![]() |
|
15-50 motor yağı |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende zaten emın olmadıgım ıcın kesın bırsey dıyemedım. evet resım cekte bır gorelım. bızımde bılgımız olsun
|
|
![]() |
|
mon ![]() 2. Vites ![]() ![]() 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bencede ne yağ ısı göstergesi nede yağ basınç göstergesi olmaması lazım. acaba biz mi yanılıyoruz.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8265&title=peugeot-206-gsterge-paneli-tablosu
gostergeye bakarsanız sag tarafta yag ısısı gostergesı var. gtı da ve rc de vardır. alt versıyonlarda olmasını beklemem... onun yerınde hararet gostergesı oluyor. cunku performans modelınde yag sıcaklıgı bılgısı okunur ve yıne yag sogutması yapılabılır... Düzenleyen cecoli - 09 Nisan 2011 Saat 12:24 |
|
![]() |
|
onur1980 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 25 - Haziran - 1980 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: -1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet bendeki göster de bu sekılde aynı. hatta nette videolara baktım 206 xs lerde bu şekilde kadran. resim en kısa sürede çekerim.
|
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar yeni konu açmadım.
5-30 tam sentetik yağ koydum 99 1.6 8v xt aracıma. motor sesi acayip azaldı ama illaki eksiltecek bundan sonra 0-40 mı kullansam. inşallah eksiltmezde 5-30'la devam ederim. 10-40 yağı kullanmayı düşünmüyorum yarı sentetik motorda sesli çalışmaya sebep veriyor.
|
|
![]() |
|
denizci33 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2014 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 118 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı denizci33
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaş git hemen orjinalini koy.. bir araçta en önemli şey yağdır, yağda risk alınmaz..
|
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşım bilmeden konuya balıklama dalma istersen.
yağın orjinalı olmaz 10-40 koy git diyen ustalar yüzünden araçlarımız yağ eksiltiyor. 5-30 mükemmel bir yağdır tam sentetik ve akışkanlığı en iyi yağlardan biridir. sadece araçta daha önce dangalak ustalar tarafından koyulan 10-40'dan sonra araçta eksiltme yapıp yapmayacağı korkusu var...
|
|
![]() |
|
Barut ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Benim araçtada sürekli 10w40 yağ konulmuş, geçenlerde 5w40 mobil tam sentetik yağ koydum. İlk izlenimlerim motor sanki daha rahat çalışıyor ve perfonmansı arttı diyebilirim.
|
|
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver 206 1.4 Feline 206 1.6 Xs 206 1.4 Bva Colorline |
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tam sentetikte yakıt düşer ses düşer yağlama daha düzgün olur.
2007 vectramda 10-40 yağ kullanırken 10 lt ortalama tüketimim 5-30 tam sentetikte 9.6 kadar düştü...
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
o dedğin tam tersi olmasın.? 10/40 yağ varken 5000 km de 1 litre yağ eksilten motora 5/30 koydum 3000 km de yağ bitti
![]() |
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
10-40 yağda 5000 km 1 lt eksiltirken 5-30'da yağ bitirdiyse 3000 km'de o motor bitiktir...
|
|
![]() |
|
denizci33 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2014 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 118 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı denizci33
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilip bilmeden derken tam sallamışsın..senin dediğinin tam tersi olay olur, ki bilip bilmeyen adam; tanker gemilerde yıllarca makinistlik yapmış; senin oturduğun salon kadar büyük motorların tamir bakımını yapmış; şu an da da hala gemilere yedek parça al sat yapan adam :)
bu tip yağ seçimlere bir çok testten geçerek yapılır, en uygun en efektif yağ testlere göre belirlendikten sonra kılavuza tavsiye niteliğinde konulur.. Diğer koyduğun bütün yağların orjinaline göre dezavantajı her zaman daha fazladır.. sen daha seri vs olarak aracının avantajlı hale dönüştüğünü düşünebilirsin; ama zaman içinde diğer başka dezavantajlı olacak etkiler çıkmaya başladığı gibi; hiç yağdan olacağını düşünmediğin arızalar çıkabilir.. Bir gün bi bakmışssın bi ses gelir; hop motor stop; motor yatak sarmış olur... overhaul yapsan tutmaz, ne yapsan tutmaz; aracın yarısı kadar masraf edersin.. anca satmak için o da.. |
|
![]() |
|
denizci33 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2014 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 118 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı denizci33
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bide komik olan şey şu; o kadar mühendis profesör vs bir aracı tasarlarken 5 sene arge çalışması yapıyorlar ; testler yapıyorlar bilmemne; senin ustan ; ya abi boşver sen kılavuzu deyip; gel sana bu yağı koyalım diyorsa; ve sen buna inanıyorsan daha fazla da sözüm yok:)
|
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
valla kardeşim bende gemi inşaatı mühendisliği mezunuyum . yağlarla ilgili olarak oturur ders veririm.
tam sentetik yağlar ile yarı sentetik yağların koruma ve uzun ömürlülüğü konusunda 0 bilgiye sahipsin. sadece yağ satarak malzeme satarak bilgi sahibi olunmuyor bunuda belirteyim. şimdi mobil 1 0-40 5-40 ve 5-30 yağlar için ömür olarak 20 bin km biçmiştir. bu süre 10-40 yağ'da 10 bin max 15 bindir. 10 binde zaten iptal oluyor 10-40 yağ su gibi çıkar. 2. bir durum yağ filmidir. tam sentetik yağlarında bu konuda başarısı yarı sentetik yağlara göre daha iyi olduğu kanıtlanmıştır. şimdi 3 olarak aşağıdaki resimleri incelemeni tavsiye ederim sadece satmakla olmuyor bu işler. 10-40 yağları üreticiler değil usta müsvetteleri kullanıyor. ilk araç 110 hp 206 1.6 16 v aittir. ![]() alttaki resimde benim aracım olan 1.6 8v 90 bg ait öneri . ![]() alttakide 1.4 hdi için olan ![]() Görüldüğü üzere hiçbir motorda 10-40 tavsiye edilmemekte. şimdi diyeceksin 5-30'da önerilmiyor ama 5-30 yağın yakıt tüketimine olan etkisini öncelikle araştırmanızı rica ederim. ve aracımın %99 eksilteceğini biliyorum. o zaman neden gectiniz 5-30'a 0-40 kullanmadın diyeceksiniz ben %1 'lik kısımı şansımı denedim. eksiltmezse bundan sonra 5-30'la devam edeceğim. eksiltirse 0-40 mobil 1 ile devam ederim. syg. |
|
![]() |
|
denizci33 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2014 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 118 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı denizci33
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bak kardeşim meslektaş olmamıza sevindim öncelikle;
zaten benim anlatmak istediğim adamın kullanacağı yağ değil ; kılavuzda ne yazıyorsa onu kullan demişim; 10-40 / 5-40 şunu yap bunu yap değil...yani bir araca sentetik tavsiye ediliyorsa sentetik kullan, 10-40 tavsiye ediliyorsa kılavuzda git onu kullan vs gibi... sen yanlış yerden giydirme yapıyorsun. sana verdiğim cevapta da ; sen kendi kullandığın yağın eksiltmeyeceğini ve araca daha uygun olduğunu belirtmişsin; bende sana aksine eksilteceğini; ve olayın tam tersi olduğunu söyledim; ayrıca hala iddaa ediyorum; kılavuzda 10-40 yazıyorsa 10-40 kullanacaksın; hele aracın garantiliyse zaten kaçarın yok.. 5-40 yazıyorsa onu kullan.. yani kafana göre bu yağ senin araca olur diyenlere uyma dedim.. Şimdi anlaştığımızı umuyorum? yine mesajlarımı okursan ağzımdan 10-40 hiç çıkmamış.. anlam karmaşası yaşadığını düşünüyorum..
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
uzman teşhisi yaptı hemen. Krank kecesinden kaçırdı yağı. 3000 km de motor yağını yakarak bitiren bi aracın arkasinda mavi dumandan önünü göremezsin. Burda senin cikarman gereken sonuç 5/30 sentetik yağın daha akışkan olduğu. Gerisi ben bildimlik |
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ssdece yağın özelliklerine bakarak araca yağ önermek takım elbise giyip seyyar satıcılık yapmakla aynı şey. Sana üretici 10/40 değişse 10/40 senin için en iyi olanıdır. 5/30 yağ evet kaliteli olabilir yapısı itibarı ile hdi motorlarda 10/40 kadar verimli calismiyor. Bir örnek verirsek eğer egzantirik milinin yataklarında ket yok ve basınç kaybına sebep oluyor. Sadece yağı tanimakla yağ seçimi yapılamaz nerede kullanılacağını iyi bilmek gerekir. Yağ bilmem nesi okuyup yutman bişeye yaramiyor motor fiziğinide öğrenmek gerek
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Krank kecelerinden 3000 km'de tum yagi bosaltmis valla tebrikler.
Ben bildimlikse evet ben bildimlik. Ben universitede bu yaglarin dersini bilmem kac saat gordum. Ustune ustluk aracinin yag gereksinimlerini arastirip bulsan 0_40 tam sentetik yag ve 5-30 yagin karsiladigini 10_40 yaginsa kismen gereksinimlerini karsiladigini gorursunuz. 5-30 yag kullananlar varsa merakla bekliyorum. Benim aracimda aldigimda 10-40 motul yag vardi. 12 bin km yol yaptim 1lt eksiltti. 5-30dada 1.5lt eksiltse sikinti yok. Yakittan ve sabah calistirmadaki motoru korumasi ve hararet duzenlemesi yeterli benim icin... Düzenleyen fætih - 31 Aralık 2014 Saat 22:03 |
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben kesinlikle eksiltmeyecek demedim. Hatta %99 eksiltecek bile dedim. Insallah eksiltmezde ( 15 binde 1.5 lt ladar normal goruyorum) 5_30 ile devam ederim dedim. Anlam karmasasi yasamiyorum cok sukur okudugumu anlarim. Hani arac elektroniginden anlamam cok ama motorlar ve yaglarla ilgili baya bilgi sahibiyimdir.
|
|
![]() |
|
fætih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hdi motorda verimli calismadigina nerden kaniya vardin ? Egzantirik milinden falan bahsedecek olursan baya bilgi sahibi olman lazim. Yag pompasindan bahset yag sogutucusundan bahset. Bak senin fabrikan yag ureticin 0-40 tam sentetik kullan diyor. Bilgilerinle bizi aydinlatirsan sevinirim. Motor fizigi hakkinda yeterince bilgi sahibiyim sagol. Otomobil motorlarinin 10 kati buyuklugunde kac tane motor ile ugrastogimi bilmeden konusma bence ;)
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |