Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Enjektor Puskurtme Zamani Problemi Lutfen Yardim

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33311
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 08:00
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Enjektor Puskurtme Zamani Problemi Lutfen Yardim
Mesajı Yazan: Ali1905
Konu: Enjektor Puskurtme Zamani Problemi Lutfen Yardim
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2014 Saat 23:40
Arkadaslar Herkese Merhaba , arabayi aldigimdan beri icinden cikamadigim bir sorun hakkinda sizlerden yardim bekliyorum , artik son umudum forumdan alacagim bilgiler kaldi

3 ay once 2004 model 96bin km 'de 206 1.4i otomatik bir arac aldim.

Araci aldiktan yaklasik bir hafta sonra asiri yakit yakmasindan dolayi Atiker NanoFast LPG kiti taktirdim.

Ilk depoyu bitirene kadar hersey cok guzeldi , ariza isigi bile yanmadigi icin mutluydum.
Fakat Aracim Full depo ile (32lt ' lik tank yaklasik 27-28 lt gaz aliyor) 200km yol yapti ve gaz bitti.

Aracim o zamanki lpg fiyati ile km ' ye 39 kurus yakiyordu su anki fiyatlarla 43 - 43 kurus yakiyor

O zamandan beri yasadigim hikayeme ve harcadigim paralara karsilik islemlere gelince 

Ilk 4 depoyu bitirdikten sonra LPG ' yi taktirdigm yere goturdum , oradaki usta bana aracin benzin Enjeksiyon milisaniyelerinin cok yuksek oldugunu aracin bu nedenle benzinde cok yaktigini ve buna bagli olarak LPG yi de cok yakacagini soylediler , Aracin benzin enjektor milisaniyeleri 4.5 ile 4.8 ms arasinda degisiyor , ustalar bunun 3.0 ile 3.2 arasinda olmasi gerektigini soylediler ve beni motor testciye gonderdiler.

Gittigim motor testcideki usta arabayi cihaza bagladi ve ust oksijen sensorunun arizali oldugunu, ilk once temizleme yoluna gidelim duzelmezse degistiririz ve puskurtme zamanlari duser arac duzelir dedi.

Bende bunun ustune Bosch 'tan aracim icin uygun olan Oksijen Sensorunu uygun parca numarisiyla aldim ve usta' nin yolunu tuttum ve bastan asagi komple bir bakim yaptirdim ve baya da para harcadim 

Yaptirdigim islemler.

- Motor Yagi ve tum filtreler
- Triger Seti
- Devirdaim
- V Kayisi
- Antifiriz
- Sanziman yagi sitedeki prosedurlere uygun olarak 1bin km ara ile 2 kere degisti
- Direksiyon Yagi
- Arka teker bilyasi
- Komple on duzen sifirlandi
- komple diskler balatalar sifirlandi
- Ust MAnifold daki Oksijen Sensoru degisti
- bogaz kelebegi temizlendi ( Kalibrasyon yapilmadi)
- Maf Sensoru temizlendi
- 2 kere subap ayari yapildi 
- Ust kapak contasi degisti
- Fren Musuru degisti


Bu islemlerin tamami yapildiktan sonra , sitedeki ECU Reset konusunda yazildigi gibi 3 dakika kuralina uyularak kutup baslarini sokup ECU reset yaptim ve arabayi yaklasik 200km benzinde kullandim, sonunda tekrar lpg ciye gittigim zaman Benzin enjeksiyon surelerinin 4.4 ms oldugunu gorunce resmen kafayi yeme noktasina geldim. 

Usta otomatik kalibrasyonla lpg yi tekrar formatlayip yukledi bu seferde LPG Nozullari buyuk uyarisi verdi , gittim aradim buldum 1.5mm nozul taktik ayar yaptik . Usta ayarda haritasinin mukemmel oldugunu fakat enjeksiyon surelerinin yinede yuksek oldugu icin yine cok yakacagini soyledi 

Ve nitekim su anda aracim sehir icinde daha da fazla yakmaya basladi 180km yi gecmiyor sehir icinde 
yani yaklasik olarak 42 43 kurus yakiyor kilometreye

Arkadaslar sonuc olarak bu benzin enjeksiyon sureleri baska ne gibi bir sebepten dolayi 4.3 4.6 ms gibi yukselir ne yaptiysam normale donduremedim lutfen yardim edin

Simdiden tesekkur ediyorum





Cevaplar:
Mesajı Yazan: Mesut48
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 01:02
Arkadaşım şehir neresi ?

-------------
__B0DRUMLU__


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 09:16
Merhaba;
Bu sorun bendede var. 2006 307SW.
Şuan için param yok. Ama şöyle bir yol izleyeceğim.
1. Önce aracın beynine yeniden yazılım yükleteceğim.
2. Gaz kelebeği kalibrasyonu yaptıracağım. ( aslında yapıldı ve bir ik gün düzeldi yeniden oldu.)
3. Benim aracımda zaman zaman gaz pedal sensörü artı uçta kısa devre hatası veriyor. Bundan dolayı eğer kalibrasyondan düzelmez ise gaz pedalını yine düzelmezse boğaz kelebeğini değiştireceğim. (gaz pedalım sensörlü.)
 
 
 


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 12:45
Orjinalini yazan: Mesut48 Mesut48 Yazdı:

Arkadaşım şehir neresi ?

Gaziantep hocam


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 12:47
Orjinalini yazan: slhyldz slhyldz Yazdı:

Merhaba;
Bu sorun bendede var. 2006 307SW.

Şuan için param yok. Ama şöyle bir yol izleyeceğim.

1. Önce aracın beynine yeniden yazılım yükleteceğim.

2. Gaz kelebeği kalibrasyonu yaptıracağım. ( aslında yapıldı ve bir ik gün düzeldi yeniden oldu.)

3. Benim aracımda zaman zaman gaz pedal sensörü artı uçta kısa devre hatası veriyor. Bundan dolayı eğer kalibrasyondan düzelmez ise gaz pedalını yine düzelmezse boğaz kelebeğini değiştireceğim. (gaz pedalım sensörlü.)

 

 



 


Hocam sizin aracinizda da mi enjeksiyon puskurtme zamanlari yuksek?
Birde bogaz kelebegi kalibrasyonu sonrasi duzeldi demissiniz kaca dusmustu zamanlar?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 13:44
Hocam bende yaklaşık 5-6 ay önce lpg'li araca geçtim, bir kaç iş bilmez ustanın yüzünden kendi ayarımı kendim yapmaya karar verdim, bağlantı kablosunu aldım, yerli yabancı bir sürü forum karıştırdım, sayfalarca yorumlar okudum ama hiç birinde benzin enjeksiyon süresinin yakıta etki ettiğini duymadım, benim benzin enjeksiyon sürem 3.8, 3.9 civarında, yakıtım İstanbul şehir içi kısa mesafe dur kalk 40 kuruş, İstanbul şehir içi uzun mesefa normal trafik 30 kuruş şehir dışı 25 kuruş. Araç imzadaki araç.

Size tavsiyem bujilerinizi kontrol ettirin orjinal değilse yeni olsa bile değiştirin, ateşleme bobinini kontrol ettirin, lpg'de hem sağlıklı çalışması için hemde yakıt tasarrufu için ateşleme sistemi çok önemli


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 14:06
Evet benim açma kapama zamanıda 5 civarı çıkmıştı. Ben zaten gaz ayarına gitmeden önce satın aldığım araca 2000 tl bayıldım.
Yağı suyu filtreleri Buji Ateşleme bobini termostadı subap takımı ve bütün parçaları orjinal peugeot parçaları. Hava filtreside dahil kullandım.
Gazcı ayar yapmadan geri yolladı beni. Neyse kalibrasyon yaptırdım ve tekrar gazcıya gittim. Süre bu defa 2,5 3 civarı çıkmıştı ve adam hah tamam düzelmiş dedi ve ayarlarımı yaptı. Eve geldim ertesi gün hiç yanmayan motor arıza lambam yandı ve ekrana Antiplusıon Fault hatasını yazdı. TEkrar gittim gazcıya dedi ayar yine bozulmuş. Dahada gitmedim sonra zaten paramda yok şuan.
İlk mesajımdada belirttiğim gibi önce ustamı değiştireceğim.Sadece Peugeot bakan bir servis bulup yeniden kalibrasyon yaptıracağım olmadı kelebeği veya gaz pedalını değiştireceğim. Vs...( İlk mesajdada belirttiğim gibi gaz pedal sensör arızası veriyor)
Yakıt olarakta benim araç 100 tl lik yakıt ile ortalama hızım 43 km. 320 km yol gidiyorum. Artık içinde sabahları benzinle çalışma zamanıda var. Uzun yolda arkadaşın dedği gibi 0,25 kruşlarıda göremiyorum. Ortalama 0,32 kuruş yakıyor aracım. Pek dur kalk trifiğinede girmem. Trafikte yola çıkmam pek. Yakıt lt 2,95 aygaz


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 14:49
Unutmadan ben LPG'yi 2.72 TL'den alıyorum, piyasada 3 TL'yi geçen fiyatlarda var ona göre hesap yapmak gerekir aslında.


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 19:54
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Hocam bende yaklaşık 5-6 ay önce lpg'li araca geçtim, bir kaç iş bilmez ustanın yüzünden kendi ayarımı kendim yapmaya karar verdim, bağlantı kablosunu aldım, yerli yabancı bir sürü forum karıştırdım, sayfalarca yorumlar okudum ama hiç birinde benzin enjeksiyon süresinin yakıta etki ettiğini duymadım, benim benzin enjeksiyon sürem 3.8, 3.9 civarında, yakıtım İstanbul şehir içi kısa mesafe dur kalk 40 kuruş, İstanbul şehir içi uzun mesefa normal trafik 30 kuruş şehir dışı 25 kuruş. Araç imzadaki araç.

Size tavsiyem bujilerinizi kontrol ettirin orjinal değilse yeni olsa bile değiştirin, ateşleme bobinini kontrol ettirin, lpg'de hem sağlıklı çalışması için hemde yakıt tasarrufu için ateşleme sistemi çok önemli

Ustad , benzin enjeksiyon sureleriyle dogrudan oranitili olmasi soyle, LPG ECU' su arabanin benzin ECU'su nu kopyalayarark veyahut baska bir deyisle taklit ederek parametreleri belirliyor, mesela otomatik adaptasyon yaptigimiz zaman eger benzin enjeksiyn sureleriniz yuksekse dogal olarak lpg 'de kendisini ona gore ayarlayacagi icin araciniz benzinde oldugu gibi lpg de de yuksek yakacaktir

Tabi imkan olsa tum parametreleri yol testi yaprak kendimiz ayarlasak cok daha iyi olur sizin yaptiginiz gibi,

bu arada bujileri bosch buji ile degistirmistim , atesleme bobinini de kontrol ettireyim tavsiyeniz uzerine


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 19:56
Orjinalini yazan: slhyldz slhyldz Yazdı:

Evet benim açma kapama zamanıda 5 civarı çıkmıştı. Ben zaten gaz ayarına gitmeden önce satın aldığım araca 2000 tl bayıldım.
Yağı suyu filtreleri Buji Ateşleme bobini termostadı subap takımı ve bütün parçaları orjinal peugeot parçaları. Hava filtreside dahil kullandım.
Gazcı ayar yapmadan geri yolladı beni. Neyse kalibrasyon yaptırdım ve tekrar gazcıya gittim. Süre bu defa 2,5 3 civarı çıkmıştı ve adam hah tamam düzelmiş dedi ve ayarlarımı yaptı. Eve geldim ertesi gün hiç yanmayan motor arıza lambam yandı ve ekrana Antiplusıon Fault hatasını yazdı. TEkrar gittim gazcıya dedi ayar yine bozulmuş. Dahada gitmedim sonra zaten paramda yok şuan.
İlk mesajımdada belirttiğim gibi önce ustamı değiştireceğim.Sadece Peugeot bakan bir servis bulup yeniden kalibrasyon yaptıracağım olmadı kelebeği veya gaz pedalını değiştireceğim. Vs...( İlk mesajdada belirttiğim gibi gaz pedal sensör arızası veriyor)
Yakıt olarakta benim araç 100 tl lik yakıt ile ortalama hızım 43 km. 320 km yol gidiyorum. Artık içinde sabahları benzinle çalışma zamanıda var. Uzun yolda arkadaşın dedği gibi 0,25 kruşlarıda göremiyorum. Ortalama 0,32 kuruş yakıyor aracım. Pek dur kalk trifiğinede girmem. Trafikte yola çıkmam pek. Yakıt lt 2,95 aygaz

Ustad biz seninle ayni sorunu yasiyoruz , bende cok fazla para harcadim , aslina bakarsan benimde aklima gelmisti acaba kalibrasyon yaptirsam duzelirmi diye , eger kalibrasyon yaptirinca duzelirse hemen bende bir deneyeyim , sen kalibrasyondan baska birsey yaptirmismiydin enjeksiyon zamanlarin 2.5 ile 3.0 arasina dustugu zaman ? Detayli soruyorm kus bakma :) cunku en ufak bir ayrinti bile onem arz eder oldu


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 23:50
Neredeyse her şeyi değiştirmişsiniz. Keşke şu problemi tüpe girmeden önce çözseydiniz. Şimdi bir de o dert. Ustalar zaten kulağıyla dinlemez, bir de LPG sisteminde ararlar sorunu.

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 02:26
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Neredeyse her şeyi değiştirmişsiniz. Keşke şu problemi tüpe girmeden önce çözseydiniz. Şimdi bir de o dert. Ustalar zaten kulağıyla dinlemez, bir de LPG sisteminde ararlar sorunu.

çok haklısınız fakat , lpg yi taktırmadan önce böyle bir sorunun varlığından bile haberim yoktu ,  arabayı aldıktan hemen sonra lpg taktırdım zaten 


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 13:14
Dostum sen önce iyi bir Peugeot ustası bul. Sonra sorununu anlat. İlk yapacağın şey boğaz kelebeğini temizletip kalibrasyonunu yaptır. (bu işin ilmini herkez bilmez) pedalında kalibrasyonu olabilir. Zira pedalda tel yok sensörlü ve adaptasyon olmalı. Sonra bir iki gün kullan tekrar git baktır.Bozulmamışsa tamam bozulmuşsa ki bende şuan o aşamadayım. Boğaz kelebeğini değiştirip deneyebilirsin. Dedğim gibi maddi durumdan dolayı gidemiyorum şuanda. Boğaz kelebeği benim aracın 500 tl. Bu arada senin araç yenimi eski kasamı? KAç model?

-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 13:22
Şimdi değişen şeyler zaten yaşı itibari ile zamanı gelen kompenentler. (biji,bobin,termostat vs.)
Ben extradan subop takımını değiştirdimki oda şanssızlığım oldu artık.
Birde bu açma kapama zamanını her adam bilmiyor. Ben benim ustaya söylediğimde oda ne demişti. Evet fransız mühendisler arancın motorunu üretirken tüp kullanacak kullancıları dikkat almamışlar. Peugeot ve citroen motorların ateşleme sistemleri tüpe uyumlu değil. Yazılımları hiç değil. Zaten elektronikte başarısız bir firma. Aslında Peugeottan uzak durmak gerek. Yanlışı biz en başta yatık :-)


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 14:16
ustad benim arac 2004 model , gaz kelebegi adaptasyonunu haftaya yaptircagim insallah su sorundan kurtulurum , dedigin gibi hatayi bastan yaptik ama bu kadar para harcadiktan sonra karsiligini alamazsam daha kotu:)
pedal kalibrasyonu nuda ilk defa duydum onuda ustaya soyleyeyim anlayabilirse tabi


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 14:44
Daha bu araçta duyacağın o kadar fazla şey varki :-)
Pedalın pozisyonunu kelebeğe tanıtıyorsun böyle birşeydi.Ama hangi koşullarda yapılıyor onu bilmiyorum. Araştırmak gerekir.
Ben araştırırken Fransız sitelerinden araştırıp çevirici ile Türkçeye çevirttiriyorum. Daha sağlıklı bilgiler çıkıyor oradan. Mesela otomatik aracımla ilgili sorun olarak söylenen şeyin ( Devir okuma sensörü) değiştirelim dediler. Aslında tölerans içinde olduğunu ve normal olduğunu öğrendim. Türkiyedeki hiç bir sitede bulamayacağın bilgi birikimlerine erişebilirsin.


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 18:55
Vallahi gozum korkmadi degil , bakalim bu gaz kelebegi adaptasyonu icin iyi bir usta bulabilecekmiyim , olmadi servise gideyim diyorum ama , Allah bilir ne kadar para isterler Shocked


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2014 Saat 10:54
Arkadaşlar merhaba;
Ben aracımı umraniyede kalender otoya götürdüm.Şuayip usta diye bir sahibi var. Bu benzin açma kapama hatasından bahsettim ve arıza kodunu söyledim.(P1644 - gaz pedal sensörü artı uçta kısa devre yazıyor) Tabiki oda pc ye takarak gerekli kontrolleri yaptı. Önce sıfır boğaz kelebeği taktı. Sonra gaz pedalı taktı soketleri vs. kontrol etti ama uyarı ikaz lambam sönmedi. Sorunum beyinle veya bu kombinasyon içindeki kablo soketleri ile alakalı olduğunu düşünüyor. Beyinci kontrol edecek ve arızayı gidermeye çalışacaklar. Olay gaz pedalın konumunun tam olarak bilememesi olarak düşünüyor. 
Tabi Ali'nın aracında arıza lambası yanıyor mu? Hata kodu var mı? bilemiyorum. Belki aynı sorunu yaşıyoruz ama onun aracındaki sorun sadece boğaz kelebeği temizliği ve kalibrasyonuyla düzelir.



-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2014 Saat 11:38
Gelişmeleri bekliyoruz Hocam bende merak ettim.


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2014 Saat 13:48
Orjinalini yazan: slhyldz slhyldz Yazdı:

Arkadaşlar merhaba;
Ben aracımı umraniyede kalender otoya götürdüm.Şuayip usta diye bir sahibi var. Bu benzin açma kapama hatasından bahsettim ve arıza kodunu söyledim.(P1644 - gaz pedal sensörü artı uçta kısa devre yazıyor) Tabiki oda pc ye takarak gerekli kontrolleri yaptı. Önce sıfır boğaz kelebeği taktı. Sonra gaz pedalı taktı soketleri vs. kontrol etti ama uyarı ikaz lambam sönmedi. Sorunum beyinle veya bu kombinasyon içindeki kablo soketleri ile alakalı olduğunu düşünüyor. Beyinci kontrol edecek ve arızayı gidermeye çalışacaklar. Olay gaz pedalın konumunun tam olarak bilememesi olarak düşünüyor. 
Tabi Ali'nın aracında arıza lambası yanıyor mu? Hata kodu var mı? bilemiyorum. Belki aynı sorunu yaşıyoruz ama onun aracındaki sorun sadece boğaz kelebeği temizliği ve kalibrasyonuyla düzelir.


Ustad benim aracimda Peugeot Planet ' te herhangi bir hata cikmamisti , faka ben bu sefer direk servise goturup orada bilgisayara baglatmayi dusunuyorum , daha sonrada hata kodu cikmazsa bogaz kelebegi temizligi yaptirip kalibrasyon yaptiracagim , sonuclari da buraya yazarim tekrar . 

Sormak istedigim bu benzin zamanlari hemen yerine geliyor mu acaba yoksa belli bir muddet arbayi benzinde kullanmam mi gerekiyor ?

Cunku benim baska yabanci forumlarda da arastirdigima gore Fransiz arabalari ECU duzeltmelerini cok gec yapiyormus, yani 400 km civari benzinde binmek gerekiyormus sanirim 


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2014 Saat 10:55

Evet olabilir.Belli bir süre benzinle gitmen gerekir ama ne kadar bilmiyorum. Benim araç gazda kullanırken 80-100 arası hızda anlık tüketimi 7 lt.nin altına düşüremiyordum.Aracı iki üç gündür yaklaşık 100-150 km dir benzinde kullanıyorum. Cuma günü aynı hızlarda ortalama 5,4 lere kadar düştü. 80 de bastım 120 de bastım. Bu şekilde dudullu sabiha gökçen arası. ortalam 5,4 lt yakıt tüketti.

Benzinde Km de 0, 27 kuruş yaktı. ( 5 tl * 5,4 lt.) Normalde aracım 0,32 kuruş yakıyor. İlave olarak aracın şanzımanı daha verimli çalışmaya başladı. Gazda kullanırken 1. vitesten 2. vitese geçerken çok düşük hızda (2.vitese geçsemmi geçmesemmi hızında) vuruntu yapıyordu. Şimdi 1 saat dur kalk yaptım tık demedi. Demekki gazdan dolayı haberleşme hataları vb. yaşıyordu.
Yani aracım gazda daha fazla yakıyor. Ben şuanda aracımı sattım ve bundan sonraki süreçleri yeni sahibi bilecek.Ben takip edemeyeceğim. Zira sahibine butun süreci anlattım.
Ama şu bir gerçek bu araba gazı kabul etmiyor. Ediyorsada bir zamana kadar tahammül ediyor. :-)
 


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: memor06
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2014 Saat 18:04
üstad muhtemelen sorunun çözümü
 
1-oksijen sensörü orijinal değil ( bocsh üniversal )sıkıntı yaratıyor söktüğün sensörün çıkmasını al dene
2- lpg malesef arabanın orijinal ecu suna zarar veriyor ,lamda bilgisinin giriş yerinde bişeylere zarar veriyor artık bu direnç mi kondasatörmü, diyot mu bilemem ama ist. beyinci bana aynen bunu söyledi öncelikle beyin ve oksijen sensöründe yoğunlaş , ben NTK japan marka oksijen sensörünü temizledim benzin ms süresi 3,20 idi , ve araba uçak gibiydi ve tekrar söktüm biraz daha temizleyeyim derken sensörün içindeki porseleni kırdım ve tekrar arabaya takınca araba hır hır eksozdan duman atmaya başladı , sonra bosch marka hego aldım üniversal ama ne yaptıysam 4 ms nin altına düşüremedim zamanı ayrıca soğukken seri olmuyor araç beyindede arıza göstermiyor yani istanbuldaki beyincinin dediği doğru gibi ,
 
OKSİJEN SÖNSÖRÜ BEYİN GİRİŞİ ZARAR GÖRMÜŞ
 
 
 


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2014 Saat 08:12
[QUOTE=memor06] üstad muhtemelen sorunun çözümü
 
1-oksijen sensörü orijinal değil ( bocsh üniversal )sıkıntı yaratıyor söktüğün sensörün çıkmasını al dene
2- lpg malesef arabanın orijinal ecu suna zarar veriyor ,lamda bilgisinin giriş yerinde bişeylere zarar veriyor artık bu direnç mi kondasatörmü, diyot mu bilemem ama ist. beyinci bana aynen bunu söyledi öncelikle beyin ve oksijen sensöründe yoğunlaş , ben NTK japan marka oksijen sensörünü temizledim benzin ms süresi 3,20 idi , ve araba uçak gibiydi ve tekrar söktüm biraz daha temizleyeyim derken sensörün içindeki porseleni kırdım ve tekrar arabaya takınca araba hır hır eksozdan duman atmaya başladı , sonra bosch marka hego aldım üniversal ama ne yaptıysam 4 ms nin altına düşüremedim zamanı ayrıca soğukken seri olmuyor araç beyindede arıza göstermiyor yani istanbuldaki beyincinin dediği doğru gibi ,
 
OKSİJEN SÖNSÖRÜ BEYİN GİRİŞİ ZARAR GÖRMÜŞ
 
 
 
/QUOTE]
 
 
Merhaba;
Evet beyinde sıkıntı olabilir. Benim araçtada herşeyi denemiştik en son beyinden olduğu kesinleşmişti.Satmasaydım beyincide bulmuştum ve yaptıracaktım ama kısmet sattım aracı. Peugeot ve citroen kullananlara önerim aracınıza gaz taktırmayın. Bu araçlara taktıracağınız sistem en az 1500-2000 tl (işletme dahil iyi bir sistem) Sonraki süreçlerde harcadığınız para, zaman kaybı ve sıkıntı edeceğiniz tasarrufa değmiyor. Hatta fazlasını alıp götürüyor.
Aman bu araçlar için gazdan uzak durun...


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2014 Saat 19:43
ustad ilgin icin tesekkurler en son cara olarak ecu reset yapip arabaya 400km benzinde bindim gittim lpg sercisine  benzin ms degerli 5.0 , hicbisey degismemis, en son care olarak bir tane beyin buldum beyincide onu arabaya takip gidip denemek istiyorum , birde lpg ci deki usta motor suyu sicaklik sensorundende yapar onuda bir dene dedi sizce olur mu?


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2014 Saat 16:06
Orjinalini yazan: Ali1905 Ali1905 Yazdı:

ustad ilgin icin tesekkurler en son cara olarak ecu reset yapip arabaya 400km benzinde bindim gittim lpg sercisine  benzin ms degerli 5.0 , hicbisey degismemis, en son care olarak bir tane beyin buldum beyincide onu arabaya takip gidip denemek istiyorum , birde lpg ci deki usta motor suyu sicaklik sensorundende yapar onuda bir dene dedi sizce olur mu?
Son durum nedir ? NE yatınız?

-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: Necati
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2020 Saat 12:31
problemi çözebildiniz mi 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net