Yazar |
Konu Arama Konu Seçenekleri
|
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Konu: 405 sri-bva hangi sıralı lpg ustalar yardım Gönderim Zamanı: 03 Aralık 2010 Saat 20:53 |
arkadaşlar ben 405 sri- bva 93 model otomatik vites araç aldım. üzerinde zavoli sıralı sistem var. fakat araç performansı çok iyi olmasına karşın çok yakıyor. zavoli yetkilisine araçı gösterdim. gaz enjektor memelirini küçülttü. bu seferde araç 80- 90 ı geçmemeye başladı yani anormal çekişten düştü. usta biraz uğraşılardan sonra aracın enjektorlerinin arızalı olduğunu söyledi. 4 enjektor 400 tl masraf çıkarttı. üzerindeki sistem 2007 de takılmış. yaklaşık 4 deneyi dolduruyor. bu durumda yeni bir tank hariç sıralı sistemmi önerirsiniz. aslında bana bu usta mimgaz tank hariç komple sıralı sitemi yenileme teklifi yaptı 750 tl ye. fakat mimgas yaptığım araştırmalarda hep şikayet olduğunu gördüm. ustaya kafamda atiker olduğunu söyledim. bana fransız arabaların atikerde uyumlu olmadığını söyledi. sizler ne dersiniz. görüşlerinizi bekliyorum. siz olsaydınız ne yapardınız.
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 03 Aralık 2010 Saat 21:50 |
yokmu bi düşüncesi olan konu güncel arkadaşlar.
|
 |
selfat8
2. Vites
Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 154
|
Gönderim Zamanı: 03 Aralık 2010 Saat 22:47 |
usta sallamış atikeri takdırdık ve birdaha uramadım servise tık yok
ama merak ettim ustaya sorsaydın teşke neyi uymuyormuş hortumun kıvrımlı oluşumu acaba 
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 03 Aralık 2010 Saat 23:30 |
sorma ya ne bileyim öyle dedi kafam karıştı. şimdi bende atikerin namını duyuyorum ama. benim araç 405 sri 1.8 motor var 8 valf birde ototmatik vites. diğer pejocu arkadaşlar atikeden memnun. ama bu arabanın aynısı taktırıp kullanan varmı onu arıyorum.
|
 |
tugrahan
2. Vites
09 - Ağustos - 1978
Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2010
Konum: NEVŞEHİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 343
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 02:18 |
o marka bu na uymaz diye birşey yoktur sonuçta peugeot uzaydan gelmedi onuda yapan bir insan oğlu düzgün bir montaj + motor tipine göre de ayar gerekir yani araç rolantide çalışırken yapılan ayarlar iş yola geldiğinde tutmaya biliyor iyibir usta bunun farkına varır özel bir karekteri olan araçlara yolda giderken ayar yapar 3000 devirde ne kadar yakıt verilecek + 4000 devirde +5000 devirde son hızda gibi ECU (elektronik kontrol ünitesi) hafızasına kayıt edilen bu bilgiler o reaksiyon gerçekleşirken aracın vereceği tepki bu girilen bilgilere bağlıdır
forumumuzun değerli üyelerinden CECOLİ lpg hakkında oldukça geniş bir bilgi birikimine sahiptir ayrıca atiker sıralı sistem kullanmaktadır eğer kendisine ulaşırsan size güzel bilgiler vereceğinden eminim
|
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v brc my-11 lpg kit
|
 |
ali öncü
1. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2010
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1155
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 11:25 |
bence sıkıntı ustada. düzgün montaj yapılmışmı düzgün ayar yapılmışmı acaba? hemen pejoya o olmuyo bu olmuyo,enjektör bozuk,sistemi değiştirelim filan. bence kesinlikle ustanı değiştirmelisin,forumda daha deneyimli arkadaşlar daha ayrıntılı yardımcı olucaklardır. kolay gelsin
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 19:07 |
evt arkadaşlar bugün sanayideydim. zavoli servisine gösterdim. usta dediki ben bu araç ile çok uğraştım. bunun yakıtını(şehir içi) bi türlü düşüremedim dedi.benden önceki sahibi de 3-4 kere zavoliye gelip ayar v.s yaptırmış. enjektörleri temizletmiş. bujiler v.s araç performansta sıkıntı yok . yakıtta çok cömert. şimdi bana dediki araçı benzinle dene eğer benzinde anormal yakmıyorsa seni zavoli ana bayiye gönderecem dedi.
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 19:12 |
birde ustanın dediği bir şey ilginç geldi. aracın lpg ayarı için bilgisayara bağlayınca benzin ve lpg bar yada basınç ayarı olacak tam bilmiyorum, benzin 3 küsur m.s yerde, gazda ise 9 kusür ms. yelerde.bunun için bu arabaların enjektörleri 4 ü birden açıyor dedi bu ayarı düşüremezsin dedi yani açtımı 4 enjektör birden gaz yolluyor. kestinmi 4ü birden kesiyor. bu bütün araçlarda böylemi? yoksa bizim 93 model 405 sri enjektörlerine has bir durummu? bana mantıklı gelmedi yani normalde gaz verdinmi araca 4 enjektör birdenmi gaz yollar, yoksa sıra ile gaz istedikçe 1-2-3-4 enjektör ilemi yollar. sıkıntı araçın kendi orjinalindemi yoksa zavolinin enjektörlerindemi? bir uyumsuzluk olabilirmi? ne yapacağımı şaşırdım. :(
Düzenleyen caprice41 - 04 Aralık 2010 Saat 19:13
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 22:11 |
sızdekı motor "full grup" dedıgımız 4 enjektorunde beraber calıstıgı prensıple calısır. bu baglamda ustanın soylemıs oldugu dogrudur. bu durum lpg sıstemıyle alakalı olmayıp dırekt olarak motorun benzın puskurtme sıstemının yapısı geregıdır. ayrıca sızın aracınızdakı bu motor bırcok peugeot ve cıtroen modellerınde kullanıldı. hepsınde aynı durum sozkonusudur...
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 23:25 |
cecoli usta peki bu ms. ayarlarında etkilimidir. yani zavoli ustası 9 ms. olan durumun benzinde (3 ms. )denk gelmemesini full grup motor olmasına bağladı. onu düşüremeyiz dedi. kafama takılan bu. full grup olan bu motorlar lpg ye uyumsuz mu oluyor yani bu durumda. onu anlamadım ben.
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 23:31 |
enjeksıyon surelerının tutmaması full grup olmasıyla alakalı olacagını sanmıyorum. acaba usta bıraz yetersız olabılır mı? ayrıca full grup motorun lpg ye uyumsuz olması gıbı bır durum asla yok. pıyasada lpg ıle calısan cesıtlı full grup motorlar var. olurmu hıc oyle sey! peugeotlarda sızdekı motorun harıcınde full grup calısan baska motorlarda var. bunlarında lpg ıle duzgun calısan orneklerı mevcut...
Düzenleyen cecoli - 04 Aralık 2010 Saat 23:33
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 23:34 |
bostanci da lpg nin takıldığı zavoli bayisini arayıp durumu anlattığımda bana şunu söylediler telefonda. aracınız şehiriçi çok yakıyorsa sibop sıkışması oluyor ve çok yakıyordur. önce bi sibop ayarı yaptırıp bujilere de baktırıp bize öyle gelin dediler. fakat bugün gitmiş olduğum kartal sanayide ise peugeot ustaları bu aracın sibop ayarının motor yapılırken bir kere yapıldığını pullu olduğunu dolayısı ile pullarının olmaması ve eski model olmasından dolayı sibop ayarı yapmanın problem olduğunu söylediler. böyle de bir ihtimal çıktı. biz lpg şehir içi çok yakıyor araştırması yaparken şimdide bu ihtimali dile getiriyorlar. bende kartaldaki zavolinin bana önerdiği benzin deposunu fulleyip aracın benzinde ne yaktığını ölçeceğim. şimdi bu araç şehir içi 50 km de tahminen kaç litre benzin yakar? 1.8 motor otomatik şanzıman 8 v. tahminen ne yakaca depo full şu an yarın 50 km olur sağa sola giderken normal şartlar da 100 km de şehir içi yakıt tüketimi nin yarısını baz alarak 50 kmde depoyu fullucem tekrar. 5-6 litre arası yakarsa normalmidir 50 km de?
|
 |
tugrahan
2. Vites
09 - Ağustos - 1978
Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2010
Konum: NEVŞEHİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 343
|
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2010 Saat 23:54 |
en önemli şey iyi bir USTA işini sevecek bilgili olacak yeniliklere açık olacak yoksa kara düzen oturduğu yerden çıraklara kalfalara tamir yaptıran ustalara kalırsak oto sanayiilerin yakınından ev aramaya başlarız
yoksa yapılmayacak hiçbir arıza yoktur ama o arızayı tesbit edip gideren çok az insan var
|
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v brc my-11 lpg kit
|
 |
Haksen016
3. Vites
23 - Temmuz - 1973
Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
|
Gönderim Zamanı: 05 Aralık 2010 Saat 04:36 |
evet usta çok önemli sonuçta sistemler birbirine çok yakın ve aynı temel üzerinde çalışıyorlar.
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Gönderim Zamanı: 05 Aralık 2010 Saat 11:06 |
evet 50 km de 5-6 lt yakarsa normaldır...
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 05 Aralık 2010 Saat 13:53 |
cecoli usta başta olmak üzere ilgilenen arkadaşlara teşekkürler. gelişmeleri burdan yazmaya devam edeceğim.
|
 |
Haksen016
3. Vites
23 - Temmuz - 1973
Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
|
Gönderim Zamanı: 05 Aralık 2010 Saat 16:55 |
bekliyoruz.
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa
|
 |
BAHTİYAR
1. Vites
16 - Ekim - 1991
Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
|
Gönderim Zamanı: 05 Aralık 2010 Saat 17:24 |
geçmiş olsun inş.çözüm bulursunuz ama bende otomatik 307 var birde sizinki 8v 5 6 lt yakamaz daha fazla yakar diye tahmin ediyorum 7 8 lt yakar bence
|
BAHTİYAR KILCI 2011 Focus SW 1.6AT COL.
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2010 Saat 01:31 |
bugün aracı denedim arkadaşlar. hayal kırıklığına uğradım. aynı benzinlik aynı pompa aynı tabanca 3,780 tl kurşunsuz benzin litre fiyatı ve tabanca aynı basınçla atınca kestik yakıtı her iki fullemede aynı şekilde yaptım. 68 km yol aldığı benzin 9,66 litre yani nereyse 10 litre 36.70 tl para ödedim. buda 550 kuruşa tekabul ediyor. şok oldum. depom full şu anda direk gaza geçtim. aracı iyi bir ustaya götürüp baktırmak istiyorum. lpg de de fazla yakmasının sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. çünkü benzinde 550 kuruş yakan araç lpg de 350-400 kuruş yakıyor bu durumda lpg de yani sıralı zavoli sistem temize çıkıyor. eğer aracım benzinde 450 kr. yaksa lpg de eminimki 250-300 krş arası yakacak bu değerler şehir içi için otomatik vites araç için normal olacak. bu durumda aracın çok yakmasının araştırmasına nerden başlıyacaz. 151,000 km de(km orjinal) olan bu araç yağ yakmıyor ve duman atmıyor düzgün çalışıyor ve iyi gidiyor motor durumu iyi yani. sibop ayarı diyorlar yani bana bu sibop ayarı mantıklı geliyor. sibop ayarı aracın zamanla bozulurmu? şehir içi subop sıkışması olduğu için çok yakabileceği ve sibop ayarının yapılıp zavoliye öyle getirlmesi gerektiği söylenmişti zavoli yetlikisi tarafından telefonda. sizce başka neden çok yakar fikirlerinizi bekliyorum. başka neyine baktıralım? benim kanaatim subop ayarı gibi(pek anlamam bu arada) sizce neden olabilir?
|
 |
caprice41
1. Vites
01 - Ocak - 1980
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
|
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2010 Saat 01:37 |
saat 01:35 moralim bozuk bu arada. aracın deposu büyük galiba baya 230 tl ye fullemiştim dün. bugünde 37 tl daha aldım fulledim yaptığım yol 68 km sadece.bundan öncede honda vardı bende o daha eski bir modeldi ondada farklı sorunlar sıkıntılar yaşadım. onu sattım. pejocu olduk aracım oldukça temiz kullanılmış orjinal bi araç sevdim aracı. şu yakıt olayını bi düzelttimmi içim rahat edecek. :(
|
 |