Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 oto klima kendiliğinden devreden çıkıyor.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16433
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 10:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 oto klima kendiliğinden devreden çıkıyor.
Mesajı Yazan: Haksen016
Konu: 307 oto klima kendiliğinden devreden çıkıyor.
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 13:16
Merhaba arkadaşlar,
aracımın kliması çalışırken 15-20 sn sonra kendiliğinden devreden çıkıyor. Aracım 307 , klima otomatik dijital klima. Öncelikle gazının eksik olabileceğini düşünüp ölçüm yaptırdım ve gazda bir sıkıntı olmadığını öğrendim. Gittiğim oto klimacılarda elektirikçilere yönlendirdi. Bu sebeple bir kaç elektirikçi gezdim. Kaputu açıp klimayı açtığımda elektirikçinin söylemesine göre klima çalışmasına rağmen içerdeki fan üflemeyi kesiyor. Bir tanesi rezistans arızalı olabilir dedi , bir diğeri oto fan hızı yüksek olduğu için klima kendini korumaya alıyor olabilir dedi ama bu seçenek bana inandırıcı gelmedi daha önce yüksek hızda cozur cozur çalışan klima niye şimdi stop etsin. Böyle bir sorunu önceden yaşayan arkadaşlarımız var ise yönlendirmelerini bekliyorum. Açıkçası bu konu içinde servise gitmeyeceğim ( basit bir sunrof arızası için dünyanın parasını isteyen servise açıkçası güvenim yok. ) birde bu klima rezistansı denen parça ne kadardır.
tşk.


-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 13:38
internette şöye bir arıza ile ilgili gezindimde , kalorifer rezistansı olabilir yorumları yapılmış. Aracın kaputunu açıp klimayı çalıştırdığımızda bir süre sonra içerdeki üfleme işlemi dururken , klima motoru çalışmaya devam ediyor. Rezistans arızası ihtimali benimde aklıma yattı. 

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 14:09
Klima devreden cikiyor derken uflemeyi mi kesiyor?
Klimaniz dijital ise ekranda ne gosteriyor? Sadece fan mi uflemeyi kesiyor yoksa fan ufluyor ama artik soguk mu gelmiyor?


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 14:11
bence adı üstünde otomatik klima. gereken soğukluğa ulaştığında durup yeniden çalışmak için hazırda bekliyor labilir

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 14:11
merhaba Aykut ,
klima üflemeyi kesiyor. o sırada dijital ekran da istenilen sıcaklık duruyor. test amaçlı çalıştırdığımızda  elektirikçi klima motorunda problem olmadığını ve çalıştığını kayışında döndüğünü zaten söyledi . yani klima çalışmasına rağmen içeriden üflemeyi kesiyor.


-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 14:14
Yok Metin , klimayı açar açmaz 5-10 sn üfleyip kesiyor arabanın içi bu sırada hala çok sıcak. Senin dışarıdan bu şekilde yorum yapman arızayı bilmediğin için  normal  .

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 14:57
Peki ufak bir soru daha. Klima panelinden istedigin dereceyi ve fan siddetini kendin mi ayarliyorsun yoksa sadece derece girip auto mu yapiyorsun?


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 14:59
Orjinalini yazan: Haksen016 Haksen016 Yazdı:

Yok Metin , klimayı açar açmaz 5-10 sn üfleyip kesiyor arabanın içi bu sırada hala çok sıcak. Senin dışarıdan bu şekilde yorum yapman arızayı bilmediğin için  normal  .
 
okadar çabuk kapandığını anlamamışım. sonucu bende merak ediyorum


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 16:14
Aykut ,
her 2 durumdada klima bir süre sonra stop ediyor.
yani diyelim sıcaklığı ve fan hızını seçtim , bir süre sonra yani bir kaç sn sonra duruyor
diğer durumda auto konum da yine 1 kaç sn üfleyip duruyor.


-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 16:32
Bu durumda bana da fan rezistansindan gibi geldi.
Peki ayni durum klima haricinde yani havalandirma acikken de oluyor mu?


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 16:48
onu hiç denemedim. ama dediğin gibi büyük ihtimalle fan rezistansı. bunun fiyatı nedir biliyormusun bana maliyeti ne olur yada değiştirmek yerine tamir mümkünmü acaba.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 17:55
Orjinalini yazan: Haksen016 Haksen016 Yazdı:

onu hiç denemedim. ama dediğin gibi büyük ihtimalle fan rezistansı. bunun fiyatı nedir biliyormusun bana maliyeti ne olur yada değiştirmek yerine tamir mümkünmü acaba.


Fiyatini bilmiyorum ama eger oysa kendin de degistirebilirsin. Yanlis hatirlamiyorsam bir ara yazmistim nasil olacagini forumda.


Mesajı Yazan: badcombatant
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 18:37
Fan rezistansını kontrol ettir yine ama şunlarada baktır ;
Klima kompresörü arkasındaki kompresörü devreye alan çıkararan bobin yada manyetik anahtar
klima tesisatı üzerinde yüksek basınç, alçak basınç anahtarları swichleri yada sensörleri vardır (herkes farklı bişey der bunların isimlerine aklıma gelenleri yazdı)
Yüksek basıncın görevi klima kompresörünün bastığı gazın sıcaklık ve basınç değeri belli bi değeri geçerse aşırı derecede kızar ve basıçlanırsa sistemi devre dışı bırakır bunun nedenlerinden bazıları; 1-) yüksek basınç sensörü arızaldır (bu sensör fana komut verir çalış yada çalışma diye araba rolantide yada sıkışık trafikte iken fanı devreye sokarki sıcaklığı atabilsin seyir halinde iken yada elli sıcaklık altında iken fan çalışmaz) 2) klima fanı arzalı çalışmıyo olabilir 3-) klima peteği yani dışardaki klima radyatörünün dış yüzeyi tıkalıdır ortam kirlerinden sinek ip pamuk yaprak toz çamur gibi şeyler tıkanmaya yol açar temiz olması gerekir rayatörün
Alçak basınç sensörü arızası
1-)sensör arızalıdır 2-) Klima filtresi tıkalıdır 3-) Aracın içerisinde bulunan klima peteğinin yüzeyi kirlidir bunlar klimanın basınç değerlerinin aşırı düşmesine yol açar ve kliman çalışmaz
Dijital klima olduğu için araç içerisinde bulunan sensörlerde de arıza olabilir
İhtimallerden biri herşey normal çalışıyo olabilir eğer kompresör yeteri kadar basınç sağlayamıyo ise yani kompresör piston ve parçaları kullanımdan dolayı aşındı ise (normal araç motorunun bitmesi çekmemesi gibi) kompresör çalışır fakat basınçlandırmadığı için alçak basın sensörü klimayı devreden çıkartır.
Fazla konuştum ama amacım yardımcı olmak klima konusunda gerçekten çok fazla hilekar ve fırsatçı insanlar var ben iklimlendirme ve soğutma mezunuyum işim soğutma ve ısıtma bu meslekte soruşturmadan iş yaptırmıycan benden sana tavsiye tek biyere takılı kalma git sor sonra verdiğin paraya acıma


-------------
2004 1.4 hdi 307 xr


Mesajı Yazan: iibrahimm
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 21:16
bende benzer bir arıza yaşadım kılima kendiliyinden duruyordu tabi bizimki manuel ic üfleme fanıda calısıyor ama sogutmuyordu yolda kendi kendine bazen kısa süreli calışıyordu .kılimacıya gittim gaz eksik dedi yaptırdım  70 tl sonra sanaiden ciktım yolda tekrar durdu bu defa kendi ustama gittim pc bagladı bişey yok dedi cünki orda püfür püfür estiriyordu uzatmayalım ben tekrar döndüm yaldan rezistans yerinden cıkmış 20 dk halletti 

-------------
307 1,4 hdı


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2011 Saat 01:36
Abdullah verdiğin detaylı bilgi için tşk. bende öyle yapacağım bir kaç yere daha gideceğim tşk.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2011 Saat 09:21
Orjinalini yazan: badcombatant badcombatant Yazdı:

Fan rezistansını kontrol ettir yine ama şunlarada baktır ;
Klima kompresörü arkasındaki kompresörü devreye alan çıkararan bobin yada manyetik anahtar
klima tesisatı üzerinde yüksek basınç, alçak basınç anahtarları swichleri yada sensörleri vardır (herkes farklı bişey der bunların isimlerine aklıma gelenleri yazdı)
Yüksek basıncın görevi klima kompresörünün bastığı gazın sıcaklık ve basınç değeri belli bi değeri geçerse aşırı derecede kızar ve basıçlanırsa sistemi devre dışı bırakır bunun nedenlerinden bazıları; 1-) yüksek basınç sensörü arızaldır (bu sensör fana komut verir çalış yada çalışma diye araba rolantide yada sıkışık trafikte iken fanı devreye sokarki sıcaklığı atabilsin seyir halinde iken yada elli sıcaklık altında iken fan çalışmaz) 2) klima fanı arzalı çalışmıyo olabilir 3-) klima peteği yani dışardaki klima radyatörünün dış yüzeyi tıkalıdır ortam kirlerinden sinek ip pamuk yaprak toz çamur gibi şeyler tıkanmaya yol açar temiz olması gerekir rayatörün
Alçak basınç sensörü arızası
1-)sensör arızalıdır 2-) Klima filtresi tıkalıdır 3-) Aracın içerisinde bulunan klima peteğinin yüzeyi kirlidir bunlar klimanın basınç değerlerinin aşırı düşmesine yol açar ve kliman çalışmaz
Dijital klima olduğu için araç içerisinde bulunan sensörlerde de arıza olabilir
İhtimallerden biri herşey normal çalışıyo olabilir eğer kompresör yeteri kadar basınç sağlayamıyo ise yani kompresör piston ve parçaları kullanımdan dolayı aşındı ise (normal araç motorunun bitmesi çekmemesi gibi) kompresör çalışır fakat basınçlandırmadığı için alçak basın sensörü klimayı devreden çıkartır.
Fazla konuştum ama amacım yardımcı olmak klima konusunda gerçekten çok fazla hilekar ve fırsatçı insanlar var ben iklimlendirme ve soğutma mezunuyum işim soğutma ve ısıtma bu meslekte soruşturmadan iş yaptırmıycan benden sana tavsiye tek biyere takılı kalma git sor sonra verdiğin paraya acıma
 
dibimde klima mühendisi varmış haberim yokmuş Kahkaha
 
çok güzel anlatmışsın Alkış


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2011 Saat 13:14
evet arkadaş çok güzel bilgiler verdi. Yarın inş. bu bilgiler ışığında bir kaç yere gideceğim.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2011 Saat 13:33
Sonucu merakla bekliyoruz.


Mesajı Yazan: Gargi
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2011 Saat 18:06
Birkaç gündür aynı problemle karşılaşmamdan dolayı bugün Lüleburgaz yetkili servisine gittim.Yapılan araştırma sonucunda ismini tam olarak hatırlayamadığım bir parçada sorun olduğunu belirttiler ve parça siparişinde bulunduk.Parça 8 ağustos günü gelecek ve değiştirme işlemini gerçekleştireceğiz.Bu arada parçanın işçilik dahil fiyatı 180.00 tl.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2011 Saat 18:35
zaman ayarlı olma sansı varmı acaba 


Mesajı Yazan: badcombatant
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2011 Saat 19:58
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: badcombatant badcombatant Yazdı:

Fan rezistansını kontrol ettir yine ama şunlarada baktır ;
Klima kompresörü arkasındaki kompresörü devreye alan çıkararan bobin yada manyetik anahtar
klima tesisatı üzerinde yüksek basınç, alçak basınç anahtarları swichleri yada sensörleri vardır (herkes farklı bişey der bunların isimlerine aklıma gelenleri yazdı)
Yüksek basıncın görevi klima kompresörünün bastığı gazın sıcaklık ve basınç değeri belli bi değeri geçerse aşırı derecede kızar ve basıçlanırsa sistemi devre dışı bırakır bunun nedenlerinden bazıları; 1-) yüksek basınç sensörü arızaldır (bu sensör fana komut verir çalış yada çalışma diye araba rolantide yada sıkışık trafikte iken fanı devreye sokarki sıcaklığı atabilsin seyir halinde iken yada elli sıcaklık altında iken fan çalışmaz) 2) klima fanı arzalı çalışmıyo olabilir 3-) klima peteği yani dışardaki klima radyatörünün dış yüzeyi tıkalıdır ortam kirlerinden sinek ip pamuk yaprak toz çamur gibi şeyler tıkanmaya yol açar temiz olması gerekir rayatörün
Alçak basınç sensörü arızası
1-)sensör arızalıdır 2-) Klima filtresi tıkalıdır 3-) Aracın içerisinde bulunan klima peteğinin yüzeyi kirlidir bunlar klimanın basınç değerlerinin aşırı düşmesine yol açar ve kliman çalışmaz
Dijital klima olduğu için araç içerisinde bulunan sensörlerde de arıza olabilir
İhtimallerden biri herşey normal çalışıyo olabilir eğer kompresör yeteri kadar basınç sağlayamıyo ise yani kompresör piston ve parçaları kullanımdan dolayı aşındı ise (normal araç motorunun bitmesi çekmemesi gibi) kompresör çalışır fakat basınçlandırmadığı için alçak basın sensörü klimayı devreden çıkartır.
Fazla konuştum ama amacım yardımcı olmak klima konusunda gerçekten çok fazla hilekar ve fırsatçı insanlar var ben iklimlendirme ve soğutma mezunuyum işim soğutma ve ısıtma bu meslekte soruşturmadan iş yaptırmıycan benden sana tavsiye tek biyere takılı kalma git sor sonra verdiğin paraya acıma
 
dibimde klima mühendisi varmış haberim yokmuş Kahkaha
 
çok güzel anlatmışsın Alkış


Üstad teşekkür ederim Thumbs Up
Yardımcı olduysam ne mutlu bilgi paylaşmaktan zarar gelmez diye düşünüorum


-------------
2004 1.4 hdi 307 xr


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2011 Saat 00:33
Gargi merhaba, ismini hatırlayamadığın parça kalorifer rezistansı olabilirmi.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2011 Saat 08:55
Orjinalini yazan: badcombatant badcombatant Yazdı:



Üstad teşekkür ederim Thumbs Up
Yardımcı olduysam ne mutlu bilgi paylaşmaktan zarar gelmez diye düşünüorum
 
aynen öyle, bu yüzden paylaşmakdan mutlu oluyoruz.
 
cuma akşamı kadıköyde buluşma yapmayı düşünüyorlar, yerine göre maltepeyede kayabilir. gelmek istersen bekleriz anadolu yakası olarak bir tanışma olcak.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2011 Saat 08:56
Orjinalini yazan: Haksen016 Haksen016 Yazdı:

Gargi merhaba, ismini hatırlayamadığın parça kalorifer rezistansı olabilirmi.
 
evet parçanın ismini öğrenip söylersen konu başında belirrttiğin sıkıntıyı yaşayanlar ne gibi bir onarım yapılması gerektiğini öğrenmiş olurlar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2012 Saat 19:49
Orjinalini yazan: badcombatant badcombatant Yazdı:

Fan rezistansını kontrol ettir yine ama şunlarada baktır ;
Klima kompresörü arkasındaki kompresörü devreye alan çıkararan bobin yada manyetik anahtar
klima tesisatı üzerinde yüksek basınç, alçak basınç anahtarları swichleri yada sensörleri vardır (herkes farklı bişey der bunların isimlerine aklıma gelenleri yazdı)
Yüksek basıncın görevi klima kompresörünün bastığı gazın sıcaklık ve basınç değeri belli bi değeri geçerse aşırı derecede kızar ve basıçlanırsa sistemi devre dışı bırakır bunun nedenlerinden bazıları; 1-) yüksek basınç sensörü arızaldır (bu sensör fana komut verir çalış yada çalışma diye araba rolantide yada sıkışık trafikte iken fanı devreye sokarki sıcaklığı atabilsin seyir halinde iken yada elli sıcaklık altında iken fan çalışmaz) 2) klima fanı arzalı çalışmıyo olabilir 3-) klima peteği yani dışardaki klima radyatörünün dış yüzeyi tıkalıdır ortam kirlerinden sinek ip pamuk yaprak toz çamur gibi şeyler tıkanmaya yol açar temiz olması gerekir rayatörün
Alçak basınç sensörü arızası
1-)sensör arızalıdır 2-) Klima filtresi tıkalıdır 3-) Aracın içerisinde bulunan klima peteğinin yüzeyi kirlidir bunlar klimanın basınç değerlerinin aşırı düşmesine yol açar ve kliman çalışmaz
Dijital klima olduğu için araç içerisinde bulunan sensörlerde de arıza olabilir
İhtimallerden biri herşey normal çalışıyo olabilir eğer kompresör yeteri kadar basınç sağlayamıyo ise yani kompresör piston ve parçaları kullanımdan dolayı aşındı ise (normal araç motorunun bitmesi çekmemesi gibi) kompresör çalışır fakat basınçlandırmadığı için alçak basın sensörü klimayı devreden çıkartır.
Fazla konuştum ama amacım yardımcı olmak klima konusunda gerçekten çok fazla hilekar ve fırsatçı insanlar var ben iklimlendirme ve soğutma mezunuyum işim soğutma ve ısıtma bu meslekte soruşturmadan iş yaptırmıycan benden sana tavsiye tek biyere takılı kalma git sor sonra verdiğin paraya acıma
 
 
 
slm abi benim arabam 2004 307, klimanın şöför tarafından soğuk diğer taraftan sıcak üflüyor nedeni nedir acaba yardımlarınız için teşekkürler


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2012 Saat 23:47
sensör arızası olabilir mi?


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 01:07
Geçen yazın sonunda benimde klima cortladı ve havaların soğumaya başlamasıyla baktırmadım.Ben de klima motoru devreye giriyor fakat soğuk hava üflemiyor aynı zamanda radyatör pervanesi tek ve oda devreye girmiyor.Hatta bugün klimacı ya götüreyim dedim ama sonradan da üşendim Unhappy Çünkü gitsem diyeceği şey belli "abi komprasör sökülüp içi açılacak tamir takımı değişecek"

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 10:41
bu dijital klima işini bende anlamadım.otoya alıyorum yeterince soğutmadan devreden çıkıyor canı isteyinye tekrar giriyor.manuele alıyorum kendim ayarlıyorum biraz sonra yin devreden çıkıyor.sonra kendiliğinden yine çalışıyor.valla ben anlamadım bu işi.aynı sorunu yaşayan Haksen016 arkadaşım problemi nasıl çözdü acaba!

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2012 Saat 16:04
fanın devreden çıkma sorunu bende de var ne yapabiliriz acaba. bir tarafı sıcak bir tarafı soguk üfleme sorunu vardı gaz doldurttum halloldu. fanın kendiliğinden devreden çıkma problemini yaşayan çözen arkadaşlardan yardım bekliyorum


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 10:00
Arkadaşlar klimanın devreden çıkma sorunu benim araçta da var. Yanlız bir şey farkettim. Eğer aracı sıcak bir günde güneşin altına bırakırsam, döndüğümde araca binip klimayı açınca 3-4 dakika sonra klima üflemeyi kesiyor ve ekranda herhangi bir değişiklik olmuyor. Fakat aracı gölgede bırakıp geri döndüğümde ise klima sorunsuz olarak şehir içinde gideceğim yere kadar çalışıyor. Bu durumun aksi gerçekleşmedi henüz.  Soğuttuğu zaman harika soğutuyor. Yaz sıcağında aracın içinde üşüyoruz.   

Bu arabanın ikinci sahibiyim. Ve araç şu an 62.000 Km'de. Bundan önce bir klima bakımı yapılmış olduğunu sanmıyorum. Acaba içindeki gaz özelliğini kaybetmiş olabilir mi? 

Benim aracımın kaput kapağının altında izolasyon keçesi yok. Arabamın rengide SİYAH. Siyah renk güneş ışığını en çok emen renktir. Acaba Motor bölmesinde aşırı bir ısınma mı oluyor? Bu nedenle klima gazı genleşmeden dolayı sistemde fazla basınç yapıyor olabilir mi? Bizde klimayı açtığımızda sisteme ekstradan bir basınç biniyor ve basınç sensörü klimayı devre dışı bırakıyor. 
Akşam saatlerinde  klimanın bu arızayı yaptığını hatırlamıyorum.
Bu nedenlerden ötürü, bu ihtimal bana daha olası geldi.

Bu sorunu çözen arkadaş varsa bir zahmet buraya yazsın lütfen yaz sıcağında gerçekten sinir bozzucu bir durum. Ve ufak bir arızadan dolayı servislere çok para kaptırmayalım.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 13:28
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Arkadaşlar klimanın devreden çıkma sorunu benim araçta da var. Yanlız bir şey farkettim. Eğer aracı sıcak bir günde güneşin altına bırakırsam, döndüğümde araca binip klimayı açınca 3-4 dakika sonra klima üflemeyi kesiyor ve ekranda herhangi bir değişiklik olmuyor. Fakat aracı gölgede bırakıp geri döndüğümde ise klima sorunsuz olarak şehir içinde gideceğim yere kadar çalışıyor. Bu durumun aksi gerçekleşmedi henüz.  Soğuttuğu zaman harika soğutuyor. Yaz sıcağında aracın içinde üşüyoruz.   

Bu arabanın ikinci sahibiyim. Ve araç şu an 62.000 Km'de. Bundan önce bir klima bakımı yapılmış olduğunu sanmıyorum. Acaba içindeki gaz özelliğini kaybetmiş olabilir mi? 

Benim aracımın kaput kapağının altında izolasyon keçesi yok. Arabamın rengide SİYAH. Siyah renk güneş ışığını en çok emen renktir. Acaba Motor bölmesinde aşırı bir ısınma mı oluyor? Bu nedenle klima gazı genleşmeden dolayı sistemde fazla basınç yapıyor olabilir mi? Bizde klimayı açtığımızda sisteme ekstradan bir basınç biniyor ve basınç sensörü klimayı devre dışı bırakıyor. 
Akşam saatlerinde  klimanın bu arızayı yaptığını hatırlamıyorum.
Bu nedenlerden ötürü, bu ihtimal bana daha olası geldi.

Bu sorunu çözen arkadaş varsa bir zahmet buraya yazsın lütfen yaz sıcağında gerçekten sinir bozzucu bir durum. Ve ufak bir arızadan dolayı servislere çok para kaptırmayalım.
çok güzel anlatmşsın tıpatıp aynı sorun bende var. benim araa şeytan kırmızısı güneşte kalınca aynı sorunu yapıyor. dün elektirikçiye gittim rezistansa bağlı soket erimiş dedi elinde olmadığından değiştirmedi sadece müdahale etti bir eyler soktu sokete. ama malesef sorun çözülmedi siz sokete bir baktırın şöför tarafında alttan bakılıyor


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 14:51
Hocam bir resim var mı? nasıl bir şey? tam olarak ne tarafta kalıyor? 

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 17:38
direksiyonun hemen altında diz izasında çıkan plastik ,10x20 büyüklüğünde bir parça var.  onu söküyorsun içeride teybin hizasına geliyor.


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 17:40
teyb hizasında soket var ona bak. benim klima bugün sorun çıkarmadı bakalım inşallah düzelmiştir


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 18:32
yaa evet sıcaklarda problem oluyor.zaten klimada sıcak da lazım!ne yapacaz arkadaslar cözüm lütfen bu soketle moketle olacak bişey değil sanırım.acaba klima resistandı yeterli dereceye geldi mi sanıyor kendini?ayrıca manuel de de aynı sorunu yapıyor o zaman resistansla bir alakası yok.

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 18:52
benimki digital bakalım çözüm bulabilen paylaşsın lütfen


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2012 Saat 08:48
Hocam bahsettiğin soket aşağıda resimde görünen soket mi? 



Bunlar aslında dişi-erkek soketler.
Bu soketleri ayırmadan önce kontrol için klimayı çalıştırdım. Klima çalışıyor ve soğuk üfleme yapıyordu. 
Aracı stop ettirdim. Soketleri ayırdım. Aracı çalıştırdım. Ve Klimayı açtım. 
SONUÇ: Klima çalışıyor fakat aynı arızada olduğu gibi üfleme yapmıyordu.

Ben bu sokette arıza olduğunu düşünmüyorum fakat bunun devamında artık ne varsa; rezistans falan onda sorun var gibi gözüküyor.

 


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2012 Saat 15:07
rezistanda bağlı bir soketti. elektirikçi erime yaptığını söyledi. ama benim sorunda halen devam ediyor


Mesajı Yazan: badcombatant
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2012 Saat 21:45
Big smile
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Arkadaşlar klimanın devreden çıkma sorunu benim araçta da var. Yanlız bir şey farkettim. Eğer aracı sıcak bir günde güneşin altına bırakırsam, döndüğümde araca binip klimayı açınca 3-4 dakika sonra klima üflemeyi kesiyor ve ekranda herhangi bir değişiklik olmuyor. Fakat aracı gölgede bırakıp geri döndüğümde ise klima sorunsuz olarak şehir içinde gideceğim yere kadar çalışıyor. Bu durumun aksi gerçekleşmedi henüz.  Soğuttuğu zaman harika soğutuyor. Yaz sıcağında aracın içinde üşüyoruz.   

Bu arabanın ikinci sahibiyim. Ve araç şu an 62.000 Km'de. Bundan önce bir klima bakımı yapılmış olduğunu sanmıyorum. Acaba içindeki gaz özelliğini kaybetmiş olabilir mi? 

Benim aracımın kaput kapağının altında izolasyon keçesi yok. Arabamın rengide SİYAH. Siyah renk güneş ışığını en çok emen renktir. Acaba Motor bölmesinde aşırı bir ısınma mı oluyor? Bu nedenle klima gazı genleşmeden dolayı sistemde fazla basınç yapıyor olabilir mi? Bizde klimayı açtığımızda sisteme ekstradan bir basınç biniyor ve basınç sensörü klimayı devre dışı bırakıyor. 
Akşam saatlerinde  klimanın bu arızayı yaptığını hatırlamıyorum.
Bu nedenlerden ötürü, bu ihtimal bana daha olası geldi.

Bu sorunu çözen arkadaş varsa bir zahmet buraya yazsın lütfen yaz sıcağında gerçekten sinir bozzucu bir durum. Ve ufak bir arızadan dolayı servislere çok para kaptırmayalım.

İlginçtir aynı arızayı işe gelip giderken kullandığımız serviste karşılaştık.Sabah erken saatlerde serinlikte arabanın içi buz gibi akşam eve giderken tam güneş batmaya yakın sıcaklıkta istersen aracın içinde ters takla at bildiğin hamam. Düğmeden şüphelendik, servislere sonradan klima takıldığı için temassızlık olabilir dedik ışığı bi yanıyo bi yanmıyo.(Çalıştığım iş yeri sebebi ile yanımızda malzeme yok olsa o aracın klimasını komple söker geri takarız Big smile) Aracı aldığı yerle görüştü klimaya fazla gaz basmışlar. Basılan fazla gazda kompresörün yüksek basınçtan devre dışı kalmasına neden oluyomuş. Aracın altına yattı  şöför gazın birazını boşalttı (Tahmini bişey yaptı doğru değil ama sonuçta sorunu çözdü) bahsettiğim araç sıfır bir servis aracı. Senin araçta da böyle bir sorun olabilir.  Gaz basınçlarını ölçtür çalışırken ve çalışmazken.
Aslında klimada ki arıza için manometreyi (gaz saatini) araca bağlayıp klimayı çalıştırman yeter %95 arızayı net bulursun o herseyi gösterir.


-------------
2004 1.4 hdi 307 xr


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2012 Saat 23:00
Orjinalini yazan: badcombatant badcombatant Yazdı:

Big smile
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Arkadaşlar klimanın devreden çıkma sorunu benim araçta da var. Yanlız bir şey farkettim. Eğer aracı sıcak bir günde güneşin altına bırakırsam, döndüğümde araca binip klimayı açınca 3-4 dakika sonra klima üflemeyi kesiyor ve ekranda herhangi bir değişiklik olmuyor. Fakat aracı gölgede bırakıp geri döndüğümde ise klima sorunsuz olarak şehir içinde gideceğim yere kadar çalışıyor. Bu durumun aksi gerçekleşmedi henüz.  Soğuttuğu zaman harika soğutuyor. Yaz sıcağında aracın içinde üşüyoruz.   

Bu arabanın ikinci sahibiyim. Ve araç şu an 62.000 Km'de. Bundan önce bir klima bakımı yapılmış olduğunu sanmıyorum. Acaba içindeki gaz özelliğini kaybetmiş olabilir mi? 

Benim aracımın kaput kapağının altında izolasyon keçesi yok. Arabamın rengide SİYAH. Siyah renk güneş ışığını en çok emen renktir. Acaba Motor bölmesinde aşırı bir ısınma mı oluyor? Bu nedenle klima gazı genleşmeden dolayı sistemde fazla basınç yapıyor olabilir mi? Bizde klimayı açtığımızda sisteme ekstradan bir basınç biniyor ve basınç sensörü klimayı devre dışı bırakıyor. 
Akşam saatlerinde  klimanın bu arızayı yaptığını hatırlamıyorum.
Bu nedenlerden ötürü, bu ihtimal bana daha olası geldi.

Bu sorunu çözen arkadaş varsa bir zahmet buraya yazsın lütfen yaz sıcağında gerçekten sinir bozzucu bir durum. Ve ufak bir arızadan dolayı servislere çok para kaptırmayalım.

İlginçtir aynı arızayı işe gelip giderken kullandığımız serviste karşılaştık.Sabah erken saatlerde serinlikte arabanın içi buz gibi akşam eve giderken tam güneş batmaya yakın sıcaklıkta istersen aracın içinde ters takla at bildiğin hamam. Düğmeden şüphelendik, servislere sonradan klima takıldığı için temassızlık olabilir dedik ışığı bi yanıyo bi yanmıyo.(Çalıştığım iş yeri sebebi ile yanımızda malzeme yok olsa o aracın klimasını komple söker geri takarız Big smile) Aracı aldığı yerle görüştü klimaya fazla gaz basmışlar. Basılan fazla gazda kompresörün yüksek basınçtan devre dışı kalmasına neden oluyomuş. Aracın altına yattı  şöför gazın birazını boşalttı (Tahmini bişey yaptı doğru değil ama sonuçta sorunu çözdü) bahsettiğim araç sıfır bir servis aracı. Senin araçta da böyle bir sorun olabilir.  Gaz basınçlarını ölçtür çalışırken ve çalışmazken.
Aslında klimada ki arıza için manometreyi (gaz saatini) araca bağlayıp klimayı çalıştırman yeter %95 arızayı net bulursun o herseyi gösterir.
benim gaz eksikkende yapıyordu gaz doldurttum yine yapıyor. anlayamadım bir türlü, elektrikçilerde anlamıyor.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2012 Saat 09:22
Orjinalini yazan: badcombatant badcombatant Yazdı:

Big smile
İlginçtir aynı arızayı işe gelip giderken kullandığımız serviste karşılaştık.Sabah erken saatlerde serinlikte arabanın içi buz gibi akşam eve giderken tam güneş batmaya yakın sıcaklıkta istersen aracın içinde ters takla at bildiğin hamam. Düğmeden şüphelendik, servislere sonradan klima takıldığı için temassızlık olabilir dedik ışığı bi yanıyo bi yanmıyo.(Çalıştığım iş yeri sebebi ile yanımızda malzeme yok olsa o aracın klimasını komple söker geri takarız Big smile) Aracı aldığı yerle görüştü klimaya fazla gaz basmışlar. Basılan fazla gazda kompresörün yüksek basınçtan devre dışı kalmasına neden oluyomuş. Aracın altına yattı  şöför gazın birazını boşalttı (Tahmini bişey yaptı doğru değil ama sonuçta sorunu çözdü) bahsettiğim araç sıfır bir servis aracı. Senin araçta da böyle bir sorun olabilir.  Gaz basınçlarını ölçtür çalışırken ve çalışmazken.
Aslında klimada ki arıza için manometreyi (gaz saatini) araca bağlayıp klimayı çalıştırman yeter %95 arızayı net bulursun o herseyi gösterir.

O zaman bu gün biraz gaz serbest bırakayım bakiyim ne olacak?


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2012 Saat 12:25
Bu gün soğutma suyunun sağındaki gaz giriş yerinden, araba stop etmişken biraz gazı serbest bıraktım. Yaklaşık 5-6 sn. kadar. Aracı 2 saatliğine güneş altına bıraktım. saat 12'de araca bindim. Klimayı açtım. 3-4 dakika sonra klima durdu. 20-30 sn. sonra geri geldi. 1 dk. geçmeden tekrar gitti. Gidiş o gidiş. Eve kadar çalışmadı. Araba çalışıyor ve klima açık ama durmuş vaziyette iken, "basınç düşerse tekrar üflemeye başlar." düşüncesiyle hareketle; yaklaşık 15-20 sn. gazı serbest bıraktım. Sarı renkte sıvı da geldi. 
Fakat klima çalışmadı. Bende aracı gölgeye çektim. Bakalım gün içinde daha neler olacak?


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2012 Saat 13:02
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Bu gün soğutma suyunun sağındaki gaz giriş yerinden, araba stop etmişken biraz gazı serbest bıraktım. Yaklaşık 5-6 sn. kadar. Aracı 2 saatliğine güneş altına bıraktım. saat 12'de araca bindim. Klimayı açtım. 3-4 dakika sonra klima durdu. 20-30 sn. sonra geri geldi. 1 dk. geçmeden tekrar gitti. Gidiş o gidiş. Eve kadar çalışmadı. Araba çalışıyor ve klima açık ama durmuş vaziyette iken, "basınç düşerse tekrar üflemeye başlar." düşüncesiyle hareketle; yaklaşık 15-20 sn. gazı serbest bıraktım. Sarı renkte sıvı da geldi. 
Fakat klima çalışmadı. Bende aracı gölgeye çektim. Bakalım gün içinde daha neler olacak?
benim kilma 30 saniyeliğine gidiyor tekrar devreye giriyor. her binişte en fazla iki kez durma işi yapıyor. bu durmalar araba çalıştıktan sonra ilk 10 dakika içinde oluyor. sonra çalışıyor ve bir dahada yapmıyor. ama sinir bozucu bir durum


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2012 Saat 16:37
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

benim kilma 30 saniyeliğine gidiyor tekrar devreye giriyor. her binişte en fazla iki kez durma işi yapıyor. bu durmalar araba çalıştıktan sonra ilk 10 dakika içinde oluyor. sonra çalışıyor ve bir dahada yapmıyor. ama sinir bozucu bir durum

Senin durumun yine iyiymiş. 
Benim klima 2-3 dk. çalışıyor; sonra gidiyor. Bazen özlüyor, geri geliyor, ama çabuk sıkılıp tekrar gidiyor.Smile Bazen de gittimi dönmek bilniyor. 
Yani anlıyacağınız, "Bizimkisi bir Aşk Hikayesi."LOL

Bu gün (bir önceki mesajımda yazdığım gibi) öğlen gölgeye bıraktığım arabamı aldım ve ofise gittim. Yaklaşık 10km'si çevreyoldan, akan bir trafikte 13km. yol yaptım. Klima banamısın demedi. Soğuktan dolayı fanı en düşük dereceye getirdim. gayet güzel çalıştı. Aracın motor ısısı 90 dereceyi geçmedi. Sonra ofise yakın bir gölge park yeri bulup oraya park ettim bakalım dönüşte klima çalışacak mı?

Çalışırsa, yarın aracı birde güneşe bırakacağım. bakalım ne olacak?



-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 08:26
Eve dönüşte klima çalıştı ve durmadı. Normalde 15-20 dk. Sürmesi gereken dönüş yolu tam 1,5 saat sürdü. Trafikten dolayı,Yolun %90'ını 2. Viteste gittim. Klima sorun çıkarmadı. Bir de güneşe bırakıp deniyeceğim.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 10:15
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Eve dönüşte klima çalıştı ve durmadı. Normalde 15-20 dk. Sürmesi gereken dönüş yolu tam 1,5 saat sürdü. Trafikten dolayı,Yolun %90'ını 2. Viteste gittim. Klima sorun çıkarmadı. Bir de güneşe bırakıp deniyeceğim.
gölgede kalınca problem çıkarmıyor sorun güneşyeyken oluyor. ilginç bir durum ama çözemedim hala


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 17:54
merhaba, bugün ben de benzeri bir problemle karşılaştım. dün muğladan aydına geldim klima açık olarak. soğutma tam randımanlı değildi. yetkili serviste gaz bastırdım, 160 gram gaz varmış, 430 gram daha gaz basıldı. toplam 590gram soğutma gazı oldu araçta.
serviste ve yolda aracı test ettik, sorunsuz soğuttu, üşüdüm içinde. fakat 1 saat sonra evden çıktım, klima hava üflüyor fakat soğutma yapmıyor. 10 saniye yapıyor ama sonra kompresör fıs diye bi sesle duruyor. soğutma olmuyor. ayrıca klimayı off durumuna getirsemde aracın motor soğutma fanı önde harıl harıl çalışmaya devam ediyor. motorun sıcaklığı hiç farketmeden fan çalışmaya devam ediyor. pazartesi tekrar yetkili servise...


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 20:02

Soyleyeceklerimin dogrulugundan emin degilim, sadece fikir verir belki. Gaz dolduruldugunda eger iceriye hava girerse, o giren hava sogutma esnasinda donar. Donunda gaz iletimi saglanamaz ve bu sekilde ara ara calisip durmalar basgosterir. Hava nasil girer, dolum esnasinda iceri sizma ihtimali var midir bilmiyorum. Dedigim gibi sadece fikir.


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 22:53
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

merhaba, bugün ben de benzeri bir problemle karşılaştım. dün muğladan aydına geldim klima açık olarak. soğutma tam randımanlı değildi. yetkili serviste gaz bastırdım, 160 gram gaz varmış, 430 gram daha gaz basıldı. toplam 590gram soğutma gazı oldu araçta.
serviste ve yolda aracı test ettik, sorunsuz soğuttu, üşüdüm içinde. fakat 1 saat sonra evden çıktım, klima hava üflüyor fakat soğutma yapmıyor. 10 saniye yapıyor ama sonra kompresör fıs diye bi sesle duruyor. soğutma olmuyor. ayrıca klimayı off durumuna getirsemde aracın motor soğutma fanı önde harıl harıl çalışmaya devam ediyor. motorun sıcaklığı hiç farketmeden fan çalışmaya devam ediyor. pazartesi tekrar yetkili servise...
benim arabada içerdeki klima fanı duruyor. kendiliğinden 30 sn liğine devreden çıkıp tekrar üflüyor


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 22:58
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:


Soyleyeceklerimin dogrulugundan emin degilim, sadece fikir verir belki. Gaz dolduruldugunda eger iceriye hava girerse, o giren hava sogutma esnasinda donar. Donunda gaz iletimi saglanamaz ve bu sekilde ara ara calisip durmalar basgosterir. Hava nasil girer, dolum esnasinda iceri sizma ihtimali var midir bilmiyorum. Dedigim gibi sadece fikir.
yardımınız için teşekkürler. araba günneşte kalınca bu sorunu yapıyor. arabanın ısı sensörü varmıdır acaba. güneşte kalınca araba çok ısınıyor, klimayı açınca birden gelen soğuk hava otomotiği şaşırtıyormu acaba.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 23:00
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

yardımınız için teşekkürler. araba günneşte kalınca bu sorunu yapıyor. arabanın ısı sensörü varmıdır acaba. güneşte kalınca araba çok ısınıyor, klimayı açınca birden gelen soğuk hava otomotiği şaşırtıyormu acaba.


Otomatik klimalarda isi sensoru var. Torpidonun hemen sol tarafinda cizgi halinde 3 tane delik vardir. Oranin arkasinda klima icin isi sensoru bulunur.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 23:27
Simdi aklima soyle birsey geldi belki sorunu cozmekte yardimi dokunur. Yol bilgisayarinin hemen arkasinda top gibi bir sensor bulunur. Bu sensorun adi sunload sensordur yani gunes siddeti seviyesini olcen sensor. Bu sensor sayesinde klima ne kadar guclu calismasi gerektigini belirer. Sorununuzla alakali midir bilmiyorum, sadece gunesin altina biraktimmi farki oluyor sozunuze nazaran bilgi vermek istedim.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 09:50
Dün, bütün gün boyunca aracı kullandım. Aracı hep gölgede bıraktım. Ve klimaya ilgili hiç sorun yaşamadım. Bu gün Güneş'te bırakıp deneme yapıcağım. Bakalım ne olacak ?

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 11:16
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Simdi aklima soyle birsey geldi belki sorunu cozmekte yardimi dokunur. Yol bilgisayarinin hemen arkasinda top gibi bir sensor bulunur. Bu sensorun adi sunload sensordur yani gunes siddeti seviyesini olcen sensor. Bu sensor sayesinde klima ne kadar guclu calismasi gerektigini belirer. Sorununuzla alakali midir bilmiyorum, sadece gunesin altina biraktimmi farki oluyor sozunuze nazaran bilgi vermek istedim.
çok teşekkürler bunu bilmiyordum bugün ona baktırıyım


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 11:17

bilgi veren yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkürler. dediğim gibi, klima kanalından hava üflüyor ama soğutma çalışmıyor. kliamayı açınca radyatör fanı yüksek devir çalışıyor istisnasız, hararet 50nin altında da olsa radyatör fanı bangır gangır bağırıyor. kaputu açıp özellikle dinliyorum, bir müddet soğutma çalışıyor, 10 saniye soğuk üflüyor ve "çiyuuhv" diye bir sesle soğutma kesiliyor, sadece hava üflüyor içeride. klima borularının orada bir kafa gibi tüp var, elimle kontrol ediyorum, 10 saniye buz gibi, ama sonra yavaş yavaş ılıyor. bu da ya kompresörün devreden çıktığını (sesi geliyor) ya da başka bir durum olduğunu gösteriyor.

işin ilginç kısmı, aracı çalıştırıp klimayı açınca 10 saniye çalışıyor, soğutma duruyor. fakat araç çalışırken klimayı kapatınca radyatör fanı çalışmaya devam ediyor. durmuyor bangır bangır yüksek kademede çalışmaya devam ediyor. onda da bi sapıtma mı var? yoksa araç klima çalıştığını zannedip fanı çalıştırmaya devam mı ediyor?

-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 15:36
şimdi tekrar denedim geldim.
aracı çalıştırdım, kaputu açtım. rölantide iken klima auto tuşunu açtım ve ön tarafa gidip kompresörü gözlemledim. motorun çalışması ile zaten dış kasnak kısmı kayışla birlikte dönüyor. klima (AC) açılınca tık diye bi sesle içindeki kompresör bölümü de dönüyor. klima borularındaki kafaya elimi koydum, soğuttu. buz gibi oldu. kabin içine de soğuk hava gönderdi. 30 saniye sonra tık diye kompresör durdu, soğutma kesildi, içeriye giden hava ılıdı, sıcaklaştı. ama araç sanki soğutmaya devam ediyor gibi radyatör fanı yüksek kademe dönmeye devam etti. klimayı içeriden kapattım. radyatör fanı hala dönmeye devam ediyordu. aracı stop ettim. sonra klima kapalı şekilde çalıştırdım, 5 dk rölantide bekledim. hiç bir fan çalışmadı. sonra klimayı tekrar açtım ön tarafa geçtim. kompresör çalıştı, 20 saniye demeden tık durdu. radyatör fanı yine deli gibi dönmeye devam etti. klimayı kapattım ve radyatör fanı yine son sürat dönmeye devam etti, aracı stop ettim.

yarın servise zaten gideceğim ama bunu neden yapıyor olabilir? gaz kaçak testi okey, sorunsuz. 590 gram gaz ve 5 gram yağ var sistemde. bu kompresörü çalıştıran durduran müşür hangi verilere dayanarak açıp kapatır? 307 klima sisteminin prensibini detaylı olarak nereden elde edebilirim?
not: otomatik dijital klima...


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 23:05
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Simdi aklima soyle birsey geldi belki sorunu cozmekte yardimi dokunur. Yol bilgisayarinin hemen arkasinda top gibi bir sensor bulunur. Bu sensorun adi sunload sensordur yani gunes siddeti seviyesini olcen sensor. Bu sensor sayesinde klima ne kadar guclu calismasi gerektigini belirer. Sorununuzla alakali midir bilmiyorum, sadece gunesin altina biraktimmi farki oluyor sozunuze nazaran bilgi vermek istedim.



Hocam, benim araçta dediğiniz sensörden yok. Ben o sensörle alakalı olduğunu sanmıyorum.

Bügün de aracı kullandım ama klima da sorun yaşamadım. Ama Güneş'te de bırakma fırsatı bulamadım.
Güneş'te aracı bırakırsak sanırım araçta, ceza olarak bizi klimasız bırakıyor. Çünkü 2 gündür gölgede bıraktım ve hiç klima sorunu yaşamadım. Yarın güneşe bırakıcağım, bakalım gazı azaltma işlemi işe yaramış mı?

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 23:08
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:


Hocam, benim araçta dediğiniz sensörden yok. Ben o sensörle alakalı olduğunu sanmıyorum.

Bügün de aracı kullandım ama klima da sorun yaşamadım. Ama Güneş'te de bırakma fırsatı bulamadım.
Güneş'te aracı bırakırsak sanırım araçta, ceza olarak bizi klimasız bırakıyor. Çünkü 2 gündür gölgede bıraktım ve hiç klima sorunu yaşamadım. Yarın güneşe bırakıcağım, bakalım gazı azaltma işlemi işe yaramış mı?


Dijital klima degil herhalde sizin klimaniz?


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 12:15
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:




Dijital klima degil herhalde sizin klimaniz?




Benim aracımda dijital klima var. Türkiye'ye gelen versiyon, sizinkiye farklı olabilir.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 15:30

Merhaba arkadaşlar.

Bugün aracı güneşin altına bıraktım. Hava biraz rüzgarlıydı. Ama kaputta ellimi 3 sn. tutamayacağım kadar sıcaklık vardı. Ama daha öncelerinde olduğu kadar ısınmamıştı.

Arabayı çalıştırdım, klimayı açtım. Klima üflüyordu. Fakat aradan 2-3 dk. geçti ve üflemeyi durdurdu. Elimi havalandırma kanallarına tuttum bir soğukluk vardı. Kaputu açtım klima borularıda çok soğuktu.

Bir süre sonra klima tekrar devreye girdi. Bir süre çalıştı. Sonra tekrar üflemeyi durdurdu. Bu dediğim ara süreler. 3-4 dk. dır. 

Dikkatimi çeken arabayı ve klimayı çalştırdıktan sonra Radyatör fanı devreye girdi. 
Demek ki motor güneş altında da önceden ısınmıştı.

Radyatör fanı çalışıyorken; klima üflemeyi durdurdu. Daha sonra radyatör fanı da durdu. Radyatör fanı arasıra çalıştı durdu. Benim aracımda kaput altında izolasyon keçesi yoktur. Ve bu gözlemler araç çalışıyor fakat duruyorken yapıldı.

Sonuç olara düşüncelerim:
-Aracın güneş altında kalması, bu klima hatasıyla %100 ilişkili. (Kendim defalarca test ettim.)
-Basınç sensörüyle veya fazla gazla ilgisi olduğunu da düşünmüyorum. Çünkü, sürekli devam eden bir hata değil. 
-Hatanın kaynağının, güneş altında motor bölmesinin çok ısınması olduğunu düşünüyorum. Çünkü Aracı çalıştırdıktan kısa bir süre sonra motoru soğutmak için radyatör fanı devreye girdi. Belki de motor bölmesinde sıcaklığın çok olduğunu tespit eden bir ısı sensörü buna neden oluyordur.

Bence bu hatanın nedeni Motor Kaputu altında izolasyon keçesinin olmamasıdır. Bu klima arızasını yaşıyan arkadaşlardan ricam bu keçenin sizin arabanızda olup olmadığını yazar mısınız?



-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 16:39
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:


Merhaba arkadaşlar.

Bugün aracı güneşin altına bıraktım. Hava biraz rüzgarlıydı. Ama kaputta ellimi 3 sn. tutamayacağım kadar sıcaklık vardı. Ama daha öncelerinde olduğu kadar ısınmamıştı.

Arabayı çalıştırdım, klimayı açtım. Klima üflüyordu. Fakat aradan 2-3 dk. geçti ve üflemeyi durdurdu. Elimi havalandırma kanallarına tuttum bir soğukluk vardı. Kaputu açtım klima borularıda çok soğuktu.

Bir süre sonra klima tekrar devreye girdi. Bir süre çalıştı. Sonra tekrar üflemeyi durdurdu. Bu dediğim ara süreler. 3-4 dk. dır. 

Dikkatimi çeken arabayı ve klimayı çalştırdıktan sonra Radyatör fanı devreye girdi. 
Demek ki motor güneş altında da önceden ısınmıştı.

Radyatör fanı çalışıyorken; klima üflemeyi durdurdu. Daha sonra radyatör fanı da durdu. Radyatör fanı arasıra çalıştı durdu. Benim aracımda kaput altında izolasyon keçesi yoktur. Ve bu gözlemler araç çalışıyor fakat duruyorken yapıldı.

Sonuç olara düşüncelerim:
-Aracın güneş altında kalması, bu klima hatasıyla %100 ilişkili. (Kendim defalarca test ettim.)
-Basınç sensörüyle veya fazla gazla ilgisi olduğunu da düşünmüyorum. Çünkü, sürekli devam eden bir hata değil. 
-Hatanın kaynağının, güneş altında motor bölmesinin çok ısınması olduğunu düşünüyorum. Çünkü Aracı çalıştırdıktan kısa bir süre sonra motoru soğutmak için radyatör fanı devreye girdi. Belki de motor bölmesinde sıcaklığın çok olduğunu tespit eden bir ısı sensörü buna neden oluyordur.

Bence bu hatanın nedeni Motor Kaputu altında izolasyon keçesinin olmamasıdır. Bu klima arızasını yaşıyan arkadaşlardan ricam bu keçenin sizin arabanızda olup olmadığını yazar mısınız?

sorun %100 güneşle alakalı bende defalarca denedim gölgede sorun yok .. araba güneşte kalınca yapıyor. benim arabamdada keçe yok. 


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 16:40
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:


Merhaba arkadaşlar.

Bugün aracı güneşin altına bıraktım. Hava biraz rüzgarlıydı. Ama kaputta ellimi 3 sn. tutamayacağım kadar sıcaklık vardı. Ama daha öncelerinde olduğu kadar ısınmamıştı.

Arabayı çalıştırdım, klimayı açtım. Klima üflüyordu. Fakat aradan 2-3 dk. geçti ve üflemeyi durdurdu. Elimi havalandırma kanallarına tuttum bir soğukluk vardı. Kaputu açtım klima borularıda çok soğuktu.

Bir süre sonra klima tekrar devreye girdi. Bir süre çalıştı. Sonra tekrar üflemeyi durdurdu. Bu dediğim ara süreler. 3-4 dk. dır. 

Dikkatimi çeken arabayı ve klimayı çalştırdıktan sonra Radyatör fanı devreye girdi. 
Demek ki motor güneş altında da önceden ısınmıştı.

Radyatör fanı çalışıyorken; klima üflemeyi durdurdu. Daha sonra radyatör fanı da durdu. Radyatör fanı arasıra çalıştı durdu. Benim aracımda kaput altında izolasyon keçesi yoktur. Ve bu gözlemler araç çalışıyor fakat duruyorken yapıldı.

Sonuç olara düşüncelerim:
-Aracın güneş altında kalması, bu klima hatasıyla %100 ilişkili. (Kendim defalarca test ettim.)
-Basınç sensörüyle veya fazla gazla ilgisi olduğunu da düşünmüyorum. Çünkü, sürekli devam eden bir hata değil. 
-Hatanın kaynağının, güneş altında motor bölmesinin çok ısınması olduğunu düşünüyorum. Çünkü Aracı çalıştırdıktan kısa bir süre sonra motoru soğutmak için radyatör fanı devreye girdi. Belki de motor bölmesinde sıcaklığın çok olduğunu tespit eden bir ısı sensörü buna neden oluyordur.

Bence bu hatanın nedeni Motor Kaputu altında izolasyon keçesinin olmamasıdır. Bu klima arızasını yaşıyan arkadaşlardan ricam bu keçenin sizin arabanızda olup olmadığını yazar mısınız?

sorun %100 güneşle alakalı bende defalarca denedim gölgede sorun yok .. araba güneşte kalınca yapıyor. benim arabamdada keçe yok. 
bütün 307 lerde bu keçe yok sanırım


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 16:44
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Simdi aklima soyle birsey geldi belki sorunu cozmekte yardimi dokunur. Yol bilgisayarinin hemen arkasinda top gibi bir sensor bulunur. Bu sensorun adi sunload sensordur yani gunes siddeti seviyesini olcen sensor. Bu sensor sayesinde klima ne kadar guclu calismasi gerektigini belirer. Sorununuzla alakali midir bilmiyorum, sadece gunesin altina biraktimmi farki oluyor sozunuze nazaran bilgi vermek istedim.
bugün dediğiniz yere bez koydum üstünede güneşliği koydum.araba güneşte kalmasına rağmen klima sorun çıkarmadı. ama hava biraz serindi sanırım inşallah dediğiniz sensördendir. rezistans çok pahalı bir parça yahu


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 18:03
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:


bütün 307 lerde bu keçe yok sanırım


Ben serviste keçe olan araç gördüm. Şahin peugeot'tan fiyatını sormuştum. Biraz pahalı geldiği için almadım.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 18:16
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:


bütün 307 lerde bu keçe yok sanırım


Ben serviste keçe olan araç gördüm. Şahin peugeot'tan fiyatını sormuştum. Biraz pahalı geldiği için almadım.
koliva arkadaşın dediği sensöre bir baktır


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 19:20
arkadaşlar benim arabamda kaputta koruyucu kece var.aynı anlattığınız sorunu bende yaşıyorum.hava cok sıcakken dediğiniz gibi 3.4 dakika calısıyor sonra duruyor tekrar calısıyor yine duruyor.ne gazımda bir problem var nede klimada.sanırım bu kronik bir sorun..

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 21:17
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:


koliva arkadaşın dediği sensöre bir baktır

Hocam bende Koliva arkadaşın dediği sensörden yok. Bu nedenle sorunun o sensör olduğunu düşünmüyorum.


Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

arkadaşlar benim arabamda kaputta koruyucu kece var.aynı anlattığınız sorunu bende yaşıyorum.hava cok sıcakken dediğiniz gibi 3.4 dakika calısıyor sonra duruyor tekrar calısıyor yine duruyor.ne gazımda bir problem var nede klimada.sanırım bu kronik bir sorun..

Bu arkadaşın dediğine göre sorun Keçe'nin olmaması değilmiş. 

denizkartali06, evet bu klima sorunu 307'lerde kronik bir soruna benziyor. Çünkü bu sayfadaki 3 kişinin 307'sinde de aynı sorun var. Sen aracını birde gölgeye parket bkalım aynı sorunu yaşıyacak mısın?


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 22:20
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:


koliva arkadaşın dediği sensöre bir baktır

Hocam bende Koliva arkadaşın dediği sensörden yok. Bu nedenle sorunun o sensör olduğunu düşünmüyorum.
 
hocam yol bilgisayarının arkasında gri bir şey sanırım bu sensör. sadece o kısmı güneşten koru bakalım ne olacak.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 10:37
Hocam bende o sensörden yok. Aşağıda resmi var. 

Var da ben bilmiyorsam söyleyin. 

Belki sen ön camına yansıtıcı gölgelik  falan koyduysan aracın içini soğuk tutmuş olabilirsin. Belkide bu işe yaramıştır. "Buda araç içindeki sensörün klimayı durdurduğunu gösterir." diye mantık yürütüyorum. 

Ben o parçayı çıkartıp klimayı çalıştırmıştım. torpidonun solundaki ızgara içindeki parçayı diyorum.
Sorunsuz çalışıyordu. Ama araç gölgedeydi. Tabi o zaman gölgede sorun çıkartmadığını bilmiyordum. Ama bir sonraki denemem o sensörü sökmek ve aracı güneşte bırakmak olacak.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:03
benim anlamadıgım zaten klıma 307lerde motor fanıyla ufleme yaratıyo bunda bı sorun yokkı gunesle bı alakası yok bende guneste bırakıyodum kıbrısta kece bendede yok otomatık klıma calısıyo anında yuksek devıre gırıyo sogutana kadar ufluyo sonra yavaslıyo kendı kendıne sızın sorununuz bende sensorde felan olmalı bunun keceyle felan bı alakası yok  zaten araba calısmadıkca ıstedıgın kadar sıcakta bırak o motor hıc calısmadıysa ısınmaz  ısınmadıgı halde klımayı calıstır motor fanı gene calısır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:05
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Hocam bende o sensörden yok. Aşağıda resmi var. 

Var da ben bilmiyorsam söyleyin. 

Belki sen ön camına yansıtıcı gölgelik  falan koyduysan aracın içini soğuk tutmuş olabilirsin. Belkide bu işe yaramıştır. "Buda araç içindeki sensörün klimayı durdurduğunu gösterir." diye mantık yürütüyorum. 

Ben o parçayı çıkartıp klimayı çalıştırmıştım. torpidonun solundaki ızgara içindeki parçayı diyorum.
Sorunsuz çalışıyordu. Ama araç gölgedeydi. Tabi o zaman gölgede sorun çıkartmadığını bilmiyordum. Ama bir sonraki denemem o sensörü sökmek ve aracı güneşte bırakmak olacak.
 işte resimdeki  ''n'' şeklinde olan yere bez koydum gün boyu güneşteydi ve yine durmadı maşallah diyeyim. yol bilgisayarının arka kısmına bez koy bakalım inşallah bu şekilde çözeriz


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:06
bide merak ettım kendınız ayar yaptıgınızdada aynı seyı yapıyomu 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:08
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

benim anlamadıgım zaten klıma 307lerde motor fanıyla ufleme yaratıyo bunda bı sorun yokkı gunesle bı alakası yok bende guneste bırakıyodum kıbrısta kece bendede yok otomatık klıma calısıyo anında yuksek devıre gırıyo sogutana kadar ufluyo sonra yavaslıyo kendı kendıne sızın sorununuz bende sensorde felan olmalı bunun keceyle felan bı alakası yok  zaten araba calısmadıkca ıstedıgın kadar sıcakta bırak o motor hıc calısmadıysa ısınmaz  ısınmadıgı halde klımayı calıstır motor fanı gene calısır 
motor fanı değil kalorifer motorunun üstündeki rezistanstan diyorlar


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:08
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

bide merak ettım kendınız ayar yaptıgınızdada aynı seyı yapıyomu 
yapıyor


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:12
ozaman senrde termostat rezistansı arızalı kartı sogutmuyo oda devreden cıkarıyo korma amaclı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:13
başka bir forumda bir arkadaş bu şekilde çözmüş Arabandaki arızanın aynısı benim arabamda da olmuştu. Fakat benim klimam digital seninki de dijital klima ise sorun büyük ihtimalle klima fanı üzerindeki elektronik kumanda kartı. Bu arıza sanırım bizimki gibi çok sıcak bölgelerde meydana geliyor. Çünkü forum sitelerinde pek rastlayamadım bu arızaya. Servis sadece bu elektronik kartı değiştirmek yerine bu kartın üzerinde bulunduğu klima fanı (genellikle fan sağlamdır) ile birlikte değiştiriyor ve yaklaşık 350-400 TL masraf çıkarıyor. Ben maalesef bunu değiştirtmek zorunda kaldım ama ben yandım başkaları yanmasın diyerek bu foruma üye oldum. Gerçi kartı onarmak biraz zor ama imkansız değil. Çünkü üzerinde mikro direnç ve kondansatörler var yani piyasada sık bulunan şeyler değil ama servisin yaptığı tam bir soygun. Fanda hiçbir arıza olmamasına rağmen onuda değiştiriyorlar. Tabi fan sökülüp yenisi takılınca eskisini inceleme fırsatım oldu ve kartı tamir ettim. Bu işlerden anlayan biri isen sende bir oto elektrikçiye klima fanını söktürtüp üzerindeki elektronik kumanda kartını tamir edebilirsen sorunsuz bir şekilde kullanabilirsin. Yada bir çıkmacıdan bu kartı bulabilirsen oda işini görür. Bu söylediklerim manual klima için geçerli değil tekrar hatırlatırım. Eğer kliman manual klima ise onlarda konrol kartı yerine dirençler vardır ki onun masrafı çok daha azdır. Gelişmeleri buraya yazarsan herkes öğrenmiş olur. Saygılar



Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:15
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

ozaman senrde termostat rezistansı arızalı kartı sogutmuyo oda devreden cıkarıyo korma amaclı 
ama iki gündür yol bilgisayarının arka kısmına bez koyuyorum ve o sorunu yaşamıyorum. bakalım inşallah bu şekilde kurtuluruz.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:16
dediğim gibi karttan kaynaklı bısey  olabılır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:18
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

dediğim gibi karttan kaynaklı bısey  olabılır 
 bu kartta kalorifer motorunun üstündeymiş ve komple değişiyorlar servis 450 tl fiyat istiyor. çok para


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:21
ama  sorunu cozen kısı tamırının mumkun olabılcegını solemıs bı elektrıkcıye baktır bence olmuyosada cıkma alabılırsın 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 13:30

bulunduğum yerde iş bilen birini bulamadım bir ilçede öğretmenim. bakalım tatılde baktıracağım. 



Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 16:40
ne yaptınız arkadaşlar kaliova arkadaşın dediği yere baktırdınız mı?


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 00:09
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

merhaba, bugün ben de benzeri bir problemle karşılaştım. dün muğladan aydına geldim klima açık olarak. soğutma tam randımanlı değildi. yetkili serviste gaz bastırdım, 160 gram gaz varmış, 430 gram daha gaz basıldı. toplam 590gram soğutma gazı oldu araçta.
serviste ve yolda aracı test ettik, sorunsuz soğuttu, üşüdüm içinde. fakat 1 saat sonra evden çıktım, klima hava üflüyor fakat soğutma yapmıyor. 10 saniye yapıyor ama sonra kompresör fıs diye bi sesle duruyor. soğutma olmuyor. ayrıca klimayı off durumuna getirsemde aracın motor soğutma fanı önde harıl harıl çalışmaya devam ediyor. motorun sıcaklığı hiç farketmeden fan çalışmaya devam ediyor. pazartesi tekrar yetkili servise...
arkadaşlar servisteki klima makinesi içindeki gazı tam çekemeyip içinde bırakınca fazla gaz basılmış. fazla gaz da sistembe basıncı ve sıcaklığı artırmış. gaz tamamen çekildi ve 550 gram gaz basıldı. şua n sorunsuz çalışıyor fakat yüksek devir fan sık sık devreye giriyor. peugeot ve citröen sahipleri, araçlarınız klima çalıştırrırken fan sık sık yüksek devirde çalışıyor mu?


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: okan4037
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 13:11
Geçen hafta gaz basıldı ve klima bobini değişti.. herneyse
Bugün arabamı güneşin altında bıraktım.. çalıştırdım  ilk 2-3 dakika klimayı açtım Dikkatimi çeken nokta  diğer günler gibi GÜÇLÜ SOĞUTMUYORDU..  ve  yaklaşık 3. 4. dakika klima tıııkkk kendisin kesti üflememeye başladı aynı sizin sorun demekki kronik bir sorun... moralim çok bozuk şu an daha  geçen hafta 200 lira masraf yaptım olacak iş değil..  biz arabamıza bu kadar aşıkken bu sorunlar bu  kadar canımızı sıkıyorsa öteki kullanıcılar ne yapsın.. !


-------------
MEÜ... 2004 307 1.6 Cc


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 13:17
Orjinalini yazan: okan4037 okan4037 Yazdı:

Geçen hafta gaz basıldı ve klima bobini değişti.. herneyse
Bugün arabamı güneşin altında bıraktım.. çalıştırdım  ilk 2-3 dakika klimayı açtım Dikkatimi çeken nokta  diğer günler gibi GÜÇLÜ SOĞUTMUYORDU..  ve  yaklaşık 3. 4. dakika klima tıııkkk kendisin kesti üflememeye başladı aynı sizin sorun demekki kronik bir sorun... moralim çok bozuk şu an daha  geçen hafta 200 lira masraf yaptım olacak iş değil..  biz arabamıza bu kadar aşıkken bu sorunlar bu  kadar canımızı sıkıyorsa öteki kullanıcılar ne yapsın.. !
hocam yol bilgisayar göstergesini güneşten koruyun. ben kurulama bezi koyarak koruyorum ve şimdilik sorun yok sen de dene bakalım ne olacak. az soğutma olmamalı.


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2012 Saat 13:25
hocam yol bilgisayar göstergesini güneşten koruyun. ben kurulama bezi koyarak koruyorum ve şimdilik sorun yok sen de dene bakalım ne olacak. az soğutma olmamalı.[/QUOTE]
yol bilgisayarıyla ilgili değilmiş arkadaşlar, malesef benim sorun da halen devam ediyor. iki gündür sorunu yaşamıyordum, meğerse havalar serinmiş ondan arıza yapmamış. bugün hava çok sıcaktı arabayı güneşte braktım sorun tekrarlandı.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2012 Saat 14:35
Zannimca butun problemler sistemdeki cok fazla ya da cok az gazdan kaynaklaniyor.


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2012 Saat 15:05
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

hocam yol bilgisayar göstergesini güneşten koruyun. ben kurulama bezi koyarak koruyorum ve şimdilik sorun yok sen de dene bakalım ne olacak. az soğutma olmamalı.
yol bilgisayarıyla ilgili değilmiş arkadaşlar, malesef benim sorun da halen devam ediyor. iki gündür sorunu yaşamıyordum, meğerse havalar serinmiş ondan arıza yapmamış. bugün hava çok sıcaktı arabayı güneşte braktım sorun tekrarlandı.

Hocam, Koliva'nın dediği sensör bizde yok. "Orasıyla ilgili olduğunu sanmıyorum." demiştim.

Bence sen aracının camına GÜNEŞLİK koy. Bir de öyle dene.

Bence sorun motor bölmesinde değil. Sorun şöför mahalinde. Neden derseniz, 

Çünkü, Bu sabah aracımla işe gittim. Giderken trafikte klimayı açtım. Durana kadar da kapatmadım. Gayet güzel çalıştı. Trafik nedeniyle motorun ısınmasından dolayı radyatör fanı dönem dönem devreye girdi ve motoru soğuttu. Motor bu derece ısınmışken klima hiç durmadı. Araç içi fazla soğuduğundan klimayı kısmak zorunda bile kaldım. Ama üflemeyi hiç kesmedi.

Bence, Araç içi çok ısındığı zaman klima sorun çıkartıyor. Dönem, dönem  durduğu için de çalışabilmesi için araç içi ısısını gerekli maximum seviyenin altına çekemiyor. 

Örneğin, 
Atıyorum, klimanın, araç içi 27 derecenin altındayken düzgün çalıştığını farzedelim. Araç içi ısının da 35 derece olduğunu farzedelim. Klimayı ilk açtığımızda klima ısıyı 27 derecenin altına düşüremeden 30 derecede iken  duruyor. Bir süre sonra tekrar çalışıyor; 28 derecede duruyor. Bir süre sonra tekrar çalışıp ısıyı 27'nin altına çekince durmadan çalışmaya devam ediyor. 

Bence bu sorun Şöför mahaliin Güneş altında aşırı ısınmasından kaynaklanıyor.

Bunu test etmenin 2 yöntemi var bana göre. 

1) Ön cama güneşlik koyup aracın yönünü güneye doğru çevirip; güneş altında bekletip ne olduğunu görmek. Hatta camları da biraz aralıklı bırakabiliriz.

2) torpidonun solunda, araç teybinin sağında, konsolun içinde bulunan iç hava sensörünü çıkartıp; aracı tekrar güneş altında bırakabiliriz.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2012 Saat 15:24
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

hocam yol bilgisayar göstergesini güneşten koruyun. ben kurulama bezi koyarak koruyorum ve şimdilik sorun yok sen de dene bakalım ne olacak. az soğutma olmamalı.
yol bilgisayarıyla ilgili değilmiş arkadaşlar, malesef benim sorun da halen devam ediyor. iki gündür sorunu yaşamıyordum, meğerse havalar serinmiş ondan arıza yapmamış. bugün hava çok sıcaktı arabayı güneşte braktım sorun tekrarlandı.

Hocam, Koliva'nın dediği sensör bizde yok. "Orasıyla ilgili olduğunu sanmıyorum." demiştim.

Bence sen aracının camına GÜNEŞLİK koy. Bir de öyle dene.

Bence sorun motor bölmesinde değil. Sorun şöför mahalinde. Neden derseniz, 

Çünkü, Bu sabah aracımla işe gittim. Giderken trafikte klimayı açtım. Durana kadar da kapatmadım. Gayet güzel çalıştı. Trafik nedeniyle motorun ısınmasından dolayı radyatör fanı dönem dönem devreye girdi ve motoru soğuttu. Motor bu derece ısınmışken klima hiç durmadı. Araç içi fazla soğuduğundan klimayı kısmak zorunda bile kaldım. Ama üflemeyi hiç kesmedi.

Bence, Araç içi çok ısındığı zaman klima sorun çıkartıyor. Dönem, dönem  durduğu için de çalışabilmesi için araç içi ısısını gerekli maximum seviyenin altına çekemiyor. 

Örneğin, 
Atıyorum, klimanın, araç içi 27 derecenin altındayken düzgün çalıştığını farzedelim. Araç içi ısının da 35 derece olduğunu farzedelim. Klimayı ilk açtığımızda klima ısıyı 27 derecenin altına düşüremeden 30 derecede iken  duruyor. Bir süre sonra tekrar çalışıyor; 28 derecede duruyor. Bir süre sonra tekrar çalışıp ısıyı 27'nin altına çekince durmadan çalışmaya devam ediyor. 

Bence bu sorun Şöför mahaliin Güneş altında aşırı ısınmasından kaynaklanıyor.

Bunu test etmenin 2 yöntemi var bana göre. 

1) Ön cama güneşlik koyup aracın yönünü güneye doğru çevirip; güneş altında bekletip ne olduğunu görmek. Hatta camları da biraz aralıklı bırakabiliriz.

2) torpidonun solunda, araç teybinin sağında, konsolun içinde bulunan iç hava sensörünü çıkartıp; aracı tekrar güneş altında bırakabiliriz.
kesinlikle katılıyorum hocam üste dün paylaştım sorunu bir arkadaş rezistansı değiştirerek çözmüş. ben çok denedim kesinlikle güneşten kaynaklanıyor. güneşlikte koydum araç içi sıcaksa kesinlikle yapıyor. bende sorun büyük değil en fazla 2 kere yapıyor (30 ar saniye şeklinde) başkada yapmıyor. rezistansı internetten buldum 130 tl diyorlar. ama arızayı tam olarak bilmediğim için sipariş veremiyorum yakınlarda da bu parçayı bulamıyorum


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2012 Saat 22:22
Bu kesinlikle kronik bir sorun. Ama bu kronik sorun klima bakımı yaptırmamaktan kaynaklanıyor da olabilir. Ve hala çözüm bulunmuş değil.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2012 Saat 22:42
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Bu kesinlikle kronik bir sorun. Ama bu kronik sorun klima bakımı yaptırmamaktan kaynaklanıyor da olabilir. Ve hala çözüm bulunmuş değil.


Aracini sicak bir yere park ediyorsun, 2 saat sonra geliyorsun ki icerisi cehennem sicagi olmus. Sonra biniyorsun arabaya ve klimayi aciyorsun. Sonrada bu hadiseler oluyor. Dogru mudur?


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 09:33
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Bu kesinlikle kronik bir sorun. Ama bu kronik sorun klima bakımı yaptırmamaktan kaynaklanıyor da olabilir. Ve hala çözüm bulunmuş değil.


Aracini sicak bir yere park ediyorsun, 2 saat sonra geliyorsun ki icerisi cehennem sicagi olmus. Sonra biniyorsun arabaya ve klimayi aciyorsun. Sonrada bu hadiseler oluyor. Dogru mudur?
aynen öyle. araç gölgede kalsın yapmıyor


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 09:51
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

aynen öyle. araç gölgede kalsın yapmıyor


Peki hic gaz degisimi yaptirdiniz mi simdiye kadar?

Benim dusuncem su yonde. Aracin klimasi icerisi ne kadar sicak olursa olsun sogutma kapasitesine sahiptir. Sizin aracinizda gaz seviyesi normal olmadigi icin (az ya da fazla) extrem sartlarda gucu yetmiyor. Eger bu yaklasim dogru ise, gazi tamamen bosaltip grami ile dogru sekilde dolum yaptirmak gerek. Gaz basincini olcerek yapilan dolumlar yanlistir. Gaz dolumu agirligina gore dogru yapilir.

Birde sunu deneyin bakalim tutacakmi. Aracin ici cok sicakken, yani bir iki dakika sonra klimanin kendini kapatacagina emin oldugunuz zaman, araca binin camlari yariya indirin ve klimayi acin. Yani camlar kapali sogutmaya devam etmesin. Bakalim buradan bir sonuc cikar mi.


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 12:03
degerli koliva ben dediğinizide yapıyorum fakat bir sefere mahsus klima kendini kapatıyor 2.3 dakika sonra tekrar calısıyor bu sefer hiç durmuyor.bende kendimi artık buna alıştırdım.yapacak birsey yok anlasılan...

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 12:12
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

degerli koliva ben dediğinizide yapıyorum fakat bir sefere mahsus klima kendini kapatıyor 2.3 dakika sonra tekrar calısıyor bu sefer hiç durmuyor.bende kendimi artık buna alıştırdım.yapacak birsey yok anlasılan...


Soru 1. Aracinda hic gaz degisimi, eklemesi yapildi mi simdiye kadar?
Soru 2. Onceki mesajinizda surekli durup calistigini soylemistiniz? Yukarida dedigimi yapinca mi sadece bir kere duruyor ve sonra daha durmuyor?


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 12:22
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

aynen öyle. araç gölgede kalsın yapmıyor


Peki hic gaz degisimi yaptirdiniz mi simdiye kadar?

Benim dusuncem su yonde. Aracin klimasi icerisi ne kadar sicak olursa olsun sogutma kapasitesine sahiptir. Sizin aracinizda gaz seviyesi normal olmadigi icin (az ya da fazla) extrem sartlarda gucu yetmiyor. Eger bu yaklasim dogru ise, gazi tamamen bosaltip grami ile dogru sekilde dolum yaptirmak gerek. Gaz basincini olcerek yapilan dolumlar yanlistir. Gaz dolumu agirligina gore dogru yapilir.

Birde sunu deneyin bakalim tutacakmi. Aracin ici cok sicakken, yani bir iki dakika sonra klimanin kendini kapatacagina emin oldugunuz zaman, araca binin camlari yariya indirin ve klimayi acin. Yani camlar kapali sogutmaya devam etmesin. Bakalim buradan bir sonuc cikar mi.
gaz değişimi yaptım. daha önce azalmıştı. gaz az iken bu sorunu yine yapıyordu. dolum yaptım yine aynı şekilde sorunu tekrarladı. camları yarıya kadar indirmiştim yine yapıyor. kapı açıkken durmuş vaziyette yine yaptı. bence araç içinde bir parça çok ısınıyor, o ısınan parça birden soğuyunca nevri dönüyor. iki kez yapıyor en fazla. (durmalar 30 ar saniye şeklinde)


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 12:34
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

degerli koliva ben dediğinizide yapıyorum fakat bir sefere mahsus klima kendini kapatıyor 2.3 dakika sonra tekrar calısıyor bu sefer hiç durmuyor.bende kendimi artık buna alıştırdım.yapacak birsey yok anlasılan...
bende aynı şekilde alıştırmaya çalışıyorum kendimi ama kapanınca sinirlerim çok bozuluyor. canavar gibi sogutan klimanın yaptığına bak


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 12:37
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

degerli koliva ben dediğinizide yapıyorum fakat bir sefere mahsus klima kendini kapatıyor 2.3 dakika sonra tekrar calısıyor bu sefer hiç durmuyor.bende kendimi artık buna alıştırdım.yapacak birsey yok anlasılan...
arabanızın rengini öğrenebilirmiyim. şimdiye kadar bu srun bordo ve siyahta görüldü. sıcak bölgelerde


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 21:47
http://www.forum307.com/viewtopic.php?t=21402" rel="nofollow - http://www.forum307.com/viewtopic.php?t=21402
arkadaşlar fransızca bilen biri varsa yardımcı olabilir mi bu sitede yanılmıyorsam benim sorundan bahsediyor


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 22:36
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

http://www.forum307.com/viewtopic.php?t=21402" rel="nofollow - http://www.forum307.com/viewtopic.php?t=21402
arkadaşlar fransızca bilen biri varsa yardımcı olabilir mi bu sitede yanılmıyorsam benim sorundan bahsediyor


Guzel link. Denemeye deger.

Problemde klimanin bir kac saniyeligine kendiliginden kapandigi sonradan kendiliginden geri geldigi yaziliyor ki sanki sizinkilerle ayni.

Problemin cozumune yonelik uzun uzadiya aciklama var. Eger icinizden birisi bunu deneyecekse daha detayli tercume etmeye calisiriz. Ancak olayin kilit noktasi surasi deniliyor:

Bu alttaki resim havalandirma motorunun arka kismini soktugunuzde icinden cikan parca. Isaretli yerlerde ise transistorler varmis. Ayni transistorden bulmakta zorluk cekmisler. Bu transistorleri degistirince sorun ortadan kalkmis. Ne dersiniz, deneme ihtimaliniz var mi?




Iste eski transistorler ve yenileri.





Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net