![]() |
|
308 fan problemi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
Turgut58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Haziran 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
malesef 308 vti lpg uyum probleminden kaynaklı bu fan acma.deli gibi fan acar araç lpg ye uyumu olmadığı için kendini korumaya alıp aşırı fan aciyor galiba
|
|
![]() |
|
Cenq08 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Ağustos 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam havalar sicak ama deneme amaciyla araci calistirdiktan hemen sonra kaloriferi acabilir misin en yuksek derecede, cunku rastladigim soyle bi durum var, normalde sogutma suyunu hizli dolandirmiyor arac, ancak kalorifer acinca hizli dolandirmaya basliyor. Yavas dolasatigi zaman bolgesel olarak suyu cok sicak sanip fan aciyor diye dusunuyorum
|
|
![]() |
|
by_cadaloz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Şubat 2012 Konum: amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı by_cadaloz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sıcak havadan kaynaklı diye düşünüyorum. Su kaçağı emilsyon hatası termostat hatası katalizor vs.. yaptırmadığım masraf kalmadı. 2000 tl den fazla para harcadım. Fan gereksiz şekilde gürültülü çalışıyor. Ben bunu sıcak havaya yoruyorum.
Başımdan geçen olayı anlatayım. Şehir içinde iş yerine ( 7 km) gidene kadar hava 38 -40 derecede hararet 90 a çıkıyor ve fan ilk 150 mt de deli gibi çalışmaya başlıyor. Ancak fan 10 dk sürmeden geri normale dönüyor. Hava çok sıcaklarda bunu yaşadım. Yağmurlu bir günde hava 27-30 derecede yine işe giderken hararet normal seyrınde kaltı 90 a geldı ama fan 1 kez olsun acmadı. fan çok acınca su eksiltmesi oldu ama fan acmadıgı zaman su azaltması da olmadı. su eksiltme olayını cozemedık. bakmadığımız yer bağlantı değiştirmedik hortum kapak kalmadı. lpg komple sökülüp tekrar takıldı yıne de bulamadık. Çözüm: Benim gibi sizde para harcamayın. Haftada bir yada 150-200 km de bir suyunu kontrol edin.
|
|
![]() |
|
Turgut58 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Haziran 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Abi ne yaptınız siz problemin nedenini buldunuz mu aynı sorun benim araçta da var şu an malesef
|
|
![]() |
|
damat6 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018 Konum: sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
peki sakaryada adam gibi peugeot servisi önerisi olan varmı....
|
|
![]() |
|
HasGur ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Motor ısınmaya başladığında yavaş yavaş termostat açılarak (ayarlı derecesine geldiğinde) motor içinde dolaşan soğutma sıvısının radyatörden dolaştırılıp soğutularak motora ulaşması sağlanır. Buna rağmen halen soğutma gerekiyorsa fan açar. Soğutma sistemi iyi olan bir araç hava çok sıcak olsa bile trafiğe girmeden, rampa çıkmadan ya da motor sıkıştırılmadan kolay kolay fan açmaz. Hararet müşürü motor çıkışında en sıcak noktada ölçüm yapar ve bu ısı değerlendirilir. Sizin aracınızda fan hep aynı sıcaklıkta açıyor/kapanıyorsa yeterli soğutma sağlanamadığı için uzun süre çalışıyor olabilir. Radyatör, devirdaim vs. bakılması gerek. Farklı sıcaklıklarda açıp/kapanıyorsa müşür, fan rezistansı vb. elektro(meka)nik parçalara bakmak gerekir.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
520 tl çok almışlar hocam parçaya hayırlısı artık her ustayada güvenilmiyor malesef. Benim istop edince çalışıyor hocam normal zaten çalışması oda 10-15 sn kadar çalışıyor ama yüksek devirde deil ilk kademede. Benzinli kullanırkende çalışıyordu lpg taktırdıktan sonrada. Eğzoz emisyon hatası lpg ile kaynaklı olur genelde zengin fakir karışımından dolayı iyi bir ayar gerekli. Öncelikli işiniz peugeottan anlayan iyi bir usta bulmanız.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
damat6 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018 Konum: sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arıza kodu yok.sadece egsoz emisyon hatası var oda tüple alakalı sanırım.onun dışında hata kodu yok.520 tl termostat 100 tl işçilik aldılar.ama sorun çözülmedi...
diğer 308 vti lerde bu proplem yok değilmi.aracı stop ettiğinizde fan duruyor değil mi.
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
anladım hocam peki arıza koduna baktılarmı hiç aracın. Bir diğer seçenekte bobin -buji -fan müşürü ve fan reziztansı geliyor aklıma bizim 1.6 vti araçlarda arızalı bir parçadan dolayıda fan açabiliyor. 600 tl çok geldi bana takılan parçalar orjinalmiydi.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
damat6 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018 Konum: sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
termostat olabilir diye söylemişlerdi.değiştirdim 600tl ödedim.hala devam ediyor.parasında değilim adam gibi tamir olsa soru değil...
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. aracınız hayırlı olsun. sorun bir kaç sebebi olabilir hocam lpg li araçlarda görülen bir durum. tormostat ve hararet müşüründe sorun büyük ihtimal. Ama genelde termostat değişimden sonra düzeliyor. Kesinlikle aracınızı antifirizsiz kullanmayın.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
damat6 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Temmuz 2018 Konum: sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dostlar 2011 1.6 vti otomatik vites 308 aldım.Araç lpg li.kısa mesafe uzun mesafe fark etmio fan sürekli açılıo.araç kontak kapadığındada en az 2 dakika fan çalışmaya devam ediyor.hararette proplem yok 90 ı geçmedi.
2 km yol yapayım kontak kapatayım kapalı kontakta 2 dakika yükses sesde fan çalışmaya devam ediyor.servise götürdüm sorun yok dedi.özel servise götürdüm proplem görülmüyor dedi.aynı sorunla karşılaşan varmı.yoksa hakkaten normal bi durummu....kafayı yemek üzereyim bana hiç normal bi durum gelmedi.eski kuş serileri gibi fan çalışırmı 2011 aracın...
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |