Normal hararet değerleri
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24007
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 23:52 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Normal hararet değerleri
Mesajı Yazan: FeverDog
Konu: Normal hararet değerleri
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 10:32
Arkadaşlar benim aracım 1.4hdi, köy yolunda (böyle virajlı uçurumlu çukurlu tümsekli çakıllı eciş bücüş 5-6km rampa bir yol) çıkarken harareti yükseliyor. Ben de dün, hararet yapar yolda kalırım korkusuyla hızlanıp vitesi yükselttim. Bu da arabayı epey bi hırpaladı :) Bu yolda insan gibi gidince hararet 90ı geçiyor. Acaba hararetin kaça kadar çıkması normaldir? Kaçtan sonra tehlike başlar? :)
------------- Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 11:33
110 lara kadar normaldir. Genellikle soyle bir agizdan agiza dolasan kural vardir. Bayiri hangi vitesle iniyorsan o vitesle cikman gerekir. Hangi koy yoluymus bu merak ettim? Adi nedir koyun?
|
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 11:42
Bende de 1.4 hdi var bein araçta aynı sıcaklılkarda çalışıyor, yokuş çıkarken ve çok sıkışık trafikte 100'ü geçtiği oluyor, servise sordum sıkıntı yok peugeotlar sıcak çalışır dedi.
|
Mesajı Yazan: hakan38
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 13:59
inşallah öyledir 206+ lpg de yokuşta felan 100 geçiyor fan soğutmuyor başımıza bir iş gelmez inşallah
------------- 206+ 2010 1.4 benzin+ lpg
|
Mesajı Yazan: Cmoss06
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 14:06
90-100-110 normal peugeot ıcın hatta sevısın dedıgı kırmızı cızgıye kadar sıntı yok dıyor .. :)
------------- 206 XT HDI Siyah COM2000 Yol Pc ('.')Göze Batan Çivi Çekici Yer
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 14:28
Benim yeni öğrendiğim bir şey var. Geçen servisteki kişiler söyledi bilmem doğru artık ama Hararet göstergesinde 90'dan sonraki ilk çizgi 95, sonraki 100 müş. Ben o arayı da 10'ar 10'ar atlıyor sanıyordum. Bu nedenle ustaya 100'e geliyor ama fan açmıyor bu alet dedim. O da dur açalım fanını dedi ve 95'e (benim 100'e) getirdikten sonra son hız klimayı açtı ve hemen araç fan açtı yüksek bir fan sesi geldi aracın dışından izlerken. Neyse yeni bir şey öğrenmiş oldum.
Bu arada ben de Ankara'da dik bir yerde oturuyorum ve 90'larda geziyor, özellikle de yazın normaldir diyorlar.
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 21:00
aracınızın bakımları tamsa sorun olmaz. araçları üretirken bütün şartları göz önüne alarak üretiyorlar.
Normalde seyir halinde suyu aracın önünden giren hava soğutuyor. eğer yavaş gidiyorsan da fan devreye girer, çok zorlanırsa da uyarı verir siz merak etmeyin.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: FeverDog
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 13:24
Teşekkür ederim yanıtlarınıza, sanırım o zaman sorun yok.
------------- Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
Mesajı Yazan: muratoner
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 15:08
Pejonun fabrika cıkışı fan acma derecesi 105 tir.Bilginiz olsun.90 ve 100 bu araclara normal ısıdır.
|
Mesajı Yazan: Sedat Yıldırım
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 18:06
Ben de bu konu üzerinde tedirgindim ama,araca bakım yaptırdığım zaman usta aynen arkadaşların dediklerini dedi.Bunlar yüksek ısıda çalışıyorlarmış...
------------- ( 2002-206 XR-Otomatik Peugeot ) O' ne derse o olur. O' ne derse o odur. Eğ başını ey gönül. Gerçek dost ancak O'dur... Sedat Yıldırım
|
Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 19:10
dün bende servisteydim ve 90 dan sonra ki iki çizgiye kadar normal dediler.
------------- 307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
Mesajı Yazan: EErgul
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 00:49
yav 90 bu havada en normal motor ısısı. zaten araç güneşin altında dursa marş bastığınızda 60 derece ile açar motoru sıcaklara baksana maşallah :)
------------- 206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros 2004 Model
|
Mesajı Yazan: arachnid
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 08:36
Merhaba arkadaşlar benim hararet ibresi 70 geçmiyor. sizler 90-100 gibi bahsediyorsunuz fakat ben hiç göremedim o değerleri. hep şehir içi kullanıyorum. 15km fazla gitmiyorum. hep bu yüzden derdim fakat geçen hafta kumbağ a gittim geldim. 70dereceyi bi kıdım bile geçmedi. bi yorum getirirmisiniz.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 09:05
arachnid Yazdı:
Merhaba arkadaşlarbenim hararet ibresi 70 geçmiyor. sizler 90-100 gibi bahsediyorsunuz fakat ben hiç göremedim o değerleri. hep şehir içi kullanıyorum. 15km fazla gitmiyorum. hep bu yüzden derdim fakat geçen hafta kumbağ a gittim geldim. 70dereceyi bi kıdım bile geçmedi. bi yorum getirirmisiniz.
|
Termostatiniz acik kalmis ya da bozulmus.
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 10:54
koliva Yazdı:
arachnid Yazdı:
Merhaba arkadaşlarbenim hararet ibresi 70 geçmiyor. sizler 90-100 gibi bahsediyorsunuz fakat ben hiç göremedim o değerleri. hep şehir içi kullanıyorum. 15km fazla gitmiyorum. hep bu yüzden derdim fakat geçen hafta kumbağ a gittim geldim. 70dereceyi bi kıdım bile geçmedi. bi yorum getirirmisiniz.
|
Termostatiniz acik kalmis ya da bozulmus.
|
Kesinlikle ya sizde ya da bizde bir sorun var. Daha yeni 15 km geldim bir kısmı yokuş aşağı idi, yokuş inerken hafif hafif başladı ve aracı otoparka koyduğumda 85 civarı idi (Sabah üzerine biraz güneş gelmiş onu da belirteyim ama güneşsiz halini de biliyorum ).
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: pt206
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 13:33
110 a kadar normal.100 civarına gelince fan çalışmaya başlıyor.bende de aynı.bir sıkıntı yok
------------- 2005 206 1.4 HDİ XT
|
Mesajı Yazan: FeverDog
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 15:05
Teşekkür ederim herkese. Yalnız şehir içi 15km'de benimki de 70in üstüne pek çıkmaz. Bu arada bahsettiğim yol trabzonda koliva. inerken ancak 1. viteste inebiliyosun yol çok bozuk; ama tek başına çıkman gerektiğinde 2yle çıkıyosun, o zaman arabanın dili olsa da konuşsa:)))
------------- Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 15:15
FeverDog Yazdı:
Teşekkür ederim herkese. Yalnız şehir içi 15km'de benimki de 70in üstüne pek çıkmaz. Bu arada bahsettiğim yol trabzonda koliva. inerken ancak 1. viteste inebiliyosun yol çok bozuk; ama tek başına çıkman gerektiğinde 2yle çıkıyosun, o zaman arabanın dili olsa da konuşsa:))) |
Aracin hararet yapmasinin yol ile ilgisi olabilir, 1. vites ile sicak havada dag tirmaniyorsundur arac hararet yapabilir. Ancak disaridaki hava sicakligi ne olursa olsun, ister dag olsun ister otoban isterse bayir asagi, hararet olmasi gerektigi noktaya kadar (aracina gore degisir, 80-90 araligi neyse) yukselir ve oradan asagiya dusmez/dusmemesi gerekir. Duserse yine termostatta sorun var, oraya kadar yukselmezse yine termostatta sorun var.
|
Mesajı Yazan: yigiteroglu
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 23:26
Araci ilk aldigimda bu yuksek degerler beni cok korkutmustu ama bizim araclarda arkadaslarinda dedigi gibi 110a kadar bnce problem yok. Zaten 110ada cok zor gelir. 90-100 araligidir sıkısık trafikte ve engebeli rampali yollarda
------------- PEUGEOT 206 1999 MODEL 1.4 XR PRENCE OTOMATİK BENZİN/LPG
|
Mesajı Yazan: gibso
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2012 Saat 23:04
arachnid Yazdı:
Merhaba arkadaşlarbenim hararet ibresi 70 geçmiyor. sizler 90-100 gibi bahsediyorsunuz fakat ben hiç göremedim o değerleri. hep şehir içi kullanıyorum. 15km fazla gitmiyorum. hep bu yüzden derdim fakat geçen hafta kumbağ a gittim geldim. 70dereceyi bi kıdım bile geçmedi. bi yorum getirirmisiniz.
|
aynen benimde öyle. size bir kaç örnek veriyim; bu kış ankaradaydım 25 km yol gidiyodum erymandan ulusa 70 dereceyi milim geçmiyodu. aynı şekilde dönsem de hiç bir zaman geçmedi. termostatta sorun olsa kaloriferde ısıtmaz dediler ama maşallah kaloriferim araba çalştıktan 2 dk snra acayip ısıtıyodu. şu sıralarda mersindeyim sıcaklıkları tahmin edebiliyosunuz, işte zar zor 80 derece 85 derecde falan geziyo ibre imkanı yok 90 ı görmedim arkadaşlar.
------------- 206 x-line 2005 atıker manuel
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2012 Saat 23:17
gibso Yazdı:
aynen benimde öyle. size bir kaç örnek veriyim; bu kış ankaradaydım 25 km yol gidiyodum erymandan ulusa 70 dereceyi milim geçmiyodu. aynı şekilde dönsem de hiç bir zaman geçmedi. termostatta sorun olsa kaloriferde ısıtmaz dediler ama maşallah kaloriferim araba çalştıktan 2 dk snra acayip ısıtıyodu. şu sıralarda mersindeyim sıcaklıkları tahmin edebiliyosunuz, işte zar zor 80 derece 85 derecde falan geziyo ibre imkanı yok 90 ı görmedim arkadaşlar.
|
Bu bir problem ve ustune gitmeniz lazim. Termostati kontrol etmeniz icin soyle bir yontem var. Bu yontem en iyi sabah ilk arac calistirmada sonuc verir. Kaputu acin ve araci calistirin. Sonra arac rolantide calisirken, bir elinizle radyatore ustten giren hortuma tutun. Eger motorun isinmasiyla paralel olarak suyun hortumun da sicakligi artiyorsa kesin termostat acik kalmistir. Eger sorunu burada bulamazsaniz hararet musurune ve o da olmazsa gosterge paneline baktirmaniz gerekebilir. Gosterge paneline is varmadan aracinizi bilgisayara baglatin oradan herseyi test edebilirsiniz.
|
Mesajı Yazan: gibso
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2012 Saat 23:45
peki ozaman bu dediklerinizi yapıcam en kısa zamanda teşekkür ederim, motor fanı erken açıyor olablrmi peki?
------------- 206 x-line 2005 atıker manuel
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:00
gibso Yazdı:
peki ozaman bu dediklerinizi yapıcam en kısa zamanda teşekkür ederim, motor fanı erken açıyor olablrmi peki?
|
Olamaz. Cunku fan erken acsa bile termostat sicak suyun radyatore gecisini engellemesi gerek. Hararet musur motor tarafindaki sicakligi olcer, radyatordeki sicakligi degil.
Fan sadece radyatordeki suyu soguttugu icin ve dusuk sicakliklarda normalde radyatordeki su devridaim olmadigi icin bu soylediginiz ihtimal disi.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:05
Aykut Bey acaba resimli olarak 307 araçtaki termostatın nerde olduğunu gösterebilir misiniz?Bir de değişiminin nasıl yapılacağını açıklar mısınız?
|
Mesajı Yazan: gibso
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:07
ben bugune kadar nasıl olsa yüksek derecelerde hararet gibi sorunum yok varsın düşük derecede çalşşsın ne gibi zararı olur diyordum ama anlaşılan zararı var hatta yakıtı bile etkiler dimi
------------- 206 x-line 2005 atıker manuel
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:21
gibso Yazdı:
ben bugune kadar nasıl olsa yüksek derecelerde hararet gibi sorunum yok varsın düşük derecede çalşşsın ne gibi zararı olur diyordum ama anlaşılan zararı var hatta yakıtı bile etkiler dimi
|
Azda olsa etkiler. Motorun optimum calismasi icin gerekli sicaklik bellidir ve arac ureticileri termostat degerlerini ona gore belirlerler. Aracinizda motor ariza isigi yaniyor mu?
|
Mesajı Yazan: gibso
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:25
koliva Yazdı:
gibso Yazdı:
ben bugune kadar nasıl olsa yüksek derecelerde hararet gibi sorunum yok varsın düşük derecede çalşşsın ne gibi zararı olur diyordum ama anlaşılan zararı var hatta yakıtı bile etkiler dimi
|
Azda olsa etkiler. Motorun optimum calismasi icin gerekli sicaklik bellidir ve arac ureticileri termostat degerlerini ona gore belirlerler. Aracinizda motor ariza isigi yaniyor mu?
|
hayır yanmıyor şuanda
------------- 206 x-line 2005 atıker manuel
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:26
laedri Yazdı:
Aykut Bey acaba resimli olarak 307 araçtaki termostatın nerde olduğunu gösterebilir misiniz?Bir de değişiminin nasıl yapılacağını açıklar mısınız?
|
Bu resim 206'dan cekilme ama 307'de de aynisi. Motora ustten asagiya baktigin zaman hemen motorun sag tarafinda yesil bir musur goreceksin. O hararet musuru. O hararet musurunun on tarafinda ise termostat bulunuyor. Baska bir yolda izah etmek gerekirse, radyatorun ust kismindan cikar hortumun motor bolmesine baglandigi noktadadir termostat. Zaten o boruyu cikartinca gorursunuz.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:27
gibso Yazdı:
hayır yanmıyor şuanda
|
Siz bir soyledigim yontemi deneyin. Bana termostatinizda problem yok gibi geliyor ama siz yine de bir deneyin. Nasil olsa denemesi bedava
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:29
Teşekkür ederim.
|
Mesajı Yazan: gibso
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:46
koliva Yazdı:
gibso Yazdı:
hayır yanmıyor şuanda
|
Siz bir soyledigim yontemi deneyin. Bana termostatinizda problem yok gibi geliyor ama siz yine de bir deneyin. Nasil olsa denemesi bedava
|
aynen, teşekkür ettim :)
------------- 206 x-line 2005 atıker manuel
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 00:59
Kisiye tesekkur etmek icin ilgili mesajin Teşekkürler(0) butonunu kullanabilirsiniz. Simdi ise yaramiyor ama ilerleyen gunlerde cok ise yarayacak
|
Mesajı Yazan: Alekto
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 01:26
307 nin kitapcığında yazdığına göre kırmızıya gelmedikce sorun yok
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 11:22
Motor yağınızada dikkate etmenizi öneriyorum. Yağ bakımı yaklaşan araçlarda da hararet yükselmesi sorunları yaşanabiliyor (örnek ben) Radyatör yeni,termostat yeni,ısı müşürü yeni,%45 mobil kırmızı antifiriz 2 günlük, motora silindir kapak contası testi yapıldı contada en ufak sorun çıkmadı ve hala bu dertle uğraşıyorum. Giderken sorun yok ama araç durunca stop ettiğim an hemen kontağı açayım haharet ibresi kırmızıya yaklaşıyordu.Radyatörden basıncını kontrol ediyorum basınç normal hortum yumuşaktı.<Aracı çalıştırıyorum saniyeler içinde 90 a düşüyordu ve sonunda aracın yağı aklıma geldi,zaten havalar sıcak birde yıpranmış yağ gömlekleri soğutamayacaktır ve motor hararetini yükselticektir diye düşünüyorum.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: s_tech
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 10:26
kardeş o dediğin söz öyle değil tam tersi...(Bayiri hangi vitesle iniyorsan o vitesle cikman gerekir) doğrusu şu şekilde hangi vitesle çıkabiliyorsan o vitesle ineceksin...yani senin dediğinin tam tersi... o senin dediğin gibi olursa misal 5. vitesle de iniyorum ama 5. vites ile aracın yiyorsa çık..!
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 10:28
s_tech Yazdı:
kardeş o dediğin söz öyle değil tam tersi...(Bayiri hangi vitesle iniyorsan o vitesle cikman gerekir) doğrusu şu şekilde hangi vitesle çıkabiliyorsan o vitesle ineceksin...yani senin dediğinin tam tersi... o senin dediğin gibi olursa misal 5. vitesle de iniyorum ama 5. vites ile aracın yiyorsa çık..!
|
Harbiden ters olmus
Hemserim bu arada kendini tanitan bir baslik ac bakalim neredensun
Imzamdaki linke tikla bir zahmet.
|
Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 15:38
termostatı çalışan araba 90 derecenin altında çalışmaz. Evin önünde rolantıda çalıştırsan yine 90 ın altına düşmez. Ben yazlık termostat diye bir şey duymuştum (eğer öyle bir şey varsa) 70 derecede açıyormuş fanı. Aksi halde, Ya ondan vardır ya temostat yoktur ya da bozuktur. Benim araç da uzun yol ve şehir içinde 90 ın bir üstündeki beyaz çizgiyi geçmiyor. Bir defasında resmen dağa tırmanmıştım bi onda en üstteki beyaz çizgiye dayandı (korktum valla bir saatten fazla öyle tırmandı araba) bir de bu temmuzda Kırıkkade den Ankaraya giderken ELmadağ diye bir yer var orayı çıkarken yine en üstteki beyaz çizgiye dayanmıştı (Dışarısı 43 dereceydi, araba yüklüydü). Son olarak araç kullanırken yokuş aşağı inerken araç viteste kalsın ve ayağınızı gazdan çekin sonrasında hararet ibresine bakın. Aracınızın soğuk bir duş almış gibi rahatladığını göreceksiniz.
------------- 2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı Atiker lpg
|
Mesajı Yazan: EErgul
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 21:19
benim aracın radyatöründe saf su var. 100 derecede su kaynamıyormu yahu.
------------- 206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros 2004 Model
|
Mesajı Yazan: Sedat Yıldırım
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 21:25
EErgul Yazdı:
benim aracın radyatöründe saf su var. 100 derecede su kaynamıyormu yahu. |
Bu araçlar 97 derecede termostatı açıyor ve bunlar yüksek ısıda çalışıyor. Ben de 2000 model Opel Korsa vardı,hararet göstergesindeki rakamlar 90 'dan başlıyordu. Düşün bir kere normal araçlarda 90 derecede termostat açarken,Opel'de gösterge 90'dan başlıyor.Ben çok yere sordum,hepside Peugot'ların yüksek derecede çalıştığını söylediler...
------------- ( 2002-206 XR-Otomatik Peugeot ) O' ne derse o olur. O' ne derse o odur. Eğ başını ey gönül. Gerçek dost ancak O'dur... Sedat Yıldırım
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2012 Saat 21:34
EErgul Yazdı:
benim aracın radyatöründe saf su var. 100 derecede su kaynamıyormu yahu. |
Standart atmosferik basinc altinda su yaklasik 100 derecede kaynar. Araclarimizdaki sogutma sistemi kapali sistemdir ve basinclidir. O yuzden kaynama noktalarida daha yukaridadir. Ayrica sogutma suyunda antifiriz olmasi da kaynama noktasini yukariya tasir. Aracinizda her zaman sogutma suyu olarak antifirizli karisim kullanmalisiniz.
|
Mesajı Yazan: koguz
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2012 Saat 11:58
gibso Yazdı:
arachnid Yazdı:
Merhaba arkadaşlarbenim hararet ibresi 70 geçmiyor. sizler 90-100 gibi bahsediyorsunuz fakat ben hiç göremedim o değerleri. hep şehir içi kullanıyorum. 15km fazla gitmiyorum. hep bu yüzden derdim fakat geçen hafta kumbağ a gittim geldim. 70dereceyi bi kıdım bile geçmedi. bi yorum getirirmisiniz.
|
aynen benimde öyle. size bir kaç örnek veriyim; bu kış ankaradaydım 25 km yol gidiyodum erymandan ulusa 70 dereceyi milim geçmiyodu. aynı şekilde dönsem de hiç bir zaman geçmedi. termostatta sorun olsa kaloriferde ısıtmaz dediler ama maşallah kaloriferim araba çalştıktan 2 dk snra acayip ısıtıyodu. şu sıralarda mersindeyim sıcaklıkları tahmin edebiliyosunuz, işte zar zor 80 derece 85 derecde falan geziyo ibre imkanı yok 90 ı görmedim arkadaşlar.
|
aynı durum benim aracımda da var. 2004 307 1.4 hdi yaklaşık bir yıldır ankara içinde ve çevresinde kullanıyorum. aracı ilk sayın aldığımda bu sorun vardı sıcaklık 70-75 arasında kalıyordu. ancak çok sıkıştırmalarda veya uzun rampalarda 90 ı görüyordu. ilk bakımda termostatı değiştirdim. sıcaklık 85-90 aralığına gelmişti. (tam 90 da sabitlenmiyordu) bu yaz haziran ayında uzun yolda 5 kişi + yüklü bagaj +klima zorlu bir yolda biraz sıkıştırdım rampalarda 90 dan sonraki ikinci beyaz çizgiye kadar geliyor inişlerde tekrar normal sıcaklığına geliyordu. kırmızı çizgiye gelene kadar sorun olmadığını ve yolculuk şartlarinin motor sıcaklığını artıracağını bildigim icin cok sorun yapmamıştim. ancak o yolculuktan sonra termostat yine arıza vermeye başladı. bir kaç gün sıcaklık göstergesi ramplarda ve yoldaki titreşimlerde cok hızlı hareketler yaptı. bir anda 85 ardınca bir saniye içinde 70 e inme gibi (ancak hiç bir zaman 90 ı geçmedi) olaydan bir hafta sonra tekrar eski arızasını verdi sıcaklık şehir içinde ve dışında 75 de sabitleniyor. çok zorlandığı yerlerde maksimum 95 görüyor fan da 95 de açıyor.
muhtemelen termostat olması gerekenden erken açıyor.
ancak benim merak ettiğim termostatın sıcaklığı nasıl okuduğu. değiştiriken baktığımda üzerinde iki tane sensor vardı. eğer bunlardan biri termostatın açılıp kapanmasını sağlayan sıcaklık değerlerini termostata iletiyorsa bunların değişmesi sorunu çözmez mi?
yoksa tekrar termostat komple satın almak zorunda miyim?
|
Mesajı Yazan: hamitbsk4
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2013 Saat 11:20
koliva Yazdı:
[QUOTE=arachnid]Merhaba arkadaşlarbenim hararet ibresi 70 geçmiyor. sizler 90-100 gibi bahsediyorsunuz fakat ben hiç göremedim o değerleri. hep şehir içi kullanıyorum. 15km fazla gitmiyorum. hep bu yüzden derdim fakat geçen hafta kumbağ a gittim geldim. 70dereceyi bi kıdım bile geçmedi. bi yorum getirirmisiniz.
|
Aynı durum bende de var Arkadaşlar 206 hdi kullanıyorum araç şehir içi dışı fark etmiyor 60-70 arasında hep bir defa trafikte durkalk yapmıştım sık sık 80 90 dereceyi buldu Acaba dizeller düşük ısıda mı çalışıyor?
|
Mesajı Yazan: AK1N
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 21:38
arkadaşlar merhaba bütün yazışmalarınız okudum biraz geç kalmış olabilirim. 206 1.4 hdi xt 2005 model adım bursadan marmarise getirdim. yolda hararet dediğniz gibi 110a kadar geldi. o an duramayacak durumdaydım ve bi süre sonra normale geldi. radyatör yeni değişti halbuki şaşırdım. servise götürdüm muğlada hiç bir arıza gözükmedi. sonra kitapçığını okudum hararet ile ilgili kısımda bizlerin 110 olarak tabir ettiğimiz çizgiye kadar normal olarak gösteriyor kırımızı çizgiler arasını riskli olarak gösteriyor. o durumdada hemen aracı durdurun ve servisi arayın diyor. kısacası bu akşamdan itibaren içim rahat hararetim normalmiş demekki. paylaşmak istedim...
|
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 22:07
Anlık olarak çıkması çok sorun değil, uzun soluklu yokuşlarda ve çok sıkışık trafiklerde baze 110'ları görebiliyor önemli olan fan açması ve düşmesi, fan açmıyorsa işte o zaman sıkıntı
|
Mesajı Yazan: akantek
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 23:51
normalde 90 gösteriyor. ama istanbul trafiğinde biraz artıp 110 a kadar çıkıyor
------------- 206 xt 1,6
|
Mesajı Yazan: Chn16
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2016 Saat 23:18
Arkadaslar merhaba. İlk defa peugeot kullaniyorum. 307 xt otomatik lpg li aracimiz var. Hararet cok degisken. Sehir ici trafik de ibre 90 nin ustune cikip iniyor. Uzun yolda yada hizlaninca ibre 70e dogru dusuyor. İbre surekli haraket halinde bu normal birsey mi? Linea dizel aracimda var. Hararet ortaya gelip surekli sabit kaliyor. Rampa yokus trafik uzun yol hep ayni. 307 de gozum surekli ibreye takiiyor
|
Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2016 Saat 23:54
Peugeot ve Citroen marka araçların fanları 2 devre çalışır düşük hız 98 derecede yüksek hız 105 derecede devreye girer 105 derece yazın şok sicaklarda veya uzun bir rampa çıkışta devreye girer sizin araçlarınizda ya termostat takılı değil yada açık kalmış vaziyetde olduğundan hararet yukselmiyor
|
Mesajı Yazan: Chn16
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2016 Saat 11:32
Peki normal kosularda sabit kalmasi gereken derece nedir. Birde termostat diye aratinca yuz liralik parcada cikiyor, 25 liralik ufak bir parcada.hangisinin degismesi lazim?
|
Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2016 Saat 13:56
Mesajı Yazan: alfonsoxxx
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2016 Saat 14:06
sıkıştırmamak lazım bir ufak vites ile kullanırsan hararet sorunun olmaz pek
|
Mesajı Yazan: akk0212
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2016 Saat 14:24
1.6 hdi motorda termostat 83 derecede açılır, sıkıştırmassan 80 civarı olur, sıkışık trafikte 100 de olur
------------- 307 1.6 hdi
|
Mesajı Yazan: Dralp
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 15:57
Mrhbalar yeni aldığım 307 1.4 HDİ de normal kosularda sabit kalmasi gereken derece nedir? Diğer 307 1.4 HDİ kullanıcıları cevap yazabilirlerse sevinirim.
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:06
Dralp Yazdı:
Mrhbalar yeni aldığım 307 1.4 HDİ de normal kosularda sabit kalmasi gereken derece nedir? Diğer 307 1.4 HDİ kullanıcıları cevap yazabilirlerse sevinirim. |
öncelikle hoşgeldiniz. benim komşumda vardı normal kullanımda 80 birazcık üzerindeydi sıkışık trafikte 90 üzerine çıktıgını hiç görmedim
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: Dralp
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:09
Hoş buldum. :)) O zaman benim araçta anormal bi durum var diyebilirim. Otobanca aracımla 110-120 km hızla klima açıkken 90 nın üzerindeki 1. ve 2. çeltiği gördü... http://i.hizliresim.com/o35zkk.jpg" rel="nofollow - http://i.hizliresim.com/o35zkk.jpg http://i.hizliresim.com/ljXzWb.jpg" rel="nofollow - http://i.hizliresim.com/ljXzWb.jpg
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:21
valla hocam bu peugeot ları anlamak biraz zor bence aracınızda su eksiltme ve yağ eksiltme gibi problemler yoksa hiç elletmeyin birde araçta antifiriz olacak sadece suyla kullanılmasıda ilerde problemlere sebep verebiliyor. araç fan açıyorsa sürekli olarak bu değerleri görmüyorsa çok takılmamak gerekir. birde internette satılan obd cihazları var 30-35 tl gibi aracın hararet değerlerini cep telefonunuzdan dijital olarak anlık takip edebilirsiniz.. birde peugeotlarda 100-110 dereceye kadar normaldir diyorlar önemli olan 98 dereceden sonra fan açmasıdır.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: Dralp
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:29
Valla daha önceki araçlarımda karşılaşmadığım tipte sorunlar bunlar. Dediğiniz gibi Peugeot ları anlamak gerçekten zormuş. Bide yaşadığım yer ADANA daha bu sıcaklıklar hiç bişe, şimdiden böle ise yazın ne olur hararet bilemiyorum:))
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:38
Dralp Yazdı:
Valla daha önceki araçlarımda karşılaşmadığım tipte sorunlar bunlar. Dediğiniz gibi Peugeot ları anlamak gerçekten zormuş. Bide yaşadığım yer ADANA daha bu sıcaklıklar hiç bişe, şimdiden böle ise yazın ne olur hararet bilemiyorum:)) |
aslında peugeot sorun bulmuyorum daha önceden hyundai accent - ford focus ve megan 2 kullandım bunlarında kendilerine has problemleri hiç bitmedi hepsinede bir sürü para haracadım valla önceki sahipleri nasıl bir araç kullandılarsa artık valla modelden çok kullanıcıların araçlarına bakmamasından kaynaklı problemlerle uğraşmak insanın canını sıkıyor. imzamdada yazdığım gibi kötü araç yoktur bakımsız araç vardır. bir arkadaşımın sıfır aldığı 2007 model 206 dizel aracı hala kullanmakta şimdiye kadar rutin bakımları dışında hiç masrafı olmadı. km şu anda 200 binde.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: Dralp
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:44
Genelde ford kullandım fiesta ve focus II ikiside dizeldi Sadece bakımlarını yaptırdım sektirmeden hiç bir sıkıntı çekmedim çok şükür , (Renault spring vardı pegeuot tan önce o nu es geçsem daha iyi olacak :))) ) ama Peugeot için almadan önce duyduğum hararet , geri vites müşürü sorunlarını yaşadım hemen :)) saati gösteren ekranı bi sabah saatlerinde bide hava kararınca görmek mümkün oluyor. Bunlar klasikleşmiş sorunlar galiba...Başkada bişe çıkmaz inşallah.
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:54
yazdığınızın dışında ön takım problemleri var birde genelde oda abs sensörün okumadığı için oluyor. saat ekranı çıması 200 tl civarı hararet promlemi genelde termostat ve hararet müşürü değişiminden sonra yaşanmıyor. termostat ojinali 40-50 tl civarlarında müşürde fiyatıda o cıvarlarda olması lazım hatırladığım kadarıyla
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: Dralp
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 16:59
sonerkyl Yazdı:
yazdığınızın dışında ön takım problemleri var birde genelde oda abs sensörün okumadığı için oluyor. saat ekranı çıması 200 tl civarı hararet promlemi genelde termostat ve hararet müşürü değişiminden sonra yaşanmıyor. termostat ojinali 40-50 tl civarlarında müşürde fiyatıda o cıvarlarda olması lazım hatırladığım kadarıyla |
Ön takım problemleri derken ?
|
|