![]() |
|
14 hdi kullanıcılarına bir Rica |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
radyotore gelen hortumlardan bırının ucunu cıkararak bosaltabılırsınde onu motora akıtırsan antfrızı motor ustunde kalır ısındıkca cok pıs koku yapar gotur bıyere 10 lıra ver degıstırsın motoru yapan usta contaları orjınalmı kullandı
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yanlış.
termostat radyatörden motora gelen soğuk suyun önünü keser. yani motoru çalıştırdıkdan sonra ısınana kadar süreci baştan anlatacak olursak.
ilk olarak çalıştırdığımızda termostat kapalıdır yani motora su vermez bu sebeple motor kendi içindeki su ile ısınır. Çabuk ısınan motor geç ısınana göre daha az yakıt harcar.
termostat motor sıcaklığı istenildiği sıcaklığa geldiğinde (307 benzinlilerde 90 derece) yavaş yavaş suyun önünü açarak motora soğuk suyu verir. motor sıcaklığı düşmeye başladığında yeniden ısınması için suyun önünü kapatır. eğer kapatmazsa radyatörden gelen soğuk su motorun ısınmasını engeller ısınmaya çalışan motorun da yakıt tüketimi artar.
bu şekilde termostat aç kapa yaparak motoru sürekli 90 derecede tutar.
misal bazı arkadaşlar uzun yolda hararetin düşeceğini/düştüğünü söylüyorlar yanlış. İstersen 50 ile git istersen 150 ile git motor nezaman 90 ı geçerse termostat ozaman açacak 90a indirip yeniden kapatacaktır.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben 25 tl aldım.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende senin anlattığın gibi biliyorum devirdaim açıyo derler otobüs ustaları bizim.hepsi ne kadara mal oldu sana usta onu değiştirmenin?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
müşürde sorun olduğunu zannetmiyorum 90ı geçiyo hararet klima çalıştırıyorum düşüyo sonra geri yüksek ihtimal sorun termostatta bence.değiştirme işlemi uzun bir işmi termostatın yani işçiliği neye patlar bana 30 tl orjinalinin fiyatı?
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tesmostatı 25 e aldım 5 tl değiştirdim. ama ben benzinliler için 90 derecede çakılı kaldığını söylüyorum dizellerin biraz daha düşük olması gerekli. radyatörden gelip motora giden borunun ucuna takılır tam motora girmeden önce yani motorun su girişi ile radyatörden gelen büyük borunun arasındadır. eskisi sökülüp yenisi takılır eksilen su tamamlanır biter.böyle bir parça,
![]() |
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ustaya sordum değişmiş benim arabanınki 3 ay olmuş daha babam değiştirmiş ama hararet sabit kalmıyo 95e kadar geldikten sonra düşmeye başlıyo 80e kadar düşüyo benim bildiğime görede sürekli sabit olması lazım ama anlamadım yeni değişmiş dediler
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sabit derken termostat açtığında radyatördeki surda soğuyamamış olabiliyor yani su soğuyamadan tekrar motora giriyor (yoğun trafikde.) ozaman 10 derece artabiliyor.
ara sıra 5-10 derece yükselmesi 5 derece falan düşmesi normal.
tekrar söylüuorum ben 90 derece üzerinden anlatıyorum benimki benzinli sizinki dizel olduğu için sizin sıcaklığınız farklı olabilir. Misa benim 90 normalse sizin 80 normal gibi.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
SAVAŞ ![]() 2. Vites ![]() ![]() 15 - Mart - 1980 Kayıt Tarihi: 06 Mart 2011 Konum: Üsküdar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dizellerde hararet benzinli araçlar gibi sabit değil. normal kullanımda 75-80 derece civarında seyreder. yoğun trafikte yada düşük viteste devamlı rampalarda 100 dereceye yaklaşır. yani bu durum benim gördüğüm sadece pejo dizellerde var onun için sorun etme. mesela babamda dizel albea var, 90 derecede çakılı kalıyor hararet. ama dediğim gibi bizim araçlarda sakin kullanıma ortalam 80 derece, aracı yordukça hararet artmaya başlar ama 92 derecede fan açar. önemli olan fanı açması. fan açıyor ve hararet 100 ü geçmiyorsa sıkıntı yok.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Çift kademeli fan varmış 1.4 hdilerde oksitlenme yapıyomuş bizim arabaların radyotör fişi onu kontrol etti usta temizledi biraz baya sıkıştırdım gelirken 90 olmadı hararet yani bi sıkıntı varmış benm arabada çok şükür artık yok.
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hadi geçmiş olsun,
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |