Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Doktor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
DOKTOR

Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2009
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Doktor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ
    Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2009 Saat 15:21
Selman kardeş; alakasız bir soru olacak ama neden hep euro ile bu işlemler? TL geçmiyor mu sizin orada? :)
Doktorlar da modifiye sever... :)
Yukarı Dön
SelmanBeber Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009
Konum: kıbrıs- lefkoşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 261
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı SelmanBeber Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2009 Saat 13:12
hakkatten iyi oldu bu bilgiler.
Haşim usta eklemek isteceğin bişiler varmı...
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E
Yukarı Dön
CIHANGIR_DONMEZ Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008
Konum: İSTANBLUE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 519
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı CIHANGIR_DONMEZ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 21:00
Orjinalini yazan: master master Yazdı:

Orjinalini yazan: CIHANGIR_DONMEZ CIHANGIR_DONMEZ Yazdı:

Enjekör Nedir?



faydalı paylaşımın için teşekkür ederim.
ne demek her zaman faydalı olduysak ne mutlu Wink
Yukarı Dön
master Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı master Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 20:48
Orjinalini yazan: CIHANGIR_DONMEZ CIHANGIR_DONMEZ Yazdı:

Enjekör Nedir?



faydalı paylaşımın için teşekkür ederim.
Yukarı Dön
CIHANGIR_DONMEZ Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008
Konum: İSTANBLUE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 519
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı CIHANGIR_DONMEZ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 19:33
Enjekör Nedir?
Elektronik enjektörler mekaniklerin aksine sürekli açılıp kapanarak çalışır. Enjektör açıldığında benzin basıncı ile benzin ince delik veya deliklerden emme manıfoldundan geçen havanın üzerine püskürtülür.Bölece küçük partiküller halindeki yakıt yanma odasına doğru harekete geçer.Enjektörün püskürttüğü benzin miktarı benzin basıncı, meme büyüklüğü ve duty cycle (enjektörun açık kalma süresi) ile doğru orantılıdır.Ayrıca temiz olmayan meme püskürtülen benzin miktarını olumsuz etkileyebilir.

Duty Cycle(Enjektörün açık kalma süresi)
Nekadar benzin işeneceği sadece benzin basıncıyla değil aynı zamanda enjektörün açık kalma süresiylede ilgilidir, bu süreye biz injectorduty cycle diyoruz.
Enjektörün açılıp kapanma süresi milisaniye cinsinden ölçülür.. Enjektörlerin kapasiteresi sürekli açık kaldıkları zamanla belirlenir. Buna %100 duty cycle denir. Eğer bir enjektör %100 duty cycle daysa hiç kapanmıyor sürekli açık kalıyor demektir. Yüksek performans kullanımında enjektörlerin duty cycle değerinin tam gaz durumunda %70 ile %90 arasında olması istenir,başka bir değişle kapasitelerinin %70 ile %90 arasında çalışmaları istenir . Böylece enjektörün aşırı ısınıp tıkanmasına engel olunmuş olur. Enjektörler içerisinden geçen benzin tarafından soğutulur. Sürekli açık kalan enjektör (%100 duty cycle) aşırı ısınabilir buda enjektörünüzün ömrünü kısaltır.
Benzin Basıncı
Enjektörün püskürdeceği benzin miktarı aynı zamanda benzin basıncıyla doğru orantılıdır. Düşük basınç az benzin püskürtülmesi ve atomizasyonu olumsuz etkiler. Dunyada enjektörlerin püskütrebileceği benzini test ederken herzaman 3 bar benzin basıncı kullanılır. Bu bi dünya standardıdır.
Bazen sadece enjektörü büyütmek benzini arttırmak için yeterli olmayabilir. Bu uygulamanın yüksek kapasiteli benzin pompası, yüksek kapasiteli benzin rayı (fuel rail), yüksek kapasiteli benzin hattı, benzin regülatorü gibi parçalarla desteklenmesi gerekmektedir ve bütün bu parçaların bvirbiriyle uyumlu çalışması gerekir. Öneğin yüksek kapasiteli benzin pompası ve büyük enjektör taktınız ama benzin rayınız yeterli akışı sağlmıyorsa bu yaptığınız işlemler hiçbi fayda sağlamayacaktır size. Benzin sistemindeki tum parçaların birbiriyle uyumlu çalışması gerekmektedir. Başka bir değişle tüm parçaları birden yüksek kapasitelileriyle değiştirmelisiniz
Akım Tipi ve Kotrol Mekanizmaları
Enjektörleri kontrol eden aracın ECUsu yani beyinidir.Enjektörü kontrol eden sistem aracın beyini içerisinde bulunur. Sizin bu beyinin injektörleri nasıl kontrol ettiğini bilmelisinizki ona göre enjektör kullanın. Yanlış akım tipi enjektör zamanlamasının yanlış çalışmasına sebep olur.Böylece enjektörler tam zamanında yani emme valfi açılmadan biraz önce benzin püskürtmesi gerekirken bunu daha erken veya geç yapmasına neden olur. Buda aracın üst devirlerde problem çıkarmasına sebep olur.
Enjektörler elektromanyetik kuvvete uyguladıkları dirence göre sınıflandırılır. Bu direnç ohm cinsinden belirtilir.Yüksek dirençli (High impedance) enjektörler 12-16 ohm da çalışırken, Düşük dirençli enjektörler (Low impedance) genellikle 2-5 ohmda çalışır.
Enjektör kontrol sistemleri (Injector drivers) genellikleçalışma şekillerine göre 2 tipde olur. Saturated ve Peak&Hold. Saturated tipde kontrol sağlayan sistemler genellikle çoğu arabanın orjinal sistemidir çünki üretim maliyeti düşüktür ve sistem olarak basittir.Bu tip sistem az eletrik tüketir, az ısınır böylece servis ömürleri daha uzundur, fakat tepki süreleri düşüktür.
Peak and hold tipde çalışan sistemler, yüksek kapasiteli ve düşük dirençli enjektörlerden oluşur ani ve yüksek voltajla enjektörün çok çabuk açılması sağlanır ve voltaj azaltılarak enjektörün açık kalması sağlanır. Peak & Hold sistemler yüksek ve düşük ohm daki enjektörlerle çalışabilir fakat enjektor yüksek kapasiteli olmalıdır (High flow).Fakat düşük ohm lu enjektörler Saturated tipdeki kontrol sistemleriyle kullanılmamalıdır, yoksa kontrol mekanizması yuksek voltajdan dolayı zarar görebilir.

Yukarı Dön
master Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı master Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 19:29
Orjinalini yazan: Demir Demir Yazdı:

Katkıdan daha ziyade bu işin makinalar yardımıyla yaptırman daha randımanlı olacaktır..Binare işlem sonrası gaz kelebeğini temizletirsin...


aynen dostum. benzinli araçta kelebek temizlemesi de oldukça mühim.
KATKIDAN UZAK DURUN derim ben.


Düzenleyen master - 24 Temmuz 2009 Saat 19:29
Yukarı Dön
Demir Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites


Kayıt Tarihi: 02 Nisan 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Demir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 19:20
Katkıdan daha ziyade bu işin makinalar yardımıyla yaptırman daha randımanlı olacaktır..Binare işlem sonrası gaz kelebeğini temizletirsin...
Yukarı Dön
master Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı master Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 15:21
sanırım yanlış anlayan dostlarımız var. Enjektor temizliği amacıyla yapılan Carbon Clean işleminde motor açılmaz, tornavida pense kullanılmaz.
Enjektör fırçayla bezle değil ilaçla temizlenir.
Yukarı Dön
master Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı master Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 15:17
Orjinalini yazan: CIHANGIR_DONMEZ CIHANGIR_DONMEZ Yazdı:

enjektorlerı temızlerken matkap saldırıp uclarına caplarını buyutsek bır yararı olurmu acaba agzını genısletsek daha ıyı benzın akısı daha guclu bır yanma ve guc alabılırmızyız


bana çok iyi bir işlem gibi gelmiyor.
Enjektörleri değiştirmek daha işlevsel
mazalah motor elinde kalır :)
Yukarı Dön
CIHANGIR_DONMEZ Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008
Konum: İSTANBLUE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 519
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı CIHANGIR_DONMEZ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 15:00
enjektorlerı temızlerken matkap saldırıp uclarına caplarını buyutsek bır yararı olurmu acaba agzını genısletsek daha ıyı benzın akısı daha guclu bır yanma ve guc alabılırmızyız
Yukarı Dön
master Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı master Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 14:43
yakıt hortumları depodan çıkışta sökülüp makiney bağlanır, makinede ilaçlanan yakıt motora gönderilir.
bir miktar düşük, bir miktar yüksek devirde çalıştırılan motor (enjeksiyonlar daki kurum) mis gibi temizlenmiş olur. .
Egzozdan çıkan iğrenç renkli sıvı ise psikolojik rahatlama sebebi.
Depoyu fulleme mecburiyetin yok.
Beniz Disel aracımda böyle en azından.
20 binde 1 yaptırırım.
Motorun sesinden yakıtına kadar arabanın kaderini değiştiren bir uygulama.
Ortalama masrafı 60-90 lira. (yerine göre)
Yukarı Dön
SelmanBeber Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009
Konum: kıbrıs- lefkoşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 261
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı SelmanBeber Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2009 Saat 13:52
nasıl oluyor bu carbon clean
daha geçen gün benzin şandırası takılı kaldı. servise götürdüm tekrar kodlanması gerekiyormuş.
35 € yaw nedir bu çektiğim ....
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Temmuz 2009 Saat 23:59
ben sakın kullanma dememde cokta etkili birşey olmadığını biliyorum. Ben kendi aracımda kullandım bir yararını görmedim Smile

carbon clean i tavsiye ederim.
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
master Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı master Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Temmuz 2009 Saat 22:52
kesinlikle kullanma mahfeder !
 
problem varsa carbon clean yaptır.
 
sakın kullanma.
Yukarı Dön
SelmanBeber Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009
Konum: kıbrıs- lefkoşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 261
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı SelmanBeber Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Temmuz 2009 Saat 21:10
VALLA YILBAŞINDA ENJEKSİYONLARIMDAN BİRTANESİ TIKANDI ANA SERVİSİ YAPTI 200 € ALDILAR...
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E
Yukarı Dön
haruncoskun Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1504
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı haruncoskun Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Temmuz 2009 Saat 21:02
bence hiç gerek yok enjeksiyonlar öle hemen tıkanacak dandik bişi değil =) özellikle benzinli arabalarda dizellere göre daha geç sorun cıkarır Wink
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda



Yukarı Dön
SelmanBeber Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009
Konum: kıbrıs- lefkoşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 261
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı SelmanBeber Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Temmuz 2009 Saat 20:53

Merhaba  Peugeotumu alallı nerdeyse 1,5 yıl oldu ilk defa depoyu full yaptım anlatılmaz bir duygu bu :)))                  Şimdi enjeksiyonu temizlesin diye enjeksiyon temizleyici dökmek istiyorum depoya hazır depo fullenmişken.

Ama bir takım kişiler bunun iyi olmadığını söyledi. Arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var zira depodeki benzin azalıyor :)
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6370 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 420 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 543 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 303 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5055 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 584 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 382 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 624 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 219 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 547 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 753 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2228 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1009 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5539 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4781 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2007 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 507 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2183 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37244 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English