|
Enjektor Puskurtme Zamani Problemi Lutfen Yardim |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 27 Ocak 2014 Saat 23:40 |
Arkadaslar Herkese Merhaba , arabayi aldigimdan beri icinden cikamadigim bir sorun hakkinda sizlerden yardim bekliyorum , artik son umudum forumdan alacagim bilgiler kaldi
3 ay once 2004 model 96bin km 'de 206 1.4i otomatik bir arac aldim. Araci aldiktan yaklasik bir hafta sonra asiri yakit yakmasindan dolayi Atiker NanoFast LPG kiti taktirdim. Ilk depoyu bitirene kadar hersey cok guzeldi , ariza isigi bile yanmadigi icin mutluydum. Fakat Aracim Full depo ile (32lt ' lik tank yaklasik 27-28 lt gaz aliyor) 200km yol yapti ve gaz bitti. Aracim o zamanki lpg fiyati ile km ' ye 39 kurus yakiyordu su anki fiyatlarla 43 - 43 kurus yakiyor O zamandan beri yasadigim hikayeme ve harcadigim paralara karsilik islemlere gelince Ilk 4 depoyu bitirdikten sonra LPG ' yi taktirdigm yere goturdum , oradaki usta bana aracin benzin Enjeksiyon milisaniyelerinin cok yuksek oldugunu aracin bu nedenle benzinde cok yaktigini ve buna bagli olarak LPG yi de cok yakacagini soylediler , Aracin benzin enjektor milisaniyeleri 4.5 ile 4.8 ms arasinda degisiyor , ustalar bunun 3.0 ile 3.2 arasinda olmasi gerektigini soylediler ve beni motor testciye gonderdiler. Gittigim motor testcideki usta arabayi cihaza bagladi ve ust oksijen sensorunun arizali oldugunu, ilk once temizleme yoluna gidelim duzelmezse degistiririz ve puskurtme zamanlari duser arac duzelir dedi. Bende bunun ustune Bosch 'tan aracim icin uygun olan Oksijen Sensorunu uygun parca numarisiyla aldim ve usta' nin yolunu tuttum ve bastan asagi komple bir bakim yaptirdim ve baya da para harcadim Yaptirdigim islemler. - Motor Yagi ve tum filtreler - Triger Seti - Devirdaim - V Kayisi - Antifiriz - Sanziman yagi sitedeki prosedurlere uygun olarak 1bin km ara ile 2 kere degisti - Direksiyon Yagi - Arka teker bilyasi - Komple on duzen sifirlandi - komple diskler balatalar sifirlandi - Ust MAnifold daki Oksijen Sensoru degisti - bogaz kelebegi temizlendi ( Kalibrasyon yapilmadi) - Maf Sensoru temizlendi - 2 kere subap ayari yapildi - Ust kapak contasi degisti - Fren Musuru degisti Bu islemlerin tamami yapildiktan sonra , sitedeki ECU Reset konusunda yazildigi gibi 3 dakika kuralina uyularak kutup baslarini sokup ECU reset yaptim ve arabayi yaklasik 200km benzinde kullandim, sonunda tekrar lpg ciye gittigim zaman Benzin enjeksiyon surelerinin 4.4 ms oldugunu gorunce resmen kafayi yeme noktasina geldim. Usta otomatik kalibrasyonla lpg yi tekrar formatlayip yukledi bu seferde LPG Nozullari buyuk uyarisi verdi , gittim aradim buldum 1.5mm nozul taktik ayar yaptik . Usta ayarda haritasinin mukemmel oldugunu fakat enjeksiyon surelerinin yinede yuksek oldugu icin yine cok yakacagini soyledi Ve nitekim su anda aracim sehir icinde daha da fazla yakmaya basladi 180km yi gecmiyor sehir icinde yani yaklasik olarak 42 43 kurus yakiyor kilometreye Arkadaslar sonuc olarak bu benzin enjeksiyon sureleri baska ne gibi bir sebepten dolayi 4.3 4.6 ms gibi yukselir ne yaptiysam normale donduremedim lutfen yardim edin Simdiden tesekkur ediyorum |
|
Mesut48
3. Vites Kayıt Tarihi: 29 Ekim 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1010 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşım şehir neresi ?
|
|
__B0DRUMLU__
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba;
Bu sorun bendede var. 2006 307SW.
Şuan için param yok. Ama şöyle bir yol izleyeceğim.
1. Önce aracın beynine yeniden yazılım yükleteceğim.
2. Gaz kelebeği kalibrasyonu yaptıracağım. ( aslında yapıldı ve bir ik gün düzeldi yeniden oldu.)
3. Benim aracımda zaman zaman gaz pedal sensörü artı uçta kısa devre hatası veriyor. Bundan dolayı eğer kalibrasyondan düzelmez ise gaz pedalını yine düzelmezse boğaz kelebeğini değiştireceğim. (gaz pedalım sensörlü.)
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Gaziantep hocam |
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam sizin aracinizda da mi enjeksiyon puskurtme zamanlari yuksek? Birde bogaz kelebegi kalibrasyonu sonrasi duzeldi demissiniz kaca dusmustu zamanlar? |
|
Serkan
5. Vites Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam bende yaklaşık 5-6 ay önce lpg'li araca geçtim, bir kaç iş bilmez ustanın yüzünden kendi ayarımı kendim yapmaya karar verdim, bağlantı kablosunu aldım, yerli yabancı bir sürü forum karıştırdım, sayfalarca yorumlar okudum ama hiç birinde benzin enjeksiyon süresinin yakıta etki ettiğini duymadım, benim benzin enjeksiyon sürem 3.8, 3.9 civarında, yakıtım İstanbul şehir içi kısa mesafe dur kalk 40 kuruş, İstanbul şehir içi uzun mesefa normal trafik 30 kuruş şehir dışı 25 kuruş. Araç imzadaki araç.
Size tavsiyem bujilerinizi kontrol ettirin orjinal değilse yeni olsa bile değiştirin, ateşleme bobinini kontrol ettirin, lpg'de hem sağlıklı çalışması için hemde yakıt tasarrufu için ateşleme sistemi çok önemli |
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet benim açma kapama zamanıda 5 civarı çıkmıştı. Ben zaten gaz ayarına gitmeden önce satın aldığım araca 2000 tl bayıldım.
Yağı suyu filtreleri Buji Ateşleme bobini termostadı subap takımı ve bütün parçaları orjinal peugeot parçaları. Hava filtreside dahil kullandım.
Gazcı ayar yapmadan geri yolladı beni. Neyse kalibrasyon yaptırdım ve tekrar gazcıya gittim. Süre bu defa 2,5 3 civarı çıkmıştı ve adam hah tamam düzelmiş dedi ve ayarlarımı yaptı. Eve geldim ertesi gün hiç yanmayan motor arıza lambam yandı ve ekrana Antiplusıon Fault hatasını yazdı. TEkrar gittim gazcıya dedi ayar yine bozulmuş. Dahada gitmedim sonra zaten paramda yok şuan.
İlk mesajımdada belirttiğim gibi önce ustamı değiştireceğim.Sadece Peugeot bakan bir servis bulup yeniden kalibrasyon yaptıracağım olmadı kelebeği veya gaz pedalını değiştireceğim. Vs...( İlk mesajdada belirttiğim gibi gaz pedal sensör arızası veriyor)
Yakıt olarakta benim araç 100 tl lik yakıt ile ortalama hızım 43 km. 320 km yol gidiyorum. Artık içinde sabahları benzinle çalışma zamanıda var. Uzun yolda arkadaşın dedği gibi 0,25 kruşlarıda göremiyorum. Ortalama 0,32 kuruş yakıyor aracım. Pek dur kalk trifiğinede girmem. Trafikte yola çıkmam pek. Yakıt lt 2,95 aygaz Düzenleyen slhyldz - 28 Ocak 2014 Saat 15:53 |
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
Serkan
5. Vites Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Unutmadan ben LPG'yi 2.72 TL'den alıyorum, piyasada 3 TL'yi geçen fiyatlarda var ona göre hesap yapmak gerekir aslında.
|
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ustad , benzin enjeksiyon sureleriyle dogrudan oranitili olmasi soyle, LPG ECU' su arabanin benzin ECU'su nu kopyalayarark veyahut baska bir deyisle taklit ederek parametreleri belirliyor, mesela otomatik adaptasyon yaptigimiz zaman eger benzin enjeksiyn sureleriniz yuksekse dogal olarak lpg 'de kendisini ona gore ayarlayacagi icin araciniz benzinde oldugu gibi lpg de de yuksek yakacaktir Tabi imkan olsa tum parametreleri yol testi yaprak kendimiz ayarlasak cok daha iyi olur sizin yaptiginiz gibi, bu arada bujileri bosch buji ile degistirmistim , atesleme bobinini de kontrol ettireyim tavsiyeniz uzerine
|
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ustad biz seninle ayni sorunu yasiyoruz , bende cok fazla para harcadim , aslina bakarsan benimde aklima gelmisti acaba kalibrasyon yaptirsam duzelirmi diye , eger kalibrasyon yaptirinca duzelirse hemen bende bir deneyeyim , sen kalibrasyondan baska birsey yaptirmismiydin enjeksiyon zamanlarin 2.5 ile 3.0 arasina dustugu zaman ? Detayli soruyorm kus bakma :) cunku en ufak bir ayrinti bile onem arz eder oldu
|
|
ahmed206
3. Vites Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Neredeyse her şeyi değiştirmişsiniz. Keşke şu problemi tüpe girmeden önce çözseydiniz. Şimdi bir de o dert. Ustalar zaten kulağıyla dinlemez, bir de LPG sisteminde ararlar sorunu.
|
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
çok haklısınız fakat , lpg yi taktırmadan önce böyle bir sorunun varlığından bile haberim yoktu , arabayı aldıktan hemen sonra lpg taktırdım zaten
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dostum sen önce iyi bir Peugeot ustası bul. Sonra sorununu anlat. İlk yapacağın şey boğaz kelebeğini temizletip kalibrasyonunu yaptır. (bu işin ilmini herkez bilmez) pedalında kalibrasyonu olabilir. Zira pedalda tel yok sensörlü ve adaptasyon olmalı. Sonra bir iki gün kullan tekrar git baktır.Bozulmamışsa tamam bozulmuşsa ki bende şuan o aşamadayım. Boğaz kelebeğini değiştirip deneyebilirsin. Dedğim gibi maddi durumdan dolayı gidemiyorum şuanda. Boğaz kelebeği benim aracın 500 tl. Bu arada senin araç yenimi eski kasamı? KAç model?
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şimdi değişen şeyler zaten yaşı itibari ile zamanı gelen kompenentler. (biji,bobin,termostat vs.)
Ben extradan subop takımını değiştirdimki oda şanssızlığım oldu artık.
Birde bu açma kapama zamanını her adam bilmiyor. Ben benim ustaya söylediğimde oda ne demişti. Evet fransız mühendisler arancın motorunu üretirken tüp kullanacak kullancıları dikkat almamışlar. Peugeot ve citroen motorların ateşleme sistemleri tüpe uyumlu değil. Yazılımları hiç değil. Zaten elektronikte başarısız bir firma. Aslında Peugeottan uzak durmak gerek. Yanlışı biz en başta yatık :-)
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ustad benim arac 2004 model , gaz kelebegi adaptasyonunu haftaya yaptircagim insallah su sorundan kurtulurum , dedigin gibi hatayi bastan yaptik ama bu kadar para harcadiktan sonra karsiligini alamazsam daha kotu:)
pedal kalibrasyonu nuda ilk defa duydum onuda ustaya soyleyeyim anlayabilirse tabi |
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Daha bu araçta duyacağın o kadar fazla şey varki :-)
Pedalın pozisyonunu kelebeğe tanıtıyorsun böyle birşeydi.Ama hangi koşullarda yapılıyor onu bilmiyorum. Araştırmak gerekir.
Ben araştırırken Fransız sitelerinden araştırıp çevirici ile Türkçeye çevirttiriyorum. Daha sağlıklı bilgiler çıkıyor oradan. Mesela otomatik aracımla ilgili sorun olarak söylenen şeyin ( Devir okuma sensörü) değiştirelim dediler. Aslında tölerans içinde olduğunu ve normal olduğunu öğrendim. Türkiyedeki hiç bir sitede bulamayacağın bilgi birikimlerine erişebilirsin.
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Vallahi gozum korkmadi degil , bakalim bu gaz kelebegi adaptasyonu icin iyi bir usta bulabilecekmiyim , olmadi servise gideyim diyorum ama , Allah bilir ne kadar para isterler
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar merhaba;
Ben aracımı umraniyede kalender otoya götürdüm.Şuayip usta diye bir sahibi var. Bu benzin açma kapama hatasından bahsettim ve arıza kodunu söyledim.(P1644 - gaz pedal sensörü artı uçta kısa devre yazıyor) Tabiki oda pc ye takarak gerekli kontrolleri yaptı. Önce sıfır boğaz kelebeği taktı. Sonra gaz pedalı taktı soketleri vs. kontrol etti ama uyarı ikaz lambam sönmedi. Sorunum beyinle veya bu kombinasyon içindeki kablo soketleri ile alakalı olduğunu düşünüyor. Beyinci kontrol edecek ve arızayı gidermeye çalışacaklar. Olay gaz pedalın konumunun tam olarak bilememesi olarak düşünüyor. Tabi Ali'nın aracında arıza lambası yanıyor mu? Hata kodu var mı? bilemiyorum. Belki aynı sorunu yaşıyoruz ama onun aracındaki sorun sadece boğaz kelebeği temizliği ve kalibrasyonuyla düzelir. |
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
Serkan
5. Vites Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Gelişmeleri bekliyoruz Hocam bende merak ettim.
|
|
Ali1905
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ustad benim aracimda Peugeot Planet ' te herhangi bir hata cikmamisti , faka ben bu sefer direk servise goturup orada bilgisayara baglatmayi dusunuyorum , daha sonrada hata kodu cikmazsa bogaz kelebegi temizligi yaptirip kalibrasyon yaptiracagim , sonuclari da buraya yazarim tekrar . Sormak istedigim bu benzin zamanlari hemen yerine geliyor mu acaba yoksa belli bir muddet arbayi benzinde kullanmam mi gerekiyor ? Cunku benim baska yabanci forumlarda da arastirdigima gore Fransiz arabalari ECU duzeltmelerini cok gec yapiyormus, yani 400 km civari benzinde binmek gerekiyormus sanirim
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |