Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

14 hdi kullanıcılarına bir Rica

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16555
Tarih: 10 Kasım 2025 Saat 03:24
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 14 hdi kullanıcılarına bir Rica
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 14 hdi kullanıcılarına bir Rica
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 09:56
Arkadaşlar geçen ustanın biri kafamı karıştırdı.Aracınızın harareti 90 civarındayken radyotöre üstten gelen kalın borunun basıncını kontrol etmenizi istiyorum elinizle sıkırak.Şişme yapıyo bu araba dedi ama sıcaklık arttıkça basınç oluşması normal gibi geliyor bana



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 09:58
bugün bir kontrol edeyim kullandıktan sonra fakat dediğin doğru, yani kapalı bir sistemde akışkanın sıcaklığını artırırsan basıncı da artar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 10:04
şimdiden teşekkür ettim kardeşim


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 10:09
aynı sorun bendede mevcut aracım lpg li hareret 90 olunca radyatör üst girişindeki hortum sertleşiyor.

-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 10:35
sorun değil bence ama bu durum usta kafamı karıştırdı sadece hatta su tankının kapağını felan açtı fokurdadı biraz sonra su koydu zararı var diye biliyorum sıcakken o kapağı açmanın ama birşey olmaz dedi son iki gündürde çok az su eksiltiyo gibi geliyo araba tam emin değilim inş contaya felan zararı olmamıştır bu durumun


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 10:57
ya sıcakken kapağı açmanın zararı basınçlı olduğu için kapağın yüzüne çarpması, sıcak su fışkırması, haşlanma vs gibi şeylerdi sanırım. ayrıca çok sıcak hazneye soğuk su malzemelerde termal gerilmelere yol açabiliyor diye biliyorum.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:05
motor sıcakken su kaynarken o kapagı acarsan elıne yuzune kezzap dokmus gıbı bısey olursun ayrıca  motora ısınmıs suyun ustune soguk su koyarsan catlatma yapabılır . hararet yapmıs arabadada  motora veya radyatore soguk su dokulmez  motoru catlatır elıne alırsın komple :) bence o borunun sısmesı dogal 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:06
ayrıca arabada hararet sorunu yoksa bı sorun olusturmaz  ayrıca sıstemınde hava olan arabanın zaten hararetı  tavan yapar 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:33
patlama olayını biliyorum ehliyeti ilk aldığımda başıma geldi bilinçli şekilde açmıştım ama yinede kolumu yaktım biraz iz felan kalmadı çok şükür :)  suyu tam boşalmamıştı o zamanda zaten üzerine su ekledi çatlama felan olacağını sanmıyorum hararet sorunuda yok arabada 90'ı bir diş geçiyo rampada durkalkta sadece sonrada geri düşüyo 97de devirdaim açıyomuş sanırım bunlar  şimdiye  dek hiç o kadar yükselmedi hararet


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:35
hararet tavan yapmıyosa sıstemde hava yoktur devirdaim açmaz ama yanlıs bılgı vermıs heralde termostat acar zaten sıstemde hava varsa termostat fan acmaz tavan yapar hararet

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:47
fan demek istedi sanırım fanıda 97demi açması lazım?


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:05
benimki dizel değil ama 97 deaçıyo benimkide bizde peugeot boxerda var o hep 90 da duruyo sen daha önce devirdaim  termostat müşür değiştirdin mi

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:20
değiştirmedim ama komple motor yapıldı arabaya geçen yazın sonunda.termostat müşür dediğin sıcaklığı ölçen aletmi oluyo?


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:24
evet termostat suyun ısısnı ölçüp fan açar  usta güvenilir birimi

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:26
güvenilir denebilir ama yinede ben bi değiştiriyim onu çok tuzlu bir parça değildir heralde


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:29
hocam değiştir aklında kalmasın 20-30 lira bişey sanırım

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:29
orjınal alırsan  termostat 50 ıla 70 arası bıseydı heralde antfırız alcaksın  devirdaimi değiştirmen için triger setinide değiştirmen gerekir  sadece termostat ve müşür  değiştir dene

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:33
Değirtircem ilk fırsatta ama 20 30 liraya çıkabileceğimi sanmıyorum illa bişey buluyo ustalar gittinmi


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:35
sen ustalara bakma onlar işçilik parası aldıgı ıcın cıkartır hep sorun 20 30 lıra dan fazlaya cıkarsın 100 150 bulur  bu ıslem 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:37
sorarım o zaman bi değiştiyse gerek yok değiştirmeye ama antifiriz az arabada onu biliyorum suyu boşaltıp komple antifiriz koymam lazım nerden boşaltırım onu en basit


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:41
radyotore gelen hortumlardan bırının ucunu cıkararak bosaltabılırsınde onu motora akıtırsan  antfrızı motor ustunde kalır ısındıkca cok pıs koku yapar  gotur bıyere 10 lıra ver degıstırsın motoru yapan usta contaları orjınalmı kullandı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:54
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

evet termostat suyun ısısnı ölçüp fan açar  usta güvenilir birimi
 
yanlış.
 
termostat radyatörden motora gelen soğuk suyun önünü keser. yani motoru çalıştırdıkdan sonra ısınana kadar süreci baştan anlatacak olursak.
 
ilk olarak çalıştırdığımızda termostat kapalıdır yani motora su vermez bu sebeple motor kendi içindeki su ile ısınır. Çabuk ısınan motor geç ısınana göre daha az yakıt harcar.
 
termostat motor sıcaklığı istenildiği sıcaklığa geldiğinde (307 benzinlilerde 90 derece) yavaş yavaş suyun önünü açarak motora soğuk suyu verir. motor sıcaklığı düşmeye başladığında yeniden ısınması için suyun önünü kapatır. eğer kapatmazsa radyatörden gelen soğuk su motorun ısınmasını engeller ısınmaya çalışan motorun da yakıt tüketimi artar.
 
bu şekilde termostat aç kapa yaparak motoru sürekli 90 derecede tutar.
 
misal bazı arkadaşlar uzun yolda hararetin düşeceğini/düştüğünü söylüyorlar yanlış.  İstersen 50 ile git istersen 150 ile git motor nezaman 90 ı geçerse termostat ozaman açacak 90a indirip yeniden kapatacaktır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:56
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

orjınal alırsan  termostat 50 ıla 70 arası bıseydı heralde antfırız alcaksın  devirdaimi değiştirmen için triger setinide değiştirmen gerekir  sadece termostat ve müşür  değiştir dene
 
ben 25 tl aldım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:45
bende senin anlattığın gibi biliyorum devirdaim açıyo derler otobüs ustaları bizim.hepsi ne kadara mal oldu sana usta onu değiştirmenin?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:50
müşürde sorun olduğunu zannetmiyorum 90ı geçiyo hararet klima çalıştırıyorum düşüyo sonra geri yüksek ihtimal sorun termostatta bence.değiştirme işlemi uzun bir işmi termostatın yani işçiliği neye patlar bana 30 tl orjinalinin fiyatı?


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:45

tesmostatı 25 e aldım 5 tl değiştirdim. ama ben benzinliler için 90 derecede çakılı kaldığını söylüyorum dizellerin biraz daha düşük olması gerekli.

radyatörden gelip motora giden borunun ucuna takılır tam motora girmeden önce yani motorun su girişi ile radyatörden gelen büyük borunun arasındadır.  eskisi sökülüp yenisi takılır eksilen su tamamlanır biter.
 
böyle bir parça,
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 17:07
Ustaya sordum değişmiş benim arabanınki 3 ay olmuş daha babam değiştirmiş ama hararet sabit kalmıyo 95e kadar geldikten sonra düşmeye başlıyo 80e kadar düşüyo benim bildiğime görede sürekli sabit olması lazım ama anlamadım yeni değişmiş dediler


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 17:47
sabit derken termostat açtığında radyatördeki surda soğuyamamış olabiliyor yani su soğuyamadan tekrar motora giriyor (yoğun trafikde.) ozaman 10 derece artabiliyor.
 
ara sıra 5-10 derece yükselmesi 5 derece falan düşmesi normal.
 
tekrar söylüuorum ben 90 derece üzerinden anlatıyorum benimki benzinli sizinki dizel olduğu için sizin sıcaklığınız farklı olabilir. Misa benim 90 normalse sizin 80 normal gibi.
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: SAVAŞ
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 05:37
dizellerde hararet benzinli araçlar gibi sabit değil. normal kullanımda 75-80 derece civarında seyreder. yoğun trafikte yada düşük viteste devamlı rampalarda 100 dereceye yaklaşır. yani bu durum benim gördüğüm sadece pejo dizellerde var onun için sorun etme. mesela babamda dizel albea var, 90 derecede çakılı kalıyor hararet. ama dediğim gibi bizim araçlarda sakin kullanıma ortalam 80 derece, aracı yordukça hararet artmaya başlar ama 92 derecede fan açar. önemli olan fanı açması. fan açıyor ve hararet 100 ü geçmiyorsa sıkıntı yok. 


-------------
Peugeot 206 Look 1.4 HDI Chiptuning ile 90 BG


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 10:28
Çift kademeli fan varmış 1.4 hdilerde oksitlenme yapıyomuş bizim arabaların radyotör fişi onu kontrol etti usta temizledi biraz baya sıkıştırdım gelirken 90 olmadı hararet yani bi sıkıntı varmış benm arabada çok şükür artık yok.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 10:56
hadi geçmiş olsun,

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net