|
307 otomatik vites sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 123> |
Yazar | |
kimyaci58
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kimyaci58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 03 Eylül 2013 Saat 11:40 |
Arkadaşlar şöyle bir sıkıntım var. 2004 model peugeot 307 bva aracım var. Bundan 6 ay önce klasik otomatik vites hatası alıyordum ve 2 adet selenoid ile yağ değişimi yapılarak bu sorunum giderildi. 6 aydırda aracımı sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum. Geçen hafta aracımı bu bakımdan sonra ilkdefa uzun yolda kullandım arabamı. Yaklaşık 200 km kadar 110-120 km/sa hızlarda giderken araç kendini birden 3. vitese aldı. Ama herhangi bir hata vermedi. Bir vuruntu falan yapmadı. Yani şanzıman kendini korumaya alıp ekranda "automatic gear fault" yazısı falan çıkmadı. Sadece yüksek devirde 3. viteste gidiyordum. Sonra biraz daha gaza bastım ve 5000-5500 devirde araç 4. vitese geçti. Biraz ayağımı gazdan çekice geri hemen 3. vitese geçiş yaptı. Bu arada manuel kullanımı deneyeyim dedim ama kolu manuele çekmeme rağmen ekrandaki D yazısı gitmedi ve manuel olarak kullanamadım aracı. Bende aracı kar moduna aldım. Kar moduna alınca vites geçişleri normale döndü. Yine 2500-3000 devirlerde vites değiştirmeye başladı. Yaklaşık 1600 km kullandım aracı ve bu sıkıntıyı da yol boyu yaşadım. Ama dediğim gibi "automatic gear fault" hatası almıyorum. Şanzıman kendini 3. vitese alıp korumaya almıyor. Vites geçişlerini yapıyor ama çok yüksek devirlerde yapıyor. Aracı döndüğümde bilgisayara bağlattım ve şanzıman ve selenoidlerle ilgili herhangi bir hata kodu da almadık. Şuan şehir içinde sıkıntısız kullanıyorum aracı. Ama biliyorum ki uzun yola cıkınca yine 150-200 km sonra bu sıkıntıyı yapacak. Sizce bu neden olabilir? Ne yapmalıyım?
|
|
Peugeot 307 XT
|
|
serhat79
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
selamlar öncelikle sorununuzun kökenine inmek lazım şöyleki ,
Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır. 1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanıyor. 2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin (Selonoid valf) yağ kaçırmasından kaynaklanıyor 3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar. 4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınıyor Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirdiler İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir. şehir içinde sorun olmayacak ancak uzun yolda sorununuz devam edecektir sorunu anlattığınız tüm servisler revizyon hidrolik blok vs diyerek en az 3000 tl nizi gasp etmenin peşinde olacaklardır çözüm şöyle olmalıdır şanzımanın arka kısmında radyatörden gelen bir soğutma ünitesi var içinden hem şanzıman yağı hemde radyatörün suyu vardır görevi yağı soğutmaktır bu soğutucu sküçük kaldığından soğutamıyor ve sorunlar başgösteriyor sonra mühendisler uyanıyorlar ve makyajlı kasalarda düzeltiyorlar ama bizim arabalarda düzeltmiyorlar biz bu elemanın büyüğünü alıp montaj edeceğiz ve sorunumuz kalmayacaktır yağ soğutucunın kodu 2275.59 + 2275.64 ise bağlantı vidası kalın olduğu için eski bağlantı vidası olmuyor türkiyede an itibarı ile istanbul ve diğer illerde dahil yok fransadan sipariş ediliyor 600 tl civarında eğer 2006 üstü çıkma parçacıda bulursanız hemen alın derim sivastasınız eğer kocaeli civarında olsaydınız yardımcı olurdum kolay gelsin |
|
kimyaci58
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kimyaci58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Serhat bey ilginize tesekkür ederim. Sizde böyle bir sorunla karşılaştınız mı acaba ve çözüme bu şekilde mi ulaştınız? Eğer bu kesin çözümse hemen siparişi vermek lazım.
|
|
Peugeot 307 XT
|
|
serhat79
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
zaten sorunu birebir yaşadığım için yazdım araştırmalarım sonunda bu sonuca vardım peugeot servisine gittiğimde adamın direk dediği rakam daha arabaya binmeden hemen 2250 tl demesi bende adamla kavga etmeden çıktım oradan araştırmaya daldım çünkü ezbere iş yapan insalara sinir oluyorum forumu çok gezdim çok ustayla konustum birebir gözlemledim sonuç bu çıkıyor ben siparişi verdim 6 gün önce bekliyorum 15 günde anca gelir dediler kimsenin getirmeye stokta tutmaya niyetleri yok çünkü revizyon vs vs daha çok para kaldırıyor adamlar şu anda gelmesini bekliyorum acil bir durumunuz yok sanırım bekleyin benimki bir takılsın sonucu sizinle paylaşırım
değiştirilecek olan parça bu
takılacak yeri de burası
|
|
kimyaci58
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kimyaci58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Tamam Serhat Bey. Sizin sonucu bekleyeyim, bu arada da araştırmaya devam edeyim. İnşallah dediğiniz gibi olurda hepimiz kurtuluruz bu hatadan.
|
|
Peugeot 307 XT
|
|
serhat79
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
inşallah üstad inşallah ikimizin aracıda aynı 2004 xt tüplü bende olan hataları size yazayım aklınızda bulunsun mesela araba soğuk iken çalıştırdıktan sonra bir kere dahi olsun parktan çıkaramadıysanız fren müşürünü değiştirin çünkü otobanda sorun oluşturmakta 1 kere yolda kaldım 20 tl için bilginiz olsun direksiyonun altında soketli.. yada yolda giderken benzin olduğu halde benzin ışığı yakıyorsa bir süre sonra sanki benzin yokmuş gibi otobanda stop ettirirse arabayı ( ki çok sakat ) beyin benzin yok gibi algılıyor çözümü psa modül ( 150 tl ) tüpçüler takıyor ikinci alternatif benim yaptığım depoyu hep % 50 nin üstünde tutmak.. |
|
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..
|
|
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
faydalı bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
araçlarımızı severek kullanıyoruz ama AL4 şanzımandaki sıkıntılar hakikaten insanın keyfini kaçırıyor.
|
|
seduray
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2013 Konum: MANİSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sipariş ettiğiniz parçayı takabildiniz mi ? sonuc ne oldu ...
|
|
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)
|
|
serhat79
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhabalar sipariş ettiğimiz parça geldi taktırdık harareti 90 c çıkartıp sonuçlara baktık 2,6 bar basınçta yağ sağlıyor zaten set değeri 2,7 selenoid istenen değeri sağladığını gördük ok aracı teslim aldım dur kalk yapmaya başladığımda devir göstergesi birden fırlayıp vitese şiddetli vuruntu yapıp hatayı verdirmeye başladı bende sinirlenip geri götürüp bıraktım adamın şanzımanda ellemediği yer kalmadı indirdi şanzımanı balataları değiştirdi 7+7 14 balata adam akıllı soğutma yapamadığından balatalar yanmış simsiyah olmuş değiştirdi yok keçelerden yağ kaçırıyor yok conta takımı değişti şanzıman açılmışken yağ filtresini değişti radyötörün tıkalı olduğunu idda edip onu bile değiştirdi değiştide değişti neyse topladı dedik herhalde şimdi olur aldık arabayı uzun yola çıktık araba tam düzeldi derken 150 200 km geçti geçmedi ne zaman yokuşa gelsek araba 3 vitesten yukarı çıkmıyor triptonik e çevirince vites numarasını göstermeyip d de kalıyordu 90 la gitmeme rağmen devir 5000 lere çıkıyorduki normal değil stop edip çalıştırınca normale dönüyordu aldım arabayı götürdüm adama bağladı bilgisayara şu hatayı veriyor devir vitesi ayarlayamama gibi bişey ee ne olacak şimdi diyorum herşeyini değiştirdin ısrarla selenoid i değiştirmiyor sorun yok iste görüyorsun 2,6 veriyor diyor yolda giderkende o basıncı vermesi gerekiyor sadece liftte değil yada beyne tanıtmasınımı bilmiyor en sonunda benim başımı belaya sokacak durup dururken diyorki beyni değiştirecez ne zaman yokuşa gelsem yada çok dur kalk yapsam aynı sorun oluyor araba parası verecez neredeyse şanzımana kan emicilerin eline düşmemek dileğiyle başka bir otomatik şanzımancı bulacaz artık bu arada 3200 tl maloldu ama hala sorun hallolmadı tamam soğutucu değiştirmek belki ilerideki çıkabilecek sorunları halledebilir ama şu anki sorun bitmiyor 0 şanzıman alıp taksamıydım acaba
|
|
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..
|
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
adam kafasına gore teshıs koyup resmen paraları yontmus hocam gecmıs olsun. selenoıdlerı degıstırın guncelletın tekrardan yag olarak ne koydu yada degıstırmı yagını
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
serhat79
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sorma üstad her zaman dediğim gibi benden aldığın her haksız para elbet bir yerden çıkacaktır bu dünyadada çıkar öbür taraftada insanları kandırarak menfaat sağlamak geçici bişeydir asıl önemli olan sonrası çoluktan çocuktan herşeyden misli misli çıkar her neyse şimdi bir tek selenoid değişim işi kaldı bu arada sorunuza cevap olarak şanzıman yağı 3 kere değişti mobil 71141
|
|
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..
|
|
pug55
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Ekim 2013 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba arkadaşlar..aynı sıkıntı bende de var ısınınca vitesi triptoniğe alınca d konumunda kalıyor araç hantallaşıyor..stop edip çalışınca d ye aldığımda araç d de normal gidiyor..ama triptoniğe geçince yine aynı d de kalıyor..sıkıntı nedir fikirlerinizi bekliyorum..saygılar
|
|
ozy_67
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Ekim 2013 Konum: zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba arkadaşlar okudugum kadarıyla benimde benzer bir sorun başıma geldi genelde fren müşüründen kaynaklandığı yazıyor ama emin olmak istiyorum aracımı normal bir şekilde kullandıktan sonra park moduna alıp bıraktım tekrar binip çalıştırdığımda P de kilitlendi ve hiç hareket etmedi bi kaç ustayla görüştüm sert bi şekilde frene basıp vitese vurunca geçti fakat sonra D ye alınca ekranda R veya P de yanıp sönüyor ama normal ilerliyor bu arızadan öncede 1. vitesten 2 ye geçerken vurma yapıyordu nedeni ne olabilir şimdiden teşekkürler.
|
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam 1. sorununuz buyuk ıhtımal fren musuru kılıt frene bastıgınız halde acılmıyo heralde 2. sorununuz ıcın once yag degısımı deneyın degısmedıysenız sonra selenoıd basınclarını olcturun degerler normal degılse selenoıd sıkıntısıda olabılır
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
muratca58
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Nisan 2013 Konum: 1 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı muratca58
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sizi sorununuzun bir benzeride bende var 406 2.0 HDİ BVA model aracım var selenoid valferden dediler bugün deiştirdim fakat valfler deişince aracım kalkışlarda sarsıntılı kalkmaya ve 3. vitesi geçmemeye başladı hiç bir arıza vermiyor makineye bağlatığımda şanzımanda sorun olduğunu söylüyorlar şanımanın tamiri ise 2.500 TL -3.500 TL arasında tutuyor şanzımanı yaptırayım yoksa manuel şanzımanmı taktırayım karar veremedim
|
|
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA 110 HP 250 NM Tork |
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracınız yokusta kalkarken sıkıntılımı gec kavrıyo yada kalkmıyomu denedınızmı hıc
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
Hakank
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Selam arkadaslar.Konu çok eskimeden yazayim dedim.Yaklaşik 2 aydir bende ayni sorunu yaşiyorum.Uzun süren forum ve tamirci arastirmalarimdan sonra bugün işlem yapildi.İki usta direkt bakti ve revize deyip 2500 TL. olur deyip kestirip attilar.Güvenemedim doğrusu. Herkesin yaşadiği gibi ^^D^^ konumunda kendini kitliyor ve devir yükselmesine rağmen hiz 90 km. üzerine çikmiyor ve bağiriyrdu. Kontaği kapatip açinca normale dönüyrdu.Öncelikle fren müşüründe sorun olduğundan en uucuz parça olarak onunla basladik.^^p^^ knumundaki takilmayi hallettik ancak ^^D^^ konumunda kitlenmesi devam ediyordu.Bu arada kitlenmeyi 4. viteste yapiyorsa takk diye bir vuruntu yapip kendini 3. vitese atiyor.3.viteste kaldiği için kalkişlarda oldukça zor oluyrdu.Arkadas vasitasiyla öncesinde peuget yetkili serviste çalişmiş bir usta bulduk şuan kendi işini yapiyor.Durumu şu şekilde izah etti.Revize işine başlamadan önce selenoid valfleri (elektro vana) + yağ + yazilim güncellemesi ile başliyalim dedi.Revize işleminde bu parçalar zaten değişiyor.Enkötü ihtimal yaği bidaha değiştirmemiz gerekir dedi kabul ettim.Bu arada selenoid valfler 2 tipi varmiş eski ve yeni tip olarak.Yeni tip selenoid aldik 2 adet (siyah soketli) ve 4 lt özel mobil yağ aldik.Benden önceki arabanin uyanik sahibi selenoidleri değiştirmeden sadece yazilimi güncelletmiş.İyikide güncelletmiş yazilim ile alakali para vermemiş olduk :)).Bu arada kendisinde ariza tespit bilgisayari olmasina rağmen yazilim güncellemesini elindeki bilgisayar ile yapamiyor.Büyük ihtimal orjinal yazilim olan servise götürüyor.Bu parçalar değiştikten sonra araba yarim gün kullanildi ve herhangi bir sorun kilitlenme yaşanmadi.Ustanin eline sağlik.Yapilan işlemler şu şekilde 2 gün önce fren müşürü 20 TL.- 2 adet selenoid vana (Yeni Tip) 260 TL.- 4 lt. mobil şanziman yaği 100 TL.- İşçilik 200 TL.-Benim yazilim Güncel olduğundan atilmadi onun fiyatida 100 TL. ye sorun halledilmiş oldu.Bu işlemler sonrasinda sorun devam ediyor olsaydi revize işemine geçilecekti ve selenoid vanalar yine kullanilacakti ve ço şükür gerek kalmadi.Umarim sorun yaşayan herkes bu şekilde kurtulur bu automatic gear fault hatasindan.Herkese iyi forumlar...
|
|
foresteng.
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 217 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı foresteng.
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
geçmiş olsun ...
|
|
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara |
|
lesath
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selamlar ilk mesajdaki ile birebir aynı sorunu yaşıyorum. 2003 XT sahibiyim.6 ay kadar önce selenoid ve yag değişimi ile 1 ve 2nci viteslerdeki vuruntu ve gear faul hatasından kurtulduk. Şimdilerde hiç hata vermeden 3ncü viteste kitleniyor manuel de de D harfi takılı kalıyor. Yorumları okudum cok üzüldüm tonlarca paraya ragmen sorunu cozulmeyen arkadaslara.. Yokmudur bunun kesin cozumu? Satim desem alacak olana acırım
|
|
2003 307 XT premium otm.
|
|
Sempatixl
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Mayıs 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Sempatixl
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
2004 model peugeot 307 xt otomatik aracım var. Bundan 3 yıl kadar önce ''Automatic Gear Fault" hatası verdi bulunduğum yerde tek otomatikçi vardı selenoid dedi değiştirdik. 1 yıl önce kadar aracımda hararet sorunu başladı hararet olunca vites geçişlerinde sıkıntı yaşamaya başladım 4000-5000 devirleri buluyordu geçişler uzun yolda kışın sıkıntı yaratmıyordu. Sonraları bu soruna yokuşlarda çekiş kaybı vites geçişlerinde devrin birden kendiliğinden yükselmesi vitesi boşa alma galiba es kaza yokuşta durma zorunda kalırsam geri kaçırma aracın boşa çıkması yani gaza basınca vuruntuyla vitese geçme olmaya başladı. bu şekilde uzun süre bindim kısa mesafe olduğu için çok önemsemedim. son zamanlarda zorlayınca diğer sorunların yanında şanzıman ısınınca Automatic Gear Fault" hatası vermeye başladı.bugün sanayiye gittim hararet sorunun bir müşür taktırarak hallettiler ama deneme sürüşünden sonra motorda ısınma olmamasına rağman şanzımanda bu hatalar fazlasıyla oldu bende otomatikçiye götürdüm vites geçişlerinde kaydırma var dedi o yüzden revizyon dedi tirübün burç selenoid daha birkaç şey işçilik 2700-2800 dedi. Başka otomatikçi sorunu söyleyince soğutmadan bahsetti deneme sürüşü sonrası kaydırma var burç balata dedi şanzıman inecek dedi 2500-3000 arası çıkabilir dedi. sizce ne yapmalıyım izmirde otomatik şanzımancı önerisi olan varmı deneyimlerinize göre haklılarmı. Araba şanzıman ısınınca çok kötü oluyor evimde yüksekte mecbur tırmanmak zorundayım. ilginç bazende yapmayabiliyor yada çok az yapabiliyor bu sorunları. lütfen yardım.
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |