|
Otomatik vites arızası |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
Fthz
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2015 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 122 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yetkili servise kalsak ön takımı yeniliyor, com2000'ini değiştiriyoruz. Şanzımanı revizyona sokup arabayı oraya hibe edip çıkıyoruz.
Şanzımanın yağ basıncı yüksekmiş. Com2000'in arızalı değil elektrik tesisatında kısadevre var. Öntakım da ise hiç sıkıntı yok. Yetkili servis 5000 tl fiyat çıkardı. Özel servis 500 tl, periyodik bakım dahil. |
|
Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
|
|
Fthz
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2015 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 122 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kelebeği de temizledik ama bizdeki durum cihaza bağladığımız da yağ basıncı yüksekti. |
|
Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Başka konu da paylastim ama yine yazayım ne kadar çok kişi görürse faydası olur.
Arkadaşlar aşağıdaki yazı alıntıdır.faydası olur önyargılar kırılır diye paylaşıyorum. Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim 1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın gelelim sorun çözümlerine; 2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım Keyifli sürüşler |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
talip aslında bu konuyu sabit konu yapı arıza ve çözümler bölümüne atmak lazım.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Umit2834
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Ocak 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
308 im A da giderken birden bire gaz yemiyor. Aracı istop edip çalıştırınca kendine geliyor. Gün içinde birkaç kez bunu yapıyor.Gearlbox faulty mi ne yazıyor. Bugün yetkili servise götürdüm. Laptopa ağlayıp baktılar ve şanzımanın beyni bozuk yenisini takman lazım 3000 Tl. Dediler. Bir arkadaşım ümraniye aanayiye git beyin tamiri 500 Tl.ye yapıyorlar dedi. Sizce ne yapmalıyım.
|
|
Oguz5519
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Kasım 2019 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
iyi günler hocam bende her hangi bir arıza vermiyor cihaza bağladığmzda sadece uzun yolda rampaya gelince 3. Vitese atıyor ve vitesleri 4200 devirde atmaya başlıyor, Manuel e geçmiyor Manuel de de d yazıyor fakat n ye r ye p ye geçiyor, stop edip çalıştırınca düzeliyor sorun nedir sizce
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |