Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Otomatik Şanzıman - NET SORUN -
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Otomatik Şanzıman - NET SORUN -

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ağustos 2012 Saat 10:17
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Çok teşekkür ederim. elinize kolunuza sağlık. Tam da istediğim şekilde bir cevap almış oldum sizin vesilenizle. Bu sabah itibarıyla önce sponsorumuz oto EFE ye gidiyorum Bilgisayarlı bakabilyorlarsa onlara baktırıp yoluma devam ediyorum.


NOT: Bir de benim S - * ışıkları kontağı açtığımda değil bir süre gittiğimde araç ısınmadan önceki ilk vuruntuda yanmaya başlıyor

Öncelikle Koliva ve Tolga, iyi dilekleriniz teşekkür ederim.

Yukariki mesajımda belirtmiştim ya! Smile bu yağın özelliğinin kaybolmasından dolayı yağ soğukken hal değiştirmesinden kaynaklı. Şuan aracınızın yağı soğukken muhallebi kıvamına yakın olduğundan valfler bu yağı hidrolik üniteye basamıyor,hal böyle olunca da istenilen basınç da valflerden geçemeyen yağ bunu bir arıza olarak algılıyor.

Yağ ısınınca inceliyor ve geçişinde problem kalmıyor Wink Zaten yeni tip valflerdeki o küçük program yaması işte yağ soğukken yada aşırı ısınmada şanzıman beynine arıza var dememesi için yapılmış bir hileden ibaret.

Ayrıca göreceksiniz ki valfler değişmeden motor ve şanzıman soğutulur ve ondan sonra hidrolik ünite üzerinde gerekli tadilatlar yapılırken,yağ değişiminde şanzıman ısısının 60 derede ve üzerindeyken yapılması gerekir.

Önemli bir not; valfler değiştikten  sonra 500 ila 1000 km arası aracı LPG de kullanmayın.Şimdiden kolay gelsin. 
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ağustos 2012 Saat 09:16

Çok teşekkür ederim. elinize kolunuza sağlık. Tam da istediğim şekilde bir cevap almış oldum sizin vesilenizle. Bu sabah itibarıyla önce sponsorumuz oto EFE ye gidiyorum Bilgisayarlı bakabilyorlarsa onlara baktırıp yoluma devam ediyorum.


NOT: Bir de benim S - * ışıkları kontağı açtığımda değil bir süre gittiğimde araç ısınmadan önceki ilk vuruntuda yanmaya başlıyor
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ağustos 2012 Saat 06:58
Sn. monur noktayi koymus.
Araciniz bilgisayara baglatin ve verilen bilgiler isiginda cozum gidin.
Yukarı Dön
toga406 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toga406 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ağustos 2012 Saat 05:19
bu kadar güzel anlatılır ellerine saglık
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ağustos 2012 Saat 02:18
Aslında bir çok soru neticelendi ama sizin gözünüzden kaçan konular olmuş anlaşılan.Tekrardan yazalım belki ufak da olsa kafanızdaki sorulara bir nebze olsun ışık tutar.

S ve * mod ışıkları kontağı açtığınızda belli bir müddet yanıp sönüyorsa bunun 2 adet açıklaması vardır.

1- Otomatik şanzımanınız üzerinde elektriksel yada elektroniksel bir arızayı şanzıman beyni hafızasına almış

2- Yağ sayacı 36 bin küsür km (tam hatırlamıyorum net rakamı) yi geçtiğinden dolayı yanar.

Çözümler;

1a- Araç Planet 2000 e bağlanır ve tam arıza taraması yaptırılır.Tarama bittikten sonra şanzımana girilir (muhtemelen siz basınç arızası alacaksınız) oradaki arıza kodlarına göre değerlendirme yapılır.

2a- yağ sayacı kaynaklı bir arıza ışıkları yanıyor ise, Planet 2000 programı ile araç şanzıman beynine girilir ve burada aracın yağını değiştirileceğini aracın beynine söylemeniz gerekir. Bu işlemden sonra aracın şanzımanın yağı değiştirilir ve aynı sayfadan aracın şanzıman km si sıfırlanır.Hepsi bu kadardır.

Burada sorunların çözüme ulaşmamasının nedeni soru soran arkadaşların sorusunu sorduktan sonra yapılacak işlemin maddi anlamda yüksek bir meblağ tutacağından çekindikleri için o arıza ile araçlarını kullanmaya devam etmeleri ve ustasına göstermemeleri.

Otomatik şanzımanlarda elektronik arızalar net tespit edilebilirken mekanik olan arızalar açılmadan bilinemez.Bu şanzımanlar,manuel şanzımanlara göre daha komplike bir yapıya sahip olduğundan içinde bir pul (rondela) nın dahi hasar görmesi çalışma yapısına doğrudan etki ederek çalışma prensibini bozar. 

Hiç kimse o aracın direksiyonuna geçmeden de arkadaşım,senin şanzımanında şu arıza var diyemez (forum için konuşuyorum) Onun için de bir çok konu havada kalmıştır.Bunun sebebi de tamamen soruyu soran bir çok arkadaşın maddi olaylardan elletmeye korkması ve o arızayı kabullenmesidir.

Gelelim sizin yaşadığınız soruna;

Karşılaştığınız durum aracınızın otomatik şanzımanında elektriksel yada elektroniksel bir arıza oluşmuş ve beyin bunu hafızasına almış resenlenmeyi bekliyor. Bu tip arızalarda bakılması gereken yer elektronik aksamı yani Beyin,hidrolik ünite ve bileşen parçaları. Aracınız 2006 model altı ise basınç selenoid valfleri eski tiptir ve bu valflerin çalışma sıcaklıkları farklı olduğundan zamanla kullanıma bağlı olan yıpranma ile meydana gelen yağın balata tozlarından ve gözle görülmesi zor olan ama yağ içerisinde biriken metal parçacıkları bu yağın özelliğini yitirmesine sebep oluyor. Bu yağ hidrolik üniteye bağlı olan toplamda 8 adet olan valflerin en önemlisi olan ana basınç valflerinin bozulmasına yol açıyor.

Bu yağ, özelliğini kaybetme noktasına geldiğinden ana basınç valflerinin isteklerine cevap veremediğinden dolayı bu valfleri bozuluyor. AR-GE çalışmalarında görülmüş ki şanzımanın normal hizmet süresi 200 ila 250 bin km iken sırf bu valflerden dolayı arıza olayı fazlalaştığından çözümü bu valfleri iyileştirme çalışmasına gitmişler ki şanzıman ömrü olan 200 km yi sorunsuz ve şikayetsiz görebilsin.

Borg Warner firması bu konu hakkında bir çalışma yapıp (hidrolik pistonlar ve otomatik şanzıman parçaları hakkında dünya çapında çok büyük bir firmadır) bu şanzımanlar için yeni valfleri üretip Peugeot firmasına alın bunu kullanın şikayetleriniz bitecektir demiş. Peugeot da yetkili servislerine bu yeni stok kodu ile tanımlı parçayı taktırmaya başlamış.Fakat sadece bunu alıp eskisiyle değiştirmek maalesef ki çözüm olmuyor Wink Firma, bunun değişmesi ile beraber şanzıman beynine yüklenmesi gereken küçük bir yama (yazılım) yapmış.Bu yazılım da çalışma sıcaklığını dengeleyen bir yazılımdır ki ciddi bir önem arz eder. (sağlıklı çalışabilmesi ve uyum sağlayabilmesi açısından)

Bkz; Planet 2000 programındaki Borg Warner uyumu sayfası.

Eski tip ve yeni tip valfleri birbirinden ayırmak çok kolaydır; eski valf kahverengi konektörlüdür,yeni olan ise siyah renk konektörlü ve eskisine göre biraz şişmandır. Bu yukarıda yazdıklarımın ışığında aracınızı tavsiyem önce bir Planet 2000 programı olan özel servise götürüp arızanın basınç valflerinden olduğunu teyid etmek ve 20 TL ödeyip,hayırlı işler dileyip çıkmak. Sonrasında bir yetkili servise gidip allah kahretsin diyip, 3 e 5 e bakmadan bu valfleri orada değiştirtip güncellemesini yaptırtmak (güncelleme yapılmadan değişse bile ki "bunu sadece yetkili servis yapabiliyor" sorununuz güzelir ama arıza ışıkları her kontağı açtığınızda yine yanmaya devam eder) hemde parça ve işçiliğin 2 yıl garantisi alınarak keyfi sürülür. 

Not: Metin bunu okursa cevaplasın kendisi parçayı dışarıda değiştirdi sorunu düzeldi ama arıza ışıkları sönemedi.

Şuan emin olun aracınız cansız ve isteksiz hareket ediyor,yokuşlarda yığılıyor ve sürekli gaz basmanızı bekliyor,ani süratlenmelerde anveleye kalkıyor ve kendini zor toparlıyor,yokuş çıkmak sizin için bir işkence,vites geçişlerinde vuruntular var bilhassa 1-2 vitesleri arasında kısacası motorun tüm gücünü bu iki küçük parça yüzünden şanzımanınız sömürüyor.

Cevabı biraz mizahi yazdım zira, aynı şeyleri defalarca ciddi yazdım ama konu hep havada kaldı.Umarım bir PC ye bağlatır ve sorununuzun tam çözümüne ulaşmak için gereken adımları atarsınız.

Sevgilerimle.

2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
toga406 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toga406 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ağustos 2012 Saat 00:34
Maalesef kronik selenoid arızası gibi bence ama önce bilgisayarda ne hata veriyor ona baktır sonra tekrardan sorunu yönelt bence
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2012 Saat 22:40
Aracı yeni aldığım için bilmiyorum yağın ne zaman değiştiğini. Bilgisayara bağlanmadı 2000 Mod 1,4 XR. Bağlanıyor mu onu da bilmiyorum :) Sizce sadece motor soğukken yapması bu sorunun henüz başında olduğumu ve yağ değişimi ile kurtaracağımı mı gösterir?
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2012 Saat 22:31
En son ne zaman sanziman yagi degistirildi?
Araciniz bilgisayara baglandi mi? Herhangi bir hata kodu var miydi?
Yukarı Dön
sukur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2012 Saat 21:52
Tüm peugeot kullanıcılarına iyi akşamlar. Arkadaşlar bugüne kadar bir çok konu açılmış. Ama sorunun çözümüne ilişkin ciddi bir sayfa şeklini almamış bu konuların hiçbiri. Hepsi lokal tahminlerle vs. kalmış.

Şimdi bu 206 larda S ve Kar modu ışıklarını yakan Otomatik Şanzıman problemi nedir, Ne kadarlık bir masraf açar? Bu sorun 307lerin kronik şanzıman sorunu ile aynı sıkıntı mı?

Örneğin benim aracımda her gün araç soğukken bir kere yapıyor. Aracım belli bir dereceyi 70 leri geçene kadar o şekilde gidiyorum. Sonra stop edip yeniden çalıştırıyorum gün boyunca bir daha yaşanmıyor. Ben bu olayın neresindeyim.

HEM BENİM SORUNUMA YORUMLARINIZI ALMIŞ HEM DE BUNDAN SONRA BU SORUNU YAŞAYACAK ARKADAŞLARA BİR REHBER OLUŞTURMUŞ OLALIM İNŞ.
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1932 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6661 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 115 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 105 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 102 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 706 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 105 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 140 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 837 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 324 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 520 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 401 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107782 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1643 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3399 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10351 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9275 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1158 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1395 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English