Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

LPG mi daha çok yakıyor Benzinmi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11190
Tarih: 23 Haziran 2025 Saat 06:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: LPG mi daha çok yakıyor Benzinmi
Mesajı Yazan: eneslan
Konu: LPG mi daha çok yakıyor Benzinmi
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:00
Merhabalar size bir sorum olucak şehir için ve şehir dışı 100 km yakıt oranı için LPG mi daha çok yakar yoksa Benzinmi ?   

şöyle diyeyim  43 LT gas ( 86 TL eder )  ile şehir içinde 370 KM yapabiliyorum  buda 100 km de 11,6 LT eder 

Benzinde ise uzun zaman oldu ama yaklaşım  100 TL benzın karşılıgı yuvarlak hesap 28 lt yakıt alıyordum 300 km gittiğimi hatırlıyorum  buda 100 km de 9,3 lt ediyor 

11,6 - 9,3 = 2,3 (fark) 

Peki varsayım dogru ise neden LPG BENZİN e göre daha cok yakıyor ... ? 


ENES TURNA 

İSTANBUL 

ÖĞRENCİ 

PEUGEOT 307 KULLANICISIYIM 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:08
ne yaparsan yap lpg daha ekonomiktir... aksi düşünülemezThumbs Up bi yerlerde anlış hesap yapmış olabilirsin

bende 307 14.xr vardı benzinle 30 kuruş yakıyordu lpg taktırdıktan sonra arac 17 kuruş yakmaya başladı ve bende istanbulda yaşıyordum ve bende bu trafiğin içindeydim... sen en iyisi bi daha hesap et


Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:15
LPG nin birim fiyatından kazanıyoruz aslında  . LPG taktırdıgım yer zamanında benzıne gore 1-2 lt fazla yakarsın demişti  . Bende acıkcası can sıkıntısından bir hesaplim dedim  ve bu sonuca vardım ( dogru yanlıs )  =) bu yuzde siz arkadaslarımla paylasmak ıstedım .. Benim 307 comfort technoplus 2006/2  1,6 110 PS  benzın 33-34 krs  gaz ise 22-23 krs  /km 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:23
lpg benzıne gore lıtresel olarak %10-15 gıbı daha fazla tukenır ama lpg ucuz oldugundan yınede tasarruf edılır. mesela 10 lıtre benzın yakan arac aynı yolda 11-11.5 lt lpg tuketır.


Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:25
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

lpg benzıne gore lıtresel olarak %10-15 gıbı daha fazla tukenır ama lpg ucuz oldugundan yınede tasarruf edılır. mesela 10 lıtre benzın yakan arac aynı yolda 11-11.5 lt lpg tuketır.

Peki neden bu durum boyle ? Maddenin yanma miktarıylamı ilgili yoksa oktanlamı . Eger oyleyse lpg nin oktanı nedir :)  ve benzerii.. ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:42
Orjinalini yazan: eneslan eneslan Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

lpg benzıne gore lıtresel olarak %10-15 gıbı daha fazla tukenır ama lpg ucuz oldugundan yınede tasarruf edılır. mesela 10 lıtre benzın yakan arac aynı yolda 11-11.5 lt lpg tuketır.

Peki neden bu durum boyle ? Maddenin yanma miktarıylamı ilgili yoksa oktanlamı . Eger oyleyse lpg nin oktanı nedir :)  ve benzerii.. ?
 
benzın ın ısıl verımı lpg ye gore daha yuksektır. yanı sonuc olarak aynı enerjıyı elde edebılmek ıcın bıraz daha fazla lpg yakmak gerekır. o acıdan hacımsel bır fark olusur. bunun bır dıger adıda volumetrık verım farkıdır...
 
yalnız lpg nın oktanı daha yuksektır. dolayısıyla motorda vuruntu yapmaz. ayrıca lpg nın oktanı hakkında ınternette cok cesıtlı degerler okudum ama ortalama 104 oldugunu dusunuyorum...
 
bırde lpg nın stokıometrık degerındende bahsetmek ıstıyorum. bu konunun bır dıger adı da "afr" dedıgımız "aır fual rate" tır. benzınde bu deger yanı lambda mız 1 olup optımum yakalandıgında oran 14.7:1 dır. fakat lpg nın optımum degerı 15.5:1 dır. bazı kaynaklardada 15.7:1 olarak gordugum olmustur. bu bahsettıgım degerler yakıtlardan maksımum verım alındıgı noktalardır. bu rakamların ustu fakır karısıma gecer, altı ıse zengın karısıma gecer...
 
ıste bu stokıometrık degerı yakalayabılmemız ıcın oksıjen musuru yanı bır dıger adıyla lambda sensoru bıze yardım eder. egzoz gazı ıcındekı olcmus oldugu degere gore motorun rolantı ustu devırlerde hep lambda degerı 1 yanı optımum olacak sekılde (14.7:1) calısmasını saglar. musurden gelen deger ecuda ıslenır ve ecu gereklı yakıt puskurtmeyı enjektorlere komuta eder...
 
araca lpg takılıp yakıt karısımı duzgun ayarlanmadıgında ıse yanı bu stokıometrık deger yakalanamayınca ve motor lpgde oldugundan bunu kendısı duzeltemeyınce arıza ısıgı yanar ıste. antıpollutıon foult yazısıyla karsılasılır. ama benzıne alınca bu hata gorulmez... cunku olay lpg sıstemı ayar hatasıdır...


Mesajı Yazan: ozaannn
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:44
tabiki lpg daha az yakıyor neden bunca insanlpg kullansın yoksa?

-------------
ozaann


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:47
benzın ortalama olrak 3,5 tl  lpg 2 tl her bır lıtrede 1,5 tl gıbı bır kar cıkıyor ortaya sımdı 10lt benzıne 35 tl verırken 11 lt lpgye 22 tl verıyorsun bılmem anlatabıldım mı :)

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 19:22
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: eneslan eneslan Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

lpg benzıne gore lıtresel olarak %10-15 gıbı daha fazla tukenır ama lpg ucuz oldugundan yınede tasarruf edılır. mesela 10 lıtre benzın yakan arac aynı yolda 11-11.5 lt lpg tuketır.

Peki neden bu durum boyle ? Maddenin yanma miktarıylamı ilgili yoksa oktanlamı . Eger oyleyse lpg nin oktanı nedir :)  ve benzerii.. ?
 
benzın ın ısıl verımı lpg ye gore daha yuksektır. yanı sonuc olarak aynı enerjıyı elde edebılmek ıcın bıraz daha fazla lpg yakmak gerekır. o acıdan hacımsel bır fark olusur. bunun bır dıger adıda volumetrık verım farkıdır...
 
yalnız lpg nın oktanı daha yuksektır. dolayısıyla motorda vuruntu yapmaz. ayrıca lpg nın oktanı hakkında ınternette cok cesıtlı degerler okudum ama ortalama 104 oldugunu dusunuyorum...
 
bırde lpg nın stokıometrık degerındende bahsetmek ıstıyorum. bu konunun bır dıger adı da "afr" dedıgımız "aır fual rate" tır. benzınde bu deger yanı lambda mız 1 olup optımum yakalandıgında oran 14.7:1 dır. fakat lpg nın optımum degerı 15.5:1 dır. bazı kaynaklardada 15.7:1 olarak gordugum olmustur. bu bahsettıgım degerler yakıtlardan maksımum verım alındıgı noktalardır. bu rakamların ustu fakır karısıma gecer, altı ıse zengın karısıma gecer...
 
ıste bu stokıometrık degerı yakalayabılmemız ıcın oksıjen musuru yanı bır dıger adıyla lambda sensoru bıze yardım eder. egzoz gazı ıcındekı olcmus oldugu degere gore motorun rolantı ustu devırlerde hep lambda degerı 1 yanı optımum olacak sekılde (14.7:1) calısmasını saglar. musurden gelen deger ecuda ıslenır ve ecu gereklı yakıt puskurtmeyı enjektorlere komuta eder...
 
araca lpg takılıp yakıt karısımı duzgun ayarlanmadıgında ıse yanı bu stokıometrık deger yakalanamayınca ve motor lpgde oldugundan bunu kendısı duzeltemeyınce arıza ısıgı yanar ıste. antıpollutıon foult yazısıyla karsılasılır. ama benzıne alınca bu hata gorulmez... cunku olay lpg sıstemı ayar hatasıdır...

Evet bu depollution faulty hatası bendede veriyordu ilk zamanlar . Ama bi sure benzın de kulalnınca uyarı kayboluyordu gaza yine gecınce bı sure sonra ıkaz verıyordu .. ama yaklaşık 2 haftadır hep gazdayım hala o uyarıyı almadan =)   bu arada bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim 


-------------
Enes

( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj))



Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 19:26
Orjinalini yazan: ozaannn ozaannn Yazdı:

tabiki lpg daha az yakıyor neden bunca insanlpg kullansın yoksa?

100 km yolda  LPG ortalama 1,5 - 2 LT daha fazla yakıyor araclarımız ( Benzine gore ) ( modele gore değişiklik gosterebilir bence ) 

ama birim fiyat olarak tabi LPG ucuz o yuzden tercih ediliyor .  Benzinle LPG aynı bırım fiyat olsa kimse tercih etmez . Avrupada ise  en başta hava kirliliğini ( CO2 salınımı) en aza düşürmek için devlet LPG ye indirim uygulayarak insanları LPG ye teşvik ediyor .  İkinci neden ise zaten ucuz olması .  Türkiyede ise genelde tam tersi =) . Yinede herkez adına konusmuyorum . 


-------------
Enes

( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj))



Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 19:30
Orjinalini yazan: crazycakir_43 crazycakir_43 Yazdı:

benzın ortalama olrak 3,5 tl  lpg 2 tl her bır lıtrede 1,5 tl gıbı bır kar cıkıyor ortaya sımdı 10lt benzıne 35 tl verırken 11 lt lpgye 22 tl verıyorsun bılmem anlatabıldım mı :)

Anlata bildin kardeşim de o gözle görünen rakkamlar =) Benim bahsettiğim değerler baska =) 


-------------
Enes

( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj))



Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 19:35
pardon o zaman


-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 20:46

kaliteli lpgnin oktanı 92 dir diye duymuştum en basitinden lpg gaz olduğu için sıkıştırılabilir ve daha az hacim kaplar benzine göre bu yüzden lpg daha çok yakar bence ekonomik ve doğa dostu bir sistem



-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 23:26
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

kaliteli lpgnin oktanı 92 dir diye duymuştum en basitinden lpg gaz olduğu için sıkıştırılabilir ve daha az hacim kaplar benzine göre bu yüzden lpg daha çok yakar bence ekonomik ve doğa dostu bir sistem

 
sayın abıcım olayın bılımsel olarak acıklamasını yukarıda yaptım... ıstersen arastırabılırsın. gazi unıversıtesının bu konudakı yayınlarını okuyabılırsın. olay senın soyledıgın gıbı depoda sıkıstırılmıs olmasıyla alakalı degıldır. dusunecek olursan depodan cıkan sıvı lpg yı dırekt motora gondermıyoruzkı gondersekte bırsey degısmıyor. regulator dedıgımız parca ne ıs yapar? lpg nın hem basıncını dusurur belırlı basıncta tutar hemde lpg yı ısıtıp buhar halıne getırır... oktan olarak ve lpg nın neden daha fazla yandıgı konusundakı duydukların yanlıs yanı bılgın olsun. amacımız paylasım. saygılar...


Mesajı Yazan: 3rkans
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 23:59
Benim aslan da lpg li elvis kulağına kurşun:)) gayet memnunum.

-------------
206 X-line the Orginal
Mersin


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 06:55
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

kaliteli lpgnin oktanı 92 dir diye duymuştum en basitinden lpg gaz olduğu için sıkıştırılabilir ve daha az hacim kaplar benzine göre bu yüzden lpg daha çok yakar bence ekonomik ve doğa dostu bir sistem

 
sayın abıcım olayın bılımsel olarak acıklamasını yukarıda yaptım... ıstersen arastırabılırsın. gazi unıversıtesının bu konudakı yayınlarını okuyabılırsın. olay senın soyledıgın gıbı depoda sıkıstırılmıs olmasıyla alakalı degıldır. dusunecek olursan depodan cıkan sıvı lpg yı dırekt motora gondermıyoruzkı gondersekte bırsey degısmıyor. regulator dedıgımız parca ne ıs yapar? lpg nın hem basıncını dusurur belırlı basıncta tutar hemde lpg yı ısıtıp buhar halıne getırır... oktan olarak ve lpg nın neden daha fazla yandıgı konusundakı duydukların yanlıs yanı bılgın olsun. amacımız paylasım. saygılar...
tamam cecoli hocam lpg konusunda çok bilgim yok ben sadece mantık yürüttüm 92 oktan olduğunu http://www.erkayalar.net/index.htm - http://www.erkayalar.net/index.htm  bu siteden görmüştüm ama bulamadım şimdi sağlıcakla kal

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 18:11

18. LPG vuruntuya neden olur mu?

Silindir içinde alevin ulaşmadığı bölgede oluşan yanma lokal basınç yükselmesine ve vurma sesinin oluşmasına neden olur. Sadece LPG değil, gerekli oktan numarasının altında her yakıt motorda vuruntu oluşmasına neden olacaktır. Düşük seviyedeki vuruntu motora zarar vermez, ancak sürekli ve yüksek seviyede vuruntu, güç kaybına, motorda aşırı ısınmaya ve motorun zarar görmesine neden olabilir. LPG için en az motor oktan numarası (MON) Avrupa otogaz standardı EN 589’da belirtildiği gibi 89 olmalıdır. Aracınızın performans ve ömrüne olumsuz etkilerini önlemek için satın aldığınız LPG’nin en az 89 MON’a sahip olduğundan emin olunması gerekir.

( http://www.erkayalar.net/otogaz.htm#0 - başa dön )

oktan konusu yanlış değil cecoli hocam aygazın sayfasında yazıyor araştırığım forumlarda da 89 ile 93 oktan arası diyor


-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: bestfear
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2011 Saat 20:22
Arkadaşlar slm.. son zamlar ve soğuk giden hava şartlarından sonra yakıt durumunuz ne alemde... Benim en son ölçümüm şu şekilde... Aydın da gaz  2.3 tl  150 tl lik gazla toplam 580 km şehiriçi- şehirdışı ort....  km de 0.258 kuruş başka araç kullanan arkadaşlarım bu değeri yüksek buluyor... sizce nasıl...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2011 Saat 20:42
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

18. LPG vuruntuya neden olur mu?

Silindir içinde alevin ulaşmadığı bölgede oluşan yanma lokal basınç yükselmesine ve vurma sesinin oluşmasına neden olur. Sadece LPG değil, gerekli oktan numarasının altında her yakıt motorda vuruntu oluşmasına neden olacaktır. Düşük seviyedeki vuruntu motora zarar vermez, ancak sürekli ve yüksek seviyede vuruntu, güç kaybına, motorda aşırı ısınmaya ve motorun zarar görmesine neden olabilir. LPG için en az motor oktan numarası (MON) Avrupa otogaz standardı EN 589’da belirtildiği gibi 89 olmalıdır. Aracınızın performans ve ömrüne olumsuz etkilerini önlemek için satın aldığınız LPG’nin en az 89 MON’a sahip olduğundan emin olunması gerekir.

( http://www.erkayalar.net/otogaz.htm#0 - başa dön )

oktan konusu yanlış değil cecoli hocam aygazın sayfasında yazıyor araştırığım forumlarda da 89 ile 93 oktan arası diyor
nasıl olduysa senın bu yazıdnı kacırmısım o zaman cevap vermemısım.
 
sen bırseyı kacırmıssın. daha once bır yerde yazmıstım ama nerede hatırlamıyorum :)
 
R.O.N. ve M.O.N. farklı degerler. akaryakıt ıstasyonunda benzınler RON olarak satılır.
95 RON olan benzın 88-89 MON dur.
 
93 MON olan lpg ıse 103-104 RON dur...
 
herkes bunu bıle... lpg nın oktanı benzıne gore yuksektır. motor lpg de daha vuruntusuz calısır. altını derın cızıyorum yanı... :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2011 Saat 20:47
Orjinalini yazan: bestfear bestfear Yazdı:

Arkadaşlar slm.. son zamlar ve soğuk giden hava şartlarından sonra yakıt durumunuz ne alemde... Benim en son ölçümüm şu şekilde... Aydın da gaz  2.3 tl  150 tl lik gazla toplam 580 km şehiriçi- şehirdışı ort....  km de 0.258 kuruş başka araç kullanan arkadaşlarım bu değeri yüksek buluyor... sizce nasıl...
 
soyledıgınız degerler 100 km de 11.3 LT lpg tukettıgınızı ıfade edıyor. dıger yandan lpg harıcınde benzınde sarf ettıgınızı bır kenarda tutun.
 
11.3 lt genel olarak oyle cok cok yuksek bır deger degıl. kullanım seklıne gore 10da olabılır 12-13de  olabılır.
aracın duz veya otomatık vıtes olması, kısa veya uzun mesafe kullanım, atak veya sakın kullanım, aracın genel bakım durumu, hava sartları vs yakıtı cok degıstırır.


Mesajı Yazan: bestfear
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2011 Saat 22:08
Hondası opeli olan bazı arkadaşlar hala 13-14 kuruşlardan bahsediyorlar onların bu değerleri Türkiye şartlarında bana hiç inandırıcı gelmiyor... 


Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2011 Saat 22:15
Orjinalini yazan: bestfear bestfear Yazdı:

Hondası opeli olan bazı arkadaşlar hala 13-14 kuruşlardan bahsediyorlar onların bu değerleri Türkiye şartlarında bana hiç inandırıcı gelmiyor... 

onlar lpg nin birim fiyatının 1 TL oldugu zamandan gidiyorlar heralde =)  lpg 1,90 iken  23 krş yakıyordum şimdi 2,30  27 krş yakıyorum


-------------
Enes

( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj))



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2011 Saat 22:47
Orjinalini yazan: bestfear bestfear Yazdı:

Hondası opeli olan bazı arkadaşlar hala 13-14 kuruşlardan bahsediyorlar onların bu değerleri Türkiye şartlarında bana hiç inandırıcı gelmiyor... 
 
onlar kucuk atsınlarda cıvcıvler yesın...
 
ancak 2004 falan corsa 1.3 dızel uzun yolda o kadar yakar...


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2011 Saat 23:51
bence  okadarını
CİVİC  ler  yiyemez  :)
biraz daha küçük atmalı

http://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&cd=5&ved=0CDUQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.araba.com%2Filan%2Fhonda%2Fcivic%2F&rct=j&q=honda%20civic&ei=1YonTeHGL8vAswbm5_WwAg&usg=AFQjCNHe5rhz9UUADHsIXviqkLuNzYWEwA&cad=rja -



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 08:37
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: eneslan eneslan Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

lpg benzıne gore lıtresel olarak %10-15 gıbı daha fazla tukenır ama lpg ucuz oldugundan yınede tasarruf edılır. mesela 10 lıtre benzın yakan arac aynı yolda 11-11.5 lt lpg tuketır.

Peki neden bu durum boyle ? Maddenin yanma miktarıylamı ilgili yoksa oktanlamı . Eger oyleyse lpg nin oktanı nedir :)  ve benzerii.. ?
 
benzın ın ısıl verımı lpg ye gore daha yuksektır. yanı sonuc olarak aynı enerjıyı elde edebılmek ıcın bıraz daha fazla lpg yakmak gerekır. o acıdan hacımsel bır fark olusur. bunun bır dıger adıda volumetrık verım farkıdır...
 
yalnız lpg nın oktanı daha yuksektır. dolayısıyla motorda vuruntu yapmaz. ayrıca lpg nın oktanı hakkında ınternette cok cesıtlı degerler okudum ama ortalama 104 oldugunu dusunuyorum...
 
bırde lpg nın stokıometrık degerındende bahsetmek ıstıyorum. bu konunun bır dıger adı da "afr" dedıgımız "aır fual rate" tır. benzınde bu deger yanı lambda mız 1 olup optımum yakalandıgında oran 14.7:1 dır. fakat lpg nın optımum degerı 15.5:1 dır. bazı kaynaklardada 15.7:1 olarak gordugum olmustur. bu bahsettıgım degerler yakıtlardan maksımum verım alındıgı noktalardır. bu rakamların ustu fakır karısıma gecer, altı ıse zengın karısıma gecer...
 
ıste bu stokıometrık degerı yakalayabılmemız ıcın oksıjen musuru yanı bır dıger adıyla lambda sensoru bıze yardım eder. egzoz gazı ıcındekı olcmus oldugu degere gore motorun rolantı ustu devırlerde hep lambda degerı 1 yanı optımum olacak sekılde (14.7:1) calısmasını saglar. musurden gelen deger ecuda ıslenır ve ecu gereklı yakıt puskurtmeyı enjektorlere komuta eder...
 
araca lpg takılıp yakıt karısımı duzgun ayarlanmadıgında ıse yanı bu stokıometrık deger yakalanamayınca ve motor lpgde oldugundan bunu kendısı duzeltemeyınce arıza ısıgı yanar ıste. antıpollutıon foult yazısıyla karsılasılır. ama benzıne alınca bu hata gorulmez... cunku olay lpg sıstemı ayar hatasıdır...
 
BUKADAR ARKADAŞIN PROBLEMLERİ ANCAK BUKADAR KISA VE ÖZ OLARAK ÖZETLENİR
AlkışAlkışAlkışAlkışAlkışAlkış


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 11:52
Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

bence  okadarını
CİVİC  ler  yiyemez  :)
biraz daha küçük atmalı

http://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&cd=5&ved=0CDUQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.araba.com%2Filan%2Fhonda%2Fcivic%2F&rct=j&q=honda%20civic&ei=1YonTeHGL8vAswbm5_WwAg&usg=AFQjCNHe5rhz9UUADHsIXviqkLuNzYWEwA&cad=rja -

 
ıyı yakalamıssın heee :) begendım Thumbs Up


Mesajı Yazan: serkan24577
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 12:21
akıl var mantık var kardeşim benzin diyosun tabiki benzin daha çok yakıt tüketir lpg ile kıyaslıyamassın senin lpg nin yakmasını sebedi motor hava alıyodur biyerden bi yerde mutlaka bi çatlak vardır  daha önce başıma geldi çünkü hava filitrelerini değiştir


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 12:27
Orjinalini yazan: bestfear bestfear Yazdı:

Hondası opeli olan bazı arkadaşlar hala 13-14 kuruşlardan bahsediyorlar onların bu değerleri Türkiye şartlarında bana hiç inandırıcı gelmiyor... 
 
hondanın hybrid motorlu araçlarından olsa tamam dicem ama opel için bişey diyemem (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 22:37
hıbrıd te olsa 100 km de 4 lt benzınde yaksa yıne 13-14 kurus olmuyor yanı :PPPPPPPPPPPPPPPP
ben daha ne dıyeyım :DDDDDDDD



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net