![]() |
|
206 Otomatik Şanzıman - NET SORUN - |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Öncelikle Koliva ve Tolga, iyi dilekleriniz teşekkür ederim. Yukariki mesajımda belirtmiştim ya! ![]() Yağ ısınınca inceliyor ve geçişinde problem kalmıyor ![]() Ayrıca göreceksiniz ki valfler değişmeden motor ve şanzıman soğutulur ve ondan sonra hidrolik ünite üzerinde gerekli tadilatlar yapılırken,yağ değişiminde şanzıman ısısının 60 derede ve üzerindeyken yapılması gerekir. Önemli bir not; valfler değiştikten sonra 500 ila 1000 km arası aracı LPG de kullanmayın.Şimdiden kolay gelsin.
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
sukur ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 159 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çok teşekkür ederim. elinize kolunuza sağlık. Tam da istediğim şekilde bir cevap almış oldum sizin vesilenizle. Bu sabah itibarıyla önce sponsorumuz oto EFE ye gidiyorum Bilgisayarlı bakabilyorlarsa onlara baktırıp yoluma devam ediyorum. NOT: Bir de benim S - * ışıkları kontağı açtığımda değil bir süre gittiğimde araç ısınmadan önceki ilk vuruntuda yanmaya başlıyor |
|
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sn. monur noktayi koymus.
Araciniz bilgisayara baglatin ve verilen bilgiler isiginda cozum gidin. |
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu kadar güzel anlatılır ellerine saglık
|
|
![]() |
|
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aslında bir çok soru neticelendi ama sizin gözünüzden kaçan konular olmuş anlaşılan.Tekrardan yazalım belki ufak da olsa kafanızdaki sorulara bir nebze olsun ışık tutar.
S ve * mod ışıkları kontağı açtığınızda belli bir müddet yanıp sönüyorsa bunun 2 adet açıklaması vardır. 1- Otomatik şanzımanınız üzerinde elektriksel yada elektroniksel bir arızayı şanzıman beyni hafızasına almış 2- Yağ sayacı 36 bin küsür km (tam hatırlamıyorum net rakamı) yi geçtiğinden dolayı yanar. Çözümler; 1a- Araç Planet 2000 e bağlanır ve tam arıza taraması yaptırılır.Tarama bittikten sonra şanzımana girilir (muhtemelen siz basınç arızası alacaksınız) oradaki arıza kodlarına göre değerlendirme yapılır. 2a- yağ sayacı kaynaklı bir arıza ışıkları yanıyor ise, Planet 2000 programı ile araç şanzıman beynine girilir ve burada aracın yağını değiştirileceğini aracın beynine söylemeniz gerekir. Bu işlemden sonra aracın şanzımanın yağı değiştirilir ve aynı sayfadan aracın şanzıman km si sıfırlanır.Hepsi bu kadardır. Burada sorunların çözüme ulaşmamasının nedeni soru soran arkadaşların sorusunu sorduktan sonra yapılacak işlemin maddi anlamda yüksek bir meblağ tutacağından çekindikleri için o arıza ile araçlarını kullanmaya devam etmeleri ve ustasına göstermemeleri. Otomatik şanzımanlarda elektronik arızalar net tespit edilebilirken mekanik olan arızalar açılmadan bilinemez.Bu şanzımanlar,manuel şanzımanlara göre daha komplike bir yapıya sahip olduğundan içinde bir pul (rondela) nın dahi hasar görmesi çalışma yapısına doğrudan etki ederek çalışma prensibini bozar. Hiç kimse o aracın direksiyonuna geçmeden de arkadaşım,senin şanzımanında şu arıza var diyemez (forum için konuşuyorum) Onun için de bir çok konu havada kalmıştır.Bunun sebebi de tamamen soruyu soran bir çok arkadaşın maddi olaylardan elletmeye korkması ve o arızayı kabullenmesidir. Gelelim sizin yaşadığınız soruna; Karşılaştığınız durum aracınızın otomatik şanzımanında elektriksel yada elektroniksel bir arıza oluşmuş ve beyin bunu hafızasına almış resenlenmeyi bekliyor. Bu tip arızalarda bakılması gereken yer elektronik aksamı yani Beyin,hidrolik ünite ve bileşen parçaları. Aracınız 2006 model altı ise basınç selenoid valfleri eski tiptir ve bu valflerin çalışma sıcaklıkları farklı olduğundan zamanla kullanıma bağlı olan yıpranma ile meydana gelen yağın balata tozlarından ve gözle görülmesi zor olan ama yağ içerisinde biriken metal parçacıkları bu yağın özelliğini yitirmesine sebep oluyor. Bu yağ hidrolik üniteye bağlı olan toplamda 8 adet olan valflerin en önemlisi olan ana basınç valflerinin bozulmasına yol açıyor. Bu yağ, özelliğini kaybetme noktasına geldiğinden ana basınç valflerinin isteklerine cevap veremediğinden dolayı bu valfleri bozuluyor. AR-GE çalışmalarında görülmüş ki şanzımanın normal hizmet süresi 200 ila 250 bin km iken sırf bu valflerden dolayı arıza olayı fazlalaştığından çözümü bu valfleri iyileştirme çalışmasına gitmişler ki şanzıman ömrü olan 200 km yi sorunsuz ve şikayetsiz görebilsin. Borg Warner firması bu konu hakkında bir çalışma yapıp (hidrolik pistonlar ve otomatik şanzıman parçaları hakkında dünya çapında çok büyük bir firmadır) bu şanzımanlar için yeni valfleri üretip Peugeot firmasına alın bunu kullanın şikayetleriniz bitecektir demiş. Peugeot da yetkili servislerine bu yeni stok kodu ile tanımlı parçayı taktırmaya başlamış.Fakat sadece bunu alıp eskisiyle değiştirmek maalesef ki çözüm olmuyor ![]() Bkz; Planet 2000 programındaki Borg Warner uyumu sayfası. Eski tip ve yeni tip valfleri birbirinden ayırmak çok kolaydır; eski valf kahverengi konektörlüdür,yeni olan ise siyah renk konektörlü ve eskisine göre biraz şişmandır. Bu yukarıda yazdıklarımın ışığında aracınızı tavsiyem önce bir Planet 2000 programı olan özel servise götürüp arızanın basınç valflerinden olduğunu teyid etmek ve 20 TL ödeyip,hayırlı işler dileyip çıkmak. Sonrasında bir yetkili servise gidip allah kahretsin diyip, 3 e 5 e bakmadan bu valfleri orada değiştirtip güncellemesini yaptırtmak (güncelleme yapılmadan değişse bile ki "bunu sadece yetkili servis yapabiliyor" sorununuz güzelir ama arıza ışıkları her kontağı açtığınızda yine yanmaya devam eder) hemde parça ve işçiliğin 2 yıl garantisi alınarak keyfi sürülür. Not: Metin bunu okursa cevaplasın kendisi parçayı dışarıda değiştirdi sorunu düzeldi ama arıza ışıkları sönemedi. Şuan emin olun aracınız cansız ve isteksiz hareket ediyor,yokuşlarda yığılıyor ve sürekli gaz basmanızı bekliyor,ani süratlenmelerde anveleye kalkıyor ve kendini zor toparlıyor,yokuş çıkmak sizin için bir işkence,vites geçişlerinde vuruntular var bilhassa 1-2 vitesleri arasında kısacası motorun tüm gücünü bu iki küçük parça yüzünden şanzımanınız sömürüyor. Cevabı biraz mizahi yazdım zira, aynı şeyleri defalarca ciddi yazdım ama konu hep havada kaldı.Umarım bir PC ye bağlatır ve sorununuzun tam çözümüne ulaşmak için gereken adımları atarsınız. Sevgilerimle. |
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Maalesef kronik selenoid arızası gibi bence ama önce bilgisayarda ne hata veriyor ona baktır sonra tekrardan sorunu yönelt bence
|
|
![]() |
|
sukur ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 159 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aracı yeni aldığım için bilmiyorum yağın ne zaman değiştiğini. Bilgisayara bağlanmadı 2000 Mod 1,4 XR. Bağlanıyor mu onu da bilmiyorum :) Sizce sadece motor soğukken yapması bu sorunun henüz başında olduğumu ve yağ değişimi ile kurtaracağımı mı gösterir?
|
|
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En son ne zaman sanziman yagi degistirildi?
Araciniz bilgisayara baglandi mi? Herhangi bir hata kodu var miydi? |
|
![]() |
|
sukur ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 159 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tüm peugeot kullanıcılarına iyi akşamlar. Arkadaşlar bugüne kadar bir çok konu açılmış. Ama sorunun çözümüne ilişkin ciddi bir sayfa şeklini almamış bu konuların hiçbiri. Hepsi lokal tahminlerle vs. kalmış.
Şimdi bu 206 larda S ve Kar modu ışıklarını yakan Otomatik Şanzıman problemi nedir, Ne kadarlık bir masraf açar? Bu sorun 307lerin kronik şanzıman sorunu ile aynı sıkıntı mı? Örneğin benim aracımda her gün araç soğukken bir kere yapıyor. Aracım belli bir dereceyi 70 leri geçene kadar o şekilde gidiyorum. Sonra stop edip yeniden çalıştırıyorum gün boyunca bir daha yaşanmıyor. Ben bu olayın neresindeyim. HEM BENİM SORUNUMA YORUMLARINIZI ALMIŞ HEM DE BUNDAN SONRA BU SORUNU YAŞAYACAK ARKADAŞLARA BİR REHBER OLUŞTURMUŞ OLALIM İNŞ. |
|
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |