Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

bugün kafam karıştı yardım?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Partner
Forum Tanımlaması: Peugeot Partner araçlarınız hakkındaki tüm arızalar ve çözümlerini paylaşabilirsiniz
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11955
Tarih: 28 Ağustos 2025 Saat 20:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: bugün kafam karıştı yardım?
Mesajı Yazan: marasov
Konu: bugün kafam karıştı yardım?
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 19:59
Ağlama 1.9 partner   taka var tamirci şunu dedi yakıtta kırsal ile

http://forum.donanimhaber.com/m_9487057/tm.htm - EURO dizel  arasında torbo olmayanlarda fark yok dedi  sizce




Cevaplar:
Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 20:43


Alıntıdır.



Araçlarda Normal ve Euro Dizel Kullanımı

Araçlarda normal dizel veya euro dizel kullanmak arasında fark vardır. Euro dizelde kükürt oranı düşük normal dizelde daha fazladır. Kükürt benzinin yanması sırasında motoru aşındırarak zarar verir. Bu nedenle euro dizel motorun ömrünün uzamasında önemli bir rol oynar.

Normal ve Euro Dizel Arasındaki Farklar

1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda  kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.

2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.

3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.

Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.

Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.

Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.

Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.

Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.

Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.




-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2011 Saat 20:03
doğru kardeş ikisinide kullanabilirsin düz dizellerde turbo olanlarda euro dizel

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Faruk
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2011 Saat 09:31
bizim 2004 de sıfır aldığımız 1,9 D  partner a 5 yıl boyunca sürekli kırsal motorin aldık,bi fark olmuyomuş turbo olmadığı için.sende boşuna fazla para verme ama biz gene de kışları çok soğuk havalarda euro dizel alırdık sadece kışları Göz Kırpma

-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net