Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Peugeot Ticari Sınıf >Partner
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - bugün kafam karıştı yardım?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

bugün kafam karıştı yardım?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı marasov Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 30 Kasım 2010
Konum: öğretmen
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı marasov Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: bugün kafam karıştı yardım?
    Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 19:59
Ağlama 1.9 partner   taka var tamirci şunu dedi yakıtta kırsal ile

EUROdizel  arasında torbo olmayanlarda fark yok dedi  sizce

Çevrimdışı rifatseker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1981

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Leon 1.6 TDI IBIZA 1.2 TSI
Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009
Konum: ADANA-ÇUKUROVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rifatseker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 20:43


Alıntıdır.



Araçlarda Normal ve Euro Dizel Kullanımı

Araçlarda normal dizel veya euro dizel kullanmak arasında fark vardır. Euro dizelde kükürt oranı düşük normal dizelde daha fazladır. Kükürt benzinin yanması sırasında motoru aşındırarak zarar verir. Bu nedenle euro dizel motorun ömrünün uzamasında önemli bir rol oynar.

Normal ve Euro Dizel Arasındaki Farklar

1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda  kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.

2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.

3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.

Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.

Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.

Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.

Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.

Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.

Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.


Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
Çevrimdışı oguzhan29 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 206 SW
Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010
Konum: GÜMÜŞHANE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2352
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguzhan29 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2011 Saat 20:03
doğru kardeş ikisinide kullanabilirsin düz dizellerde turbo olanlarda euro dizel
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
Çevrimdışı Faruk Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : 2012 3008 1.6 e-hdi AUTO6R
Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2010
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 801
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Faruk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ocak 2011 Saat 09:31
bizim 2004 de sıfır aldığımız 1,9 D  partner a 5 yıl boyunca sürekli kırsal motorin aldık,bi fark olmuyomuş turbo olmadığı için.sende boşuna fazla para verme ama biz gene de kışları çok soğuk havalarda euro dizel alırdık sadece kışları Göz Kırpma
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 5204 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 6305 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1306 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 2354 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 831 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2984 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1222 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 2067 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 13275 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 1285 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 625 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 554 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 597 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 595 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 1613 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 1193 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16321 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5734 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2047 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 601 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
ykirac 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English