![]() |
|
BENZİNLİ ALMAK MI DİZEL Mİ ? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <123> |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
lpg ısı bıraz sıkıntılı onu kabul etmek lazım. cunku pıyasada ıs bılmeyen montajcılar tarafından yapılınca sıkıntılar cıkabılıyor. ama guzelde bır oturdumu tadından yenmıyor...
dızel motor hıcbır zaman benzınlı motor gıbı yumusak calısmaz. tıtresımlı ve gurultuludur. ayrıca arıza cıkarma rıskı fazladır ve arıza malıyetlerı yuksektır. bunlara kımse hayır dıyemez. dızel motor genelde ekonomı ıcındır. mazot fıyatından ve lıtresel olarakta az yakıt tukettıgı ıcın dızel motor tercıh edılır. benzın ucuz olsa kımse gıdıpte dızel makıne almaz...
ama tabı bu ısler tercıh meselesıdır. kısıden kısıye gore degısır...
|
||
![]() |
||
selfat8 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
herşeyi sidik yarışına döndürmeye ne meraklısız ya benim aracdada gaz var havalar sogudumu iki katı yakıyor nerdeyse en basıtı son zamanlarda taksilere dikkat edin dizele dönmeye başladılar lpg de bikmiş durumda adamlar |
||
2004 1.6 technoplus triptonik 307 ve tabiki atiker
|
||
![]() |
||
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bence dizelin avantaji lpg ye gore fazla, dizeller kapali otoparka girebiliyor, yakiti dusuk, benzinli motorlar kadar bakim gerektirmiyor ve benzinli motorlardan daha dayanikli saglam
![]() |
||
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
by-cx ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Ağustos - 1982 Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
konfor açısından kesinlikle benzinli sakin sarsıntısız sessiz. bakımları daha uygun. tek dez avantajı litre fiyatı oda zaten bizi sarsmaz Türkiye akaryakıtta en bonkör ülke.
![]() |
||
x-design 1.4 otm Brh+ atiker fast. 18.08.1982.
|
||
![]() |
||
BUBU ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mazot ve benzın arasındfa kı fıyat farkının pekte cok olmadıgı konusunu göz önüne alırsan benzınlı alıp tüp taktırıp devam etmek en güzeli bence
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Eger senede 15 bin k'den fazla yol yapacaksaniz dizel daha ekonomik olur. Ama eger az yapacaksaniz benzinli almak daha yerinde olur kanisindayim. Ama sunu da hesap etmek gerekir, bu iste hicbir zaman evdeki hesap carsiya uymaz. Ben alirken benzinli aldim guya yol yapmam evden ise gider gelirim diye, simdi bakiyorum senede 20 bin yapmisim.
![]() |
||
![]() |
||
ali öncü ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
albayın aracının aynısı bende var aracıma düzenli bakım yaptırırım şükür daha arıza vermedi ve 7 ayda 30bin km yaptım. ben size ankara içi net yakıtımı söyliyim 2 gün önce aldım mazotu sürekli opetden fullerim 4.66 yakıyorum ama sakin kullanıyorum genelde. bence her zaman dizel derim
|
||
![]() |
||
by-cx ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Ağustos - 1982 Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
konu yakıt economisi ise haklısınız ama benzinli araç komfor ve performansı sesi sedası keyif verici.
|
||
x-design 1.4 otm Brh+ atiker fast. 18.08.1982.
|
||
![]() |
||
furkan ![]() 1. Vites ![]() ![]() 08 - Mart - 1984 Kayıt Tarihi: 25 Ekim 2010 Konum: izmir buca Durum: Aktif Değil Mesajlar: 396 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
arkanızda sevdiklerininizin koltuğunun altında nasıl bomba taşıyosunuz anlamıyorum
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aynen ali abi nedense kimse bize inanmıyor bize kesinlikle kullanımla alakalı bişey ekonomik yakıt sarfiyatı |
||
![]() |
||
mod55 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
phaselispa ![]() 1. Vites ![]() ![]() 23 - Nisan - 1986 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı phaselispa
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Daha önce lpg li escort kullanıyodum depoyu fulle 400 km sonra istasyona gidiyorum. şimdi dizel pugum 16 inç 205 taban lastiklerim bir dolduruyorum 950 km,ay sonu tekrar gidiyorum. lpg ile bunun için ayda 3 defa 15 km uzaktaki istasyona gitmek zorunda idim. kıskandırmak gibi olmasın ama şuanda 4,6 lt/100km yazıyor :) ayrıyeten seside çözdüm blow off valve. gır gır gır caf cuf gidiyoruz :D
ayrıyetten sadece benzinlimi? allah korusun. gecen arkadaşın hondya 50 tl lik yakıt aldık ışığı anca söndürdü 20 km sonra tekrar yaktı:) Düzenleyen phaselispa - 27 Şubat 2011 Saat 18:06 |
||
2005 PEUGEOT 206 FELİNE 1.4 HDİ
Dahi anlamıdaki de ayrı yazılır Alex "De" Souza |
||
![]() |
||
phaselispa ![]() 1. Vites ![]() ![]() 23 - Nisan - 1986 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı phaselispa
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ayrıyetten lpgli araçlarda en büyük korkum arkadan kaza, kırmızı ışıkta beklerken göz sürekli dikiz aynasında. acaba biri gelir duramazmı falan filan
|
||
2005 PEUGEOT 206 FELİNE 1.4 HDİ
Dahi anlamıdaki de ayrı yazılır Alex "De" Souza |
||
![]() |
||
ali öncü ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
alıcaksın temiz dizeli am tertemiz olcak sürekli bakımla kafan rahat biniceksin :))) çarşamba gece istanbula geliyorum inşallah , basmadan gelicem bakalm kaç litre yakıcak
|
||
![]() |
||
dbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 230 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tabili Dizel , 3540 tl fazla ver lpg nın dertleri ile uğrasma zaten lpg yı taktırman işletmen 1500 tl yi bulur en az 1500 tl daha ver orjınal araca bın lpg takılmıs otomobıller er gec sorun yasayacaktır zaten bu bılınen bır gerçek. 100.000 i devırdımmı bu ıyı yonu normalde 50.000 i lpg ile devıren araclar motor agrızaları cıkarır yada cıkartmaya meyıllıdır o nedenle dızel al bakımları adam gıbı yap 400.000 km sorunsuz bin... 3 kurusa 5 köfte devri kapandı turkıyede soygun donemındeyız...
|
||
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
||
![]() |
||
isodogu ![]() 1. Vites ![]() ![]() 04 - Temmuz - 1975 Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende dizel kullanıcısıyım son zamlarda en çok kazık yiyen maalesef bizleriz ama yöneticilerimiz bir tek konuda adaleti iyi sağlıyor oda akaryakıt zamları benzin,motorin derken LPG ci arkadaşlar fazla sevinmesin umarım zam gelmez ama sıra size geldi.. 2,50 yapmazlarsaLPG yi yakınlarda bende birşey bilmiyorum aha buraya çizdim ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Düzenleyen isodogu - 27 Şubat 2011 Saat 21:55 |
||
![]() |
||
dbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 230 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sonunda ilahi adalet var herşeyin sen merak etme bunların hesabı sorulacak kimsenın yanına kalmaz, zamlara devam baskada bırsey beklemeyın ... Çıkıp birde lutfeder gıbı konusuyor basbakan onu yaptık bunu yaptık , yapacaksın tabı ısın ne vergı alırken ıyı işleri abartmanın anlamı yok seve seve yapacaksınız sonucta boş boğazlılıkta uzarlerınede yok , yok su altından tunel yapacakmıs oymus buymus hızmetse bedava gecırın mılletı o tunellerın gecısı 20 30 lıra olur 1977 gabıla bogaz koprusunun yapım tarıhı 1 hukumette parasız yapalım dedımı 40 sene oluyor nerdeyse para kesıyor herkez bunlara ne dense az , bolu tunelıde aynı zaten ızmıtten gıt ankaran cık 12 kagıt otoyol ızmıtten gır bolucan cık 2.75 bolu tunelını gec otoyola gır ankaran cık 2 yada 2.75 aradıkı tunel parası Allahtan korkmaz kuldan utanmaz bunlar kısacası lutfettı kerem ettı Allah sankı basbakan , senın benım paramla yapıp ustunden rant saglıyor yavur yapmaz yavur bunların yaptıklarını...
|
||
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dizel motorlar patlamalı motorlardır, benzinli motorlara göre ömürleri daha kısadır. Dizel araçlar fabrik çıkışında benzinli araçlara göre 3.500-4.000 pahalıdır. Kışın mazotu donan araç gördüm ama benzini donan araç görmedim ömrü hayatımda
![]() Gellim LPG ye cecolinin dediği gibi adam gibi usta bulamazsan sanayide oyuncak olursun. Her muayene de sızdırmazlık raporu almak zorundasındır. Garip bir mantıkla canım ülkemde kapalı otoparklara almazlar. 10 yılı doldurunca deposunu değiştirmek zorundasındır. Bagajının bir kısmı daima "rezerve" dir kullanamazsın. LPG kullandığını afişe etmek zorundasın. Camında LPG etiketi olmazsa muayene de hafif kusurlu sayılırsın.
![]() Gelelim sonuca; bırakın başkalarını LPG ye yönlendirmeyi de daha fazla zam görmeyelim. Herkes dizel dizel dedi , dizelin durumu ortada. Zenginler bile dizel araç alıyor ki (gelen arap misafirlerimiz bizim patronları kınamışlardı bizde dizel fakir yakıtıdır diye) bu da zammı körüklüyor. O yüzden LPG çok hem de çok kötü yakıt
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
son derece katılıyorum :)) cok haklısın
dıger arkadaslar yanlıs anlamasınlar ama dızel motorların omurlu olmaları eskıdendı. turbosuz dızeller uzun omurlu ıdı. sımdıkılerın pug dızellerınde 200.000 kmyı sorunsuz asanına rastlamadım yanı. bırcoguda daha 100.000 demeden turbo yıyor. tabı bunun ıcınde bılıncsız kullanımında etkısı var ama su bır kesın kı benzınlı motor daha sorunsuz motordur... duzgun lpg takılırsa dızelden cok daha uzun omurlu olur.
ben bu konuda asla kımseyle ıddıa etmem. en basıt ornek taksıcı bır abımızın aracıdır. son baktıgımda 450.000 km ye yakın olan tartarını marka lpg takılı 1.6 8v motorlu dacıa logan. motoruna daha el degmedı. suanda bıraz yag eksıltıyor ama daha ne olsun yaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)))
96 97 98 senelerınde maslak oto sanayıde landı renzo lpg sıstemı montajcısıydık. kac tane sahıne dogana taktık. en kotu kullanılanı 200.000 km yı gecıyordu kı cok daha fazla km yapanları vardı.
sıze farklı bır ornek daha vereyım. benım babam uzun yol soforudur. bılenler bılır eskıden 302 303 304 403 404 otobusler vardı ve sonlara dogru travegolar falan cıktı.
303 modelı atmosferık V8 motora sahıptı ve ortalama 1 mılyon km yapardı.
304 modelı turbolu V6 motora sahıptı. daha ıyı cekısı vardı ama 500.000 km dedın mı motor bıterdı.
404 modelıde turbolu V8 dı yıne omru kısaydı ve devamındakı uretılen makıneler eskısı gıbı uzun omurlu degıller...
yıne maslakta dukkandayken 230E mercedes gelmıstı 460.000 km dekı motorun kompresyonunu olcunce gozum yerınden cıktı...
ama turbolu dızellerde boyle omur gormenız cok cok zor...
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bu sozlerımıde dızelı kotuluyorum dıye algılamayın. bazıları lpg yı kotuledıgı ıcın oyle olmadıgını ıfade etmeye calıstım. ama tekrar soyluyorum kotu ustaya dusersenız sıkıntıdan kurtulamazsınız bunu kabul ederım. ama arkadasımın 307 1.6 110 hdı makınesıde km sı daha 100.000 olmadan 80 kusur bınde sehırler arası yolda 110-120 gıderken turbodan motorun ıcıne yag basıp motoru patlattı yanı. motoru cope attı sandık motor koydu arabaya. bır abımız sıfır 3.20D almıs. arac 36.000 km de bembeyaz dumanla yolda kalıyor. bmw yıde bu durumda yurutemıyorsun. servıs gelıp alıyor. servısler motor sokuluyor tamır goruyor vs vs adam bu yuzden davalık oldu bmw ıle. o kadar para verdım sıfır araba aldım daha sımdıden motoru acıldı dıyerekten almak ıstemedı arabayı.
ayrıca lpg lı araclar oyle 50.000 km de falan sorun asla cıkarmazlar... sorun cıkmıs olsada lpg den dolayı olmaz. benım 140.000 km de aldıgım dandık lada samara suanda 240.000 de hala yag eksıltmıyor. arabayı aldıgım gıbı lpg taktım ve benden oncede lpg takılmıs ve nedense sokulmus. ama makınede hala sorun yok... sıfırın altında ısılarda bıle lpg de calıstırıyordum banamısın demıyordu... ama lpg duzgun montaj olup ayarıda duzgun olmazsa o zaman ancak supaplara zarar verır. gerısıne yıne bırsey olmaz. cunku ıcerıde olusan normalde fazla ısı supapları bozabılır. buda her aracın supap dayanımı farklı olacagından her aracta aynı durum gozlenmeyebılır... Düzenleyen cecoli - 28 Şubat 2011 Saat 16:58 |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |