![]() |
|
ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
Doktor ![]() 2. Vites ![]() ![]() DOKTOR Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2009 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2009 Saat 15:21 |
|
Selman kardeş; alakasız bir soru olacak ama neden hep euro ile bu işlemler? TL geçmiyor mu sizin orada? :)
|
||
Doktorlar da modifiye sever... :)
|
||
![]() |
||
SelmanBeber ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009 Konum: kıbrıs- lefkoşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 261 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı SelmanBeber
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hakkatten iyi oldu bu bilgiler.
Haşim usta eklemek isteceğin bişiler varmı...
|
||
3 in 1
FS 156 F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E |
||
![]() |
||
CIHANGIR_DONMEZ ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008 Konum: İSTANBLUE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 519 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı CIHANGIR_DONMEZ
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
master ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
faydalı paylaşımın için teşekkür ederim. |
||
![]() |
||
CIHANGIR_DONMEZ ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008 Konum: İSTANBLUE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 519 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı CIHANGIR_DONMEZ
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Enjekör Nedir?
Elektronik enjektörler mekaniklerin aksine sürekli açılıp kapanarak çalışır. Enjektör açıldığında benzin basıncı ile benzin ince delik veya deliklerden emme manıfoldundan geçen havanın üzerine püskürtülür.Bölece küçük partiküller halindeki yakıt yanma odasına doğru harekete geçer.Enjektörün püskürttüğü benzin miktarı benzin basıncı, meme büyüklüğü ve duty cycle (enjektörun açık kalma süresi) ile doğru orantılıdır.Ayrıca temiz olmayan meme püskürtülen benzin miktarını olumsuz etkileyebilir. Duty Cycle(Enjektörün açık kalma süresi) Nekadar benzin işeneceği sadece benzin basıncıyla değil aynı zamanda enjektörün açık kalma süresiylede ilgilidir, bu süreye biz injectorduty cycle diyoruz. Enjektörün açılıp kapanma süresi milisaniye cinsinden ölçülür.. Enjektörlerin kapasiteresi sürekli açık kaldıkları zamanla belirlenir. Buna %100 duty cycle denir. Eğer bir enjektör %100 duty cycle daysa hiç kapanmıyor sürekli açık kalıyor demektir. Yüksek performans kullanımında enjektörlerin duty cycle değerinin tam gaz durumunda %70 ile %90 arasında olması istenir,başka bir değişle kapasitelerinin %70 ile %90 arasında çalışmaları istenir . Böylece enjektörün aşırı ısınıp tıkanmasına engel olunmuş olur. Enjektörler içerisinden geçen benzin tarafından soğutulur. Sürekli açık kalan enjektör (%100 duty cycle) aşırı ısınabilir buda enjektörünüzün ömrünü kısaltır. Benzin Basıncı Enjektörün püskürdeceği benzin miktarı aynı zamanda benzin basıncıyla doğru orantılıdır. Düşük basınç az benzin püskürtülmesi ve atomizasyonu olumsuz etkiler. Dunyada enjektörlerin püskütrebileceği benzini test ederken herzaman 3 bar benzin basıncı kullanılır. Bu bi dünya standardıdır. Bazen sadece enjektörü büyütmek benzini arttırmak için yeterli olmayabilir. Bu uygulamanın yüksek kapasiteli benzin pompası, yüksek kapasiteli benzin rayı (fuel rail), yüksek kapasiteli benzin hattı, benzin regülatorü gibi parçalarla desteklenmesi gerekmektedir ve bütün bu parçaların bvirbiriyle uyumlu çalışması gerekir. Öneğin yüksek kapasiteli benzin pompası ve büyük enjektör taktınız ama benzin rayınız yeterli akışı sağlmıyorsa bu yaptığınız işlemler hiçbi fayda sağlamayacaktır size. Benzin sistemindeki tum parçaların birbiriyle uyumlu çalışması gerekmektedir. Başka bir değişle tüm parçaları birden yüksek kapasitelileriyle değiştirmelisiniz Akım Tipi ve Kotrol Mekanizmaları Enjektörleri kontrol eden aracın ECUsu yani beyinidir.Enjektörü kontrol eden sistem aracın beyini içerisinde bulunur. Sizin bu beyinin injektörleri nasıl kontrol ettiğini bilmelisinizki ona göre enjektör kullanın. Yanlış akım tipi enjektör zamanlamasının yanlış çalışmasına sebep olur.Böylece enjektörler tam zamanında yani emme valfi açılmadan biraz önce benzin püskürtmesi gerekirken bunu daha erken veya geç yapmasına neden olur. Buda aracın üst devirlerde problem çıkarmasına sebep olur. Enjektörler elektromanyetik kuvvete uyguladıkları dirence göre sınıflandırılır. Bu direnç ohm cinsinden belirtilir.Yüksek dirençli (High impedance) enjektörler 12-16 ohm da çalışırken, Düşük dirençli enjektörler (Low impedance) genellikle 2-5 ohmda çalışır. Enjektör kontrol sistemleri (Injector drivers) genellikleçalışma şekillerine göre 2 tipde olur. Saturated ve Peak&Hold. Saturated tipde kontrol sağlayan sistemler genellikle çoğu arabanın orjinal sistemidir çünki üretim maliyeti düşüktür ve sistem olarak basittir.Bu tip sistem az eletrik tüketir, az ısınır böylece servis ömürleri daha uzundur, fakat tepki süreleri düşüktür. Peak and hold tipde çalışan sistemler, yüksek kapasiteli ve düşük dirençli enjektörlerden oluşur ani ve yüksek voltajla enjektörün çok çabuk açılması sağlanır ve voltaj azaltılarak enjektörün açık kalması sağlanır. Peak & Hold sistemler yüksek ve düşük ohm daki enjektörlerle çalışabilir fakat enjektor yüksek kapasiteli olmalıdır (High flow).Fakat düşük ohm lu enjektörler Saturated tipdeki kontrol sistemleriyle kullanılmamalıdır, yoksa kontrol mekanizması yuksek voltajdan dolayı zarar görebilir. |
||
![]() |
||
master ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aynen dostum. benzinli araçta kelebek temizlemesi de oldukça mühim. KATKIDAN UZAK DURUN derim ben. Düzenleyen master - 24 Temmuz 2009 Saat 19:29 |
||
![]() |
||
Demir ![]() 2. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 02 Nisan 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 546 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Katkıdan daha ziyade bu işin makinalar yardımıyla yaptırman daha randımanlı olacaktır..Binare işlem sonrası gaz kelebeğini temizletirsin...
|
||
![]() |
||
master ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sanırım yanlış anlayan dostlarımız var. Enjektor temizliği amacıyla yapılan Carbon Clean işleminde motor açılmaz, tornavida pense kullanılmaz.
Enjektör fırçayla bezle değil ilaçla temizlenir. |
||
![]() |
||
master ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bana çok iyi bir işlem gibi gelmiyor. Enjektörleri değiştirmek daha işlevsel mazalah motor elinde kalır :) |
||
![]() |
||
CIHANGIR_DONMEZ ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008 Konum: İSTANBLUE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 519 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı CIHANGIR_DONMEZ
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
enjektorlerı temızlerken matkap saldırıp uclarına caplarını buyutsek bır yararı olurmu acaba agzını genısletsek daha ıyı benzın akısı daha guclu bır yanma ve guc alabılırmızyız
|
||
![]() |
||
master ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yakıt hortumları depodan çıkışta sökülüp makiney bağlanır, makinede ilaçlanan yakıt motora gönderilir.
bir miktar düşük, bir miktar yüksek devirde çalıştırılan motor (enjeksiyonlar daki kurum) mis gibi temizlenmiş olur. . Egzozdan çıkan iğrenç renkli sıvı ise psikolojik rahatlama sebebi. Depoyu fulleme mecburiyetin yok. Beniz Disel aracımda böyle en azından. 20 binde 1 yaptırırım. Motorun sesinden yakıtına kadar arabanın kaderini değiştiren bir uygulama. Ortalama masrafı 60-90 lira. (yerine göre) |
||
![]() |
||
SelmanBeber ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009 Konum: kıbrıs- lefkoşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 261 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı SelmanBeber
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
nasıl oluyor bu carbon clean
daha geçen gün benzin şandırası takılı kaldı. servise götürdüm tekrar kodlanması gerekiyormuş.
35 € yaw nedir bu çektiğim ....
|
||
3 in 1
FS 156 F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E |
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben sakın kullanma dememde cokta etkili birşey olmadığını biliyorum. Ben kendi aracımda kullandım bir yararını görmedim
![]() carbon clean i tavsiye ederim. |
||
![]() |
||
master ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kesinlikle kullanma mahfeder !
problem varsa carbon clean yaptır.
sakın kullanma.
|
||
![]() |
||
SelmanBeber ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009 Konum: kıbrıs- lefkoşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 261 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı SelmanBeber
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
VALLA YILBAŞINDA ENJEKSİYONLARIMDAN BİRTANESİ TIKANDI ANA SERVİSİ YAPTI 200 € ALDILAR...
|
||
3 in 1
FS 156 F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E |
||
![]() |
||
haruncoskun ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1504 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı haruncoskun
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bence hiç gerek yok enjeksiyonlar öle hemen tıkanacak dandik bişi değil =) özellikle benzinli arabalarda dizellere göre daha geç sorun cıkarır
![]() |
||
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda
![]() ![]() |
||
![]() |
||
SelmanBeber ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009 Konum: kıbrıs- lefkoşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 261 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı SelmanBeber
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Merhaba Peugeotumu alallı nerdeyse 1,5 yıl oldu ilk defa depoyu full yaptım anlatılmaz bir duygu bu :))) Şimdi enjeksiyonu temizlesin diye enjeksiyon temizleyici dökmek istiyorum depoya hazır depo fullenmişken. Ama bir takım kişiler bunun iyi olmadığını söyledi. Arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var zira depodeki benzin azalıyor :)
|
||
3 in 1
FS 156 F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |