![]() |
|
206 hararet problemi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234 6> |
Yazar | |
madara ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2012 Konum: Bitlis Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
slm. aracı rolantide çalıştırıp hava alma tapasını açtım biraz su geldi. damlama şeklinde değildi yanlız, bayaa bi fışkırma şeklinde su geldi, aracı rolantide çalıştırdım biraz gösterge tekrar fırladı. bide tapayı açtığımda genişleme kabının kapağını açmamıştım ancak yinede su fışkırdı. olmadı benimki.
|
|
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...
|
|
![]() |
|
madara ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2012 Konum: Bitlis Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
koliva bişey daha soracağım. aracın müşürlerini değiştirdiğimiz zaman fan rolesini sökmüştü tamirci. ancak ibre sona dayanınca 10-15 saniye sonra fan açıyordu. fan rolesinin fonksiyonu nedir? takılı değil benimki. cevaplarsan sevinirim.
|
|
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anlatalim. Araclarimizdaki fanlari kontrol eden 3 adet role bulunur. Bu sistem pek cok aracta bu sekildedir. Genellikle asagidaki resimdeki gibidirler: ![]() Bildiginiz uzere fanlar sadece iki kademeli olarak calisabilmektedirler. 1. Dusuk hizda (1. kademe), 2. Yuksek hizda (2. kademe) 1. kademe fan, motor suyu sicakligi belirli bir dereceye geldiginde (97 derece civari) ve klima acildiginda calisir. Fanlarin bu hizda calismalarini saglayan ise dusuk hic rolesi sayesindedir. Ustteki resimde yesil rolelerden soldaki. Alttaki rolenin gorevi ise sadece sol fan ile sag fan arasinda kopru kurmaktir. Ornegin 1. kademede fanlarin calismasi demek dusuk hiz rolesi ile bu siyah rolenin birlesimi sonucunda voltajin iki fana seri olarak verilmesi sonucu fanlarin yari hizda donmelerinden ibarettir. Yani kisaca 1. kademe fan = Sol yesil role aktif + alt siyah role pasif. 2. kademe fan ise motor sicakliginin yine belirli bir seviyeye (107 derece civari) ulasmasi durumunda aktiftir. Bu durumda yesil rolelerden sagdaki de devreye girer ve asagidaki sekil olusur. 2. kademe fan = Sol yesil role aktif + sag yesil role aktif + alt siyah role aktif. Alttaki siyah rolenin aktif olmasi demek iki fan arasindaki koprunun kalkmasi demektir. Bu durumda her iki role de aktif oldugundan dolayi her iki fana da ayni miktarda voltaj gider ve bu sayede iki fan da tam hizda calismis olurlar. Kaynak: http://www.peugeotlogic.com |
|
![]() |
|
EmSul ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Abi benimde böyle bi sorunum var fan açmıyor araç..Şu an beyin sökülü usta beyin tetiklemiyor o yüzden açılmıyor dedi beyne bakıcaklar..Benim su sıcaklığından çok yağ sıcaklık göstergesi artıyor 90 - 140 var 140a yakınlara geliyor kısa süre çalışmada su sıcaklığı aracı zorlamassak çok yükselmiyor ama trafikte 100-110lara geliyor haliyle fan açılmadığından ama benim en çok kafama takılan yağ sıcaklığı niye o kadar yükseliyor..
Neyse asıl konuya dönelim sizde heralde 2 tane fan var ama benim 206 GTI da 1 tane fan var yinede bendede 2 tane role var benimki hakkında bilginiz var mı? |
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
madara ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2012 Konum: Bitlis Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tşklr koliva anlatımın için.
|
|
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...
|
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aracın havasını almıstım dün.. bugün test edebildim.. Hararet göstergesi 90 a gelinceye kadar sorun yok 90 ı biraz geçince STOP lambasi yaniyor, sesli uyari veriyor hararet ibresi sona dayaniyor, araci STOP etmiyorum ben bu arada Fan devreye giriyor 20 25 Saniye sonra hararet göstergesi hızla düşüyor 80 lere geliyor 5 km yol gittikten sonra bu olaylari tekrar sil baştan yapiyor.. kısacası aracın havasını almakla bu sorun çözülmedi..
Böyle bir olayı yaşayan gören duyan çözümünü bilen varsa lüten paylaşsın zira sinirlerim alt-üst oldu:) |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Konuyu arastiriyorum. Daha iyi anlamak adina su sorularimi cevaplarsan sevinirim. 20-25 saniye sure zarfinda araci susturmuyorsun degil mi? Eger susturmuyorsan 80 lere inmesi cok ilginc. Bunu neden sordugumu ben de bilmiyorum ama ibre yavas yavas mi iniyor yoksa birden mi? Ayni sekilde hararet ibresi birden mi yukseliyor yoksa nispeten yavas yavas mi? Düzenleyen koliva - 29 Mart 2012 Saat 17:38 |
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
selam koliva, araci susturmuyorum hararetin düşmesi ve inmesi anlık STOP lambasi yaniyor gösterge 90 da iken birden sona dayaniyor Fan Çalışıyor, yolculuğa devam ediyorum 20 25 saniye sonra birden 80 e iniyor..
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tamam. Bana biraz zaman ver. Bulduklarimi paylasacagim. |
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Teşekkür ederim koliva.. birde bugun sanayiye gittim Elektrikçi Fanın üstünde bir rezistans var onu halledince sorun düzelir peugeot'larda bu sorun sık sık yaşanır dedi, Fanın üstünde rezistans olduğunu duymamıştım o yuzden güvenemedim böyle birşey varmidir ?
Tekrar teşekkürler. |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Soruyu sorgudum yerlerden bir tanesinin cevabi gayet ikna edici. Eger deneyebiliyorsan hemen git dene ve cevabi yaz. Ona gore sorunu cozmus olalim ya da aramaya devam edelim. Yapmani istedigim sey su: Aracini calistir ve sonra klimayi ac. Sonra aracindan in ve on tarafa gecip fanin calisip calismadigina bak. Ya da bu islemi yaparken baska birisi on tarafta sesi dinlesin daha iyi anlasilir. Seninkinde calismiyor olsa gerek. Eger calismiyorsa arizayi bulduk demektir. Düzenleyen koliva - 29 Mart 2012 Saat 21:35 |
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
koliva Fan çalışmıyor şimdi baktık
|
|
![]() |
|
madara ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2012 Konum: Bitlis Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
koliva mrb. delice48'in anlattığı problemin harfiyen aynısı benim problem. gerçi klima açıp fan olayına bakmadım ben daha yeni gördüm msjı. onada bakacağım ama bu 90 dan sonra birden hızla fırlamalar ve 15-20 saniye 140 larda beklemesi ve fan açıp tekrar aynı hızla inmesi gibi. yanlız dikkatimi çeken bi husus var, belki delice arkadaşın aracındada oluyordur bu. 15-20 sn sonra fan açıyor ibre inmiyor fan 7-8 sn sonra kapatınca sonra ibre iniyor. yani fanın kapanma anı ile ibrenin inme anı saniyesi saniyesine aynı.?????
|
|
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...
|
|
![]() |
|
madara ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2012 Konum: Bitlis Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bide şunu söyleyecem. yazan arkadaşların bi çoğu devirdaim pompası değişip bu problemin geçtiğini söylemişler, onunla ilgisi varmı acaba,? sorun oysa onu değişelim diye sordum??
|
|
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...
|
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
madara sendeki sorunla bendeki sorun noktasına kadar aynı, sende yarın klimayi çalıştırıp fanın çalışıp çalışmadığına bakarmısın, yarında koliva nın dediği yöntemi uygularız inşallah hallolur..
Allah kimsenin başına böyle bir sorun vermesin, hararet yapsa sebepleri bellidir o yoldan gidilir sorun giderilir ama ortada yalancı hararet var ne oldugu belli değil.. hoşça ve keyifle kalın.
|
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
son olarak benim atladığım madara nın farkettiği; FANIN KAPANMASI İLE BİRLİKTE HARARET GÖSTERGESİNİN AYNI ANDA DÜŞMESİ.
|
|
![]() |
|
madara ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2012 Konum: Bitlis Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arabanın motordan felan pek anlamıyorum, ancak bildiğim kadarıyla hararet 90'ı geçmeye başladığında fan açar ve fan açıkken hararet 90'ın altına (yani uygun sıcaklığa geldikten sonra) fan sonra kapatır. fanın kapanması ile ibrenin aynı anda inmesi ilginç geldi bana.
delice yarın akşam bakacağım aracın fanı klima açıkken açıyormu diye. bildiririm.
|
|
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tamam o zaman 99% sorunun kaynagini bulduk. Aciklayayim detayiyla. Su asagidaki sema radyator faninin elektrik baglanti semasi. Bunun bir kac versiyonu var ama su anda onemli degil. Buna gore aracinizda 250W' lik iki asamali fan var. ![]() Olusan problem su. Zamanla bu kabloda asinmalar, yipranmalar oluyor. Bu durum rolelerde, rezistorde veya baglanti noktalarinda da olusabilir. Asagidaki resim ise yukaridaki semadaki kablonun cikartilmis hali. Daha detayli baglanti noktalari gorulebilir. Buna gore numaralar: 1. Roleler (biri yuksek hiz icin digeri dusuk hiz icin) 2. Fan baglanti soketi 3. Rezistor soketi 4. Sasi 5. Ana baglanti soketi 6. Elektrik baglanti soketi (Sigorta paneline gider.) Yapilmasi gereken sey, butun bu baglanti soketleri oksitlenme olmus mu, yipranma var mi diye kontrol etmek. Herhangi birsey varsa temizleyip tekrar denemek. Eger temizledikten sonra da olmuyorsa kablonun degismesi gerekiyor ki en sagliklisi da bu. Bunun yaninda roleler + rezistorun saglamligi da test edilmeli. Eger sansinizi kendiniz denemek isterseniz rezistorun saglamligindan baslayabilirsiniz. On tamponun alt izgarasindan iceriye dogru baktiginizda sol tarafta rezistoru goreceksiniz. Izgara 10 mm. lik civatalar ile tutturulmustur. Oradan elinizle cikarip disarida test edebilirsiniz. Simdiden gecmis olsun ![]() ![]() kaynak: http://www.206info.co.uk Düzenleyen koliva - 30 Mart 2012 Saat 07:30 |
|
![]() |
|
delice48 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İlgi ve alakan için çok teşekkür ederim koliva en yakın zamanda işyerinden izin alıp sanayi ye gidip kabloları değiştireceğim..
Bizim için konuyu araştırıp paylaştığın için tekrar tekrar teşekkürler |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rica ederim. Hayirli haberlerinizi bekliyorum ![]() |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234 6> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |