![]() |
|
buji secimi !!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ufak bır ekleme yapmak ıstıyorum. bu yorumu bende okumustum...
yorumu yapan arkadas ford focus sahıbı ve benzın bujısı tırnak aralıgı 1.1mm ama lpg platınıum bujısı 0.9mm uretılmıs...
yanı arkadasın soylemıs oldugu 0.9 rakamı sızı ılgılendırmesın. her aracın tırnak aralıgı farklıdır.
mesela benım motorun orjınal bujısının 0.9 olupta lpg bujısının 0.7 olması gıbı...
|
|
![]() |
|
d3Li ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu konuyu takıpdeyım bendede 206 xs var 8 valf. alt devırlede bazen anı gazladıgımda vuruntu olayı oluyor. yukardaki makalede yazanlar dogruysa yarın gıder taktırırım
|
|
![]() |
|
tugrahan ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Ağustos - 1978 Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2010 Konum: NEVŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende bu bujileri uzun bir zamandır inceliyor ve takip ediyorum
şimdi otomobil uzmanı bir arkadaşımızın bir forum sitesinde yazdığı makaleyi sizlerle paylaşmak istiyorum Bujileri değiştirmeden önce OBD'den ateşleme avansını kontrol ettim. Rölantide LPG bujisi ile daha rahat avans verilebiliyor. Bu da daha büyük güç çıktısı demek oluyor. Ayrıca bujinin bobinden çektiği akım da düştü. Benzin bujisine göre yeryer %20'lere varan akım ihtiyacında düşüşler var. Bu da hem bujinin, hem de bobinin ömrünü uzatıyor. Lambda sensöründen takip ettiğim değerlere göre de yakıt daha düzgün yakılıyor. Ayrıca düşük devirlerde araç çok daha yumuşak hızlanıyor. 5.viteste 1000 devir civarında bile gazı kökleseniz dahi vuruntu oluşmuyor. Vites düşmeye erindiğiniz durumlarda motor rahatsız etmeden devirleniyor. Performansta bariz bir fark görmek için tek başına buji değiştirmek tabi ki yeterli değil. Ancak alt devirlerdeki bu toparlama dahi bence yeterli. Düzgün ateşleme demek tabi ki daha verimli yanma demek. Bu da yakıt tasarrufu demek. Bir oran veremem. Ama tasarruf sağlayacağı mutlak. Bir diğer nokta ise, elektrot aralığı düşürülmüş benzin bujisinde araç LPG'de normal çalışmasına rağmen motor ısınana kadar benzinde çalıştığı sırada benzini çiğ atıyordu. Çünkü kıvılcım boyu yetmiyordu. Fakat üretim aşamasında 0.9mm'ye göre ayarlanmış ve ince sivri elektrot ile desteklenmiş bu LPG bujisi ile araç ilk çalışmada benzinde de çiğ yakıt atmıyor. Sonuç olarak; Aracınıza uygun bir LPG/CNG bujisi varsa muhakkak kullanın. alıntıdır Düzenleyen tugrahan - 01 Nisan 2011 Saat 23:59 |
|
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
soyledıgım gıbı aynı motora sahıp kısılerede gonderdım. kendılerıde bana gerı donmedıler. bıraz daha beklersen onlardan cevap gelırse sana donerım. kendı yorumumun dısında onların yorunu sana aktarmıs olurum...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benim aracım da 1.6 8v 206 xs eger olur uyar dersenız bende cok cok cok düsünüyorum
![]() |
|
![]() |
|
dinoco ![]() 1. Vites ![]() ![]() 26 - Haziran - 1979 Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011 Konum: izmir urla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 829 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
0.25 kr cok deilmi??
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
asagıdakı konuda yazdıklarımı okursanız sıze fıkır verebılır. ben sahsen bu bujıyı tavsıye ederım :)) sımdıye kadar nıye almadım dıye dusundum... fakat her motorda aynı etkıyı gostermeyebılır belkı. motorun karısım ayarlarıda cok onemlı. bobın onemlı vs... arastırmalarım ıcerısınde memnun kalmayanlarda var yanı. fakat genel olarak memnunıyet var... ben bu bujıden baskalarına da gonderdım. bunların bır tanesıde 1.6 8v makıneye sahıp bır uyemız. onunda fıkrını alacagım...
Düzenleyen cecoli - 01 Nisan 2011 Saat 21:29 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
cok degisme derken 250 krs yakıyor sehır içi yakıt dusmesı için ve ister istemez cekıste azaldı yanı :S
|
|
![]() |
|
106_arts ![]() 1. Vites ![]() Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
senin aracın cokmu değişti lpg den sonra_??
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ya bir cok siteden yorumlara baktım yakıtta etkili(olumlu) ve cekisde düzelme var dıyorlar ya
|
|
![]() |
|
106_arts ![]() 1. Vites ![]() Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben denedım dostum degısen birşey olmuyor sen sadece tek tırnak orjınal bujını kullan yeterlı . tek tırnak olmassa lpg ye uyum saglamayabılıyor
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaslar bu lpg li araclar için yeni bir buji cıkmıs bende yenı lpg olarak sormak ve bilgi almak istiyorum bu bujilerden kullanan var mı ve ne kadar gercekci oluyor.aracım 206 xs 1.6 8v yardım ve görüsleriniz bekliyorum
![]() |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |