Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Otomatik Şanzıman - NET SORUN -

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24302
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 19:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Otomatik Şanzıman - NET SORUN -
Mesajı Yazan: sukur
Konu: 206 Otomatik Şanzıman - NET SORUN -
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2012 Saat 21:52
Tüm peugeot kullanıcılarına iyi akşamlar. Arkadaşlar bugüne kadar bir çok konu açılmış. Ama sorunun çözümüne ilişkin ciddi bir sayfa şeklini almamış bu konuların hiçbiri. Hepsi lokal tahminlerle vs. kalmış.

Şimdi bu 206 larda S ve Kar modu ışıklarını yakan Otomatik Şanzıman problemi nedir, Ne kadarlık bir masraf açar? Bu sorun 307lerin kronik şanzıman sorunu ile aynı sıkıntı mı?

Örneğin benim aracımda her gün araç soğukken bir kere yapıyor. Aracım belli bir dereceyi 70 leri geçene kadar o şekilde gidiyorum. Sonra stop edip yeniden çalıştırıyorum gün boyunca bir daha yaşanmıyor. Ben bu olayın neresindeyim.

HEM BENİM SORUNUMA YORUMLARINIZI ALMIŞ HEM DE BUNDAN SONRA BU SORUNU YAŞAYACAK ARKADAŞLARA BİR REHBER OLUŞTURMUŞ OLALIM İNŞ.


-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2012 Saat 22:31
En son ne zaman sanziman yagi degistirildi?
Araciniz bilgisayara baglandi mi? Herhangi bir hata kodu var miydi?


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2012 Saat 22:40
Aracı yeni aldığım için bilmiyorum yağın ne zaman değiştiğini. Bilgisayara bağlanmadı 2000 Mod 1,4 XR. Bağlanıyor mu onu da bilmiyorum :) Sizce sadece motor soğukken yapması bu sorunun henüz başında olduğumu ve yağ değişimi ile kurtaracağımı mı gösterir?

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 00:34
Maalesef kronik selenoid arızası gibi bence ama önce bilgisayarda ne hata veriyor ona baktır sonra tekrardan sorunu yönelt bence


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 02:18
Aslında bir çok soru neticelendi ama sizin gözünüzden kaçan konular olmuş anlaşılan.Tekrardan yazalım belki ufak da olsa kafanızdaki sorulara bir nebze olsun ışık tutar.

S ve * mod ışıkları kontağı açtığınızda belli bir müddet yanıp sönüyorsa bunun 2 adet açıklaması vardır.

1- Otomatik şanzımanınız üzerinde elektriksel yada elektroniksel bir arızayı şanzıman beyni hafızasına almış

2- Yağ sayacı 36 bin küsür km (tam hatırlamıyorum net rakamı) yi geçtiğinden dolayı yanar.

Çözümler;

1a- Araç Planet 2000 e bağlanır ve tam arıza taraması yaptırılır.Tarama bittikten sonra şanzımana girilir (muhtemelen siz basınç arızası alacaksınız) oradaki arıza kodlarına göre değerlendirme yapılır.

2a- yağ sayacı kaynaklı bir arıza ışıkları yanıyor ise, Planet 2000 programı ile araç şanzıman beynine girilir ve burada aracın yağını değiştirileceğini aracın beynine söylemeniz gerekir. Bu işlemden sonra aracın şanzımanın yağı değiştirilir ve aynı sayfadan aracın şanzıman km si sıfırlanır.Hepsi bu kadardır.

Burada sorunların çözüme ulaşmamasının nedeni soru soran arkadaşların sorusunu sorduktan sonra yapılacak işlemin maddi anlamda yüksek bir meblağ tutacağından çekindikleri için o arıza ile araçlarını kullanmaya devam etmeleri ve ustasına göstermemeleri.

Otomatik şanzımanlarda elektronik arızalar net tespit edilebilirken mekanik olan arızalar açılmadan bilinemez.Bu şanzımanlar,manuel şanzımanlara göre daha komplike bir yapıya sahip olduğundan içinde bir pul (rondela) nın dahi hasar görmesi çalışma yapısına doğrudan etki ederek çalışma prensibini bozar. 

Hiç kimse o aracın direksiyonuna geçmeden de arkadaşım,senin şanzımanında şu arıza var diyemez (forum için konuşuyorum) Onun için de bir çok konu havada kalmıştır.Bunun sebebi de tamamen soruyu soran bir çok arkadaşın maddi olaylardan elletmeye korkması ve o arızayı kabullenmesidir.

Gelelim sizin yaşadığınız soruna;

Karşılaştığınız durum aracınızın otomatik şanzımanında elektriksel yada elektroniksel bir arıza oluşmuş ve beyin bunu hafızasına almış resenlenmeyi bekliyor. Bu tip arızalarda bakılması gereken yer elektronik aksamı yani Beyin,hidrolik ünite ve bileşen parçaları. Aracınız 2006 model altı ise basınç selenoid valfleri eski tiptir ve bu valflerin çalışma sıcaklıkları farklı olduğundan zamanla kullanıma bağlı olan yıpranma ile meydana gelen yağın balata tozlarından ve gözle görülmesi zor olan ama yağ içerisinde biriken metal parçacıkları bu yağın özelliğini yitirmesine sebep oluyor. Bu yağ hidrolik üniteye bağlı olan toplamda 8 adet olan valflerin en önemlisi olan ana basınç valflerinin bozulmasına yol açıyor.

Bu yağ, özelliğini kaybetme noktasına geldiğinden ana basınç valflerinin isteklerine cevap veremediğinden dolayı bu valfleri bozuluyor. AR-GE çalışmalarında görülmüş ki şanzımanın normal hizmet süresi 200 ila 250 bin km iken sırf bu valflerden dolayı arıza olayı fazlalaştığından çözümü bu valfleri iyileştirme çalışmasına gitmişler ki şanzıman ömrü olan 200 km yi sorunsuz ve şikayetsiz görebilsin.

Borg Warner firması bu konu hakkında bir çalışma yapıp (hidrolik pistonlar ve otomatik şanzıman parçaları hakkında dünya çapında çok büyük bir firmadır) bu şanzımanlar için yeni valfleri üretip Peugeot firmasına alın bunu kullanın şikayetleriniz bitecektir demiş. Peugeot da yetkili servislerine bu yeni stok kodu ile tanımlı parçayı taktırmaya başlamış.Fakat sadece bunu alıp eskisiyle değiştirmek maalesef ki çözüm olmuyor Wink Firma, bunun değişmesi ile beraber şanzıman beynine yüklenmesi gereken küçük bir yama (yazılım) yapmış.Bu yazılım da çalışma sıcaklığını dengeleyen bir yazılımdır ki ciddi bir önem arz eder. (sağlıklı çalışabilmesi ve uyum sağlayabilmesi açısından)

Bkz; Planet 2000 programındaki Borg Warner uyumu sayfası.

Eski tip ve yeni tip valfleri birbirinden ayırmak çok kolaydır; eski valf kahverengi konektörlüdür,yeni olan ise siyah renk konektörlü ve eskisine göre biraz şişmandır. Bu yukarıda yazdıklarımın ışığında aracınızı tavsiyem önce bir Planet 2000 programı olan özel servise götürüp arızanın basınç valflerinden olduğunu teyid etmek ve 20 TL ödeyip,hayırlı işler dileyip çıkmak. Sonrasında bir yetkili servise gidip allah kahretsin diyip, 3 e 5 e bakmadan bu valfleri orada değiştirtip güncellemesini yaptırtmak (güncelleme yapılmadan değişse bile ki "bunu sadece yetkili servis yapabiliyor" sorununuz güzelir ama arıza ışıkları her kontağı açtığınızda yine yanmaya devam eder) hemde parça ve işçiliğin 2 yıl garantisi alınarak keyfi sürülür. 

Not: Metin bunu okursa cevaplasın kendisi parçayı dışarıda değiştirdi sorunu düzeldi ama arıza ışıkları sönemedi.

Şuan emin olun aracınız cansız ve isteksiz hareket ediyor,yokuşlarda yığılıyor ve sürekli gaz basmanızı bekliyor,ani süratlenmelerde anveleye kalkıyor ve kendini zor toparlıyor,yokuş çıkmak sizin için bir işkence,vites geçişlerinde vuruntular var bilhassa 1-2 vitesleri arasında kısacası motorun tüm gücünü bu iki küçük parça yüzünden şanzımanınız sömürüyor.

Cevabı biraz mizahi yazdım zira, aynı şeyleri defalarca ciddi yazdım ama konu hep havada kaldı.Umarım bir PC ye bağlatır ve sorununuzun tam çözümüne ulaşmak için gereken adımları atarsınız.

Sevgilerimle.



-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 05:19
bu kadar güzel anlatılır ellerine saglık


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 06:58
Sn. monur noktayi koymus.
Araciniz bilgisayara baglatin ve verilen bilgiler isiginda cozum gidin.


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 09:16

Çok teşekkür ederim. elinize kolunuza sağlık. Tam da istediğim şekilde bir cevap almış oldum sizin vesilenizle. Bu sabah itibarıyla önce sponsorumuz oto EFE ye gidiyorum Bilgisayarlı bakabilyorlarsa onlara baktırıp yoluma devam ediyorum.


NOT: Bir de benim S - * ışıkları kontağı açtığımda değil bir süre gittiğimde araç ısınmadan önceki ilk vuruntuda yanmaya başlıyor


-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 10:17
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Çok teşekkür ederim. elinize kolunuza sağlık. Tam da istediğim şekilde bir cevap almış oldum sizin vesilenizle. Bu sabah itibarıyla önce sponsorumuz oto EFE ye gidiyorum Bilgisayarlı bakabilyorlarsa onlara baktırıp yoluma devam ediyorum.


NOT: Bir de benim S - * ışıkları kontağı açtığımda değil bir süre gittiğimde araç ısınmadan önceki ilk vuruntuda yanmaya başlıyor

Öncelikle Koliva ve Tolga, iyi dilekleriniz teşekkür ederim.

Yukariki mesajımda belirtmiştim ya! Smile bu yağın özelliğinin kaybolmasından dolayı yağ soğukken hal değiştirmesinden kaynaklı. Şuan aracınızın yağı soğukken muhallebi kıvamına yakın olduğundan valfler bu yağı hidrolik üniteye basamıyor,hal böyle olunca da istenilen basınç da valflerden geçemeyen yağ bunu bir arıza olarak algılıyor.

Yağ ısınınca inceliyor ve geçişinde problem kalmıyor Wink Zaten yeni tip valflerdeki o küçük program yaması işte yağ soğukken yada aşırı ısınmada şanzıman beynine arıza var dememesi için yapılmış bir hileden ibaret.

Ayrıca göreceksiniz ki valfler değişmeden motor ve şanzıman soğutulur ve ondan sonra hidrolik ünite üzerinde gerekli tadilatlar yapılırken,yağ değişiminde şanzıman ısısının 60 derede ve üzerindeyken yapılması gerekir.

Önemli bir not; valfler değiştikten  sonra 500 ila 1000 km arası aracı LPG de kullanmayın.Şimdiden kolay gelsin. 


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: hcbank
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 10:25
arkadaşım 406 aracımda yaşadım aynı sorunu ,yağ değişimi vs  çözmüyor sorunu 
servise gittim komple şanzuman inecek sorun büyükse türübün dahil değişecek dendi 3000lira,
şanzumancıya gittim açılacak dendi rakam vermedi,bende ankarada meşhur bir şanzumancıya gittim ---bağladı bilgisayara--- basınç değerleri kavrama devir süresi vs baktı selenoidleri değiştirelim çözülür sorun dediler .
selenoidler takıldı ve---- en önemlisi selenoidleri araca tanıttı----0 hata sorun yok kar spor modu bidaha yanmadı en büyük artısı aracımın yakıt tüketimi otomatik olarak düştü ..allah yardımcın olsun


-------------
hayatı gaz pedalı ile paspas arası yaşamak ...[vites sport konumunda]iken...05422048340


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 11:32
HCBANK kardeşim. şu müthiş soorunu nereye çözdürdün kaça mal oldu bana gittigin yerin adını ve adresini versene. 2003 hdi bva 406 aynen senin aktardığın soruna sahip. çeşitli ustalar ve şanzımancıya gittim nafile.
bana kaça patlar ve adresi özelden bana mesajlar mısın lütfen. aracı elden çıkarmayı bile düşünüyorum emin ol.veya bana özelden cebini mesajlar mısın
şimdiden çook teşekkürler sana


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 11:35
hcbank o cep no sana mı ait 05422048340 olan açık olduğu için yazıdım


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 11:50
Arkadaşlar az önce gidip aracımı Bilgisayara bağlattım. ---- Basınç ayar fark / Tavsiye ---- diye bir hata verdi. Ustanın da bu hataya bakarak bana söylediği şey şu; Yağ ve valfler değişecek toplam 550 TL ... Buna rağmen çözülmezse valfleri kullanaraktan 2750 TL'ye şanzıman revizyonuna gideriz :S

Yorumlarınızı alayım


-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 13:23
deneme tahtası mı bu iş ya nasıl usta bunlar. paragözler. öyle deneme tahtası misalini ben kendim de yaparım yazık onlara. buna ragmen miş ya bosuna verilen değştirilen parçaların parası nolcak düşecekler mi hesaptan hayır


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 14:02
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Arkadaşlar az önce gidip aracımı Bilgisayara bağlattım. ---- Basınç ayar fark / Tavsiye ---- diye bir hata verdi. Ustanın da bu hataya bakarak bana söylediği şey şu; Yağ ve valfler değişecek toplam 550 TL ... Buna rağmen çözülmezse valfleri kullanaraktan 2750 TL'ye şanzıman revizyonuna gideriz :S

Yorumlarınızı alayım

Bingo, basınç farkından dolayı tork düşüşü algılamış şanzıman.Türbin de yavaştan göz kırpmaya başlamış. Valfler değişecek Şahin Peugeot dan orjinal Borg Warner marka alabilirsin 120 TL/adetti en son. Önce servisi ile görüş işçilik ve yazılım için ne fiyat verecekler? sonra sadece güncelleme için bir fiyat al. Eğer uyarsa dışarıda taktır serviste güncellet. nereden baksan 50-70 TL arası bir karın olur ama değiştiren kişi işi biliyor olması şart.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 14:24
Sevgili Monur ve diğer Arkadaşlar
3 litre yağ (MOBİL LT71141) : 69 TL
2 adet Orj S. Valfi                : 240 TL
Özel servis değişim & işçilik  : 100 TL
TOPLAM                              : 409 TL 'YE DATA PEUGEOT MASLAK 'ta İbrahim ustaya yaptıracağım.
Ayrıca cihaz ve yazılımların olduğunu, Güncellemesini de yapacağını söyledi..

Aynı sorunu yaşayanlar için fiyatları ayrıntılı yazdım. Piyasaya göre yaklaşık kar 150 TL

İnş. sorunum giderilir. Bir de merak ettiğim bu araçlarda önceden ESSO kullanılıyormuş. Bu aracın hiç değişim yapılmadıysa ve ben üstüne MOBİL koyarsam sıkıntı olur mu?

İkincisi Araç ısındığında önce boştaymış gibi bağırması ve sonra arkadan birisi vurmuş gibi kalkması da bu yaptıracağım sorundan mı kaynaklanır?


-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: arachnid
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 15:02
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Sevgili Monur ve diğer Arkadaşlar
3 litre yağ (MOBİL LT71141) : 69 TL
2 adet Orj S. Valfi                : 240 TL
Özel servis değişim & işçilik  : 100 TL
TOPLAM                              : 409 TL 'YE DATA PEUGEOT MASLAK 'ta İbrahim ustaya yaptıracağım.
Ayrıca cihaz ve yazılımların olduğunu, Güncellemesini de yapacağını söyledi..

Aynı sorunu yaşayanlar için fiyatları ayrıntılı yazdım. Piyasaya göre yaklaşık kar 150 TL

İnş. sorunum giderilir. Bir de merak ettiğim bu araçlarda önceden ESSO kullanılıyormuş. Bu aracın hiç değişim yapılmadıysa ve ben üstüne MOBİL koyarsam sıkıntı olur mu?

İkincisi Araç ısındığında önce boştaymış gibi bağırması ve sonra arkadan birisi vurmuş gibi kalkması da bu yaptıracağım sorundan mı kaynaklanır?

evet bundan kaynaklanır.  bende de aynen oluyordu. anlattıkların aynısını ne eksik ne fazla. sonuç revizyon yapıldı. 


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 15:07
Dur hocam korkutma insanı :) Ben valflerle kurtaracağım arabamı inş. :) Monur'den aldığım destekle sanki o 409 TL yi hiç benden çıkmıyormuş gibi mutlu bir şekilde yarın gidip yaptıracağım aracımı. Dua edin ramazan vakti başka masraf çıkmasın da kalan paramız bir fakirin fukaranın nasibi olsun... Herkese desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Sanki kendi aracımızmış gibi her ilana aynı özeni gösteriyoruz. Güzel bir birliktelik

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 17:22
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Dur hocam korkutma insanı :) Ben valflerle kurtaracağım arabamı inş. :) Monur'den aldığım destekle sanki o 409 TL yi hiç benden çıkmıyormuş gibi mutlu bir şekilde yarın gidip yaptıracağım aracımı. Dua edin ramazan vakti başka masraf çıkmasın da kalan paramız bir fakirin fukaranın nasibi olsun... Herkese desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Sanki kendi aracımızmış gibi her ilana aynı özeni gösteriyoruz. Güzel bir birliktelik

İlk yazdığım uzun yazıda bir bölüm var hocam onu atlama sakın. Biz burada elektroniksel arızaların sebebini konuştuk. Mekanik olarak PC nin göremediği arızanız yoktur inşaallah. Yoksa bununlada uğreşmak zorunda kalabilirsiniz. Aracınızın km si neysi?


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 22:18
Aracımın KM'si 134.000

-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2012 Saat 00:56
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Dur hocam korkutma insanı :) Ben valflerle kurtaracağım arabamı inş. :) Monur'den aldığım destekle sanki o 409 TL yi hiç benden çıkmıyormuş gibi mutlu bir şekilde yarın gidip yaptıracağım aracımı. Dua edin ramazan vakti başka masraf çıkmasın da kalan paramız bir fakirin fukaranın nasibi olsun... Herkese desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Sanki kendi aracımızmış gibi her ilana aynı özeni gösteriyoruz. Güzel bir birliktelik

Hocam sonuç ne oldu araç düzeldi mi Smile


-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2012 Saat 11:28
Orjinalini yazan: mustafah mustafah Yazdı:

Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Dur hocam korkutma insanı :) Ben valflerle kurtaracağım arabamı inş. :) Monur'den aldığım destekle sanki o 409 TL yi hiç benden çıkmıyormuş gibi mutlu bir şekilde yarın gidip yaptıracağım aracımı. Dua edin ramazan vakti başka masraf çıkmasın da kalan paramız bir fakirin fukaranın nasibi olsun... Herkese desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Sanki kendi aracımızmış gibi her ilana aynı özeni gösteriyoruz. Güzel bir birliktelik

Hocam sonuç ne oldu araç düzeldi mi Smile

Üstad aracımda düzelen şeyler de var düzelmeyenler de... Hemen açayım.
Aracımın motor soğukken şanzımanı korumaya alma ( ile birlikte Kar ve Spor mod ışıklarının sırayla yanıp hata vermesi) sorunu çözüldü. Araç arıza vermiyor.

Açık söyleyeyim çekişte de pek bir değişiklik olmadı. Yani araç arıza vermediği zamanlarda şuanki giib çekiyordu.

Hallolmayan sorunum ise, Araç trafikte çok ısındığı zaman ( Hararet 80 ve üzeri olduğunda ) dur kalklarda şunu yapıyordu. Duruyorum diyelim. Kalkış için gaza bastığımda araç boştaymış gibi bağırıyor ama hareket almıyor ve 1-2 saniye içinde TAK diye aniden vitese geçip sanki arkadan bir araba vurmuş gibi kalkıyor. Normal seyirlerde araç 80 dereceyi aşmadığı için bunu yaşamıyorum. Ama aşırı dur kalkta hala oluyor. düzelmedi yani.

Bir diğer olay ise hala tam olarak nerden geldiğini bilmiyorum. Aracı yaptırmadan önce de bir iki kere denk geldim sonra da aynı şekilde bir iki kere... Araçtan çok nadiren balata kokusu geliyor. Fren olmadığına emin olduğum bir balata kokusu. Fakat başka arabadan mı geliyor benimkinden mi diye düşünürken koku gidiyor. Eğer benden ise Sanırım bu da Şanzımanla ilgili bir sorun.

ÖZET: Bu araçlarda binmeye niyetliysen satmak gibi bir  düşüncen yoksa, revizyonsa çözüm revizyon yapacaksın, şunlka kurtarayım bunla kurtarayım diye uğraşmayacaksın. 1500 2000 bin neyse verip 100 bin KM için rahat gideceksin


-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2012 Saat 12:14
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Orjinalini yazan: mustafah mustafah Yazdı:

Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:

Dur hocam korkutma insanı :) Ben valflerle kurtaracağım arabamı inş. :) Monur'den aldığım destekle sanki o 409 TL yi hiç benden çıkmıyormuş gibi mutlu bir şekilde yarın gidip yaptıracağım aracımı. Dua edin ramazan vakti başka masraf çıkmasın da kalan paramız bir fakirin fukaranın nasibi olsun... Herkese desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Sanki kendi aracımızmış gibi her ilana aynı özeni gösteriyoruz. Güzel bir birliktelik

Hocam sonuç ne oldu araç düzeldi mi Smile

Üstad aracımda düzelen şeyler de var düzelmeyenler de... Hemen açayım.
Aracımın motor soğukken şanzımanı korumaya alma ( ile birlikte Kar ve Spor mod ışıklarının sırayla yanıp hata vermesi) sorunu çözüldü. Araç arıza vermiyor.

Açık söyleyeyim çekişte de pek bir değişiklik olmadı. Yani araç arıza vermediği zamanlarda şuanki giib çekiyordu.

Hallolmayan sorunum ise, Araç trafikte çok ısındığı zaman ( Hararet 80 ve üzeri olduğunda ) dur kalklarda şunu yapıyordu. Duruyorum diyelim. Kalkış için gaza bastığımda araç boştaymış gibi bağırıyor ama hareket almıyor ve 1-2 saniye içinde TAK diye aniden vitese geçip sanki arkadan bir araba vurmuş gibi kalkıyor. Normal seyirlerde araç 80 dereceyi aşmadığı için bunu yaşamıyorum. Ama aşırı dur kalkta hala oluyor. düzelmedi yani.

Bir diğer olay ise hala tam olarak nerden geldiğini bilmiyorum. Aracı yaptırmadan önce de bir iki kere denk geldim sonra da aynı şekilde bir iki kere... Araçtan çok nadiren balata kokusu geliyor. Fren olmadığına emin olduğum bir balata kokusu. Fakat başka arabadan mı geliyor benimkinden mi diye düşünürken koku gidiyor. Eğer benden ise Sanırım bu da Şanzımanla ilgili bir sorun.

ÖZET: Bu araçlarda binmeye niyetliysen satmak gibi bir  düşüncen yoksa, revizyonsa çözüm revizyon yapacaksın, şunlka kurtarayım bunla kurtarayım diye uğraşmayacaksın. 1500 2000 bin neyse verip 100 bin KM için rahat gideceksin

Anladım Smile Allah kolaylık versin o zaman ne diyeyim Smile revizyon olayına bende katılıyorum, bu grup araçlar iyi bakım istiyor, arıza varsa sistemi yenilemek tamirden çok daha uzun ömürlü oluyor.


-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:14
Cok acil yardim bekliyorum. Peugeot 206 2006 model otomatik vites. Hersey normaldi araci parkettim bir saat sonra geldim vites m n r p ye geciyor fakat d ye gecmiyor ileri gidemiyorum. Sorun nedir acaba yardimci olur musunuz .


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:41
İyi akşamlar. Endişe duymayın, yağ fazla ısınmıştır. Biraz bekleyin, yarın yine denersiniz. Belki de fren müşürü falan takılmıştır. Ona bakın, P den D ye geçmede önemli rol oynuyor. Bir de kaputu açıp vites kontrolü şanzımanın üzerine bağlı mı ona bakın. Mesela kedi girer, bir şeyler taşır yiyecek falan. Onlar telin hareketini engeller.
İyi akşamlar...



-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:45
Cevabiniz icin tesekkur ederim. Ancak bitaz daha yardimci olursaniz ii olur. Arac parkettik yarim saat sonra calistirdim tekrar. D ye alip hareket etmeyi bekliyordum ancak d yerine geldigi halde vites kolu ekranda hala n yaziyor. Ve n ile d arasindada manuel vitesmis gibi bosluk var. Nedir acaba sorun


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:58
M'ye geçiyor demişsiniz manuel 1'e alıp ilerleyemiyomusunuz?


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 23:12
Soyle bir sorun var m ye aliyorum fakat 1 e gecmiyor o yuzden kaldiramiyorum arabayi. Ama bu daha oncede boyleydi. Ben mi bilmiyorum acaba m de kaldirmayi. Araci alali 2 ay olmadi


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 08:36
Yardim edebilecek kimse yok mu



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net