takılıp bu yazıyı okuyorsanız bu arabaların 120 cclik 16 vlf olduğunuda kesin biliyorsunuzdur.Ayrıca bu arabaların 106 GTİ olanına tabut veya otoban faresi diğer saxo2 olanınada GTI avcısı denmektedir.Gördüğünüz gibi blog başlığı gibi bilimsel ve yalın bir uslupla açıklamalar yapılmaktadır. :)

Bu ikili nternette defalarca forum konusu olmuş ama herkafadan bir ses çıkmış,sizde bakarsanız konunun ilgilenenleri popüler olarak 106 GTİ arabanın özelliklerini yere göğe sığdıramaz durumdalar ,saxo2  VTS içinse body durumunun daha bir gösterişli olduğunu söyleyip durmuşlar. Tabiiki iş performans olunca herkes aynı noktada hem fikir bu arabalar motor cc olarak aynı güçteler.İşte edindiğim teknik bilgiler ve açılımları hangisinin daha iyi olduğunu siz kara verin

Meşhur 106 GTİ motor cc olarak 1587 ve 120 beygir/6600 en yüksek tork 145/5200 olarak görünüyor 100 km hıza 8.7 saniyede çıkıyor.Ve 100 km yola 90 ile gitsek 6.3 lt benzin yakıyor.120 ile gidersek 8.1 lt benzin harcıyor.Şehir içinde 11.4 litre yakıyor.Bagaj Hacmi en uzunluk vs durumları pekte önemli değil bu yüzden geçiyoruz Saxo2 ye

Saxo2 VTS motorumuz cc olarak yine 1587 ve 120 beygir/6600 en yüksek tork yine 145/6600 100 8.4 deniyor 106 dan 3 saniye daha hızlı yakıttada pejo ile hemen hemen aynı ortalamada 8.1 litre benzin harcıyor.

Teknikleri hemen hemen aynı fakat citroen saxo2 VTS elektronik olarak ön panel ve fren sistemindeki güvenlik konusunda biraz daha önde görünüyor.ve citroende pnömatik süspansiyon sistemi mevcut buda arabanın bir tekerini sökseniz araç hala ayakta demek.Hatırlayanlar varsa eski citroenlerde kontak kapayınca balonu sönmüş gibi yere yapışan arabalar vardı.Buda citroenin bu sistemlerde daha iyi ve eski olduğuna ve biraz daha araştırıncada bu tür süspansiyon sistemlerin patentini elinde tuttuğunu sonucu çıkıyor.İlginçtir ki bir çok marka otolarda bu sistemleri bir zamanlar satan firma citroen olmuş,daha da ilginci citroen in batmasındaki neden ürettikleri bir fren balatasının 250 bin km dayanması yada bu konuyla ilgili patentini aldıkları tüm parçaların uzun ömürlü olması,burdanda şöyle bir sonuç çıkıyor firma arabayı satıyor bir daha müşterinin yüzünü göremiyorlar çünkü araba parça eskitmiyor ısapasağlam :)Yedek parça satamıyorlar.bizim Tofaşa ne kadarda benziyorlar değilmi bizim tofaş marka arabalarımızda öyle aldığımızda son sahibi oluveriyoruz ,tek farkı parça bol ve ucuz.Şimdilerde ise hunharca modifiye ve tuning aracı oldukları bir gerçek.

Bu konyuda burda bitirmeli bence sonucu alalım derseniz.Ben 106 nın adı var saxo nun ise kötü bir adı var derim.Yani 106 cı okey ama saxocu olmaz .Ama o ismi arkadan 106 GTİ sahiplerine okutmak içinse standart motorun üstüne çıkmak gerekiyor çünkü 106  GTI ile aynılar Saxo nun biraz daha hafif olduğu da doğru .Saxo yere daha yakın ve şekilli olduğuda doğru bir. İş fiyata gelince sağlam bir 106 GTI bulmanız tavuk çifliğinde hindi bulmak kadar zor,çünkü bu araçlara benimle aynı pisikolojiyi paylaşan insanlar kullanıyorlar ve hiç bir şey olmadıysa bir triger kayışı kopmuş,baskı balatası değişmiş, orası burası kurcalanmıştır.Ve fiyat olarakta 14 bin ile 15 bin arasında saxo VTS ise 2000 modelini ve 2 sini bulursanız ki yoktur diyelimki denk geldi buda 15 bin ile 18 bin arasında değişmekte...Kredi kullanılarak alınamıyacak bu arabalardan birine sahip olmak istediğimizde, biliyorum ki rahat durmayıp bi de chip ,bide abart egzos ,bide set be abi ,bide yanlarına bide 17 inç jant anam bea bide bide bide derken bu araçlar canavarlaşıcak ama evin önünde kapıda benzizsiz yatacaklarıda bir gerçek. :)

ALINTIDIR.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2008 Saat 01:16
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2008 Saat 19:27
Şimdi Gerçek Otoban Faresi 205`mi 106`mı?? Bir Acıklık Getirelim Smile
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2008 Saat 00:44
farenin atası 205 reis  biz  yumurtalıktayken   tr modifiye bilmezken bu arabalarla  viraj rekorları kırıyolardı çoğu takla attı  ama :D   gelelim vts 106 meselesine 106 nın önden hava alma şekli vtsye göre daha i buda 106 ya avantaj sağlıyo şöle diyelim 106 nın ön tapmon ızgaralı hali daha geniş daha  ferah bi kaç saxocu arkadaşımda bunu demişti  bana
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Haziran 2008 Saat 23:02
herşey aynı
 
tercih senin
 
bence 106 GTI
Çevrimdışı TOLGA Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2008
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1093
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TOLGA Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2008 Saat 14:47
bu konu dipsiz kuyulardan biri,
sonu yok,
ikiside güzel bence,
ama genede 106gtıWink


Düzenleyen ADRENALİN - 29 Temmuz 2008 Saat 14:47
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 407 2.0HDİ Motor Beyni Problemi son mesaja git 5737 13 turku455
konu icon 2007 modellerde direksiyon yağı nerde son mesaja git 217 1 antipollution
konu icon 207 tekleme son mesaja git 101 0 alistavaci
konu icon Geri vites sonrası aracın stop etmesi hk. son mesaja git 146 0 dr.sergio
konu icon 206 hdi' patrikül filtresi ve sivisi varmi bu arac son mesaja git 1054 4 Sail
konu icon İstek: 206 Kullanım Kılavuzu (Tek Parça Halinde) son mesaja git 6941 7 Sail
konu icon Araç çalışmıyor (Tık sesi) son mesaja git 1402 11 antipollution
konu icon Peugeot partner Ampul gurubu (2021) son mesaja git 267 0 nadirce34
konu icon 2011 Peugeot 3008 1.6 thp allure son mesaja git 594 2 Yunus Öztürk
konu icon Yağ seviyesi kafa karışıklığı son mesaja git 523 2 antipollution
konu icon İkaz Lambaları son mesaja git 222 0 selcukcolak6161
konu icon Yarın Kontak ta gelen tuhaf ses son mesaja git 315 1 muzzy35
konu icon 301 multimedya lastik basınç göstergesi sorunu son mesaja git 3545 4 ozcx
konu icon Expert Traveller start stop sorunu son mesaja git 227 0 Ramazan K.
konu icon Yağ çubuğu borusu son mesaja git 148 0 melihhhernn
konu icon peugeot 3008 1.6 thp 156 allure son mesaja git 184 0 erhantasdelen
konu icon 206 ön tampon nasıl sökülür (Resimli Anlatım) son mesaja git 14457 13 Sail
konu icon 307 Hararet son mesaja git 513 2 Berkay Erdinç
konu icon 206 sorunsalı son mesaja git 380 1 talip206
konu icon 1996 model otomatik 106 son mesaja git 160 0 106auto
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2021 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
antipollution 11
Berkay Erdinç 10
Sail 8
sozuak 6
talip206 6
muzzy35 6
GökhaN 5
endorphine 5
emirksk 4
Bayer 4
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2021
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English