Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

405 sri-bva hangi sıralı lpg ustalar yardım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11698
Tarih: 10 Kasım 2025 Saat 01:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 405 sri-bva hangi sıralı lpg ustalar yardım
Mesajı Yazan: caprice41
Konu: 405 sri-bva hangi sıralı lpg ustalar yardım
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2010 Saat 20:53
arkadaşlar ben 405 sri- bva 93 model otomatik vites araç aldım. üzerinde zavoli sıralı sistem var. fakat araç performansı çok iyi olmasına karşın çok yakıyor. zavoli yetkilisine araçı gösterdim. gaz enjektor memelirini küçülttü. bu seferde araç 80- 90 ı geçmemeye başladı yani anormal çekişten düştü. usta biraz uğraşılardan sonra aracın enjektorlerinin arızalı olduğunu söyledi. 4 enjektor 400 tl masraf çıkarttı. üzerindeki sistem 2007 de takılmış. yaklaşık 4 deneyi dolduruyor. bu durumda yeni bir tank hariç sıralı sistemmi önerirsiniz. aslında bana bu usta mimgaz tank hariç komple sıralı sitemi yenileme teklifi yaptı 750 tl ye. fakat mimgas yaptığım araştırmalarda hep şikayet olduğunu gördüm. ustaya kafamda atiker olduğunu söyledim. bana fransız arabaların atikerde uyumlu olmadığını söyledi. sizler ne dersiniz. görüşlerinizi bekliyorum. siz olsaydınız ne yapardınız.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2010 Saat 21:50
yokmu bi düşüncesi olan konu güncel arkadaşlar.


Mesajı Yazan: selfat8
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2010 Saat 22:47
usta sallamış atikeri takdırdık ve birdaha uramadım servise tık yok
ama merak ettim ustaya sorsaydın teşke neyi uymuyormuş hortumun kıvrımlı oluşumu acaba Wacko


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2010 Saat 23:30
sorma ya ne bileyim öyle dedi kafam karıştı. şimdi bende atikerin namını duyuyorum ama. benim araç 405 sri 1.8 motor var 8 valf birde ototmatik vites. diğer pejocu arkadaşlar atikeden memnun. ama bu arabanın aynısı taktırıp kullanan varmı onu arıyorum. 


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 02:18
o marka bu na uymaz diye birşey yoktur
sonuçta peugeot  uzaydan gelmedi  onuda  yapan bir insan oğlu 
düzgün bir montaj + motor tipine göre de ayar gerekir
yani  araç rolantide çalışırken yapılan ayarlar   iş yola geldiğinde tutmaya biliyor
iyibir usta bunun farkına varır  özel bir karekteri olan araçlara yolda giderken ayar yapar
3000 devirde ne kadar yakıt verilecek  +  4000 devirde +5000 devirde   son hızda gibi
ECU (elektronik kontrol ünitesi) hafızasına kayıt edilen bu bilgiler   o reaksiyon gerçekleşirken
aracın vereceği tepki  bu girilen bilgilere bağlıdır

forumumuzun değerli üyelerinden    CECOLİ   lpg hakkında oldukça geniş bir bilgi birikimine sahiptir
ayrıca atiker sıralı sistem kullanmaktadır   eğer kendisine ulaşırsan size güzel  bilgiler vereceğinden eminim


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 11:25
bence sıkıntı ustada. düzgün montaj yapılmışmı düzgün ayar yapılmışmı acaba? hemen pejoya o olmuyo bu olmuyo,enjektör bozuk,sistemi değiştirelim filan. bence kesinlikle ustanı değiştirmelisin,forumda daha deneyimli arkadaşlar daha ayrıntılı yardımcı olucaklardır. kolay gelsin


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 19:07
evt arkadaşlar bugün sanayideydim. zavoli servisine gösterdim. usta dediki ben bu araç ile çok uğraştım. bunun yakıtını(şehir içi) bi türlü düşüremedim dedi.benden önceki sahibi de 3-4 kere zavoliye gelip ayar v.s yaptırmış. enjektörleri temizletmiş. bujiler v.s araç performansta sıkıntı yok . yakıtta çok cömert. şimdi bana dediki araçı benzinle dene eğer benzinde anormal yakmıyorsa seni zavoli ana bayiye gönderecem dedi.


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 19:12
birde ustanın dediği bir şey ilginç geldi. aracın lpg ayarı için bilgisayara bağlayınca benzin ve lpg bar yada basınç ayarı olacak tam bilmiyorum, benzin 3 küsur m.s yerde, gazda ise 9 kusür ms. yelerde.bunun için bu arabaların enjektörleri 4 ü birden açıyor dedi bu ayarı düşüremezsin dedi yani açtımı 4 enjektör birden gaz yolluyor. kestinmi 4ü birden kesiyor. bu bütün araçlarda böylemi? yoksa bizim 93 model 405 sri enjektörlerine has bir durummu? bana mantıklı gelmedi yani normalde gaz verdinmi araca 4 enjektör birdenmi gaz yollar, yoksa sıra ile gaz istedikçe 1-2-3-4 enjektör ilemi yollar. sıkıntı araçın kendi orjinalindemi yoksa zavolinin enjektörlerindemi? bir uyumsuzluk olabilirmi? ne yapacağımı şaşırdım. :(


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 22:11
sızdekı motor "full grup" dedıgımız 4 enjektorunde beraber calıstıgı prensıple calısır. bu baglamda ustanın soylemıs oldugu dogrudur. bu durum lpg sıstemıyle alakalı olmayıp dırekt olarak motorun benzın puskurtme sıstemının yapısı geregıdır. ayrıca sızın aracınızdakı bu motor bırcok peugeot ve cıtroen modellerınde kullanıldı. hepsınde aynı durum sozkonusudur...


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 23:25
cecoli usta peki bu ms. ayarlarında etkilimidir. yani zavoli ustası 9 ms. olan durumun benzinde (3 ms. )denk gelmemesini full grup motor olmasına bağladı. onu düşüremeyiz dedi. kafama takılan bu. full grup olan bu motorlar lpg ye uyumsuz mu oluyor yani bu durumda. onu anlamadım ben.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 23:31

enjeksıyon surelerının tutmaması full grup olmasıyla alakalı olacagını sanmıyorum. acaba usta bıraz yetersız olabılır mı? ayrıca full grup motorun lpg ye uyumsuz olması gıbı bır durum asla yok. pıyasada lpg ıle calısan cesıtlı full grup motorlar var. olurmu hıc oyle sey! peugeotlarda sızdekı motorun harıcınde full grup calısan baska motorlarda var. bunlarında lpg ıle duzgun calısan orneklerı mevcut...



Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 23:34
bostanci da lpg nin takıldığı zavoli bayisini arayıp durumu anlattığımda bana şunu söylediler telefonda. aracınız şehiriçi çok yakıyorsa sibop sıkışması oluyor ve çok yakıyordur. önce bi sibop ayarı yaptırıp bujilere de baktırıp bize öyle gelin dediler. fakat bugün gitmiş olduğum kartal sanayide ise peugeot ustaları bu aracın sibop ayarının motor yapılırken bir kere yapıldığını pullu olduğunu dolayısı ile pullarının olmaması ve eski model olmasından dolayı sibop ayarı yapmanın problem olduğunu söylediler. böyle de bir ihtimal çıktı. biz lpg şehir içi çok yakıyor araştırması yaparken şimdide bu ihtimali dile getiriyorlar. bende kartaldaki zavolinin bana önerdiği benzin deposunu fulleyip aracın benzinde ne yaktığını ölçeceğim. şimdi bu araç şehir içi 50 km de tahminen kaç litre benzin yakar? 1.8 motor otomatik şanzıman 8 v. tahminen ne yakaca depo full şu an yarın 50 km olur sağa sola giderken normal şartlar da 100 km de şehir içi yakıt tüketimi nin yarısını baz alarak 50 kmde depoyu fullucem tekrar. 5-6 litre arası yakarsa normalmidir 50 km de?


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 23:54
en önemli şey iyi bir USTA
işini sevecek bilgili olacak yeniliklere açık olacak
yoksa kara düzen oturduğu yerden çıraklara kalfalara tamir yaptıran  ustalara kalırsak
oto sanayiilerin yakınından ev aramaya başlarız

yoksa yapılmayacak hiçbir arıza yoktur
ama  o arızayı tesbit edip gideren   çok az insan var


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2010 Saat 04:36
evet usta çok önemli sonuçta sistemler birbirine çok yakın ve aynı temel üzerinde çalışıyorlar.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2010 Saat 11:06

evet 50 km de 5-6 lt yakarsa normaldır...



Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2010 Saat 13:53
cecoli usta başta olmak üzere ilgilenen arkadaşlara teşekkürler. gelişmeleri burdan yazmaya devam edeceğim.


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2010 Saat 16:55
bekliyoruz.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2010 Saat 17:24
geçmiş olsun inş.çözüm bulursunuz ama bende otomatik 307 var birde sizinki 8v 5 6 lt yakamaz daha fazla yakar diye tahmin ediyorum 7 8 lt yakar bence

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 01:31
bugün aracı denedim arkadaşlar. hayal kırıklığına uğradım. aynı benzinlik aynı pompa aynı tabanca 3,780 tl kurşunsuz benzin litre fiyatı ve tabanca aynı basınçla atınca kestik yakıtı her iki fullemede aynı şekilde yaptım. 68 km yol aldığı benzin 9,66 litre yani nereyse 10 litre 36.70 tl para ödedim. buda 550 kuruşa tekabul ediyor. şok oldum. depom full şu anda direk gaza geçtim. aracı iyi bir ustaya götürüp baktırmak istiyorum. lpg de de fazla yakmasının sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. çünkü benzinde 550 kuruş yakan araç lpg de 350-400 kuruş yakıyor bu durumda lpg de yani sıralı zavoli sistem temize çıkıyor. eğer aracım benzinde 450 kr. yaksa lpg de eminimki 250-300 krş arası yakacak bu değerler şehir içi için otomatik vites araç için normal olacak. bu durumda aracın çok yakmasının araştırmasına nerden başlıyacaz. 151,000 km de(km orjinal)  olan bu araç yağ yakmıyor ve duman atmıyor düzgün çalışıyor ve iyi gidiyor motor durumu iyi yani. sibop ayarı diyorlar yani bana bu sibop ayarı mantıklı geliyor. sibop ayarı aracın zamanla bozulurmu? şehir içi subop sıkışması olduğu için çok yakabileceği ve sibop ayarının yapılıp zavoliye öyle getirlmesi gerektiği söylenmişti zavoli yetlikisi tarafından telefonda.
sizce başka neden çok yakar fikirlerinizi bekliyorum. başka neyine baktıralım? benim kanaatim subop ayarı gibi(pek anlamam bu arada) sizce neden olabilir?


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 01:37
saat 01:35 moralim bozuk bu arada. aracın deposu büyük galiba baya 230 tl ye fullemiştim dün. bugünde 37 tl daha aldım fulledim yaptığım yol 68 km sadece.bundan öncede honda vardı bende o daha eski bir modeldi ondada farklı sorunlar sıkıntılar yaşadım. onu sattım. pejocu olduk aracım oldukça temiz kullanılmış orjinal bi araç sevdim aracı. şu yakıt olayını bi düzelttimmi içim rahat edecek. :(


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 09:07
sıbop ayarından olabılır mantıklı ama sıbop ayarı bozulmus olsa bu sefer performans ın kesılmesı gerekır. cunku motor dogru ve yeterlı emme egzoz zamanlarını yapamayacagı ıcın verımden dusecegını tahmın ederım...


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 10:40
Geçmiş olsun, genelde benzindeki sorunlar LPG'de daha da belirgin oluyor. Benim de başıma bu sorun geldi, aracım 97 model 106XS, 1,6.

İlk önce aracınızın 100km'de şehiriçi 11-13 litre/100km benzin yakması lazım, otomatik vitesi de hesaba katarsak bu değer az daha artabilir. Unutmayın, 93 model araçtan yakıt tasarrufu sağlamak çok zor. Hesabınıza göre 14,7 litre benzin yakıyorsunuz. En son bakımlar ne zaman yapıldı? Yapıldıysa neler değişti?

Benim aracımda da benzer sorun vardı, neredeyse sizinki kadar yakıyordu, hem de 1.6 motorla. İyi bir ustaya götürdüm, ağır bakımlar yapıldı ve bujiler değişti. Yeni bujilerle daha az yakmaya başladı. En sonunda alternatör arızalandı ve onu değiştirdikten sonra, ayrıca yeni şarj kablosu çekildikten sonra araç daha da az yakmaya başladı, yani normale indi. Alternatör tam şarj edemediği için aracın çekişinde bile sorun vardı. Büyük olasılıkla aracınızda da ateşleme veya elektrikte sorun olabilir.

LPG'ye gelince de aracım çok yakardı. Peugeot, FULL GROUP (TAM GRUP - tüm enjektörler 2 kablodan enerji çeker) enjeksiyon çok sık kullanıyor. LPG "USTALARI" FULL GROUP araçlara LPG adam gibi takamıyorlar maalesef, çünkü enjektör meme uçları normal enjeksiyonlu (enjektör başına 2 kablo) araçlara göre farklılık gösteriyor. Motorum 1.6 ve LOVATO kit var. LPG'de bir sürü sorun yaşadığım için sık sık LPG'ciye giderdim. Sonra bıkıp kendim araştırmaya başladım. Bana takılan meme ucu 1.8mm idi, ki genelde normal enjeksiyonlu 1.6 motor için idealdir, ama FULL GRUP enejeksiyona gelince iş değişiyor. 1.8mm rölantide gaz süresi çok yüksekti, 8ms civarında, oysa 5,5ms geçmemesi lazım. En küçük olan 1.4mm takıması gerektiğini ve programda FULL GRUP yerinde SIRALI olarak kalibre edilmesi gerektiğini öğrendim. Program ve kabloyu bulduktan sonra tüm ayarları kendim yaptım. Şu anda uzun yolda 100km'de 8litre'den az gaz yakıyorum. LPG için iyi bir firma bulunuz, mutlaka enjeksiyon tipinin FULL GRUP olduğunu söyleyiniz, onlar farklı ayar ve bilgi ister.

Tekrar geçmiş olsun...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 14:14
Orjinalini yazan: ALX ALX Yazdı:

Geçmiş olsun, genelde benzindeki sorunlar LPG'de daha da belirgin oluyor. Benim de başıma bu sorun geldi, aracım 97 model 106XS, 1,6.

İlk önce aracınızın 100km'de şehiriçi 11-13 litre/100km benzin yakması lazım, otomatik vitesi de hesaba katarsak bu değer az daha artabilir. Unutmayın, 93 model araçtan yakıt tasarrufu sağlamak çok zor. Hesabınıza göre 14,7 litre benzin yakıyorsunuz. En son bakımlar ne zaman yapıldı? Yapıldıysa neler değişti?

Benim aracımda da benzer sorun vardı, neredeyse sizinki kadar yakıyordu, hem de 1.6 motorla. İyi bir ustaya götürdüm, ağır bakımlar yapıldı ve bujiler değişti. Yeni bujilerle daha az yakmaya başladı. En sonunda alternatör arızalandı ve onu değiştirdikten sonra, ayrıca yeni şarj kablosu çekildikten sonra araç daha da az yakmaya başladı, yani normale indi. Alternatör tam şarj edemediği için aracın çekişinde bile sorun vardı. Büyük olasılıkla aracınızda da ateşleme veya elektrikte sorun olabilir.

LPG'ye gelince de aracım çok yakardı. Peugeot, FULL GROUP (TAM GRUP - tüm enjektörler 2 kablodan enerji çeker) enjeksiyon çok sık kullanıyor. LPG "USTALARI" FULL GROUP araçlara LPG adam gibi takamıyorlar maalesef, çünkü enjektör meme uçları normal enjeksiyonlu (enjektör başına 2 kablo) araçlara göre farklılık gösteriyor. Motorum 1.6 ve LOVATO kit var. LPG'de bir sürü sorun yaşadığım için sık sık LPG'ciye giderdim. Sonra bıkıp kendim araştırmaya başladım. Bana takılan meme ucu 1.8mm idi, ki genelde normal enjeksiyonlu 1.6 motor için idealdir, ama FULL GRUP enejeksiyona gelince iş değişiyor. 1.8mm rölantide gaz süresi çok yüksekti, 8ms civarında, oysa 5,5ms geçmemesi lazım. En küçük olan 1.4mm takıması gerektiğini ve programda FULL GRUP yerinde SIRALI olarak kalibre edilmesi gerektiğini öğrendim. Program ve kabloyu bulduktan sonra tüm ayarları kendim yaptım. Şu anda uzun yolda 100km'de 8litre'den az gaz yakıyorum. LPG için iyi bir firma bulunuz, mutlaka enjeksiyon tipinin FULL GRUP olduğunu söyleyiniz, onlar farklı ayar ve bilgi ister.

Tekrar geçmiş olsun...
 
bence anlattıklarında hata var. acaba yazımında bır hata mı oldu? bır gozden gecırırsen sevınırım.
 
cunku motorun puskurtme prensıbı ne ıse o sıstemle ayar yapılmalıdır. full grup motora sıralı olarak ayar yaparsan duzen tutmaz. calısır ama cok sık sıkıntı cıkarır. stop eder sılkeler vs.
 
ayrıca enjeksıyon suresı ıle nozul capı ters orantılıdır. senın soyledıgınden gıdersek 1.8mm nozul ıle 8ms sure ıle arac duzgun calısıyorsa, farzı mısal sureyı 5ms calısabılecek sekılde degıstırmek ıcın nozul capı buyumelıdır. nozulu kucultursen ıhtıyacı olan yakıtı alabılmek ıcın enjektor daha uzun sure acık kalmak zorunda kalacaktır. sonuc olarak 1.8mm yerıne 1.4mm nozul takılırsa enjeksıyon suresı uzayacak mısal 11-12 ms olacaktır. bırde bu esnada lpg basıncının durumuda cok onemlıdır. basınc dırekt olarak enjeksıyon suresını etkıler.
 
lpg sıstemınde 3 tane degısken vardır. nozul capı, enjeksıyon suresı ve basınc. ıyı ayar yapabılmek ıcın bu degıskenlerın aralarındakı baglantıyı ıyı bılmek gerekır


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 15:02
Sayın cecoli, işte temel sorun buradan kaynaklanıyor. Herkes böylesi mantıklı diye düşünür, ama aslında full group araçlarda öyle değil. Belki de LOVATO'da böyledir, diğerlerini bilmiyorum, ama sanırım mantık aynıdır. Birçok servis gezdim, arabamı arabalıktan çıkardılar yahu! Aracı LPG'li aldım, bu sistemi takan firmaya gittim, ismini vermeyeym, ama aldığım cevap "BU ARAÇLARA ZATEN TÜP TAKILMAZ"! OHA, NE DİYEYİM! Çok araştırdım, yabancı forumlarda çok iyi destek aldım. Nozul büyük, git küçüğünden taktır dediler. Sonra bir sevise gittim, dedim bana 1.4mm nozul takın diye. En düzgün cevabı o serviste aldım - DAMLA OTOGAZ'da. Arkadaş baktı, dedi ki meme yanlış seçilmiş, bu motora 1.8mm nozul çok büyük, full group araçlarda ayarlara en küçük nozuldan başlanır ve SIRALI olarak kalibrasyon yapılır dedi. Benzinde eve gidip ve aracıma aynen dediği gibi ayar yaptım ve inanın, rölantide 5,5ms benzin süresini yakaladım (LOVATO'nun tavsiye ettiği değer). Geçişler de hiç hissedilmiyor, çekişte bir sorun yok. Benzinde neyse gazda da o.

"calısır ama cok sık sıkıntı cıkarır. stop eder sılkeler vs"

İşte nozul aslında büyük olduğu için sorun çıkarıyor. Bende FULL GROUP seçiliydi programda ve nozullar 1.8mm'di, gaz yemiyordu bazen, ışıklarda stop ediyordu, karışım birden çok zengin oluyordu sanırım. Çok yakıyordu. SIRALI olarak ise kalibrasyon başarısızdı, kalibre edemiyordum. 1.4mm nozul takıldıktan ve SIRALI seçildikten sonra herşey düzeldi. FULL GROUP seçmeyi denedim, ama 1.4mm nozul ile gaz süresi 12ms civarında oluyordu. Bunun mantığı yok diyorlar, deneme yanılma ile SIRALI olarak en uygun meme çapını seçilmesi gerekiyormuş.

"ayrıca enjeksıyon suresı ıle nozul capı ters orantılıdır. senın soyledıgınden gıdersek 1.8mm nozul ıle 8ms sure ıle arac duzgun calısıyorsa, farzı mısal sureyı 5ms calısabılecek sekılde degıstırmek ıcın nozul capı buyumelıdır. nozulu kucultursen ıhtıyacı olan yakıtı alabılmek ıcın enjektor daha uzun sure acık kalmak zorunda kalacaktır. "

FULL GROUP'ta gaz enjektörleri hepsi birden açılır diye bir şey duydum, o yüzden diğer sistemlerden farklıdır. SIRALI seçseniz de FULL GROUP olur, çünkü enerji tüm enjektörlere birden gider. Kablo 2 tane sadece sonuçta, biri şase biri 12V. FULL GROUP seçildiğinde program gaz enjektörlerine giden elektrik miktarı düşüyormuş, çünkü zaten hepsi birden açılıyor diye, SIRALI'da ise hep elektrik üst düzeydedir.

Daha önce de dediğim gibi, FULL GROUP araçlar gerçek USTA ister...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 15:22
neyse ben saygı duyuyorum soyledıklerınıze. sanıyorumkı maslaktakı damla otogaz dan bahsedıyorsunuz. hakan arkadasımızı bende tanırım. ısının ehlı bır ustadır. yalnız bırsey soylemek ıstıyorum. enjeksıyon surelerı sıstem uretıcısının tavsıyesıne gore olmaz kı. aracı ureten fırma ecuya nasıl bır parametre gırmısse ona gore calısır. yanı sonuc olarak motor gaz sıstemıne uymaz, gaz sıstemı motora uyar. bunu unutmamak gerekır.
mesela benım aracımda atıker takılı 2 mm nozul var ve benzınde kac ms calısıyorsa yaklasık olarak gazda da aynı surede calısıyor. cekıs farkıda yok. rolantıde yazın 2-2.1 ms kısında 2.3-2.4 ms calısıyor. lovato takmıs olsak 5.5 mu calısması gerekır??? sızın soyledıgınızden ben bunu cıkarıyor ve yanlıs oldugunu dusunuyorum. arac benzınde kac ms calısıyorsa gazda da aynı enjeksıyon suresınde aynı cekısı alabılıyor olmanız gerekır...


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 15:47
Cecoli, örnek verdiğim değerler standart LOVATO enjektörler için geçerlidir. Daha hızlı çalışan enjektörler elbette vardır (Matrix gibi), sizin enjektörleriniz de hızlı olabilir. Hızlı enjektör normal enjektörlerden daha iyi sonuç verir ve daha pahalıdır. Gaz süresinin benzin süresi ile aynı olması gerekiyor diye bir kural yok. Tek önemli unsur: benzin süresinin gaza geçtikten sonra hiç değişmemesi gerektiğidir. Motor gazın az olduğunu algılarsa beyin benzin ms değerini arttıracak ki değerine ulaşsın, fazla olması durumunda da benzin ms değerini düşürür. Neyse, bu da başka bir konu. Bu gaz ayarları ile baya uğraşmıştım. LOVATO'nun standart enjektörleri için tavsiye ettiği değer - rölantide gaz süresi 5,5ms'dir (Rölantide gaz benzin süresi 2,3-2,5ms olur genelde, onun da gaza geçince değişmemesi lazım). Büyük nozul ile daha düşük ms değerlerinde enjektör yetişemiyorsa araç düzdün çalışmayacağı gibi küçük nozullarla gaz süresi yüksekken gaza bastığınızda zamanında gazı veremeyeceği için de sorun çıkarır. Bir az konu dışı olduGülme. Arkadaşın belki de gaz ile ilgili sorunu yoktur...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 15:52
Orjinalini yazan: caprice41 caprice41 Yazdı:

bugün aracı denedim arkadaşlar. hayal kırıklığına uğradım. aynı benzinlik aynı pompa aynı tabanca 3,780 tl kurşunsuz benzin litre fiyatı ve tabanca aynı basınçla atınca kestik yakıtı her iki fullemede aynı şekilde yaptım. 68 km yol aldığı benzin 9,66 litre yani nereyse 10 litre 36.70 tl para ödedim. buda 550 kuruşa tekabul ediyor. şok oldum. depom full şu anda direk gaza geçtim. aracı iyi bir ustaya götürüp baktırmak istiyorum. lpg de de fazla yakmasının sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. çünkü benzinde 550 kuruş yakan araç lpg de 350-400 kuruş yakıyor bu durumda lpg de yani sıralı zavoli sistem temize çıkıyor. eğer aracım benzinde 450 kr. yaksa lpg de eminimki 250-300 krş arası yakacak bu değerler şehir içi için otomatik vites araç için normal olacak. bu durumda aracın çok yakmasının araştırmasına nerden başlıyacaz. 151,000 km de(km orjinal)  olan bu araç yağ yakmıyor ve duman atmıyor düzgün çalışıyor ve iyi gidiyor motor durumu iyi yani. sibop ayarı diyorlar yani bana bu sibop ayarı mantıklı geliyor. sibop ayarı aracın zamanla bozulurmu? şehir içi subop sıkışması olduğu için çok yakabileceği ve sibop ayarının yapılıp zavoliye öyle getirlmesi gerektiği söylenmişti zavoli yetlikisi tarafından telefonda.
sizce başka neden çok yakar fikirlerinizi bekliyorum. başka neyine baktıralım? benim kanaatim subop ayarı gibi(pek anlamam bu arada) sizce neden olabilir?
 
benzınle olan tuketımınız 9.66lt/0.68km=14.2 lt/100km yapar. 3.80 tl benzınden hesap edersek 53.98 yanı yaklasık 54tl/100km eder. sonuc olarak benzınde kmde 54 kr yakmıs olursunuz.
 
bu durumu lpg ye oranlayıp litresel olarak lpg nın benzıne gore %10 daha fazla tukendıgını kabul edersek 14.2*1.1=15.62 lt/100km lpg tuketmenız gerekır. bunuda 2.28 lpg den paraya vuracak olursak 35.57 tl/100km den km bası 35.5 kr lpg tuketım elde ederız.
 
sonuc olarak lpg fıyatlarının zamlanmasıyla benzındekı 54kr un %65ı 35kr ettıgıne gore benzıne oranla %35 tasarruf edılmıs oluyor.
 
ahh ahh eskıden lpg cok daha ucuzdu %60 %70 tasarruflar edılırdı...  :(((


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 17:26
Evet, maalesef artık eskisi gibi tasarruf sağlanamıyor.

caprice41, aracınızı iyi bir ustaya gösteriniz, yalnız onu fazla yönlendirmeyniz bence, subap v.s. dediniz mi, olay bitti, para alır ve her dediğinizi değiştirir, gerekeni de gerekmeyeni de, ama aynı anda sorun çözülmez. Arkadaşa veya akrabaya da gitmeyin, o da tehlikeli oluyor bazenSırıtma... Ustaya sadece benzinde çok yaktığını söyleyin o da ufak tefek kontrolleri kendisi yapsın. Zaten yağa bakar, dumana bakar, sesini dinler, bujileri açar, gezmeye çıkar falan. Ciddi bir sorun varsa ne olduğunu söyler, ona göre hareket edersiniz...


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 02:12
evt cecoli usta dediğiniz gibi benzin iel lpg nin arası tasarrfuf olarak daraltılmaya başladı. eskiden %50 sloganı ile reklam yaparıd lpg firmaları. şimdi bu slogan tutmaz. en azından bize tutmaz :)


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 02:30
Orjinalini yazan: ALX ALX Yazdı:

Evet, maalesef artık eskisi gibi tasarruf sağlanamıyor.

caprice41, aracınızı iyi bir ustaya gösteriniz, yalnız onu fazla yönlendirmeyniz bence, subap v.s. dediniz mi, olay bitti, para alır ve her dediğinizi değiştirir, gerekeni de gerekmeyeni de, ama aynı anda sorun çözülmez. Arkadaşa veya akrabaya da gitmeyin, o da tehlikeli oluyor bazenSırıtma... Ustaya sadece benzinde çok yaktığını söyleyin o da ufak tefek kontrolleri kendisi yapsın. Zaten yağa bakar, dumana bakar, sesini dinler, bujileri açar, gezmeye çıkar falan. Ciddi bir sorun varsa ne olduğunu söyler, ona göre hareket edersiniz...


evt arkadaşım dediğin gibi yani bugün sağa sola giderken bi enjeksiyoncuya gittim ve tanıdk çıktı :)
kendiside baktım bölgede arabacı esnafınında araç yönlendirdiği güvenilir ve işini bilen usta olarak ön planda olduğunu gördüm. benide citreon peugeot servisinin ustası arabamı gezip denerken ona götürdü.
velhasıl arkadaş aracı çalıştırdı ve dinledi. gaz verdi. arkaya eksozun oraya geçti gaz verdirip dinledi.
30 saniyelik bi inceleme ve dinlemeden sonra dediki aracın motoru çalışması v.s herşeyi güzel bu araba çok yakamaz dedi. ve enjeksiyonları makinaya bağlayıp temizledi.( enjeksiyonları temizletmemi çok yakın arkadaşım olan bir motorcu ustası söyledi, ona istinaden bende temizlettirdim.) tanıdık olduğu için( beni o tanıdı, kardeşimin okul arkadaşı ve mahallemizden kendis ben zor tandım, ayrıca ne hale geldik mahallemizdeki insanları bile tanıyamıyoruz. ) forumdaki bu konuyu ve cecoli usta ve senin yorumlarınıda gösterdim. tabi yorum getrmedi lpg uzmanı değil kendisi.
temizlikten sonra aracı 200 km de benzinde kullanmamı istedi. daha sonra aracı alıp beraber sürüşe çıktık. araç güzel gidiyor. aracın bujileride yeni dedi. sadece buji kablolarını da orjinal  alıp takarsam daha iyi olacağını söyledi.   ve aracın yakıtının düşeceğini söyledi. ayrıyetten enjeksiyonlu araçların enjeksiyonlarını 40000 km de bir temizlenmesi gerektiğini söyledi.
şimdi bir soru ona dedimki bu durumun lpg ye az yakması için bir yansıması olurmu* dediki tabni olur olmazmı dedi. temizlik derken sibop yatakları sibop yollarımı tam anlamadım v.s her şeyin temizlendiğini söyledi.
şimdi bu işlem sonucunda yakın arkadaşım olan usta (kendisi omsan tır filosunda ağır bakım ustası )
yakıtımın benzinde baya düşeceğini söyledi.
bu yakıt düşüsü olursa lpg de de düşme olurmu sizce?
ayrıca 200 km olunca lpg ciye tekrar gidicem. yorumları çıktı alıp zavolide ki usta arkadaşa gösterecem her iki yoluda gerekirse deniyecem. sonuçları burdan aktarmaya devam edeceğim.
şimdilik araç benzinde kullanılıyor 200 km gezilip kurumları v.s atması lazımmış. herkese saygılar.


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 08:50
caprice41, sorununuz çözülür umarız. Benzinle gezin ve yakıtını kontrol edin. Sonra tekrar gaz ayarına gidin ve sonra gazla gezin. Gaz genelde %10-15 civarında daha fazla yakar benzine göre cecoli arkadaşımızın dediği gibi. Tabi yoğun trafikte gezerseniz yakıt sarfiyatınız yüksek çıkar, veriler yanıltıcı olur. Benzine göre gaz değerlerini tutturabilirseniz işlem tamam. Gaz sistemi ile ilgili verdiğim örnek ve veriler, daha önce de belirttiğim gibi, LOVATO için geçerlidir. Başka kitler için de mantık aynı diye düşünüyorum, ama bu konuda ancak LPG taktırdığınız firma size yardımcı olacaktır. Sonuçta FULL GROUP araçlara LPG sorunsuz takılıyor.

Keyifli sürüşler.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 09:33
hadı ınsallah sorunun cozulmus olur dıyeyım. ama harıkalar beklememenı tavsıye ederım. sonra hayal kırıklıgına ugramayasın yanı :D  cunku eskı otomatık sanzumanlar yakıtı cok degıstırıyorlar. senın aracındakı motoru bız cıtroen zx te 5 yıl boyunca kullandık. aynı motor 1.24 kg lık zx ı zıplatıyordu resmen. yakıtından performansından cok cok memnunduk. ama senın aracının kasa agırlıgı farkı var ve otomatık vıtes olmasından yakıt artar. suanda 14.2 lt/100km oranında yakıyorken 10 lt ye dusecegını pek beklememenı tavsıye ederım.
 
ayrıca aklıma gelen bırsey daha var. sanzumana baktırdın mı hıc? acaba guc kaybı yaratıyor olabılır mı? herkes bılırkı aktarma organındakı kayıp yakıtı artırır...


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2010 Saat 19:48
ya son sayfadaki konular yani 3, sayfa görünmüyor.
konuyu sorunum devam etiği için güncelliyorum.
yakıt dengesizliğe devam edince aracın gaz enjektörlerini değiştirdik. memelerin 2,0 olduğu söyledindi ve sıfır zavoli enjektörleriyle 1 hafta kadar gezdim. ne yazıkki somut bi değişiklik olmadı.araç performanstan düşük ve yakıt orta gibi yani uzun yolda 250 civarı yakıyor ama dediğim gibi performans açısından benzinle arasında .ok fark var. geri götürdüm. bi ayar daha yapıldı. yola çıktım ama araç hiç gitmiyor gaz yemiyor. bujileri değiştirdik. bi ayar daha yapacaklar olmadı hata aranacak araçta sorun yoksa enjektörleri çıkarıp eski enjektörlerimi takacaklar telefonda öyle söylendi. bende bu durmda zavoliyi komple söktürmeyi düşünüyorum. bi türlü ayarlıyamadılar. bu arada bilgisayarda yarı grup olarak ayarlıyorlar aracı. full grup olunca dengesiz çalışırmış v.s daha önce bu araçtan taktık biz böyle yapıyoruz sorun olmaması lazım diyorlar. bilgisayara göre ayarının çok iyi olduğu söyleniyor. ama yola çıkınca bu ayar tutmyuro araba gitmiyor şu an benzinde kullanıyorum. ne yapacağımı şaşırdım. yarın yine gidip baktıracaz bakalım ne olacak.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2010 Saat 19:51
Allah Allah ılgınc yanı. o aracın yarı sıralı degıl full grup olması lazım. 1800 cc 8v 103 bg motor degıl mı?


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2010 Saat 19:57
evet cecoli usta araç 1800 cc 8v 103 bg motor ve full grup.
zavoli ustası full grup olduğunu bildiğini söylüyor. daha önceki tecrübelerine göre yarı grup olarak ayarlıyorlar. biz hep böyle yapıyoruz diyorlar. benim şaşırdığım noktada burası zaten. yani bilgisayarda çok mükemmel diyor ayarları. ama yolda araba o ayarları göstermiyor. gitmiyor performanstan düşük ve dengesizgidiş v.s


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 09:00
caprice41, başka zavoli servisine gitmeyi denediniz mi? Valla, benim aracımla ilgili (o da full group), 2 serviste "BU ARAÇLARA TÜP TAKILMAZ" dendi, hatta LPG'yi takan firma da öyle dedi! Ama şu anda maşallah sorun yok, araştırma ve iyi ustalar sorunumu halletti.

Yarı grup ayarı doğru mu bilmiyorum, yarı grupta enjektörler çifte çalışır, full group'ta ise hepsi birlikte. Bence iyi bir serviste hallederler. Kanaatime göre enjektör memelerini 1,4mm ile değiştirip sıralı olarak kalibre edilirse sorun çözülür. 1,4mm az gelirse 1,6mm takılır, deneme yanılma ile oluyor bunlar. 2,0mm bu araç için çok büyüktür, yarı grup sonuçta...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 09:07
benımde bıldıgım bır aracın puskurtme sıstemı nasılsa gazda o sekılde calısmalı. ılk zamanlarda 15 senelık usta oldugunu soyleyen kusura bakmayın "dangalak" bır ustada benım yarı sıralı aracımı tam sıralı calıstırıyordu. ondan sonra aracım sapıtıyordu rolantıde durmuyordu. ıddıa etmemekle bırlıkte aracının full grup sekılde ayarlanması gerektıgını dusunuyorum. belkıde senın bu ustan yetersız bılgıye sahıp. farklı bır usta ıle tekrar denemenı tavsıye ederım.


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 09:59
O da olabilir, araca göre değişir bunlar. Benimki de full group, 1,6 motor olmasına rağmen 1,4mm meme takılı (genelde 1,6 motorlara en az 1,8mm takılır) ve sıralı olarak cillop gibi çalışıyor. Full ya da yarı grup araçlar bir az gizemliGülme, deneme-yanılma gerekir. Her usta ayarlayamaz.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 10:22
Orjinalini yazan: ALX ALX Yazdı:

O da olabilir, araca göre değişir bunlar. Benimki de full group, 1,6 motor olmasına rağmen 1,4mm meme takılı (genelde 1,6 motorlara en az 1,8mm takılır) ve sıralı olarak cillop gibi çalışıyor. Full ya da yarı grup araçlar bir az gizemliGülme, deneme-yanılma gerekir. Her usta ayarlayamaz.
 
bak bu meme capı sabıt degıldır degıskendır. mısal basıncı yukseltırsın daha kucuk meme takarsın. veya tam tersı basıncı dusurursun daha buyuk meme takarsın. enjeksıyon suresıyle de dırek ılıskılıdır.
 
farklı bır ornek vermek gerekırse benım aracım 2.0 memeyle de calısıyor 1.8 memeyle de calısıyor. ayarlamasını bılırsen olur. onemlı olan sıstemın prensıbıne ve parametrelere ıyı hakım olmaktır.


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 11:39
Değişkendir, doğru, benimki de 1,8mm ile çalışıyordu, hatta benden önce 2,0 bile bir ara takılıydı. Yine de her araca göre kedisi için optimal bir çap vardır. İyi bir usta her türlü ayarlar, arkadaşın iyi bir ustaya danışması lazım.


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2011 Saat 20:15
arkadaşlar arac 10 gündür hasar onarım merkezindeydi dün aldım.
 aracım 1,8 full group motor. şu an üzerinde 2,0 mm ile çalışıyor. ama sıkıntılı yarın yine gitmeyi düşünüyorum. bugün mahallemde dizel- benzin usatası arkadaşıma aracı gösterip durumu anlattım. oda enjektörleri değiştirmişsin dedi beyne baktırdınmı. beyin 2007 de takılmış. herşeyin başı beyin dedi. beynini değiştir sorunun büyük ihitmal düzelir dedi. buda farklı bir bakış açısı.
şimdi araç 300 krş yakıyor. ve çekişi yine sıkıntılı.2500-3000 devirden sonra  gaz yemede hafif sıkıntı var geç toparlıyor ve hafif silkeliyor. birde rolantide çalışırken hafif inişli çıkışlı çalışıyor. bu hafta içi yine götürecem. usta meselesine gelince ist zavoli ana bayine gidiyoruz. çevredeki zavoli ustaları aşamadıkları sorunlarda oraya yçnlendiriyorlar. bujileri değiştir bi ayar yapacaz dendi. yılbaşından önceki son ayar yukarıda anlattığım gibi. olmadı enjektörleri geri iade edeceğim. ve sistemi komple değiştirmeyi düşünüyorum.
yanılma meselesine gelince sakalımız yok usta bizi dinlemiyor. diyorki bu araçtan biz çok yaptık. bunu yarı group olarak ayarlıyoruz diyor. full group olarak olmaz diyor. zaten bi kere bi ayar yaptı ne yaptığını bilmiyorum. o zaman araba hiç gitmiyordu gaz yemiyor ve silkeliyordu. sonra en son yine dediler bu yarı grup olarak oluyor bu arabalar. sıralı da olmaz diyorlar. kendi bildikleri mantık bu ama sorunum çözülmedi.
enjektörleri geri iade edip eski enjektörlerimi taktırıp farklı bi sıralı lpg sistemine tank hariç dönmeyi düşünüyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2011 Saat 22:16
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

evet 50 km de 5-6 lt yakarsa normaldır...


konuyu takip ettiğim kadarıyla bencede bu veriler gayet güzel


Mesajı Yazan: tanilbakicimsit
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2011 Saat 22:25

ABI BRC YI ARASTIR ITALYAN MARKASI BURDA X5 X6 LARA UYGULUYORLAR DEMEK VERIM VERIYOR TUPUDE BILINMEYEN ISTASYONLARDAN ALMA ABI BAZILARI HAVA BASIO SHELL YADA PETROLOFISINI TAVSIYE EDERIM TUP OLARAK



-------------
207 1.4HDİ 61 AU 207 TRABZON

LADA YEDEKPARÇA www.erkunticaret.com


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2011 Saat 22:53
o arabaya brc olmaz. cunku arac full grup puskurtme sıstemıne sahıp. tam sıralı makıne olsa takılır ama tam sıralı olmadıgı zaman brc sıkıntılı. hıc ugrasma atıker taktır. ucuza ısı cozersın... tabıkı sıstemden once "ıyı usta" bulman lazım. kolay gelsın...


Mesajı Yazan: tanilbakicimsit
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2011 Saat 22:57
CECO ABIM YA KUSURA BAKMA BURDA USTA KONUSMUS YAA BIZ CVP YAZIOZ HIC ALT REKLAMI OKUMUYORUZ BILE ATIKERCI :) CECO ABIM NE DIOSA ODUR AYNEN KATILIYORUM Gülme

-------------
207 1.4HDİ 61 AU 207 TRABZON

LADA YEDEKPARÇA www.erkunticaret.com


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2011 Saat 23:03
Orjinalini yazan: tanilbakicimsit tanilbakicimsit Yazdı:

CECO ABIM YA KUSURA BAKMA BURDA USTA KONUSMUS YAA BIZ CVP YAZIOZ HIC ALT REKLAMI OKUMUYORUZ BILE ATIKERCI :) CECO ABIM NE DIOSA ODUR AYNEN KATILIYORUM Gülme
 
tesekkur ederım sagolasın. brc guzel bır markadır bende begenırım. ama aracın sıralı puskurtme olması lazım. o zaman cok guzel calısır... mesela 307 1.6 110bg makıneye cok guzel olur. ayrıca kalıte olarak atıkerden daha kalıtelıdır kabul etmek gerek... ama fıyatıda ona goredır...


Mesajı Yazan: tanilbakicimsit
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2011 Saat 23:10
AYNEN PARALAR TURKIYEYE KONYAYA GITSIN ATIKERE GEL ABI :) :) REKLAM SART HEHEHEHE

-------------
207 1.4HDİ 61 AU 207 TRABZON

LADA YEDEKPARÇA www.erkunticaret.com


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2011 Saat 22:29
uzun bir aradan sonra fırsat bulup foruma girebildim. son durumum aynı git gel ayar yaptır regulatorüde değiştirdik. nozulleri 1,8 mm yaptık ve sıralı olarak ayarlandı. değişen bişi yok yakıt yine 300 yakıyor kmde. dedim 1,6 yapalım deniyelim dedi olmaz çekmez dedi araba nozulleri tekrar 2,0 mm yaptık bugün biniyoruz. kabahat arabaın oldu şimdi. aracı aldığıma pişman oldum ve satmayı düşünüyorum. bir hafta sonra tekrar ayara gidicem. olmadı regulator ve enjektörleri söktürücem zaten sistemim nerdeyse yenilendi. değişen bişi yok. ama artık bende bu aracın artık başka bir lpg kitindede az yakacağını düşünmüyorum inacım kalmadı. umutsuz bir vaka oldu benim aracın yakıt meselesi. araç full group ve sıralı olarak ayarlanınca gidiyor iyi de gidiyor 2,0 mm nozulle ama yakıtta cömert harcıyor. acaba 1,6 mm nozul ile sıralı olarak ayarlansa değişen bişe olurmu diye düşünmeden edemiyorum. sonuçta bana söylenilen bu tür aracı alırken ful group olmasına dikkat etmem gerektiği ve bunların lpg sisteminde sıkıntılı olduğu ve mümkünse aracımı değiştirmem gerektiği söyleniyor. araca çok binen biri olarak yakıt beni rahatsız ediyor. ayrıca burda lpg 2.080 tl bunuda belirteyim. shell den alıyorum. farklı marla lpg de aldım değişen bişi olmadı tabiri caizse denemediğim bişe kalmadı.


Mesajı Yazan: engn78
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2011 Saat 22:45
 
Gülme kardeş ben sana şunu söylesem;
 
yaklaşık 8ay önce lpg taktırdım 206 ya ne çekişproblemi var nede ataklığından bir şey kaybetti. örnek verirsem erzuruma senede 1-2 kez gidiyorum 3 adet tepe diyeceğim 2000 in üzerinde çıkıp iniyorum arabada lpg yok iken en düşük vites 4 oluyordu lpg yi taktırdım 3 kez gittim.benzinde 4 vites lpg de 4 üncü vites kayıp yok arabanın seriliğinde kayıp yok ataklığında yok 5 de giderken bie atak yanikısacası lavoto italyan pejolara uyan bu ...
 unutmadan söyleyeyim tabi birde takan usta .....


-------------
engin


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2011 Saat 22:55
benim araç full group motor. sorunda burdan kaynaklanıyor zaten sanırım seninki sıralı motor.


Mesajı Yazan: engn78
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2011 Saat 23:27
evet sıralı ama zannedersem senin işinide çözer

-------------
engin


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2011 Saat 22:17
arkadaşlar yeni bir konu açmadan buraya yazayım dedim. şimdi aracı özel serviste periyoduk bakıma sokmak için şase no sunu verdim. bu noya göre aracım 1,9 çıkıyormuş parçaları 1,9 motor araçlara göre ama aracım ruhsata 1,8 motor bende 1,8 motor full grup olarak biliyorum. aracın motoruna baktı servis hava filtresi yağ filtersi v.s 1,9 görünüyor. ama motorun ne olduğunu anlamadılar 1,8 mi 1,9 mu belli değil. 93 model otomatik vites sri modelleri kaç motor var. bilen varmı. orjinal buji ve buji kablo siparişi geçilicek ama tam doğrusu olması için motorun 1,8 mi yoksa 1,9 mu olduğunu bilemiyorlar bu tam olarak nerden anlaşılır. ana merkeze sordular bazı modelleri seyrekte 1,8 motor olduğu söylendi. ama benim araç ne olduğu belli değil ruhsata 1765 cc yazıyor motor kısmındaki parçalara 1,9 ile aynıymış. buji ve kabloları önemli olduğu için onu netleştirmek istiyoruz. bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum.


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2011 Saat 23:24
evet uzun bir aradan sonra yine foruma geldik. konu günceliğini yitirdi bizim sorun bitmedi maalesef arabayı hala kullanıyorum. 405 sri 1,8 otomatik vites full grup motor zavoli sıralı sistem şehir içi yakıt 100 km de 16 litre gaz şehir dışı 12 litre civarı yakıyor.
oksijen sensörü yakıtı etkilermi? aracı anadolu yakasında bilgisayara bağlattıramadım kablosu olmuyor v.s
avrupa yakasında yada bostancı civarı bu 405 leri bilgisayara bağlattırabileceğim bosch bayi dahil yer varmı?
varsa bilgilendirirseniz sevinirim. kısa sürede bilgisayara bağlattırıp oksijen sensörü v.b arıza varmı yokmu onlara baktırıp emin olmak istiyorum. saygılar.


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2011 Saat 02:20
konu güncel arkadaşlar


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2011 Saat 22:49
güncel arkadaşlar


Mesajı Yazan: caprice41
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 14:50
güncel

-------------
nokta kadar menfaate, virgül kadar eğilme.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 16:43
tüm mesajlarını okudum dostum gerçekten çok üzücü bir durum 


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 17:03
Konu, takip edilebilme acisindan cok gerilerde kalmis. Sn. caprice41 lutfen yeni bir konu acarak oradan devam ediniz.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net