Otomatik vites arızası
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40988
Tarih: 29 Ekim 2025 Saat 07:00 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Otomatik vites arızası
Mesajı Yazan: Özgün
Konu: Otomatik vites arızası
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2015 Saat 21:29
|
Arkadaşlar aracımın vitesi P konumundayken sorun yok. D ve R ye aldığımda araç stop ediyor. Kırmızı ışık larda falan durduğunda çok problem oluyor. Ayrıca bu sorun yeni oldu önceden beri de hararet 100 e yaklaştığında araç kalkışlarda vuruntu yapıyor ve öne doğru itiyor. bazende geri kaçırıyor bu vuruntu sırasında. Aracım 307 pack.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2015 Saat 21:54
|
Araç vuruntu yaptığında geriye kaçırması normal.çünkü vuruntu ile birlikte şanzuman kendini korumaya alıyor ve belli vitesleri devre dışı bırakıyor. Bunun birçok nedeni olabilir. Şanzuman yağı az olması veya gereğinden fazla olması, yağın eskimesi, fren müşiru arızası,selenoid valfinin ömrunu tamamlanması gibi.basitten zora doğru gidilmesi gerekiyor.ama önce bir cihaza bağlanıp arıza tespiti yapılması gerekiyor. Arabanın stop etme olayına gelince.otomatik araba normalde stop etmez. Lpg varsa lpg ayarı yaptırın. Boğaz kelebeği kirlendi ise ondan yapabilir, son ihtimal ise rölanti motorunun devreye girmemesi.önce sorunu ne zaman yaptığını bulmak lazım lpg de mi benzinde mi. Benim araba da bir iki defa stop etti lpg ayarı yaptırdım bir daha stop etmedi.
|
Mesajı Yazan: Özgün
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2015 Saat 22:41
|
Teşekkürler ancan stop olayını yalnızca vitesteyken yapıyor park konumundayken yapmıyor.sanırim birkere benzinde de stop etti. Bu gün bir ustaya sorduğumda valflerden olduğunu valflerjn temizlenip duzelebileceğini temizlenirse 300 tl masrafı olduğunu, valfler değişirse 1000 tl masrafı olduğunu söyledi ancak burada ustalara güvenemiyorum sözde bu aracın şanzımanı daha 8 ay önce 3000 civarı masrafla tamir edildi. Ne yapsam bilemiyorum.
|
Mesajı Yazan: Özgün
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2015 Saat 22:42
|
Birde bu araçlarda kaç tane selonoid valfı var. Otomatik şanzımandan anlamıyorum da teşekkürler.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2015 Saat 23:06
|
İki tane selenoid valf vardir.selenoid valfler değişirken yağı da bosaltmalari gerekiyor. Normalde bunların sıfırı + yağ + işçilik 500 600 lira arasında değişiyor. Malzemeler 230 lira civarı tutar gerisi işçilik. Ve bence o kadar da işçilik isteyen birşey değil yarim saat bile sürücek iş değil. Selenoid valflerinin temizlenip tekrar takıldığını hiç duymadım. Bence ustanızı değiştirin derim.
|
Mesajı Yazan: Özgün
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2015 Saat 23:10
Mesajı Yazan: Özgün
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2015 Saat 22:22
|
Arkadaşlar ben bu gün aracının altında yağ akıntısı olduğunu fark ettim. Motor yağını kontrol ettim sıkıntı yok. Sanırım bu yağ şanzıman dan akmış. Bu akıntı aracında uzun zamandır vardı bende motor suyu sanıyordum. Çünki radyatör delikti değiştirdim. Benim aracın sorunu yağ kalmaması olabilir mi. Yağı değiştirin ce düzelebilir mi acaba.
|
Mesajı Yazan: Özgün
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2015 Saat 22:25
|
Yoksa yinede selenoidlerin değişmesi gerekir mi? Selonoidler 8 ay önce şanzıman revizyonu da değişmişti tekrar değişir mi?
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2015 Saat 22:57
|
Hocam selenoidler öyle kolay arıza yapan birşey değildir.genelde 80 bin km civarında arıza vermeye başlar. Oda uzun süre şanzuman yağı değişmediği zamanlarda, yağın özelliğini yitirmesinden dolayı yapar. Yoksa daha uzun süre gider. Yağı kontrol ettirin, yağın az veya gereğinden fazla olması sıkıntıya ve hatalara sebebiyet verir.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2015 Saat 23:05
Aracınız arıca vermediği durumlarda da yokuşlarda geriye kaçıriyor mu. Eger aracınız arada sırada p den diğer viteslere geçerken takıliyorsa veya arasira n den d ye alinca küt diye geçiyorsa ve sarsıntı oluyorsa fren müşürü arızalanmıştır. Şanzuman kendini korumaya alır bu durumda.
|
Mesajı Yazan: Özgün
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2015 Saat 23:30
|
Yok öyle birşey olmuyor geri kaçırmayın sadece bazen vuruntu yaptığında yapıyor. Hatta bu gün bi ara stop ışığı hareket halindeyken yanıp söndü durdu ondan sonra ben yağ kaçağı fark ettim. Aracın altına yattığım da alt tarafın yağ içerisinde olduğunu gördüm. Yarın ustaca baktıracağım o zaman sadece yağı değiştirsem sorun çözülür heralde değilmi
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2015 Saat 23:56
|
Sorun yağ gibi görünüyor.yola çıkmadan önce yağ çubuğundan yağı kontrol edin belki motor yağı da kaçırmış olabilir. Eğer şanzuman yağı ise fazla yormadan götürün aracı.mazallah daha büyük problemlere yol açabilir. sonucu burda yazarsanız aynı durumu yaşayanlar için çözüm olmuş olur
|
Mesajı Yazan: Özgün
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2015 Saat 00:01
|
Teşekkürler yarın baktırayım yazacam.
|
Mesajı Yazan: MuratYlmz.
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2015 Saat 08:20
|
Aynı sorunu ben de yaşamıştım. Özellikle ışıklarda durduğumda araba istop ediyordu. LPG sistemini yeniledim. 6 aydır kullanıyorum bir sorunla karşılaşmadım.
|
Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2016 Saat 13:09
|
eğer 8 ay önce revizyon olmuşsa garantisi devam ediyordur. Sorun şanzımandan ise tabiii
|
Mesajı Yazan: kobramt
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2016 Saat 19:43
|
Otomatik vites bakımı diye birşey varmı? Yağı ne zaman değişir?
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2016 Saat 00:06
kobramt Yazdı:
Otomatik vites bakımı diye birşey varmı? Yağı ne zaman değişir? | Vardır en fazla 60 bin kmde yağın değişmesi gerekir. Gecikirse selenoid valfleri bozar.
|
Mesajı Yazan: Fthz
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2016 Saat 03:10
Otomatik vites bilmeyen tanımayan için ne ürkütücü bir düzenek :) bugün trafikte durmak üzereyken bir sarsıntı (vuruntu) oldu sandım arkadan biri çarptı... Yol boyu dikkat etmeye çalıştım tespit edebildiğim kadarıyla yavaşlarken vites ikiden bire geçerken vuruntu yapıyor. Yarın ikitellide açık şanzımancı varsa bir uğrayacağım.
------------- Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2016 Saat 14:49
Fthz Yazdı:
Otomatik vites bilmeyen tanımayan için ne ürkütücü bir düzenek :) bugün trafikte durmak üzereyken bir sarsıntı (vuruntu) oldu sandım arkadan biri çarptı... Yol boyu dikkat etmeye çalıştım tespit edebildiğim kadarıyla yavaşlarken vites ikiden bire geçerken vuruntu yapıyor. Yarın ikitellide açık şanzımancı varsa bir uğrayacağım. | Hocam bu tarz vuruntular genelde boğaz kelebeginden dolayı yapabiliyor. Boğaz kelebeği uygun zamanda gazı kesmediği için vuruntu yapabiliyor. Bence önce onu güzelce temizletip deneyip öyle gidin şanzımaci ya
|
Mesajı Yazan: Fthz
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2016 Saat 07:26
talip206 Yazdı:
Fthz Yazdı:
Otomatik vites bilmeyen tanımayan için ne ürkütücü bir düzenek :) bugün trafikte durmak üzereyken bir sarsıntı (vuruntu) oldu sandım arkadan biri çarptı... Yol boyu dikkat etmeye çalıştım tespit edebildiğim kadarıyla yavaşlarken vites ikiden bire geçerken vuruntu yapıyor. Yarın ikitellide açık şanzımancı varsa bir uğrayacağım. | Hocam bu tarz vuruntular genelde boğaz kelebeginden dolayı yapabiliyor. Boğaz kelebeği uygun zamanda gazı kesmediği için vuruntu yapabiliyor. Bence önce onu güzelce temizletip deneyip öyle gidin şanzımaci ya |
Gün ışıdı ve şanzıman için yola çıkıyordum, sağolasın ilk dediğin gibi kelebeği temizleteyim. Dün kısa mesafe gittim, sıkıntı olmamıştı.
------------- Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
|
Mesajı Yazan: Fthz
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2016 Saat 09:44
Yetkili servise kalsak ön takımı yeniliyor, com2000'ini değiştiriyoruz. Şanzımanı revizyona sokup arabayı oraya hibe edip çıkıyoruz.
Şanzımanın yağ basıncı yüksekmiş. Com2000'in arızalı değil elektrik tesisatında kısadevre var. Öntakım da ise hiç sıkıntı yok.
Yetkili servis 5000 tl fiyat çıkardı. Özel servis 500 tl, periyodik bakım dahil.
------------- Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
|
Mesajı Yazan: Fthz
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2016 Saat 10:54
timo206cc Yazdı:
kelebeği temizlettikten sonra sorun ortadan gittimi Fth |
Kelebeği de temizledik ama bizdeki durum cihaza bağladığımız da yağ basıncı yüksekti.
------------- Lada 1994>Ford 1996>Tofaş 1999>Mercedes 2002>Renault 2009>Fiat 2011>Ford 2011>Peugeot 307 2016>Fiat 500L Living
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2016 Saat 11:38
Başka konu da paylastim ama yine yazayım ne kadar çok kişi görürse faydası olur.
Arkadaşlar aşağıdaki yazı alıntıdır.faydası olur önyargılar kırılır diye paylaşıyorum.
Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim
1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın gelelim sorun çözümlerine; 2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım Keyifli sürüşler
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2016 Saat 11:41
talip206 Yazdı:
Başka konu da paylastim ama yine yazayım ne kadar çok kişi görürse faydası olur.
Arkadaşlar aşağıdaki yazı alıntıdır.faydası olur önyargılar kırılır diye paylaşıyorum.
Arkadaşlar merhabalar, ben Université de Paris de yani paris üniversitesinde otomotiv mühendisliği okuyorum peugeot ile burs anlaşmalı öğrencisiyim, geçen hafta babamın peugeot 307'si gearbox hatası veriyordu şansımızı,benim burada olduğum zamanıma denk geldi hatayı ve sorunu bulduk Ankara'da bir servise elektrovana değişimi için gittim, birde ne göreyim al4 şanzıman hatalarını yanlış yorumluyorlar insanlara biraz sohbet edince bir abimiz forum sitelerinden araştırdığını orada ki öğrendiklerini arabaya yorumluyor üzerine de servislerin yanlış eksik bilgileri eklenince gereksiz ücretler yanlış tamiratlar çıkıyor uzun lafın kısası size al4 şanzımanın en kronik diye tabir ettiğiniz arızalarından ve arıza belirtilerini birinci ağızdan bilgilendireyim
1- al4 şanzımanların ömrü yaklaşık 250.000 km'dir yağ değişim aralığı 80.000 km dir. piyasada ki en kaliteli otomatik şanzıman türüdür. 250.000 km öncesinde kesinlikle revizyon istemez kesinlikle trübün revizyonu yapılmamalı(doğru kullanımlarda) lütfen işgüzar şanzımancılara iş çıkartmayın gelelim sorun çözümlerine; 2- araçın motoru yeni ısınmaya başlamışken kendini 3. vitese kitler ekranda gearbox hayası alırsanız ve de kontak yenilemede hata silinirse selenoid vana değişimi ve eski yağın yenilenmesi ile sorunu çözersiniz. eğer çözülmezse hidrolik blok değişimi sorunu çözecektir.(mutlaka usta ellerin değişim yapması şart) 3- araç vites geçişlerinde vuruntu bizim tabirimizle tepme yapıyorsa selenoid valf arızası değil bunu yapan lütfen, yağ değişim süreli geldiğini vede boğaz kelebeği temizliği yada değişimi yapılmalı cünkü araç vites geçişlerinde saniyenin karısı kadar sürede yakıtı keser ve tekrar araç bu sürede kelebek gazı kesemezse motor devri yükselir vede diğer vites devrini tepme ile kavrar, bu önemli bir arızadır tamir gereklidir eger yapılmazsa önce motor kulağını yer sonra şanzıman selenoid valf arızası yapar yani selenoid vananın arızası değil arızanın devamındır selenoid valf arızası. 4-araçın yağ seviyesi çok önemli fabrikada bu çok hasas mantarlarla ölçülüyor araçın yağı boşaltıldıktan ve yenilendikten sonra 1 hafta sonra mutlaka yağ kontrolü tekrar yapılmalı ve yağ esso yada mobil lt71141 olmalı cünkü bu yağ gerçekten çok yüksek ısı kararlılığı var. 5- araç vites geçişlerinde devir yükseltip diğer vitese geçiyorsa yani arada boşluk yapıyorsa bilinki yine selenoid vana ve yağ arızası var yine bir şanzımancıdan yardım alabilirsiniz 6- lpg'li araçlar her zaman geçiş ısıları 40 derece olmalı ve araç aküsü 75 lik olmalı 7- araç uzun yolda kendini 1. vitese kilitlerse sorun yağ sıcaklığının yüksekliğinden kaynaklanır bu yağın kararlılığının düşmesi demek bunu çözmek bir hayli zor farkı basınç değerleri ile çapraz sorgulama yapıp hata bulunmalı 8- araç bir sabah p konumundan farklı bir konuma gelmiyor kilirleniyor ile sorun fren müşürüden yapmanız gereken kutup başını çıkarıp takmak ve frene biraz güçlüce freni şişirmeden vurmaktır ve hemen bir servise gitmelisiniz korkulacak bir durum yok. 9- araç yüzde on eğimde bile geri kaydırma yapıyorsa sorun fren müşüründe ve onun yüzünden arızalanan hidrolik blokdadır. ilk kaçırmayı hissettiğiniz anda zaman kaybetmeden müşürü değiştirin 10- Araçcı asla N konumunda ilerletmeyin cünkü yağ motoru n ve p modunda kapanı ve ciddi sorunlara neden olur, araç durmadan r konumuna almayın. kırmızı ışıkta dahi n konumuna almayın uzun yolda yakıt tasarrufu için araci yarıotomatikde sürün ve farkı görün:) unutmayın arkadaşlar al4 şansıman 4 ileri 2 yağ fark basıncı ile çalışan tek kavramalı kullanışlı bir şanzımandır. usta eller ile doğru sonucu alırsınız her zaman sorularınız için ben hep burdayım Keyifli sürüşler |
talip aslında bu konuyu sabit konu yapı arıza ve çözümler bölümüne atmak lazım.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: Umit2834
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2016 Saat 20:32
|
308 im A da giderken birden bire gaz yemiyor. Aracı istop edip çalıştırınca kendine geliyor. Gün içinde birkaç kez bunu yapıyor.Gearlbox faulty mi ne yazıyor. Bugün yetkili servise götürdüm. Laptopa ağlayıp baktılar ve şanzımanın beyni bozuk yenisini takman lazım 3000 Tl. Dediler. Bir arkadaşım ümraniye aanayiye git beyin tamiri 500 Tl.ye yapıyorlar dedi. Sizce ne yapmalıyım.
|
Mesajı Yazan: Oguz5519
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2019 Saat 11:11
|
iyi günler hocam bende her hangi bir arıza vermiyor cihaza bağladığmzda sadece uzun yolda rampaya gelince 3. Vitese atıyor ve vitesleri 4200 devirde atmaya başlıyor, Manuel e geçmiyor Manuel de de d yazıyor fakat n ye r ye p ye geçiyor, stop edip çalıştırınca düzeliyor sorun nedir sizce
|
|