Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomatik vites arızası
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomatik vites arızası

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Fthz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2015
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 122
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Fthz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2016 Saat 09:44
Yetkili servise kalsak ön takımı yeniliyor, com2000'ini değiştiriyoruz. Şanzımanı revizyona sokup arabayı oraya hibe edip çıkıyoruz.

Şanzımanın yağ basıncı yüksekmiş. Com2000'in arızalı değil elektrik tesisatında kısadevre var. Öntakım da ise hiç sıkıntı yok.

Yetkili servis 5000 tl fiyat çıkardı. Özel servis 500 tl, periyodik bakım dahil.
Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
Yukarı Dön
Fthz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2015
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 122
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Fthz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2016 Saat 10:54
Orjinalini yazan: timo206cc timo206cc Yazdı:

kelebeği temizlettikten sonra sorun ortadan gittimi Fth


Kelebeği de temizledik ama bizdeki durum cihaza bağladığımız da yağ basıncı yüksekti.
Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2016 Saat 11:38
Başka konu da paylastim ama yine yazayım ne kadar çok kişi görürse faydası olur.


Arkadaşlar aşağıdaki yazı alıntıdır.faydası olur önyargılar kırılır diye paylaşıyorum.



Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim 

1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın 
gelelim sorun çözümlerine; 
2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 
3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 
4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 
5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 
6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 
7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 
8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 
9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 
10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) 
unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım 
Keyifli sürüşler
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2016 Saat 11:41
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Başka konu da paylastim ama yine yazayım ne kadar çok kişi görürse faydası olur.


Arkadaşlar aşağıdaki yazı alıntıdır.faydası olur önyargılar kırılır diye paylaşıyorum.



Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim 

1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın 
gelelim sorun çözümlerine; 
2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 
3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 
4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 
5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 
6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 
7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 
8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 
9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 
10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) 
unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım 
Keyifli sürüşler

talip aslında bu konuyu sabit konu yapı arıza ve çözümler bölümüne atmak lazım.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
Umit2834 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ocak 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Umit2834 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ocak 2016 Saat 20:32
308 im A da giderken birden bire gaz yemiyor. Aracı istop edip çalıştırınca kendine geliyor. Gün içinde birkaç kez bunu yapıyor.Gearlbox faulty mi ne yazıyor. Bugün yetkili servise götürdüm. Laptopa ağlayıp baktılar ve şanzımanın beyni bozuk yenisini takman lazım 3000 Tl. Dediler. Bir arkadaşım ümraniye aanayiye git beyin tamiri 500 Tl.ye yapıyorlar dedi. Sizce ne yapmalıyım.
Yukarı Dön
Oguz5519 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Kasım 2019
Konum: Samsun
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Oguz5519 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Kasım 2019 Saat 11:11
iyi günler hocam bende her hangi bir arıza vermiyor cihaza bağladığmzda sadece uzun yolda rampaya gelince 3. Vitese atıyor ve vitesleri 4200 devirde atmaya başlıyor, Manuel e geçmiyor Manuel de de d yazıyor fakat n ye r ye p ye geçiyor, stop edip çalıştırınca düzeliyor sorun nedir sizce
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 206 kilit unutma sorunu son mesaja git 128 0 Sabri45
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 11893 5 Sabri45
konu icon 2008 Turbo Hava Hortumu Yağlanması son mesaja git 2462 1 Peugeotturkey123
konu icon 2023 Model Peugeot 208 GT kablosuz şarj hk son mesaja git 264 0 mhakan71
konu icon 2008 Kedi Çiziği Kırmızı ELIXIR son mesaja git 370 0 55adige1919
konu icon 2004 1.4 HDI Klima ile ilgili son mesaja git 760 0 Samet1697
konu icon Lastik basınç sensörü son mesaja git 6 0 DVRM77
konu icon 3008 2022 Far yüksekliği ayarı ve motor titremesi son mesaja git 368 0 berter
konu icon Peugeot 208 GT yeni nesil yakıt tüketimi hk son mesaja git 674 0 mhakan71
konu icon Adblue seviyesini Kaç litre nasıl öğrenirim artık son mesaja git 515 0 Lepromer
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 6306 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 36997 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 220 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 3013 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 8767 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 4502 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 8075 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 313 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 3175 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 186 0 kralex18
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 4
talip206 4
konfor 2
delroy 2
mhakan71 2
TİMSAH 71 2
Sabri45 2
kralex18 2
VedatAkçay 1
Arslanalp2000 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English