Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 hararet problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22215
Tarih: 29 Haziran 2025 Saat 01:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 hararet problemi
Mesajı Yazan: madara
Konu: 206 hararet problemi
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:07
öncelikle mrblar koliva. benim aracın sorununu tekrar yazayım, yardımcı olursan sevinirim. aracımın hararet ibresi 90'ı geçer geçmez hızla 140 lara felan çıkıyor. kırmızı renkli yere kadar. ancak araçta su kaynatma gibi bi problem olmuyor. stop lambası yanıp yanıp sönüyor, sesli uyarı veriyor araç, 10-15 saniye kadar sonra fan devreye giriyor ve fanın açılmasıyla birlikte ibre 90'ın altına düşüyor. hararet müşürünü değiştirdim, fan müşürünü değiştirdim, termostatı değiştirdim yine olmadı. sorunum bundan ibaret yardımcı olursanız sevinirim.

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: racer50
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:54
aynı sorun bende oldu arkadasım arabanı calıstır rolantıde kalörifer hortumuna gıden turtklı vıdayı sök su gelınce kapat sorun çözülür zannımca hava yapmış araban

-------------
KAYGAN YOLLARIN YAPIŞKAN SÖFÖRÜ


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 01:01
eğer aracınızın radyatör suyunu tamamiyle boşaltıp tekrar doldurduysanız aracınız hava yapmış havasını alırsanız sorun kalmaz önce hava varmı yokmu diye bir bakın hava yapmış ise havasını alıp tekrar deneyin.

-------------
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21735&PID=350175


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 01:03
Orjinalini yazan: djchaos djchaos Yazdı:

eğer aracınızın radyatör suyunu tamamiyle boşaltıp tekrar doldurduysanız aracınız hava yapmış havasını alırsanız sorun kalmaz önce hava varmı yokmu diye bir bakın hava yapmış ise havasını alıp tekrar deneyin.
Konuyla alakası yok ama öğrenmek istedim hava nasıl alınır acaba vede hava yaptını nasıl anlarım.


-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 05:07
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

öncelikle mrblar koliva. benim aracın sorununu tekrar yazayım, yardımcı olursan sevinirim. aracımın hararet ibresi 90'ı geçer geçmez hızla 140 lara felan çıkıyor. kırmızı renkli yere kadar. ancak araçta su kaynatma gibi bi problem olmuyor. stop lambası yanıp yanıp sönüyor, sesli uyarı veriyor araç, 10-15 saniye kadar sonra fan devreye giriyor ve fanın açılmasıyla birlikte ibre 90'ın altına düşüyor. hararet müşürünü değiştirdim, fan müşürünü değiştirdim, termostatı değiştirdim yine olmadı. sorunum bundan ibaret yardımcı olursanız sevinirim.


Arkadaslar gerekli yorumlari yapmislar. Oncelikli olarak yapilmasi gerekenler,

1. Yorumlarda oldugu gibi rolantide iken kalorifer borusuna giden boru uzerindeki hava alma tapasini acin ve suyun bir miktar akmasina izin verin. Bu sirada genisleme kabindan suyu tamamlamayi unutmayin. Hava alma noktasi asagidaki sekildeki gibidir:



2. Devirdaim pompasina baktirmaniz gerekiyor.

Gecmis olsun.


Mesajı Yazan: tafo
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 11:42
benımde aracımın hararet problemı wardı dedıgın gıbı kırmızıya kadar cıkıyodu tamırcıye goturdum termostat dewır dayım pompasını degıstırdık sorun cozuldu . devir dayım pompasının dışlerı erımıs olabılır bılır arkadasım bı baktır derim 


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2012 Saat 20:03
arkadaşlar yardımızın için tşk ederim hepinize. resimli şemaya bakıp aracımda deniyeceğim. şayet olmazsa tafo arkadaşın dediği gibi devirdayim pompasını değiştiririm. ilginiz için tşkler. 


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2012 Saat 20:07
bi sorum daha olacak genişleme kabı dediğiniz aracın suyunu koyduğumuz kapmı? bilmiyorum???


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2012 Saat 20:09
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

bi sorum daha olacak genişleme kabı dediğiniz aracın suyunu koyduğumuz kapmı? bilmiyorum???


Evet odur.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2012 Saat 20:32
ok. tşk ederim uygun zamanda bakacaaam. tabi kar yağışı izin verirse :)



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2012 Saat 20:37
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

ok. tşk ederim uygun zamanda bakacaaam. tabi kar yağışı izin verirse :)



Neredensin? Profil bilgilerinden ilgili alanlari doldurursan daha iyi fikir sahibi olmus oluruz.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 00:04
Bitlis'tenim ben. dün bayaaa bi kar yağdı yine o yüzden kar yağışı dedim. bu arada profil bilgilerimi eksik girmişim gördüm, ancak düzeltme yapamadım. 


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 10:04
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

Bitlis'tenim ben. dün bayaaa bi kar yağdı yine o yüzden kar yağışı dedim. bu arada profil bilgilerimi eksik girmişim gördüm, ancak düzeltme yapamadım. 


Ben degistirdim Smile


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 10:20
tşkler. eline sağlık. elin değmişken arabanın havası diyecektim...  :)
şaka tabi tşk ederim.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 15:14
rolantide iken kalorifer borusuna giden boru uzerindeki hava alma tapasini actim ancak su damla damla çok az geliyordu..genisleme kabinin kapağini açtim tayzikli şekilde gelmeye başladi.. tekrar kapattim damla damla gelmeye başladi.. bu normalmidir yoksa bir sorun varmidir acaba?
Hoşça ve keyifle kalin..


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 15:42
devir daim pompası arızasıysa ayvayı yedim.. çok zor sökülen bir parça olduğunu okumuştum burdaki ustalar hayatta sökemez o parçayı:)


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 16:12
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

rolantide iken kalorifer borusuna giden boru uzerindeki hava alma tapasini actim ancak su damla damla çok az geliyordu..genisleme kabinin kapağini açtim tayzikli şekilde gelmeye başladi.. tekrar kapattim damla damla gelmeye başladi.. bu normalmidir yoksa bir sorun varmidir acaba?
Hoşça ve keyifle kalin..
  peki havasını aldın arabanın, suyunu biraz boşalltınya baktınmı hararet problemi devam ettimi?

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 16:32
şimdilik yok gibi.. hararet götergesi 90'ın biraz üzerinde kaliyor, biraz daha uzun yol yapip sağlikli bir cevap yazabilirim.. sen hava alma tapasini açtinmi? araba rolantideyken su damla damla çok azmi geliyor yoksa normalmi akiyor bu soruya cevap verirsen sevinirim.. inşallah sorunumuz düzelir.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 17:02
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

rolantide iken kalorifer borusuna giden boru uzerindeki hava alma tapasini actim ancak su damla damla çok az geliyordu..genisleme kabinin kapağini açtim tayzikli şekilde gelmeye başladi.. tekrar kapattim damla damla gelmeye başladi.. bu normalmidir yoksa bir sorun varmidir acaba?
Hoşça ve keyifle kalin..


Genisleme kabinin kapagini acmazsaniz eger sistem hava alamayacagindan dolayi su cikisi olmaz. Hani burun damlaligina su cekince ve asagiya tutunca suyun akmayacagi gibi. Tapadan bir muddet su akitmaniz gerekir. Bu arada bir yandan da genisleme kabindan su eklemeniz gerekir.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 17:20
cevabın için çok teşekkür ederim koliva denilenlerin hepsini yaptim hararet problemi inşallah düzelmiştir uzun yol yapip gelişmeleri paylaşirim iyi günler dilerim.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 18:55
slm. aracı rolantide çalıştırıp hava alma tapasını açtım biraz su geldi. damlama şeklinde değildi yanlız, bayaa bi fışkırma şeklinde su geldi, aracı rolantide çalıştırdım biraz gösterge tekrar fırladı. bide tapayı açtığımda genişleme kabının kapağını açmamıştım ancak yinede su fışkırdı. olmadı benimki. 

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 19:00
koliva bişey daha soracağım.  aracın müşürlerini değiştirdiğimiz zaman fan rolesini sökmüştü tamirci. ancak ibre sona dayanınca 10-15 saniye sonra fan açıyordu. fan rolesinin fonksiyonu nedir? takılı değil benimki. cevaplarsan sevinirim. 



-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 21:40
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

koliva bişey daha soracağım.  aracın müşürlerini değiştirdiğimiz zaman fan rolesini sökmüştü tamirci. ancak ibre sona dayanınca 10-15 saniye sonra fan açıyordu. fan rolesinin fonksiyonu nedir? takılı değil benimki. cevaplarsan sevinirim. 



Anlatalim.
Araclarimizdaki fanlari kontrol eden 3 adet role bulunur. Bu sistem pek cok aracta bu sekildedir. Genellikle asagidaki resimdeki gibidirler:



Bildiginiz uzere fanlar sadece iki kademeli olarak calisabilmektedirler.
1. Dusuk hizda (1. kademe),
2. Yuksek hizda (2. kademe)

1. kademe fan, motor suyu sicakligi belirli bir dereceye geldiginde (97 derece civari) ve klima acildiginda calisir. Fanlarin bu hizda calismalarini saglayan ise dusuk hic rolesi sayesindedir. Ustteki resimde yesil rolelerden soldaki. Alttaki rolenin gorevi ise sadece sol fan ile sag fan arasinda kopru kurmaktir. Ornegin 1. kademede fanlarin calismasi demek dusuk hiz rolesi ile bu siyah rolenin birlesimi sonucunda voltajin iki fana seri olarak verilmesi sonucu fanlarin yari hizda donmelerinden ibarettir. Yani kisaca
1. kademe fan = Sol yesil role aktif + alt siyah role pasif.

2. kademe fan ise motor sicakliginin yine belirli bir seviyeye (107 derece civari) ulasmasi durumunda aktiftir. Bu durumda yesil rolelerden sagdaki de devreye girer ve asagidaki sekil olusur.
2. kademe fan = Sol yesil role aktif + sag yesil role aktif + alt siyah role aktif.
Alttaki siyah rolenin aktif olmasi demek iki fan arasindaki koprunun kalkmasi demektir. Bu durumda her iki role de aktif oldugundan dolayi her iki fana da ayni miktarda voltaj gider ve bu sayede iki fan da tam hizda calismis olurlar.

Kaynak: http://www.peugeotlogic.com


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 22:55
Abi benimde böyle bi sorunum var fan açmıyor araç..Şu an beyin sökülü usta beyin tetiklemiyor o yüzden açılmıyor dedi beyne bakıcaklar..Benim su sıcaklığından çok yağ sıcaklık göstergesi artıyor 90 - 140 var 140a yakınlara geliyor kısa süre çalışmada su sıcaklığı aracı zorlamassak çok yükselmiyor ama trafikte 100-110lara geliyor haliyle fan açılmadığından ama benim en çok kafama takılan yağ sıcaklığı niye o kadar yükseliyor..
Neyse asıl konuya dönelim sizde heralde 2 tane fan var ama benim 206 GTI da 1 tane fan var yinede bendede 2 tane role var benimki hakkında bilginiz var mı?


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 23:13
tşklr koliva anlatımın için. 



-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 17:19
aracın havasını almıstım dün.. bugün test edebildim.. Hararet göstergesi 90 a gelinceye kadar sorun yok 90 ı biraz geçince STOP lambasi yaniyor, sesli uyari veriyor hararet ibresi sona dayaniyor, araci STOP etmiyorum ben bu arada Fan devreye giriyor 20 25 Saniye sonra hararet göstergesi hızla düşüyor 80 lere geliyor 5 km yol gittikten sonra bu olaylari tekrar sil baştan yapiyor.. kısacası aracın havasını almakla bu sorun çözülmedi..

Böyle bir olayı yaşayan gören duyan çözümünü bilen varsa lüten paylaşsın zira sinirlerim alt-üst oldu:)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 17:34
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

aracın havasını almıstım dün.. bugün test edebildim.. Hararet göstergesi 90 a gelinceye kadar sorun yok 90 ı biraz geçince STOP lambasi yaniyor, sesli uyari veriyor hararet ibresi sona dayaniyor, araci STOP etmiyorum ben bu arada Fan devreye giriyor 20 25 Saniye sonra hararet göstergesi hızla düşüyor 80 lere geliyor 5 km yol gittikten sonra bu olaylari tekrar sil baştan yapiyor.. kısacası aracın havasını almakla bu sorun çözülmedi..

Böyle bir olayı yaşayan gören duyan çözümünü bilen varsa lüten paylaşsın zira sinirlerim alt-üst oldu:)


Konuyu arastiriyorum. Daha iyi anlamak adina su sorularimi cevaplarsan sevinirim.
20-25 saniye sure zarfinda araci susturmuyorsun degil mi? Eger susturmuyorsan 80 lere inmesi cok ilginc. Bunu neden sordugumu ben de bilmiyorum ama ibre yavas yavas mi iniyor yoksa birden mi? Ayni sekilde hararet ibresi birden mi yukseliyor yoksa nispeten yavas yavas mi?


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 18:21
selam koliva, araci susturmuyorum hararetin düşmesi ve inmesi anlık STOP lambasi yaniyor gösterge 90 da iken birden sona dayaniyor Fan Çalışıyor, yolculuğa devam ediyorum 20 25 saniye sonra birden 80 e iniyor..


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 21:09
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

selam koliva, araci susturmuyorum hararetin düşmesi ve inmesi anlık STOP lambasi yaniyor gösterge 90 da iken birden sona dayaniyor Fan Çalışıyor, yolculuğa devam ediyorum 20 25 saniye sonra birden 80 e iniyor..


Tamam. Bana biraz zaman ver. Bulduklarimi paylasacagim.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 21:15
Teşekkür ederim koliva.. birde bugun sanayiye gittim Elektrikçi Fanın üstünde bir rezistans var onu halledince sorun düzelir peugeot'larda bu sorun sık sık yaşanır dedi, Fanın üstünde rezistans olduğunu duymamıştım o yuzden güvenemedim böyle birşey varmidir ?
Tekrar teşekkürler.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 21:34
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

Teşekkür ederim koliva.. birde bugun sanayiye gittim Elektrikçi Fanın üstünde bir rezistans var onu halledince sorun düzelir peugeot'larda bu sorun sık sık yaşanır dedi, Fanın üstünde rezistans olduğunu duymamıştım o yuzden güvenemedim böyle birşey varmidir ?
Tekrar teşekkürler.


Soruyu sorgudum yerlerden bir tanesinin cevabi gayet ikna edici. Eger deneyebiliyorsan hemen git dene ve cevabi yaz. Ona gore sorunu cozmus olalim ya da aramaya devam edelim.
Yapmani istedigim sey su: Aracini calistir ve sonra klimayi ac. Sonra aracindan in ve on tarafa gecip  fanin calisip calismadigina bak. Ya da bu islemi yaparken baska birisi on tarafta sesi dinlesin daha iyi anlasilir. Seninkinde calismiyor olsa gerek. Eger calismiyorsa arizayi bulduk demektir.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 22:02
koliva Fan çalışmıyor şimdi baktık


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 23:31
koliva mrb. delice48'in anlattığı problemin harfiyen aynısı benim problem. gerçi klima açıp fan olayına bakmadım ben daha yeni gördüm msjı. onada bakacağım ama bu 90 dan sonra birden hızla fırlamalar ve 15-20 saniye 140 larda beklemesi ve fan açıp tekrar aynı hızla inmesi gibi. yanlız dikkatimi çeken bi husus var, belki delice arkadaşın aracındada oluyordur bu. 15-20 sn sonra fan açıyor ibre inmiyor fan 7-8 sn sonra kapatınca sonra ibre iniyor. yani fanın kapanma anı ile ibrenin inme anı saniyesi saniyesine aynı.?????



-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 23:53
bide şunu söyleyecem. yazan arkadaşların bi çoğu devirdaim pompası  değişip bu problemin geçtiğini söylemişler, onunla ilgisi varmı acaba,? sorun oysa onu değişelim diye sordum??




-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 00:15
madara sendeki sorunla bendeki sorun noktasına kadar aynı, sende yarın klimayi çalıştırıp fanın çalışıp çalışmadığına bakarmısın, yarında koliva nın dediği yöntemi uygularız inşallah hallolur..

Allah kimsenin başına böyle bir sorun vermesin, hararet yapsa sebepleri bellidir o yoldan gidilir sorun giderilir ama ortada yalancı hararet var ne oldugu belli değil..
hoşça ve keyifle kalın.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 00:20
son olarak benim atladığım madara nın farkettiği; FANIN KAPANMASI İLE BİRLİKTE HARARET GÖSTERGESİNİN AYNI ANDA DÜŞMESİ.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 00:26
arabanın motordan felan pek anlamıyorum, ancak bildiğim kadarıyla hararet 90'ı geçmeye başladığında fan açar ve fan açıkken hararet 90'ın altına (yani uygun sıcaklığa geldikten sonra) fan sonra kapatır. fanın kapanması ile ibrenin aynı anda inmesi ilginç geldi bana. 

delice yarın akşam bakacağım aracın fanı klima açıkken açıyormu diye. bildiririm.


-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 07:11
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

koliva Fan çalışmıyor şimdi baktık


Tamam o zaman 99% sorunun kaynagini bulduk. Aciklayayim detayiyla.

Su asagidaki sema radyator faninin elektrik baglanti semasi. Bunun bir kac versiyonu var ama su anda onemli degil. Buna gore aracinizda 250W' lik iki asamali fan var.




Olusan problem su. Zamanla bu kabloda asinmalar, yipranmalar oluyor. Bu durum rolelerde, rezistorde veya baglanti noktalarinda da olusabilir. Asagidaki resim ise yukaridaki semadaki kablonun cikartilmis hali. Daha detayli baglanti noktalari gorulebilir.
Buna gore numaralar:

1. Roleler (biri yuksek hiz icin digeri dusuk hiz icin)
2. Fan baglanti soketi
3. Rezistor soketi
4. Sasi
5. Ana baglanti soketi
6.
Elektrik baglanti soketi (Sigorta paneline gider.)

Yapilmasi gereken sey, butun bu baglanti soketleri oksitlenme olmus mu, yipranma var mi diye kontrol etmek. Herhangi birsey varsa temizleyip tekrar denemek. Eger temizledikten sonra da olmuyorsa kablonun degismesi gerekiyor ki en sagliklisi da bu. Bunun yaninda roleler + rezistorun saglamligi da test edilmeli. Eger sansinizi kendiniz denemek isterseniz rezistorun saglamligindan baslayabilirsiniz. On tamponun alt izgarasindan iceriye dogru baktiginizda sol tarafta rezistoru goreceksiniz. Izgara 10 mm. lik civatalar ile tutturulmustur. Oradan elinizle cikarip disarida test edebilirsiniz.

Simdiden gecmis olsun Smile



kaynak: http://www.206info.co.uk


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 11:55
İlgi ve alakan için çok teşekkür ederim koliva en yakın zamanda işyerinden izin alıp sanayi ye gidip kabloları değiştireceğim..
Bizim için konuyu araştırıp paylaştığın için tekrar tekrar teşekkürler


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 12:04
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

İlgi ve alakan için çok teşekkür ederim koliva en yakın zamanda işyerinden izin alıp sanayi ye gidip kabloları değiştireceğim..
Bizim için konuyu araştırıp paylaştığın için tekrar tekrar teşekkürler


Rica ederim. Hayirli haberlerinizi bekliyorum Smile


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2012 Saat 13:50
tşkler koliva. bende bu anlattıklarına baktıracağım, umarım düzelir çünkü fazlasıyla bıktırdı beni bu araba. binmek bile istemiyorum. tşkler tekrar

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 22:59
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

koliva Fan çalışmıyor şimdi baktık


Tamam o zaman 99% sorunun kaynagini bulduk. Aciklayayim detayiyla.

Su asagidaki sema radyator faninin elektrik baglanti semasi. Bunun bir kac versiyonu var ama su anda onemli degil. Buna gore aracinizda 250W' lik iki asamali fan var.




Olusan problem su. Zamanla bu kabloda asinmalar, yipranmalar oluyor. Bu durum rolelerde, rezistorde veya baglanti noktalarinda da olusabilir. Asagidaki resim ise yukaridaki semadaki kablonun cikartilmis hali. Daha detayli baglanti noktalari gorulebilir.
Buna gore numaralar:

1. Roleler (biri yuksek hiz icin digeri dusuk hiz icin)
2. Fan baglanti soketi
3. Rezistor soketi
4. Sasi
5. Ana baglanti soketi
6.
Elektrik baglanti soketi (Sigorta paneline gider.)

Yapilmasi gereken sey, butun bu baglanti soketleri oksitlenme olmus mu, yipranma var mi diye kontrol etmek. Herhangi birsey varsa temizleyip tekrar denemek. Eger temizledikten sonra da olmuyorsa kablonun degismesi gerekiyor ki en sagliklisi da bu. Bunun yaninda roleler + rezistorun saglamligi da test edilmeli. Eger sansinizi kendiniz denemek isterseniz rezistorun saglamligindan baslayabilirsiniz. On tamponun alt izgarasindan iceriye dogru baktiginizda sol tarafta rezistoru goreceksiniz. Izgara 10 mm. lik civatalar ile tutturulmustur. Oradan elinizle cikarip disarida test edebilirsiniz.

Simdiden gecmis olsun Smile



kaynak: http://www.206info.co.uk


-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 23:04
slm koliva. ben yukarıda saydığın elektrik aksamı role ve soketleri tümüyle değiştirdim yine olmadı. sıkıntı başka. daha önce arkadaşlar devirdaim pompası demişlerdi, onumu değiştirsem bilmiyorumki. elektrikçi bide termostat değiştirelim dedi. ancak benim termostat orjinal ve 2 ay önce almıştım. ne yapacağımı bilmiyorum, yardım et....

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: by_imp
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 23:27
ya benım aracımdada hararet problemi var ama fan sigortası batlayınca hararet yapıyor ama sıkıntı sürekli sıgortanın patlaması
arkadaşlar neden  sıgorta patlar


-------------
kerem gaziantep gazikent mah.
106 GTİ siyah
0 rh +


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 06:23
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

slm koliva. ben yukarıda saydığın elektrik aksamı role ve soketleri tümüyle değiştirdim yine olmadı. sıkıntı başka. daha önce arkadaşlar devirdaim pompası demişlerdi, onumu değiştirsem bilmiyorumki. elektrikçi bide termostat değiştirelim dedi. ancak benim termostat orjinal ve 2 ay önce almıştım. ne yapacağımı bilmiyorum, yardım et....


Peki roleler + rezistor saglam miydi? Test ettiniz mi?
Yukaridaki mesajimda belirttigim gibi klimayi calistirdiginizda fanin dusuk hizda calismasi gerekiyor. Eger calisiyorsa zaten yukaridaki mesajda belirttigim sorun degil baska bir sorundur. Siz klimayi acinca faniniz devreye giriyor mu? Hemen girmeyebilir ama en gec 15-20 saniye icerisinde calismali.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 06:30
Orjinalini yazan: by_imp by_imp Yazdı:

ya benım aracımdada hararet problemi var ama fan sigortası batlayınca hararet yapıyor ama sıkıntı sürekli sıgortanın patlaması
arkadaşlar neden  sıgorta patlar


Olasiliklar.
1. Fan motorunuz omrunu tamamliyordur. Zor dondugu icin daha fazla akim cekiyordur ve sigortayi patlatiyordur.
2. Bir yerde kisa devre oluyor. Rolelerinin ve tesisatinin kontrol edilmesi gerek.

Gecmis olsun.


Mesajı Yazan: impertore
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 11:25

Merhabalar ; bende 206 feline hdi var   uzun yolda bile hararet gostergesi 80 e  yaklaşmıyo bile .. bi sıkıntı olmaz diimi 90 ı geçmesi flan gerekmiyo mu ?



-------------
308 T9 Allure 1.6 eHdi


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 12:10
valla eski roleler ve rezistore hiç bakmamış değiştirmiş tümünü. gerçi ben arabayı ona bıraktım işteydim. ama elektrikçi tanıdık. bütün kablolar roleler vs. değiştirdi. klima olayını denemedim. onada bakıp tekrar yazarım. tşkler.

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 12:40
Orjinalini yazan: impertore impertore Yazdı:

Merhabalar ; bende 206 feline hdi var   uzun yolda bile hararet gostergesi 80 e  yaklaşmıyo bile .. bi sıkıntı olmaz diimi 90 ı geçmesi flan gerekmiyo mu ?



Ister uzun yol olsun ister kisa, aracinizin harareti motor bir kez isindiktan sonra 80'lerin altina dusmemesi gerekir. Eger dusuyor ise sorun vardir. Bu sorun belki sikinti yaratmaz ama yakitinizi etkiler. Buyuk ihtimalle termostatiniz acik kalmistir. Bir baktirmakta fayda var.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 12:42
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

valla eski roleler ve rezistore hiç bakmamış değiştirmiş tümünü. gerçi ben arabayı ona bıraktım işteydim. ama elektrikçi tanıdık. bütün kablolar roleler vs. değiştirdi. klima olayını denemedim. onada bakıp tekrar yazarım. tşkler.


Eger gittiginiz yerde PP2000 var ise fanlari bu yazilim ile tek tek test edebilirler. Gidince bir sorun.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 15:35
valla aradım sordum telefonla bi bilgisayarlı sistem almıştı yeni 20 günlük xhx gibi bişeyler olduğunu söyledi kendiside tam bilmiyor cihazı. ama pp2000 mi diye sorduğumda değil dedi.
 
peki söylediğiniz pp2000 marka cihazı bulursam sadece fanlarımı test etmeliyim yoksa başka şeylerde varmı, eğer varsa detaylı yazarsanız sevinirim.


-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 16:23
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

valla aradım sordum telefonla bi bilgisayarlı sistem almıştı yeni 20 günlük xhx gibi bişeyler olduğunu söyledi kendiside tam bilmiyor cihazı. ama pp2000 mi diye sorduğumda değil dedi.
 
peki söylediğiniz pp2000 marka cihazı bulursam sadece fanlarımı test etmeliyim yoksa başka şeylerde varmı, eğer varsa detaylı yazarsanız sevinirim.


PP2000 peugeot'un yetkili servis programidir ve ondan ustun cihaz+program yoktur. Varsa hata kodlarini okutturabilirsiniz. Eger hata kodu belirirse ekranda, numaralarini almayi unutmayin. Ornegin P0140 gibi.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 16:30
Selam madara, hararet müşüründen şüpheliyim ben hala zira başka aksam kalmadı.. hararet müşürünün görevi motordaki sıcaklığı hararet göstergesine iletmekmiş, bizim hararet göstergesi dengesiz çalışmakta hararet olmasa bile hararet sonlara dayanmaktadır, hararet müşürünün altına somun yada demir parca konulup sıkıldığında bu sorun ortadan kalkarmış ancak gercekten hararet varsa conta yakma ihtimalide varmış sanayide en son boyle dediler, sen hararet müşürünü değiştirdim dedin acaba almış olduğun müşürdemi arızalı?

Bizim orada peugeot parçaları bulunmuyor bu yüzden hararet müşürü spariş edip taktıracağım başkada birşey gelmiyor aklıma


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 16:32
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

Selam madara, hararet müşüründen şüpheliyim ben hala zira başka aksam kalmadı.. hararet müşürünün görevi motordaki sıcaklığı hararet göstergesine iletmekmiş, bizim hararet göstergesi dengesiz çalışmakta hararet olmasa bile hararet sonlara dayanmaktadır, hararet müşürünün altına somun yada demir parca konulup sıkıldığında bu sorun ortadan kalkarmış ancak gercekten hararet varsa conta yakma ihtimalide varmış sanayide en son boyle dediler, sen hararet müşürünü değiştirdim dedin acaba almış olduğun müşürdemi arızalı?

Bizim orada peugeot parçaları bulunmuyor bu yüzden hararet müşürü spariş edip taktıracağım başkada birşey gelmiyor aklıma


Yukarida onerdigimi yaptiniz mi?


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 16:48
yaptim koliva olmadi evdeyken bir ara ceptelefonunun kamerasıyla çekip video olarak ekleyeyim arizayi belki daha anlaşılır olur


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2012 Saat 11:47
delice müşürü yeni aldım. olmadı, müşürün altına tam 3 tane somun atmıştım yine olmadı, ama aldığım  müşürr orjinal bile olsa bozuk olabilir diyorlar,

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2012 Saat 11:50
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

delice müşürü yeni aldım. olmadı, müşürün altına tam 3 tane somun atmıştım yine olmadı, ama aldığım  müşürr orjinal bile olsa bozuk olabilir diyorlar,


Yapacaginiz sey cok basit ama yapmiyorsunuz ve sorunu coktan denediginiz yerlerde ariyorsunuz. Aracinizi bilgisayara baglatin ve fanlarin dogru duzgun calisip calismadigini kontrol ettirin. Bilgisayar ile herseye teker teker aracinizi calistirmadan bakabilirler. Bosyere paranizi harcamayin baska seylere.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2012 Saat 13:58
koliva doğru söylüyorsun. zaten bulunduğum yerde servis olsa en küçük bi sorun sanayide 3 e yapılsın serviste 13 e yapılsın yinede servisi tercih ederim. fazla öderim ama kafam rahat olur, işte gel görki ne servisimiz var nede koca bi sanayi sitesinde işi bilen bi usta.
 
koliva bu arada aracı çalıştırdım, kaputu açtım, klimayı açtım içeriye hava veriyordu ancak fan çalışmıyordu, hiç dönmedi bile.


-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 01:05
selamlar şimdilik hararetim yok:) akunun (-) kutbundan şase kablosu cektim aracın kaportasına bağladım gece saatlerin olması nedeniyle belki şu an hararette oynamalar olmuyordur..

Madara kardeş sende aynı yöntemi denermisin? akunun (-) bağlantısında yağlanma paslanma v.s varsa temizleyip deneyebilirsin yada elektrikciye uygulatabilirsin..

Ancak yarın gündüzde araca binip gündüz saatlerinde test etmeme izin ver umutlandırmak istemem seni boş yere 

hoşça ve keyifle kalın.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 13:14
mrb. sen uyguladığın yöntemi dene bana haber ver, biliyorsunki geceleri hava serin olduğundan bizim sorun daha nadir ortaya çıkıyor, sen gündüz güneşli bi havada bi dene rolantide, çıkıyormu çıkmıyormu diye. olursa zaten ne ala, cevabını bekliyorum... umarım düzelir.

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 14:05
selam madara; şimdi test sürüşünden geliyorum sonuç mükemmel, hararet 90 95 e geliyor kaliyor STOP lambasi yanmiyor, yapacağin tek şey elektrikçinle görüşüp şase kablosunu kontrol etmesini gerekirse değişmesini söylemen, seninde hayırlı haberlerini bekliyorum 
iyi forumlar.


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 14:19
geçmiş olsun sorunun çözüldügüne sevindim

-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 14:27
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

selam madara; şimdi test sürüşünden geliyorum sonuç mükemmel, hararet 90 95 e geliyor kaliyor STOP lambasi yanmiyor, yapacağin tek şey elektrikçinle görüşüp şase kablosunu kontrol etmesini gerekirse değişmesini söylemen, seninde hayırlı haberlerini bekliyorum 
iyi forumlar.


Su asagidaki linkte yazdigim sase kablosunda mi problem varmis? Eger oyle ise bildigim kadari ile diger gostergelerin de bundan az cok etkileniyor olmasi gerekirdi. Birsey daha ogrenmis olduk.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22213&PID=354137&title=hararet-ibresi#354137" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22213&PID=354137&title=hararet-ibresi#354137


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 14:32
delice senin adına sevindim, umarım bi daha aynı sorunu yapmaz, bende en kısa zamanda deniyeceğim ve umarım düzelir, g. olsun diyorum.

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 14:34
delice şunuda sorayım? ibre 90-95 e gelince fan açıyormu? yani fan açtığından mı 90-95 lerde kalıyor?

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 14:54
madara 95 lerde fan açıyor galiba durunca farkettim düşük devirde çalışıyor 95 i geçmiyor ama yani fanın çalışma dereci 92 95 arası.. sorun varken fan son surat çalışıyordu 95 i geçince hararet ibresi sona dayaniyordu içerden rahatlıkla fanin çalışma sesini duyabiliyordun, senin sorununla benim sorunum aynı kardeş seninkiside %99 şase kablosu başka yerlerini kurcalatma arabanın şimdiden geçmiş olsun.




Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 15:03
evet koliva yazdiğin yerdeki şase kablosundan olmasi gerekli, elektrikçiye gittiğimde bahsettiğin bölgeye mudahale etti, şase kablosu gevşemiş dedi..

geçmiş olsun diyenlere ve yardımcı  olan herkese çok teşekkür ediyorum,

herkese kazasız belasız sürüşler diyorum..

teşekkürler  peugeotturkey ailesi.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2012 Saat 19:59
madara denedinmi sorunun çözüldümü?


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 12:22
kardeş elektrikçideyim onun pc den yazıtorum. elinde bi iki araba var bitsin öle bakacaz. sen tam olarak ne yaptığını acık acık yazabilirmisin kardeş?

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 12:26
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

kardeş elektrikçideyim onun pc den yazıtorum. elinde bi iki araba var bitsin öle bakacaz. sen tam olarak ne yaptığını acık acık yazabilirmisin kardeş?


Sanzimana baglanan kalin siyah bir sase kablosu var. Saniyorum onda bir problem vardi. Ustten asagiya sanzimana dogru baktiginizda gorebiliyor olmaniz gerekli bu kabloyu.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 12:29
evet o kabloda oksitlenme kırılma varmı kontrol edin yada değiştirin, sonrada sonucu buraya yazarsın kardesim 


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 13:07
evet dediğiniz kalın siyah kabloyu çıkardık oksitlenmevardı şimdi yenisini alacaz onu takacak umarım ondan yapıyordur. bu kablonun bir ucu aküye baglanıyordiğer onun haricinde 2 uç daha var kablo bu sanırımç

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 13:11
evet o kablo doğru 


Mesajı Yazan: data123
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 14:03
ayni sorun bende de var ben de o kabloya baktiracagim, bakalim duzelecek mi.

-------------
307 1,6 HDI Premium


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 16:24
insallah düzelir.. böyle bir arızayı giderdiğim ve diğer arkadasların sorunlarına ışık tuttuğum için çok mutluyum:) 


Mesajı Yazan: data123
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 20:44
bugun gittim ustaya sorunu anlattim biraz dinledi sonra hava yapmis dedi havasini aldi. sorun kalmadi.
ben fanin actigini hic duymamistim ses olarak, aractan inence de gormuyordum calistigini, on tarafa egiliyordum bakiyorum, bu sorun sanirim hava yaptigi icin oluyordu. bu yuzden klimayi aciyordum, klimayi acinca arabada sorun yok. ama bu seferde arac sicakligi cok dusuyor. 70 in bir ustundeki cizgide sabitliyor. tam 90 a gelmiyor.
usta fan resistanslarina bakmak lazim dedi.
neyse suanda bende de sorun gorunmuyor. 
diger arkadaslar da insallah hallederler sorunlari.

bu arada pazartesi benim araba buyuk bakima giriyor. 
debriyaj, volant, triger, tum filtreler, ve yag degisecek. Bakalim nasil bir araba cikacak cok merak ediyorum. En cok debriyajin yumusacagina seviniyorum )) bu hali cok kotu, sol ayagim kas yapti.


-------------
307 1,6 HDI Premium


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 20:51
Orjinalini yazan: data123 data123 Yazdı:

bugun gittim ustaya sorunu anlattim biraz dinledi sonra hava yapmis dedi havasini aldi. sorun kalmadi.
ben fanin actigini hic duymamistim ses olarak, aractan inence de gormuyordum calistigini, on tarafa egiliyordum bakiyorum, bu sorun sanirim hava yaptigi icin oluyordu. bu yuzden klimayi aciyordum, klimayi acinca arabada sorun yok. ama bu seferde arac sicakligi cok dusuyor. 70 in bir ustundeki cizgide sabitliyor. tam 90 a gelmiyor.
usta fan resistanslarina bakmak lazim dedi.
neyse suanda bende de sorun gorunmuyor. 
diger arkadaslar da insallah hallederler sorunlari.

bu arada pazartesi benim araba buyuk bakima giriyor. 
debriyaj, volant, triger, tum filtreler, ve yag degisecek. Bakalim nasil bir araba cikacak cok merak ediyorum. En cok debriyajin yumusacagina seviniyorum )) bu hali cok kotu, sol ayagim kas yapti.


70'in bir uzerindeki dediginiz cizgi saniyorum 80 oluyor. Benimki de ayni yerde duruyor. Demek oluyor ki termostatiniz o derecelik bir termostat ve duzgun calisiyor. Eger o noktadan asagiya duser ise o zaman problem var ki muhtemelen arac bir kez isindiktan sonra hic dusmuyordur.


Mesajı Yazan: data123
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 21:01
evet koliva haklisin, tam 80 e gelince calisiyor ve 3,5 derece indirince sicakligi duruyordu, ama bu klima faniydi, normal fan da daha farkli heralde durum, birazcik daha yukarida sogutmaya basliyor. ama yine 90 i gormedi sicaklik.

-------------
307 1,6 HDI Premium


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 23:29
Orjinalini yazan: data123 data123 Yazdı:

evet koliva haklisin, tam 80 e gelince calisiyor ve 3,5 derece indirince sicakligi duruyordu, ama bu klima faniydi, normal fan da daha farkli heralde durum, birazcik daha yukarida sogutmaya basliyor. ama yine 90 i gormedi sicaklik.


Gorse de problem yok. Ne zaman ki ikinci kademe fan acar ve buna ragmen sicaklikta dusme gerceklesmezse problem vardir.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2012 Saat 23:54
yav arkadaşlar ben bişey anlamadım bu arabadan. araca yapılmadık şey kalmadı yine olmadı yine olmadı, 
delice şase kablosu oksiklenmişti, yenisini aldım kablo ve şu şase demirleri felan onların hepsini yeni aldım yine olmadı, senin sorunla benim sorun aynıydı niye olmadı anlamadım, kafayı yiyecem bu ne biçim bi arabadır. berbat bi durum bu Angry


-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 01:59
aynısı bende de vardı kimse çare bulamadı arabayı değiştim rahata erdim şimdi...

şaka bir yana 4 5 ayımı bir fiil elektrikçi/servis gitgel ve test sürüşleri yedi. maddi olarak zaten yıprattı onu geçtim sinir sahibi oldum 


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 11:13
küçücük bi gösterge sorununu çözemedik koskoca sanayide, demek motorda en ufak bi sıkıntı olsa arabayı hurdacıya teneke fiyatına satmamız gerekecek.... yalan olduk yalannnn
 :)   (yandaki sinir gülüşüdür, duyurulur....)



-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 11:16
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

küçücük bi gösterge sorununu çözemedik koskoca sanayide, demek motorda en ufak bi sıkıntı olsa arabayı hurdacıya teneke fiyatına satmamız gerekecek.... yalan olduk yalannnn
 :)   (yandaki sinir gülüşüdür, duyurulur....)



Zaten sorun kucuk oldugundan bulunamiyor Smile
Yerinizde olsam aracin motor kismindaki butun sase baglantilarini bir gozden gecirirdim. Aku kutup baslarinin da tertemiz oldugundan emin olun. Sorunun elektriksel oldugu apacik. Bu dediklerimi sanayiye gitmeden kendiniz yapabilirsiniz.


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 22:33
olmayışına üzüldüm bendede aynı sorun vardı şase kablosu değişince sorun çözülmüştü..

Ben motordan ve arabadan anlamıyorum fakat KOLİVA ' ya sorduğum bir soru vardı..

Hava alma işlemi yaparken genişleme kabının kapağini açmadan su tayzikli akmiyordu..

Bunu KOLİVA ' ya sordum o ise genişleme kabının kapağı açık olmadan tayzikli su akmaz dedi..

Sana sordum sen genişleme kabının kapağını açmadan su tayzikli geliyor dedin..

Koliva'dan bu konuya yorum getirmesini istiyorum genişleme kabının kapağı kapalıyken

hava alma tıpasından neden tayzikli su gelir?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 22:52
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

olmayışına üzüldüm bendede aynı sorun vardı şase kablosu değişince sorun çözülmüştü..

Ben motordan ve arabadan anlamıyorum fakat KOLİVA ' ya sorduğum bir soru vardı..

Hava alma işlemi yaparken genişleme kabının kapağini açmadan su tayzikli akmiyordu..

Bunu KOLİVA ' ya sordum o ise genişleme kabının kapağı açık olmadan tayzikli su akmaz dedi..

Sana sordum sen genişleme kabının kapağını açmadan su tayzikli geliyor dedin..

Koliva'dan bu konuya yorum getirmesini istiyorum genişleme kabının kapağı kapalıyken

hava alma tıpasından neden tayzikli su gelir?


Islemler farkli sartlar altinda yapiliyor olabilir. Hangi durumda akmiyordu? Yani arac rolantide miydi. Cogu kisi bu islemi arac calismazken yapiyor ve yanlis yapiyor. O durumda ise akmamasi lazim. Yoksa kalorifer petegini degistirmek cok mesakkatli bir is olurdu, zira butun sogutma suyu aracin icine akardi Smile


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 23:00
Araç rolantide çalışırken damla damla ve az akıyordu ancak genişleme kabının kapağını açınca tayzikli akmaya başladı genişleme kabının kapağını kapatınca damla damla akmaya başladı.. size sormustum sizde bunun normal oldugunu tayzikli akmamasını gerektiğini soylediniz :) madara arkadas aynı işlemi yapınca genişleme kabının kapağı kapalıykende tayzikli aktığını soyledi.. sistemde hava alan bir yer olduğundan şüphelendim açıkçası anlatabilmişimdir umarım :) 


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 23:06
forum_posts.asp?TID=22215&PID=354598&title=206-hararet-problemi#354598" rel="nofollow">Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Mart 2012 Saat 17:02
Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

rolantide iken kalorifer borusuna giden boru uzerindeki hava alma tapasini actim ancak su damla damla çok az geliyordu..genisleme kabinin kapağini açtim tayzikli şekilde gelmeye başladi.. tekrar kapattim damla damla gelmeye başladi.. bu normalmidir yoksa bir sorun varmidir acaba?
Hoşça ve keyifle kalin..

koliva yazdı:
Genisleme kabinin kapagini acmazsaniz eger sistem hava alamayacagindan dolayi su cikisi olmaz. Hani burun damlaligina su cekince ve asagiya tutunca suyun akmayacagi gibi. Tapadan bir muddet su akitmaniz gerekir. Bu arada bir yandan da genisleme kabindan su eklemeniz gerekir.
307 SW 1,6 Pack Benzin
PP2000'li



Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2012 Saat 23:06
Orjinalini yazan: madara madara Yazdı:

slm. aracı rolantide çalıştırıp hava alma tapasını açtım biraz su geldi. damlama şeklinde değildi yanlız, bayaa bi fışkırma şeklinde su geldi, aracı rolantide çalıştırdım biraz gösterge tekrar fırladı. bide tapayı açtığımda genişleme kabının kapağını açmamıştım ancak yinede su fışkırdı. olmadı benimki. 


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2012 Saat 08:24
Normal sartlarda rolantideyken ve arac belirli sicakliga ulasmisken, yani termostat acikken tapayi actiginizda su gelmeyebilir. Bu normaldir. Madara'nin durumunda kapak tam tamina kapatilmamis olabilir. Eger tapayi actiginizda su gelmiyor ise bir iki gaz verdiginizde suyu atmasi lazim. Eger hava varsa da su gelmeyebilir ve ustalar bir iki gaz verip devir yukselterek tapadan suyun cikmasini saglarlar.


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2012 Saat 14:27
delice tekrardan okudum formu buraya dikkat çekmişsin. doğrudur, ben aracı rolantide çalıştırıp, su bidonunun kapağı kapalıyken ve tamamen kapalıyken hava alma işlemini yaptım su fışkırıyordu adeta, dolu dolu geliyordu öyle damlama şeklinde değil, hatta en son şase kablolarından sonra yine gösterge fırlayınca biraz havasını alayım dedim, yine o tapayı açtım ve yine su bidonunun kapağı tamamen kapalıydı, su yine fışkırmaya başladı. sen ise damlama şeklinde su geldi dedin. acaba bunun normali hangisidir, yani bütün arabalarda hava alma sistemi muhakkak aynı yada çok yakındır, acaba doğru olanı suyun fışkırarak akmasımı yoksa damla şeklinde akmasımıdır bilemedim,

-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2012 Saat 14:31

birde en son termostatın içini boşaltmış çok bilen arkadaşım (elektrikçi), bunun nasıl bi etkisi olur bilmiyorum, yani termostatın için boş şuanda, uzun süre çalıştığında bile ibre bazen  "0" larda kalıyor, ancak kaloriferi yaktığımda sıcak hava üflüyor içeriye, ve elektrikçideki cihaz termostad hatası veriyor, termostat sıkıntılıysa (bozuksa, açmıyorsa) acaba hararet ibresinde böyle şeyler yaparmı?. 

 


-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: impertore
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2012 Saat 08:50
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: impertore impertore Yazdı:

Merhabalar ; bende 206 feline hdi var   uzun yolda bile hararet gostergesi 80 e  yaklaşmıyo bile .. bi sıkıntı olmaz diimi 90 ı geçmesi flan gerekmiyo mu ?



Ister uzun yol olsun ister kisa, aracinizin harareti motor bir kez isindiktan sonra 80'lerin altina dusmemesi gerekir. Eger dusuyor ise sorun vardir. Bu sorun belki sikinti yaratmaz ama yakitinizi etkiler. Buyuk ihtimalle termostatiniz acik kalmistir. Bir baktirmakta fayda var.
Teşekkür ederim bilgi için.. Termostat'ı nasıl kapatabilirim ? Servise mi götürmek gerek ?

-------------
308 T9 Allure 1.6 eHdi


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2012 Saat 17:05
Orjinalini yazan: impertore impertore Yazdı:


Teşekkür ederim bilgi için.. Termostat'ı nasıl kapatabilirim ? Servise mi götürmek gerek ?


Termostatin acik kalmasi bozuldugunu gosterir ve degistirilmesi gerekir. Servise goturmenize gerek yok, hatta kendiniz bile degistirebilirsiniz eger eliniz yatkin ise. Cok zor bir islem degil.


Mesajı Yazan: impertore
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2012 Saat 15:01
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: impertore impertore Yazdı:


Teşekkür ederim bilgi için.. Termostat'ı nasıl kapatabilirim ? Servise mi götürmek gerek ?


Termostatin acik kalmasi bozuldugunu gosterir ve degistirilmesi gerekir. Servise goturmenize gerek yok, hatta kendiniz bile degistirebilirsiniz eger eliniz yatkin ise. Cok zor bir islem degil.
Termostatın nasıl bir şey olduğunu bilmiyom valla arabadan hiç anlamıyorum :(


-------------
308 T9 Allure 1.6 eHdi


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2012 Saat 15:22
Orjinalini yazan: impertore impertore Yazdı:

Termostatın nasıl bir şey olduğunu bilmiyom valla arabadan hiç anlamıyorum :(


Goturun o halde bir ozel servise ve durumu anlatin. Zaten kendileri de sorunu hemen anlayip gerekli mudahaleyi yapacaklardir.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 11:34
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: delice48 delice48 Yazdı:

Selam madara, hararet müşüründen şüpheliyim ben hala zira başka aksam kalmadı.. hararet müşürünün görevi motordaki sıcaklığı hararet göstergesine iletmekmiş, bizim hararet göstergesi dengesiz çalışmakta hararet olmasa bile hararet sonlara dayanmaktadır, hararet müşürünün altına somun yada demir parca konulup sıkıldığında bu sorun ortadan kalkarmış ancak gercekten hararet varsa conta yakma ihtimalide varmış sanayide en son boyle dediler, sen hararet müşürünü değiştirdim dedin acaba almış olduğun müşürdemi arızalı?

Bizim orada peugeot parçaları bulunmuyor bu yüzden hararet müşürü spariş edip taktıracağım başkada birşey gelmiyor aklıma


Yukarida onerdigimi yaptiniz mi?
benim ustalart mı beceriksiz ne!
baglıyorlar ciaza motor yağının ısıısı ne diyorum cihaz vermez diyorlar
ya şu fan müşür çalışıyor mu diyorum bırak açalım bakalım diyorlar
anlamadım gitti
ya bunlar anlamıyor ya bir yanlıslık var


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 11:57
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:


benim ustalart mı beceriksiz ne!
baglıyorlar ciaza motor yağının ısıısı ne diyorum cihaz vermez diyorlar
ya şu fan müşür çalışıyor mu diyorum bırak açalım bakalım diyorlar
anlamadım gitti
ya bunlar anlamıyor ya bir yanlıslık var


Sorun hem ustada hem cihazda. Saniyorum sizin ustalar pp2000 kullanmiyorlar. Tam emin degilim ama pp2000 harici cihazlar sadece ariza kodu okuyabiliyorlar. Ancak pp2000'de ise yapamayacaginiz sey yoktur. Bir daha gittiginde ustaya pp2000 var mi diye sor. O ne diye cevap verirse daha usteleme, yeni cikan sigara markasi dersin gecersin LOL


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2012 Saat 19:15
arabanın sularını filtrelerini temizle abi sonucu soylersin


Mesajı Yazan: ufukcan
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2012 Saat 20:07
arkadaşlar radyatör kayışınıda kontrol edin benimde 90 ı geçiyordu hararet ama kayış bitikmiş değiştirttim ve şimdi 90 a çıkması bile çok zor oluyo ve sabit kalıyo çıksada. kayış önemli!!!!!!

-------------
ufukcan manisa


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2012 Saat 20:58
Orjinalini yazan: ufukcan ufukcan Yazdı:

arkadaşlar radyatör kayışınıda kontrol edin benimde 90 ı geçiyordu hararet ama kayış bitikmiş değiştirttim ve şimdi 90 a çıkması bile çok zor oluyo ve sabit kalıyo çıksada. kayış önemli!!!!!!

radyatör kayışı nedir? nerede bulunur?


-------------
2001 206xt 1.6



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net