Bu küçük sevimli arabaların sevimli olmak dışında başkaca özellikleri olduğunu söylemek bu yazıyı okuyanlara haksızlık olur çünkü eğer takılıp bu yazıyı okuyorsanız bu arabaların 120 cclik 16 vlf olduğunuda kesin biliyorsunuzdur.Ayrıca bu arabaların 106 GTİ olanına tabut veya otoban faresi diğer saxo2 olanınada GTI avcısı denmektedir.Gördüğünüz gibi blog başlığı gibi bilimsel ve yalın bir uslupla açıklamalar yapılmaktadır. :)
Bu ikili nternette defalarca forum konusu olmuş ama herkafadan bir ses çıkmış,sizde bakarsanız konunun ilgilenenleri popüler olarak 106 GTİ arabanın özelliklerini yere göğe sığdıramaz durumdalar ,saxo2 VTS içinse body durumunun daha bir gösterişli olduğunu söyleyip durmuşlar. Tabiiki iş performans olunca herkes aynı noktada hem fikir bu arabalar motor cc olarak aynı güçteler.İşte edindiğim teknik bilgiler ve açılımları hangisinin daha iyi olduğunu siz kara verin
Meşhur 106 GTİ motor cc olarak 1587 ve 120 beygir/6600 en yüksek tork 145/5200 olarak görünüyor 100 km hıza 8.7 saniyede çıkıyor.Ve 100 km yola 90 ile gitsek 6.3 lt benzin yakıyor.120 ile gidersek 8.1 lt benzin harcıyor.Şehir içinde 11.4 litre yakıyor.Bagaj Hacmi en uzunluk vs durumları pekte önemli değil bu yüzden geçiyoruz Saxo2 ye
Saxo2 VTS motorumuz cc olarak yine 1587 ve 120 beygir/6600 en yüksek tork yine 145/6600 100 8.4 deniyor 106 dan 3 saniye daha hızlı yakıttada pejo ile hemen hemen aynı ortalamada 8.1 litre benzin harcıyor.
Teknikleri hemen hemen aynı fakat citroen saxo2 VTS elektronik olarak ön panel ve fren sistemindeki güvenlik konusunda biraz daha önde görünüyor.ve citroende pnömatik süspansiyon sistemi mevcut buda arabanın bir tekerini sökseniz araç hala ayakta demek.Hatırlayanlar varsa eski citroenlerde kontak kapayınca balonu sönmüş gibi yere yapışan arabalar vardı.Buda citroenin bu sistemlerde daha iyi ve eski olduğuna ve biraz daha araştırıncada bu tür süspansiyon sistemlerin patentini elinde tuttuğunu sonucu çıkıyor.İlginçtir ki bir çok marka otolarda bu sistemleri bir zamanlar satan firma citroen olmuş,daha da ilginci citroen in batmasındaki neden ürettikleri bir fren balatasının 250 bin km dayanması yada bu konuyla ilgili patentini aldıkları tüm parçaların uzun ömürlü olması,burdanda şöyle bir sonuç çıkıyor firma arabayı satıyor bir daha müşterinin yüzünü göremiyorlar çünkü araba parça eskitmiyor ısapasağlam :)Yedek parça satamıyorlar.bizim Tofaşa ne kadarda benziyorlar değilmi bizim tofaş marka arabalarımızda öyle aldığımızda son sahibi oluveriyoruz ,tek farkı parça bol ve ucuz.Şimdilerde ise hunharca modifiye ve tuning aracı oldukları bir gerçek.
Bu konyuda burda bitirmeli bence sonucu alalım derseniz.Ben 106 nın adı var saxo nun ise kötü bir adı var derim.Yani 106 cı okey ama saxocu olmaz .Ama o ismi arkadan 106 GTİ sahiplerine okutmak içinse standart motorun üstüne çıkmak gerekiyor çünkü 106 GTI ile aynılar Saxo nun biraz daha hafif olduğu da doğru .Saxo yere daha yakın ve şekilli olduğuda doğru bir. İş fiyata gelince sağlam bir 106 GTI bulmanız tavuk çifliğinde hindi bulmak kadar zor,çünkü bu araçlara benimle aynı pisikolojiyi paylaşan insanlar kullanıyorlar ve hiç bir şey olmadıysa bir triger kayışı kopmuş,baskı balatası değişmiş, orası burası kurcalanmıştır.Ve fiyat olarakta 14 bin ile 15 bin arasında saxo VTS ise 2000 modelini ve 2 sini bulursanız ki yoktur diyelimki denk geldi buda 15 bin ile 18 bin arasında değişmekte...Kredi kullanılarak alınamıyacak bu arabalardan birine sahip olmak istediğimizde, biliyorum ki rahat durmayıp bi de chip ,bide abart egzos ,bide set be abi ,bide yanlarına bide 17 inç jant anam bea bide bide bide derken bu araçlar canavarlaşıcak ama evin önünde kapıda benzizsiz yatacaklarıda bir gerçek. :)
ALINTIDIR.
|