|
LPG mi daha çok yakıyor Benzinmi |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |||
eneslan
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 231 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 25 Ekim 2010 Saat 01:00 |
||
Merhabalar size bir sorum olucak şehir için ve şehir dışı 100 km yakıt oranı için LPG mi daha çok yakar yoksa Benzinmi ?
şöyle diyeyim 43 LT gas ( 86 TL eder ) ile şehir içinde 370 KM yapabiliyorum buda 100 km de 11,6 LT eder Benzinde ise uzun zaman oldu ama yaklaşım 100 TL benzın karşılıgı yuvarlak hesap 28 lt yakıt alıyordum 300 km gittiğimi hatırlıyorum buda 100 km de 9,3 lt ediyor 11,6 - 9,3 = 2,3 (fark) Peki varsayım dogru ise neden LPG BENZİN e göre daha cok yakıyor ... ? ENES TURNA İSTANBUL ÖĞRENCİ PEUGEOT 307 KULLANICISIYIM
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
ne yaparsan yap lpg daha ekonomiktir... aksi düşünülemez bi yerlerde anlış hesap yapmış olabilirsin
bende 307 14.xr vardı benzinle 30 kuruş yakıyordu lpg taktırdıktan sonra arac 17 kuruş yakmaya başladı ve bende istanbulda yaşıyordum ve bende bu trafiğin içindeydim... sen en iyisi bi daha hesap et Düzenleyen albaydemircan - 25 Ekim 2010 Saat 01:11 |
|||
eneslan
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 231 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
LPG nin birim fiyatından kazanıyoruz aslında . LPG taktırdıgım yer zamanında benzıne gore 1-2 lt fazla yakarsın demişti . Bende acıkcası can sıkıntısından bir hesaplim dedim ve bu sonuca vardım ( dogru yanlıs ) =) bu yuzde siz arkadaslarımla paylasmak ıstedım .. Benim 307 comfort technoplus 2006/2 1,6 110 PS benzın 33-34 krs gaz ise 22-23 krs /km
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
lpg benzıne gore lıtresel olarak %10-15 gıbı daha fazla tukenır ama lpg ucuz oldugundan yınede tasarruf edılır. mesela 10 lıtre benzın yakan arac aynı yolda 11-11.5 lt lpg tuketır.
|
|||
eneslan
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 231 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Peki neden bu durum boyle ? Maddenin yanma miktarıylamı ilgili yoksa oktanlamı . Eger oyleyse lpg nin oktanı nedir :) ve benzerii.. ?
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
benzın ın ısıl verımı lpg ye gore daha yuksektır. yanı sonuc olarak aynı enerjıyı elde edebılmek ıcın bıraz daha fazla lpg yakmak gerekır. o acıdan hacımsel bır fark olusur. bunun bır dıger adıda volumetrık verım farkıdır...
yalnız lpg nın oktanı daha yuksektır. dolayısıyla motorda vuruntu yapmaz. ayrıca lpg nın oktanı hakkında ınternette cok cesıtlı degerler okudum ama ortalama 104 oldugunu dusunuyorum...
bırde lpg nın stokıometrık degerındende bahsetmek ıstıyorum. bu konunun bır dıger adı da "afr" dedıgımız "aır fual rate" tır. benzınde bu deger yanı lambda mız 1 olup optımum yakalandıgında oran 14.7:1 dır. fakat lpg nın optımum degerı 15.5:1 dır. bazı kaynaklardada 15.7:1 olarak gordugum olmustur. bu bahsettıgım degerler yakıtlardan maksımum verım alındıgı noktalardır. bu rakamların ustu fakır karısıma gecer, altı ıse zengın karısıma gecer...
ıste bu stokıometrık degerı yakalayabılmemız ıcın oksıjen musuru yanı bır dıger adıyla lambda sensoru bıze yardım eder. egzoz gazı ıcındekı olcmus oldugu degere gore motorun rolantı ustu devırlerde hep lambda degerı 1 yanı optımum olacak sekılde (14.7:1) calısmasını saglar. musurden gelen deger ecuda ıslenır ve ecu gereklı yakıt puskurtmeyı enjektorlere komuta eder...
araca lpg takılıp yakıt karısımı duzgun ayarlanmadıgında ıse yanı bu stokıometrık deger yakalanamayınca ve motor lpgde oldugundan bunu kendısı duzeltemeyınce arıza ısıgı yanar ıste. antıpollutıon foult yazısıyla karsılasılır. ama benzıne alınca bu hata gorulmez... cunku olay lpg sıstemı ayar hatasıdır... Düzenleyen cecoli - 25 Ekim 2010 Saat 01:58 |
|||
ozaannn
2. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ekim 2009 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 721 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
tabiki lpg daha az yakıyor neden bunca insanlpg kullansın yoksa?
|
|||
ozaann
|
|||
Muhammet ÇAKIR
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
benzın ortalama olrak 3,5 tl lpg 2 tl her bır lıtrede 1,5 tl gıbı bır kar cıkıyor ortaya sımdı 10lt benzıne 35 tl verırken 11 lt lpgye 22 tl verıyorsun bılmem anlatabıldım mı :)
|
|||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
|||
eneslan
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 231 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Evet bu depollution faulty hatası bendede veriyordu ilk zamanlar . Ama bi sure benzın de kulalnınca uyarı kayboluyordu gaza yine gecınce bı sure sonra ıkaz verıyordu .. ama yaklaşık 2 haftadır hep gazdayım hala o uyarıyı almadan =) bu arada bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim
|
|||
Enes
( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj)) |
|||
eneslan
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 231 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
100 km yolda LPG ortalama 1,5 - 2 LT daha fazla yakıyor araclarımız ( Benzine gore ) ( modele gore değişiklik gosterebilir bence ) ama birim fiyat olarak tabi LPG ucuz o yuzden tercih ediliyor . Benzinle LPG aynı bırım fiyat olsa kimse tercih etmez . Avrupada ise en başta hava kirliliğini ( CO2 salınımı) en aza düşürmek için devlet LPG ye indirim uygulayarak insanları LPG ye teşvik ediyor . İkinci neden ise zaten ucuz olması . Türkiyede ise genelde tam tersi =) . Yinede herkez adına konusmuyorum .
|
|||
Enes
( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj)) |
|||
eneslan
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 231 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Anlata bildin kardeşim de o gözle görünen rakkamlar =) Benim bahsettiğim değerler baska =)
|
|||
Enes
( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj)) |
|||
Muhammet ÇAKIR
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
pardon o zaman
|
|||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
|||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
kaliteli lpgnin oktanı 92 dir diye duymuştum en basitinden lpg gaz olduğu için sıkıştırılabilir ve daha az hacim kaplar benzine göre bu yüzden lpg daha çok yakar bence ekonomik ve doğa dostu bir sistem |
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
sayın abıcım olayın bılımsel olarak acıklamasını yukarıda yaptım... ıstersen arastırabılırsın. gazi unıversıtesının bu konudakı yayınlarını okuyabılırsın. olay senın soyledıgın gıbı depoda sıkıstırılmıs olmasıyla alakalı degıldır. dusunecek olursan depodan cıkan sıvı lpg yı dırekt motora gondermıyoruzkı gondersekte bırsey degısmıyor. regulator dedıgımız parca ne ıs yapar? lpg nın hem basıncını dusurur belırlı basıncta tutar hemde lpg yı ısıtıp buhar halıne getırır... oktan olarak ve lpg nın neden daha fazla yandıgı konusundakı duydukların yanlıs yanı bılgın olsun. amacımız paylasım. saygılar...
|
|||
3rkans
2. Vites 01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2010 Konum: Mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 356 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Benim aslan da lpg li elvis kulağına kurşun:)) gayet memnunum.
|
|||
206 X-line the Orginal
Mersin |
|||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
18. LPG vuruntuya neden olur mu? Silindir içinde alevin ulaşmadığı bölgede oluşan yanma lokal basınç yükselmesine ve vurma sesinin oluşmasına neden olur. Sadece LPG değil, gerekli oktan numarasının altında her yakıt motorda vuruntu oluşmasına neden olacaktır. Düşük seviyedeki vuruntu motora zarar vermez, ancak sürekli ve yüksek seviyede vuruntu, güç kaybına, motorda aşırı ısınmaya ve motorun zarar görmesine neden olabilir. LPG için en az motor oktan numarası (MON) Avrupa otogaz standardı EN 589’da belirtildiği gibi 89 olmalıdır. Aracınızın performans ve ömrüne olumsuz etkilerini önlemek için satın aldığınız LPG’nin en az 89 MON’a sahip olduğundan emin olunması gerekir. (başa dön) oktan konusu yanlış değil cecoli hocam aygazın sayfasında yazıyor araştırığım forumlarda da 89 ile 93 oktan arası diyor
|
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
bestfear
2. Vites 01 - Nisan - 1977 Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2010 Konum: Aydın Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Arkadaşlar slm.. son zamlar ve soğuk giden hava şartlarından sonra yakıt durumunuz ne alemde... Benim en son ölçümüm şu şekilde... Aydın da gaz 2.3 tl 150 tl lik gazla toplam 580 km şehiriçi- şehirdışı ort.... km de 0.258 kuruş başka araç kullanan arkadaşlarım bu değeri yüksek buluyor... sizce nasıl...
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
sen bırseyı kacırmıssın. daha once bır yerde yazmıstım ama nerede hatırlamıyorum :)
R.O.N. ve M.O.N. farklı degerler. akaryakıt ıstasyonunda benzınler RON olarak satılır.
95 RON olan benzın 88-89 MON dur.
93 MON olan lpg ıse 103-104 RON dur...
herkes bunu bıle... lpg nın oktanı benzıne gore yuksektır. motor lpg de daha vuruntusuz calısır. altını derın cızıyorum yanı... :))
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
soyledıgınız degerler 100 km de 11.3 LT lpg tukettıgınızı ıfade edıyor. dıger yandan lpg harıcınde benzınde sarf ettıgınızı bır kenarda tutun.
11.3 lt genel olarak oyle cok cok yuksek bır deger degıl. kullanım seklıne gore 10da olabılır 12-13de olabılır.
aracın duz veya otomatık vıtes olması, kısa veya uzun mesafe kullanım, atak veya sakın kullanım, aracın genel bakım durumu, hava sartları vs yakıtı cok degıstırır.
|
|||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |