![]() |
|
307 oto klima kendiliğinden devreden çıkıyor. |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 45678 10> |
Yazar | ||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ayni yerde baska birisi soyle birsey yazmis. Aynen aktariyorum.
Kisi, yukarida yazdigim gibi transistorleri degistirmis. Bu arada transistorler IRF3205 imis. Ancak bu kisi diyor ki, zamanla kirden ve toz birikmesinden dolayi bu transistorlere ulasan hava (yani sogutma) azaliyor. Cozum olarak asagidaki resimde bulunan ve icinde bir ustteki mesajimda gosterdigim elektronik devre olan plastik kapagi yerine takmamak. Denemis ve cozume ulasmis. Bir arkadasimiz klima kapanirken islik sesi gibi bir sesle birlikte kapandigini yazmisti. Ondan da ayrica bahsediyor. Ayrica kapagi yerinden tamamen sokmek yerine uzerine delikler acma yolu onerilmiyor cunku o zaman da islik sesi gelirmis. ![]() |
||
![]() |
||
deme ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben denerim ama mardinde öğretmenim parçaları bulamam
bu parçanın tamamına rezistans deniyor heralde tamamının fiyatı 130 tl alsam çözüm oluyormu
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Rezistans apayri birsey. Modul seklinde oluyor. Rezistansin bu islemle bir ilgisi yok. Zaten resimlerde de yok ![]() |
||
![]() |
||
deme ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
abi seni de gece gece yoruyorum kusura bakma. netten araştırdım hilal şeklindeki parçayı satıyorlar kalorifer rezidansı diye bir bak abi
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Rezistor denildiginde ilk olarak akla su parcalar geliyor, ![]() veya, ![]() Bizim bahsettigimiz parcaya resistans diyen de var, kontrol modulu diyen de. Sonucta neyin alinmasi gerektigini bildikten sonra farketmez. |
||
![]() |
||
resul0671 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı resul0671
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
fan rezistansını değiştir düzelir. benim başıma geldi rezistansı değiştirdim düzeldi. fakat sakın yan ürün alma. ben iki tane aldım sonra zorla geri verdim. çıkma buldum canavar gidi çalışıyor.100 tl verdim parçaya. |
||
3070671
|
||
![]() |
||
resul0671 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Haziran 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı resul0671
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
koliva üçgen şekildeki alüminyum parçanın değişmesi gerek. diğer parça fan rezistansı , onu sakın değiştirme .
|
||
3070671
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Benim aracimda problem yok ben de yardimci olmaya calisiyorum arkadaslara ![]() Hangi parca ucgen? Birde kendinizi tanitan bir baslik acin sizleri taniyalim arkadas olalim ![]() |
||
![]() |
||
Celalll ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Koliva tercüme için teşekkürler.
Sorun, büyük bir ihtimalle, anlattığın gibi transistörlerden kaynaklanıyor. Bu akşam plastik kapağı söküp, denerim. Yarın sonucu görürüz. edit:Plastik kapağı takmadan kullanmanın pek güvenli olmadığına karar verdim. Transistörlerin soğumak için havaya ihtiyaçları yok bence. Zaten vidalandıkları blok soğumalarına yardımcı oluyor. Bu akşam bir açıp bakayım karın ağrısı neymiş ? ![]() Düzenleyen Celalll - 25 Haziran 2012 Saat 15:44 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
![]() |
||
deme ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bol bol fotograf cekmeyi unutayin. Bunu nasil yapilir kosesinde gormek istiyorum
![]() |
||
![]() |
||
deme ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
eve bol bol fotoğraf çekin lütfen sizden sonra inşallah ben girişecem işe
|
||
![]() |
||
deme ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hem fan rezistansını değiştirip sorunu hallettim diyorsun hemde fan rezistansını sakın değiştirme diyorsun. amlamadım bir şey, biraz açarmısın abi
|
||
![]() |
||
Celalll ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadaşlar transistörleri değiştirdim. Herşeyi yerli yerine taktım. Şu anda araç kliması normal bir şekilde çalışıyor. Fakat söktüğüm transistörleri multimetre ile kontrol etmeye çalıştım. Yeni taktığım transistörlerle hemen hemen aynı değerleri gördüm. Belkide transistörler sağlamdı. Aracı sabahtan öğlene' kadar güneş alıcak şekilde park ettim. Öğlen saatlerinde gidip bakıcam. Eğer klima sorunsuz çalışırsa, neler yaptığımla ilgili ayrıntılı ve fotoğraflı bir makale hazırlarım. Ama bir kaç tane fotoğraf ekliyeyim. 1. fotoğraf, yeni takılan transistörlerle ilgili 2. fotoğraf, çalışırken odanın ne hale geldiğiyle ilgili. Toplamak yarım saatimi aldı. ![]() ![]() ![]() Düzenleyen Celalll - 26 Haziran 2012 Saat 23:16 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ellerine saglik. Peki o ay seklinde parcanin toz durumu nasildi? Izlenimlerin neler? Insallah cozulmustur sorununuz.
|
||
![]() |
||
Celalll ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hocam şöyle söyliyeyim. Bence, Ay şeklindeki parçanın 1. amacı, transistörleri soğutmak; 2. amacı da devre PCB'sini koruyan bir yer oluşturmak. Bu arada fanın markası BOSCH'tu. Plastik kutuyu söktüğümde, tertemiz bir devre ile karşılaştım. Tozun zerresi yoktu. Kutu işini iyi yapıyor. Bence sökülmemesi gerek. Ay şeklindeki parça aliminyum yoğunluğu olan bir metal alaşımdı sanki. Saf aliminyum da olabiilir ama biraz sertti. Ay şeklindeki parçanın üstünde biraz toz vardı. Ama abartılacak kadar çok değildi. Birde sokmeden önce araç biraz güneşte kalmıştı. Gölgeye aldım ve sökmeye başladığımda. Fan motoru hiç çalışmamış olmasına rağmen, sıcaktı. El yakacak kadar değil. Birde söküm esnasında Kalorifer ve klima sistemine temiz hava girişi sağlayan, filitreyi söktüm ve yenisiyle değiştirdim. 10TL. Eskisi içler acısı bir hali vardı. Daha önce hiç değişmemiş desem doğrudur herhalde. Oradan hava çekmeye çalışan bir motor, zaten güneş altında ısınmışken dahada ısınıp, kendini durdurmuş olabileceği ihtimali de aklıma gelmedi değil hani. Bence bu sorunu yaşıyan arkadaşlar hava filitrelerini bir kontrol ettirsinler. Belki de bu sorunu tetikliyor olabilir. Yanlız motor hava filitresinden bahsetmiyorum. Araç içi havalandırma filitresinden bahsediyorum. Yerini tarif etmek gerekirse, Kaputu açın. Soğutma suyunun olduğu tafataki koruma keçesini söküp, içeride çekmece kapağı gipi duran kapağı çekin. Kapağı söktüğünüzde filitreye ulaşırsınız. Sorun çözüldümü bilmiyorum. Transistörleri değiştirdim. Ama eskilerinin arızalı olup olmadığını bilmiyorum. Bir televizyon tamircisine götürüp. Kontrol ettircem. Bende multimetre var fakat test yapmayı tam beceremedim. Sorunu çözülüp çözülmediğini yarın İstanbul'da hava iyiyse, görürüz İnşallah.
Düzenleyen Celalll - 27 Haziran 2012 Saat 00:40 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
![]() |
||
deme ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
birde öğlen sıcagını iyice alsın sabah güneşi pek etkilemiyor. ellerine sağlık. inşallah çözülmüştür sorun
|
||
![]() |
||
deme ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2012 Konum: Mardin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
heyecanlandım şimdi nasıl uyuyacağım.
![]() |
||
![]() |
||
Celalll ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hocam sen rahat uyu boşver. Bence hava filitresini değiştir yeterli olucaktır. Çünkü Fan motoru elektirikli süpürge mantığıyla çalışıyor. Dışarıdaki havayı emiyor ve mevsime göre içerideki kalorifer veya klima sistemine gönderiyor.
BİR TEORİ: Elektirikli süpürgenin girişini kapatırsan ne olur? Makine zorlanır ve ısınmaya başlar bir süre sonra belli bir sıcaklığa ulaşınca makine kendini korumak için durur. Bu fön makinesinde de böyledir. Bence, bizim fan motorlarında da olan budur. Eğer hava sıcak değilse veya hava emişini düzgün yapıyorsa sorun çıkarmıyor. Tam tersi, araç güneş altında ısınmışsa dolayısıyle fan motoru ve o motoru kontrol eden devre, rezistans her neyse, ısınmışsa ve dışarıdan sağlıklı bir hava akımı alamıyorsa, Klimayı açtığımızda motor haddinden fazla ısınıyor olabilir. bir süre çalışıp belli bir sıcaklığa geldiğinde duruyor. Çünkü fan motoru kendini soğutmak için dışarıdan veya araç içinden aldığı havayı kullanıyor. Eğer Klimadaki araç içinden hava almasını sağlayan (sağ üstteki) düğmeye basılmazsa, fan motoru, kendini soğutmak ve klima sistemini taze hava ile beslemek için, tamamen dışarıdan alacağı havaya muhtaç kalıyor. O düğmeye basılsa dahi araç içindeki ısı dışarıdan daha sıcak olduğundan dolayıda sorun çıkabiliyor. Belki de o düğmeye basıp bir süre o şekilde kullandıktan sonra klima sorun çıkarmıyabilir.
Ben o kadar zahmetli bir işe girdim ama, o hava filitresini gördükten sonra sorunun büyük olasılıkla ondan kaynaklandığını düşünüyorum. size de bir resmini göstereyim ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. ![]() Belki de iki uygulama da işe yaramıyacak. Yarın ola hayrola. Düzenleyen Celalll - 27 Haziran 2012 Saat 00:50 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
![]() |
||
Celalll ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Mart 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bizde sorun çıkaran klima elemanları değil. Tamamen fan motoru.
Çünkü klima durmuyor, Fan motoru duruyor. Soru:Kışın kalorifer yanarken neden durmuyor? Cevap: Çünkü dışarıdan soğuk hava çekiyor ve kendini soğutabiliyor. Teori: Bu sorunu yaşayan arkadaşlar, Bence Yazın güneşi altında ısınmış araçlarında klima yerine kaloriferi açsalar bile bir süre sonra fan motoru duracaktır. Bu da klima sisteminde bir sorun olmadığını kanıtlayacaktır. Basınç Müşürü falan bence hikaye... soru:Yazın olan nedir? Cevap: Araç eğer gölgede değilse, ve sağlam bir güneş varsa; araç içindeki her parça "sera etkisiyle" ısınacaktır. Buna fan motoru da dahil. Bence fan motorunda fazla ısınması sonucu yanmasını engelleyen bir koruma sistemi var. Atıyorum, Ay şeklindeki metal parçanın ısısı 70 dereceye geldiğinde fan motoru duruyor olsun. Araç da güneş altında kaldığında içerideki ısının kaçacak yeri yoksa,(cam aralığı gibi) sera etkisiyle dışarıdaki 30 derecelik ısı içeride 50 dereceye çıkıyor olsun. Haliyle Metal parçamız da 50 derece sıcaklığa ulaşmış oluyor. Fan motorunun hava emişinde bir daralma veya hava girişinde bir sıkışık durum var ise (hava filitresi tıkanıklığı gibi) Fan motoru klima ile beraber devreye girdiğinde çalışmasının doğal sonucu olarak ısınmaya başlayacaktır. Dışarıdan hava çekmesindeki zorluk ve zaten sıcak hava geliyor olması, normalden daha fazla ısınmasına neden olmaktadır. Klimayla beraber araç içi ortam ısısı düşmektedir. Fakat bu motorun soğumasına bir fayda sağlamamaktadır. Motor güvenlik sınırı olan (farazi söylediğim) 70 dereceye kısa sürede ulaşır ve kendini kapatır. Isısı güvenli aralığa inene kadar da hiç çalışmaz. Benim teorim budur arkadaşlar. Belki doğru, belki yanlış. Ama mantıklı. Bu mantık çerçevesinde aklıma bazı çözümler gelmiyor değil. Bunlardan en elzem olanı hava filitresini değiştirmek. Budamı çözüm sağlamadı. 2. aklıma gelen Torpidoyu delip, hemen arkasındaki hava emiş kanalına bağlantı yapmak. Bunu yapmaktaki amacım torpidoya gelen soğuk havayı fan motoruna göndermek. Böylece Klima bir süre çalıştığında fan motoru soğuk havayı emecek ve güvenli bir sıcaklığa düşecek. Bu sorun sadece yazın başımıza geliyor. Yazın bu şekilde çözebiliriz. Kışın ise tek yapmamız gereken kalöriferi açtığımızda torpido dan hava emiş borusuna yapılan bağlantıyı kapatmak böylece torpido içinde istediğimiz sıcaklığı sağlarken fan motorunun da ısınmasına engel oluruz. Bence asıl sorun bakımsızlık... Kaçımız yaz gelmeden klima bakımını yaptırıyor? Tabi bunların hepsi teori. Ben transistörleri değiştirmiş olsamda bunun sorunu çözeceğine pek inanmıyorum. Hepinize iyi geceler.
Düzenleyen Celalll - 27 Haziran 2012 Saat 01:26 |
||
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 45678 10> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |