![]() |
|
307 SW otomatik vites sorunu |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 1112131415 17> |
Yazar | ||
mitto ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sevgili arkadaşlar başlık bayağı bilgiyle doldu bende yaşadığımız sorunun çözümünü yazayım sonradan okuyanlar biz kadar uğraşmasın. Gandalf sana ne kadar teşekkür etsem azdır diyorum... Benim aracın devir sorunu, ara viteslerin kaybolma sorunu, 3000 devirde 90'la gitme sorunu, ayağı gazdan çekince kompresyona girmeme sorunu yani yaşayıp yaklaşık 7-8 ustanın cevap bulamadığı, şanzımanların indirilip 1500-3000 lira arası tahmini masraf belirtilip çözülme garantisi verilmeyen sorun 20 liralık fren müşürünün değişmesiyle çözüldü. Hafta sonu yaklaşık olarak 500 km yaptım ve soğuduğum, satmayı düşünmeye başladığım aracımı eskisi gibi büyük bir keyifle kullandım. Tekrar tekrar teşekkürler...
|
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
nedir yani değitirince neoluyo fren müşürünü
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
devir sorunu dediğin nasıl bıseydır acabılırmısın bendede var 2viteste devir dusuyo sonra vıtes atıyo
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mitto kardeş gerçekten sevindim sorununun çözülmesine.. evet dediğn doğru bu ufacık soruna binlerce masraf eden arkadaşlar var umarım burayı okuyan arkadaşlar bu kronik sorunu yetkili servislerin dahi bilmediği ve çözemediği bu sorunu çok cüz i bir ücrete çözerler ..
|
||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
||
![]() |
||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
devir ve hız orantılanıyor ve yakıt ta da ciddi düşüş oluyor
|
||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
birdakika arkadaşlar nasıl yani bu fren müşürü ile ilgili ben hiç bişey anlamadım. Bir bağlantı kuramadım.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende kuramadım fren musuryle vıtesın alakası nedır
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben de kuramadım ama oldu hadi bende tesaduf oldu ama mittoda aynı durum düzelmiş.. denemesi 20 tl bir fren müşürü
|
||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
||
![]() |
||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
otomatik vites puglarda devir ve hızın orantısız olaması soyleki 3000 devirde olması gereken hız 110 dur ve devir sabit seyir ile gider.. orantısız olan ise 3000 devirde hız 90 dır ve devir sabit değildir ayak gazdan çekilince devir aniden 1800 2000 lere düşer ve 3. vitesten 4 .vitese araç 4-5000 devirlede geçer ve bu durum şanzıman yağının aşırı ısınmasına ve vuruntulara sebep olur ve herkes şanzımanı suçlar oysa burada şanzıman çok ama çok masumdur.. ve olaydan birçok arkadaş once yağı sonra selonoidleri sonra şanzımanı revizyona sokar ama sorun yine çozulmez ve sağlam olan şanzıman ustanın elinin değmesiylede bir daha hiç ama hiç dikiş tutmaz .. ama bir fren müşürü bu işi çözer ...buradan onlarca insanın haybeye parasını alan ve haksız kazanç sağlayan kişi ve servislere özellikle duyurulur.. boyle sounu olupta çozen arkadaşlar lügtfen bilgileri burada paylaşşısın ..çünkü birakaç arkadaş daha bu değişikliği onaylarsa bu olayı pejo turkiye genel müdürlüğüne ....... verecem artık .. naparlar bilemem
|
||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
benimde selenoidleri değiştirdiğimde aynı sıkıntı olmuştu kompresöre binmeme, ara viteslerin kaybolması gibi şeyler olmuştu. günlerden pazartesi fren müşürünü değiştirmiştim daha sonra cumaya kadar araca binenemiştim, cuma gübü evden çıkıp lpg yi fulledikden sonra araç kendine gelmişti ara vitesler kompresör falan süper olmuştu. bende pislik kaçtığını ve sonra düzeldiğini düşünmüştüm, bağlantılı olabilir bu konu.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bunu bilmemiz iyi oldu revizyon falan derlerse direkt fren müşürünü değiştirip denemesini yaparız. Ama benim sorunlarım yağ değişimi ile çözüldü. Boşta gaza bastığımda 3-4 bin devir arası arabada hafif sarsılma sanki ileri altılmak istiyormuş gibi bir durum söz konusuydu. Ara vites deniliyordu sürekli ben anlamıyordum. Meğer o da yağdanmış artık ara vitesler de geldi. Yağı değiştim kurtuldum. Çok şükür.
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
İnşallah bu bilgiler diğer arkadaşların işlerine de yarar. Bu sebeple "otomatik peugeot alınmaz " söylentileride ortadan kalkar.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
mitto ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Gandalf olayı aynen özetlemiş arkadaşlar. Bu sorunda yaşadığım süreç; 1. 100 lira şanzıman yağı değişimi, (sorun çözülmedi)
2. 400 Selenoid ve yağ değişimi, ( sorun değişmedi)
3. Defalarca Kartal, Bostancı ve İzmitte bulunan Peugeot ustası, Otomatik şanzıman servisi ustalarını ziyaret (sorun çözülmedi, şanzıman açılması teklif edildi)
4. Şahin peugeot telefon (telefon ücretsiz) 20 lira fren müşürü (kendim taktım işçilik ücretsiz)
Aslına bakarsanız İzmitteki usta selenoidleri değiştirirken fren müşürünün arızalı olduğunu fark etmişti ve beyin devamlı fren basılı olarak algıladığından sorun yaratabilir belki demişti. Ancak ben hiç alaka kuramadığımdan ve kendisininde pek inanarak söylemediğinden o zaman denememiştim. Metin dediğin gibi aslında pek alaka yok gibi ama beyin devamlı frene basıldığını düşünüyor ve vites yükseltme komutunu veremiyor olabilir. Artık basınç çok yükselince şanzıman mecburen değiştiriyor olabilir. (ÇAlışma mantığını tam bilmediğimden mantıksal olarak zorlama yapıyorum) Fren müşürü düzelince beyin komutları düzeliyor ve şanzıman normal düzenine dönüyor olabilir.
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mitto bende halen alaka kuramıyorum. bu nasıl iştir. frene bastık sanıpda kafayı yiyor akabinde böyle sorunları mı çıkarıyor çok enteresan ya bir yaşıma daha girdim (:
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
naksi ![]() 2. Vites ![]() 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
arkadaşlar şimdi benim aracın fren musurunde sorun olup olmadıgını nasıl anlayacagım dun 100 km bi yol gittim 5-6 defa automatic gear fould hatası verdi yokus falanda tırmanmıyordum hafif gaza basarken duz yoldu verdi ama hava cok sıcaktı bir gun sonra serin havada aynı yoldan geldim hiç arıza vermedi. arıca verdiği zamandada vites aralarında bosa atarmıs gibi devir yukselmeleri vurmalar falan oluyordu sapıtıyordu araba..
şimdi arac 2 ay once selenoid ler ve yağ degişti ve yağ yanlıs degişmiş olabilir die korkuyorum. şimdide siz fren musuru dediniz bu musurun nasıl anlarız arızalı olup olmadıgını ? |
||
![]() |
||
naksi ![]() 2. Vites ![]() 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ha birde daha once aracımda 2. viteste yuklenince araç devirsiz ken fışşş die ses veriyordu bu sorunu cozmek için yag ve selenoidler degişti cozum olmadı
o zaman sadece fışş sesi sorunu vardı ve cokda dert degildi rahat kullanıyordum arabayı şimdi hepten sıcakta yola gidemiyorum :( |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yağı servis değiştirdiyse sıkıntı olmaz olsada garanti kapsamında olduğu için sorunu halletmek zorundalar. dışarda değiştirdiyseniz mobil LT71141 koyuldu ise sorun olmaz.
fren müşürünü şu şekilde anlayabilirsiniz. Normalde aracı çalıştırdığınızda vites "P" konumunda kilitlidir yerinden çıkarmak için frene basarsınız. fren müşürü arızalı olduğu zaman tutukluk yapabiliyor bazen frene bassanız bile vites kolu "P" konumundan çıkmıyor akabinde aracı stop edip çalıştırmak zorunda kalabiliyorsunuz. ben bu şekilde arızalı olduğunu anlamıştım.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
naksi ![]() 2. Vites ![]() 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
evet bi kaç defa öle oldu frene basmama ragmen cıkmıyordu nerden alacagız alıp degişeyim musuru :)
|
||
![]() |
||
naksi ![]() 2. Vites ![]() 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
birde kazık yemeyelim kaç para bu alet
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mitto sponsorumuz şahin peugeottan 20 tl ye almış. bazı yerlerde 50 ye satanlarda var. şahin peugeot murat abi sana yardımcı olur, değiştirmeside çok basit kendin değiştirebilirsin.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 1112131415 17> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |