|
407 de rölantide aşırı titreme |
Yanıt Yaz | Sayfa <1 2345> |
Yazar | |
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Okan bey merhaba,
Aracın EGR sini çıkma hurdadan bulup değiştirip test edebildinizmi hiç ? Yani ustların dediği temizlenmesi yeterli olmayabilirmiş.....Bundan olma ihtimali üzerinde duruyorlar..
|
|
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben egr yi emzletip denedim parça zaten elektronik bişey değil içinde bi röle var kalem ucu kadar bi değili açık yada kapalı tutuyor.
Bide sizin araçlarda motor sıcakken lpg de yada benznde boşta iken sürekli dip yaz yapığınızda egzosta patlamalar oluyormu
|
|
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
[QUOTE=evooz]Ben egr yi emzletip denedim parça zaten elektronik bişey değil içinde bi röle var kalem ucu kadar bi değili açık yada kapalı tutuyor.
Bide sizin araçlarda motor sıcakken lpg de yada benznde boşta iken sürekli dip yaz yapığınızda egzosta patlamalar oluyormu [/QUOT yok benimkinde olmadı hiç.... |
|
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kimsede sanırım hala bi çözüm yok :(
Arkadaşlar bize ustalardan fayda yok bunu anladım, bende bu iş üstünde biraz mantık yürüttüm. Bence soğuk motordaki sallantı tamamen benzin hava karışımının düzensizliğinden kaynaklanıyor; Çünkü burada bu iş için iticiden siboplara kadar bir çok parçayı değiştirip çözüm bulamayan arkadaşların yazdıklarından ve araç ilk çalıştığında hava üfleyen kompresör çalışırken hiç bi sorun olmamasından yola çıkarak bunu söylüyorum, eğer iticilerde, siboplarda yada başka bir mekanik parçada sorun olsa bu kompresör çalışırken de araç en soğuk halinde sallanması lazım. Şimdi araç soğukta ilk çalıştığında rölanti düzenleyici denilen bi kompresör gaz kelebeğine giren havanın bir kısmını çekiyor (yani düzenliyor). Bu motor 30-45 sn kadar çalışıyor ama araç 30 sn yede ısınmıyor, peki aracın benzin hava karışımını ayarlayan sensör oksijen sensörü değilmi, benim bildiğim oksijen sensörü 300 C den itibaren egzozdaki oksijen miktarını ölçüp ecu ya gönderir ve aracın hava benzin karışımı buna göre yönetilir. Muhtemelen de ilk baştaki 30-45 sn ye bu sensörün 300 C ye gelmesi için yeterli ve bu kompresörün çalışma nedeni bu sensör ısınana kadar rölantiyi düzenlemek, ama bu sensör arızzalı ise yada tam ölçüm yapamıyor ise işte bizim araçlardaki sorun oluyor, TABİ BENCE. bide forumlarda okuduğum kadarı ile bu sensörü değiştiren hiç kimse yok. ancak bu sensörden araçta iki tane var bi tanesi 300 diğeride 200 tl civarında hangisi aceba arızalı derseniz bence motora yakın olan yani egzos manifoltunda takılı olan. Arkadaşlar ben kafaya koydum bunu değiştirip deneyeceğim, siden ricam tecrübelerinize dayanarak yazdıklarımda kafanıza yatmayan, yanlış söylediğim, yanlış bildiğim bişey varsa lütfen yazın.
|
|
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|
OkanTekin
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2012 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 51 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OkanTekin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba
EGR yi denemedim.Ama bende aynı şeyi düşünüyorum. Yani hava kompresörü çalışırken motor düzgün çalışıyor. Tekleme yok herhangi bir sıkıntı yok. Ama kompresör devreden çıkınca titremeye başlıyor(du). Demek ki hava alamıyor ve silindire giden yakıt yanmakta zorlanıyor. (Oksijen yoksa yanma da yok) Birde şöyle bir durum var. Daha önce de yazmıştım. 97 oktan dan 95 oktana geçmemiz gerektiğini. Açıkcası 95 oktan kullanmaya başladığımdan beri tekleme azaldı. Bitmedi ama azaldı. Bu süre zarfında az da olsa fransızcam da gelişti. Malum peugeot fransız malı. En sağlam bilgiler fransaya ait forumlardadır diyerek o forumlara da baktım. Onlarda da kesin çözüm bulabilene rastlamadım. Belki vardır ama ben bulamadım... Kim çözerse ilk önce yazsın buraya. Birçok kişinin işi çözülecek... Bende halen uğraşıyorum ama bir gelişme yok...
|
|
Okan Tekin
|
|
irfansdemir
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı irfansdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bence oksijen sensorunu degistirmeden yapabilirsen sunu dene; aracini peugeot planet ya da bi obd test cihazina baglat, oradan sensor degerlerinde bi anormallik var mi anlayan usta cikabilir. Aslinda yapabilirsen ayni anda eksozdan da olcum yapan bir cihaza baglatabilirsen, ikisinin degerlerini karsilastirabilirsin. Ben daha once denemistim, sensorde problem olmadigini soylemislerdi.
|
|
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben daha geçen hafta bağlattım komple reset te attırdım. Güvenmedim birde orjinal servisine gidip kontrol ettirdim. ancak hiçbir anormallik vermedi. Ancak bu tür sensörlerin illa arıza verecek diye bir durumu yok. Kirlenmiş de olabilir görevini tam yerine getiremeyabilir. Dolayısıyla oks sensörünü değiştirmeden çıkma bulup test ettirmeni öneririm. Ben bunu yapmayı atlamışım...
Evooz arkadaşımızdan hayırlı haberler bekliyoruz...
|
|
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu okijen sensörü hakkında yerli yabancı forumlarda 3 gündür kafa patlatıyorum. Edindiğim bilgiler şu şekilde;
Bizim araçlarda kullanılan 5 kablolu o2 sensörü ısıtma özellikli, yani egzos gazı ısınana kadar sensör kendi kendiniısıtıyor, bu tiplere (5 kablolu) geniş bant diyorlar. Araç ısınınca düzgün çalışıp soğukken çalışmması bu ısınma özelliğinin kaybolmasından da kaynaklanıyor olabilir, ben en kısa sürede bu o2 sensörünü deneyip sizleri bilgilendireceğim
|
|
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|
OkanTekin
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2012 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 51 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OkanTekin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Tamamdır. Merakla bekliyoruz...
|
|
Okan Tekin
|
|
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Valla bende merak tavan yaptı şu an...
|
|
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Malesef :((((
Bugün vatan peugeot'a gittim. Sahibi ile çok eskiden tesadüfen tanışmıştık. Sensörün fiyatının 350 tl olduğunu duyunca direk değiştirmek istemedim. Daha öncede bahsetmiştim sensörün ısıtıcısından şüpheleiyordum, motoru karşınıza alınca sağ arkasında 2 oksijen sensöründen gelen kabloların soketleri var biriyeşil (katalitikten önceki diğeri mavi sonraki) bunların siyah-mavi uçları sensör valtajı 2 adet beyaz uç ise ısıtıcı kabloları ohm meter ile ölçtük yeşil soketlininki 12 ohm mavi soketlininki 8 ohm çıktı değerlernrmal yani. Bilgisayarı bağlayıp diagbox tan 2 sensörün voltaj değerlerinide izledik oda normal çıktı. Fakat ecu dan gelen kablodan ısıtıcı için voltaj gelip gelmediğini ölçmeyi unuttum. Yani sensör sağlam ama ısıtmak için voltaj gelmiyor olabilirmi. Moralim çok bozuldu, bu kadar kişinin hala bi çözüm bulamaması esteresan. Gelişmeler hakkında mutlaka haberleşelim arkadaşlar.
|
|
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|
irfansdemir
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı irfansdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaslar soyle bir yazi buldum internette, bizim problemle ilgili olabilir. http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=96595 Aslinda bana bi usta bu ihtimalden bahsetmisti, iticileri degistirmek cok masrafli olacagindan yaomamistim. Ama motor yagini 5 30'la degistirip fark olacak mi denemeyi dusunuyorum. Su an motorda en son arabayi goturdugum usta sagolsun 10 40 yag var, ben 5 30 yag koy dememe ragmen pahali diye 10 40 koymustu!
|
|
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
2 hafta önce yağ değişimi yaptım yağ bayisinden normalde total quartz serisi alacaktım ellerinde kalmadığı için 5/30 mobil1 esp formula tam sentetik aldım 4 litre 100 tl + 15 tl filtre filtre değişimi ile yağ ı da değiştirdim motor sesinde hissedilir derecede azalma oldu şirketteki arkadaşlar bile sesin azaldığını farkettiler, yalnız bu yağ sıcak havalarda nasıl bir performans sergiler onu bilemiyorum.
|
|
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bez zaten yağı 530 ile değiştirmiştim bi faydası olmadı. Banada bi usta iticilerden olduğunu söylemiştim bende tamam dedim aç üst kapağı ama aracı aldığımda titreme geçmezse 5 kuruş vermem diyince tahmin edeceğiniz üzere yapmadılar. Of of of kafayı yemek üzereyim...
|
|
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|
OkanTekin
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2012 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 51 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OkanTekin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba , iticilerden kastınız yağ iticiler değil mi ?
Eğer öyleyse ben onları değiştirmeyi düşündüm. toplam 16 tane yağ itici var. 70 TL birtanesi. Yani 70 * 16 = 1120 TL yapıyor... Bizim problemimiz 3. silindir de oluyor. Genelde herkesin 3. silindirde... Silindir başına 4 adet itici gerekiyor. Yani 16 tane değiştirmek yerine sadece 3. silindire bağlı çalışan 4 iticiyi değiştirebiliriz. 4*70 = 280 TL yapar. Denemediğim bi o kaldı açıkcası , birde ECU yu değiştirmek. iyice soğudum artık peugeottan...
|
|
Okan Tekin
|
|
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar slm,
Yaklaşık bir 10 gün önce arabanın şanzıman yağı ile motor yağını değiştirdim. Motor yağını 5x30 koydum. Bilmiyorum tam emin değilim ama sabahları olan titreme 1 haftadır olmuyor. Yağla ilgilimidir bilmiyorum ama yaklaşık 1 hafta daha deneyip size bilgi vereceğim... |
|
OkanTekin
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2012 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 51 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OkanTekin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynı şeyi ben yaklaşık 1 ay önce yaptım :) Titreme devam ediyor...
|
|
Okan Tekin
|
|
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ince yağ ie dzeecekse 5*30 değil 0*30 yada 0*40 filan kolayıl eğer düzelecekse
|
|
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|
irfansdemir
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı irfansdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Evet, bahsettigim subap iticileri, galiba subap pistonlari diye de geciyor. Sizin aracinizdaki problem de sadece sogukken isinana kadar oluyor degil mi? Eger sicakken de duzensiz calisma ve bir silindiri kapatip ariza yakmasi gibi bir durum varsa, sigorta tablasini kontrol ettirin derim. Benim basima o problem de gelmisti 3 sene once, y.disindan cikma tabla getirttim, burada cok pahaliydi, cozuldu.
|
|
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sigorta ablasımı, ne demek o nedek sigora ablası, arıza kaıtlarında hatırlıyorum böle b arıza ama önemsemedim çok
|
|
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|
Yanıt Yaz | Sayfa <1 2345> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |