|
|
Normal hararet değerleri |
Yanıt Yaz
|
Sayfa <123> |
| Yazar | ||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Temmuz 2012 Saat 23:17 |
|
Bu bir problem ve ustune gitmeniz lazim. Termostati kontrol etmeniz icin soyle bir yontem var. Bu yontem en iyi sabah ilk arac calistirmada sonuc verir. Kaputu acin ve araci calistirin. Sonra arac rolantide calisirken, bir elinizle radyatore ustten giren hortuma tutun. Eger motorun isinmasiyla paralel olarak suyun hortumun da sicakligi artiyorsa kesin termostat acik kalmistir. Eger sorunu burada bulamazsaniz hararet musurune ve o da olmazsa gosterge paneline baktirmaniz gerekebilir. Gosterge paneline is varmadan aracinizi bilgisayara baglatin oradan herseyi test edebilirsiniz. |
||
![]() |
||
| Sponsor Bağlantı | ||
![]() |
||
gibso
1. Vites
21 - Aralık - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2011 Konum: hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Temmuz 2012 Saat 23:45 |
|
|
peki ozaman bu dediklerinizi yapıcam en kısa zamanda teşekkür ederim, motor fanı erken açıyor olablrmi peki?
|
||
|
206 x-line 2005 atıker manuel
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:00 |
|
Olamaz. Cunku fan erken acsa bile termostat sicak suyun radyatore gecisini engellemesi gerek. Hararet musur motor tarafindaki sicakligi olcer, radyatordeki sicakligi degil. Fan sadece radyatordeki suyu soguttugu icin ve dusuk sicakliklarda normalde radyatordeki su devridaim olmadigi icin bu soylediginiz ihtimal disi. |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:05 |
|
|
Aykut Bey acaba resimli olarak 307 araçtaki termostatın nerde olduğunu gösterebilir misiniz?Bir de değişiminin nasıl yapılacağını açıklar mısınız?
|
||
![]() |
||
gibso
1. Vites
21 - Aralık - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2011 Konum: hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:07 |
|
|
ben bugune kadar nasıl olsa yüksek derecelerde hararet gibi sorunum yok varsın düşük derecede çalşşsın ne gibi zararı olur diyordum ama anlaşılan zararı var hatta yakıtı bile etkiler dimi
|
||
|
206 x-line 2005 atıker manuel
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:21 |
|
Azda olsa etkiler. Motorun optimum calismasi icin gerekli sicaklik bellidir ve arac ureticileri termostat degerlerini ona gore belirlerler. Aracinizda motor ariza isigi yaniyor mu? |
||
![]() |
||
gibso
1. Vites
21 - Aralık - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2011 Konum: hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:25 |
|
hayır yanmıyor şuanda |
||
|
206 x-line 2005 atıker manuel
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:26 |
|
Bu resim 206'dan cekilme ama 307'de de aynisi. Motora ustten asagiya baktigin zaman hemen motorun sag tarafinda yesil bir musur goreceksin. O hararet musuru. O hararet musurunun on tarafinda ise termostat bulunuyor. Baska bir yolda izah etmek gerekirse, radyatorun ust kismindan cikar hortumun motor bolmesine baglandigi noktadadir termostat. Zaten o boruyu cikartinca gorursunuz. |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:27 |
|
Siz bir soyledigim yontemi deneyin. Bana termostatinizda problem yok gibi geliyor ama siz yine de bir deneyin. Nasil olsa denemesi bedava ![]() |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:29 |
|
|
Teşekkür ederim.
|
||
![]() |
||
gibso
1. Vites
21 - Aralık - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Eylül 2011 Konum: hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:46 |
|
aynen, teşekkür ettim :) |
||
|
206 x-line 2005 atıker manuel
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(2)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 00:59 |
|
|
Kisiye tesekkur etmek icin ilgili mesajin
Teşekkürler(0)butonunu kullanabilirsiniz. Simdi ise yaramiyor ama ilerleyen gunlerde cok ise yarayacak ![]() Düzenleyen koliva - 29 Temmuz 2012 Saat 00:59 |
||
![]() |
||
Alekto
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 01:26 |
|
|
307 nin kitapcığında yazdığına göre kırmızıya gelmedikce sorun yok
|
||
![]() |
||
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2012 Saat 11:22 |
|
|
Motor yağınızada dikkate etmenizi öneriyorum. Yağ bakımı yaklaşan araçlarda da hararet yükselmesi sorunları yaşanabiliyor (örnek ben) Radyatör yeni,termostat yeni,ısı müşürü yeni,%45 mobil kırmızı antifiriz 2 günlük, motora silindir kapak contası testi yapıldı contada en ufak sorun çıkmadı ve hala bu dertle uğraşıyorum. Giderken sorun yok ama araç durunca stop ettiğim an hemen kontağı açayım haharet ibresi kırmızıya yaklaşıyordu.Radyatörden basıncını kontrol ediyorum basınç normal hortum yumuşaktı.<Aracı çalıştırıyorum saniyeler içinde 90 a düşüyordu ve sonunda aracın yağı aklıma geldi,zaten havalar sıcak birde yıpranmış yağ gömlekleri soğutamayacaktır ve motor hararetini yükselticektir diye düşünüyorum.
|
||
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
s_tech
1. Vites
Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 10:26 |
|
|
kardeş o dediğin söz öyle değil tam tersi...(Bayiri hangi vitesle iniyorsan o vitesle cikman gerekir)
doğrusu şu şekilde hangi vitesle çıkabiliyorsan o vitesle ineceksin...yani senin dediğinin tam tersi... o senin dediğin gibi olursa misal 5. vitesle de iniyorum ama 5. vites ile aracın yiyorsa çık..! |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 10:28 |
|
Harbiden ters olmus ![]() Hemserim bu arada kendini tanitan bir baslik ac bakalim neredensun ![]() Imzamdaki linke tikla bir zahmet. |
||
![]() |
||
sezar206
3. Vites
18 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 15:38 |
|
|
termostatı çalışan araba 90 derecenin altında çalışmaz. Evin önünde rolantıda çalıştırsan yine 90 ın altına düşmez. Ben yazlık termostat diye bir şey duymuştum (eğer öyle bir şey varsa) 70 derecede açıyormuş fanı. Aksi halde, Ya ondan vardır ya temostat yoktur ya da bozuktur.
Benim araç da uzun yol ve şehir içinde 90 ın bir üstündeki beyaz çizgiyi geçmiyor. Bir defasında resmen dağa tırmanmıştım bi onda en üstteki beyaz çizgiye dayandı (korktum valla bir saatten fazla öyle tırmandı araba) bir de bu temmuzda Kırıkkade den Ankaraya giderken ELmadağ diye bir yer var orayı çıkarken yine en üstteki beyaz çizgiye dayanmıştı (Dışarısı 43 dereceydi, araba yüklüydü). Son olarak araç kullanırken yokuş aşağı inerken araç viteste kalsın ve ayağınızı gazdan çekin sonrasında hararet ibresine bakın. Aracınızın soğuk bir duş almış gibi rahatladığını göreceksiniz.
|
||
|
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
||
![]() |
||
EErgul
1. Vites
Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012 Konum: Kıbrıs/Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 21:19 |
|
|
benim aracın radyatöründe saf su var. 100 derecede su kaynamıyormu yahu.
|
||
|
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model |
||
![]() |
||
Sedat Yıldırım
1. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Sedat Yıldırım
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 21:25 |
|
Bu araçlar 97 derecede termostatı açıyor ve bunlar yüksek ısıda çalışıyor. Ben de 2000 model Opel Korsa vardı,hararet göstergesindeki rakamlar 90 'dan başlıyordu. Düşün bir kere normal araçlarda 90 derecede termostat açarken,Opel'de gösterge 90'dan başlıyor.Ben çok yere sordum,hepside Peugot'ların yüksek derecede çalıştığını söylediler... |
||
|
( 2002-206 XR-Otomatik Peugeot )
O' ne derse o olur. O' ne derse o odur. Eğ başını ey gönül. Gerçek dost ancak O'dur... Sedat Yıldırım |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2012 Saat 21:34 |
|
Standart atmosferik basinc altinda su yaklasik 100 derecede kaynar. Araclarimizdaki sogutma sistemi kapali sistemdir ve basinclidir. O yuzden kaynama noktalarida daha yukaridadir. Ayrica sogutma suyunda antifiriz olmasi da kaynama noktasini yukariya tasir. Aracinizda her zaman sogutma suyu olarak antifirizli karisim kullanmalisiniz. |
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa <123> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |