Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=6329
Tarih: 31 Ekim 2025 Saat 10:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ
Mesajı Yazan: SelmanBeber
Konu: ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2009 Saat 20:53

Merhaba  Peugeotumu alallı nerdeyse 1,5 yıl oldu ilk defa depoyu full yaptım anlatılmaz bir duygu bu :)))                  Şimdi enjeksiyonu temizlesin diye enjeksiyon temizleyici dökmek istiyorum depoya hazır depo fullenmişken.

Ama bir takım kişiler bunun iyi olmadığını söyledi. Arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var zira depodeki benzin azalıyor :)


-------------
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E



Cevaplar:
Mesajı Yazan: haruncoskun
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2009 Saat 21:02
bence hiç gerek yok enjeksiyonlar öle hemen tıkanacak dandik bişi değil =) özellikle benzinli arabalarda dizellere göre daha geç sorun cıkarır Wink

-------------
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda





Mesajı Yazan: SelmanBeber
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2009 Saat 21:10
VALLA YILBAŞINDA ENJEKSİYONLARIMDAN BİRTANESİ TIKANDI ANA SERVİSİ YAPTI 200 € ALDILAR...

-------------
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E


Mesajı Yazan: master
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2009 Saat 22:52
kesinlikle kullanma mahfeder !
 
problem varsa carbon clean yaptır.
 
sakın kullanma.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2009 Saat 23:59
ben sakın kullanma dememde cokta etkili birşey olmadığını biliyorum. Ben kendi aracımda kullandım bir yararını görmedim Smile

carbon clean i tavsiye ederim.


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: SelmanBeber
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 13:52
nasıl oluyor bu carbon clean
daha geçen gün benzin şandırası takılı kaldı. servise götürdüm tekrar kodlanması gerekiyormuş.
35 € yaw nedir bu çektiğim ....


-------------
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E


Mesajı Yazan: master
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 14:43
yakıt hortumları depodan çıkışta sökülüp makiney bağlanır, makinede ilaçlanan yakıt motora gönderilir.
bir miktar düşük, bir miktar yüksek devirde çalıştırılan motor (enjeksiyonlar daki kurum) mis gibi temizlenmiş olur. .
Egzozdan çıkan iğrenç renkli sıvı ise psikolojik rahatlama sebebi.
Depoyu fulleme mecburiyetin yok.
Beniz Disel aracımda böyle en azından.
20 binde 1 yaptırırım.
Motorun sesinden yakıtına kadar arabanın kaderini değiştiren bir uygulama.
Ortalama masrafı 60-90 lira. (yerine göre)


Mesajı Yazan: CIHANGIR_DONMEZ
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 15:00
enjektorlerı temızlerken matkap saldırıp uclarına caplarını buyutsek bır yararı olurmu acaba agzını genısletsek daha ıyı benzın akısı daha guclu bır yanma ve guc alabılırmızyız


Mesajı Yazan: master
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 15:17
Orjinalini yazan: CIHANGIR_DONMEZ CIHANGIR_DONMEZ Yazdı:

enjektorlerı temızlerken matkap saldırıp uclarına caplarını buyutsek bır yararı olurmu acaba agzını genısletsek daha ıyı benzın akısı daha guclu bır yanma ve guc alabılırmızyız


bana çok iyi bir işlem gibi gelmiyor.
Enjektörleri değiştirmek daha işlevsel
mazalah motor elinde kalır :)


Mesajı Yazan: master
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 15:21
sanırım yanlış anlayan dostlarımız var. Enjektor temizliği amacıyla yapılan Carbon Clean işleminde motor açılmaz, tornavida pense kullanılmaz.
Enjektör fırçayla bezle değil ilaçla temizlenir.


Mesajı Yazan: Demir
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 19:20
Katkıdan daha ziyade bu işin makinalar yardımıyla yaptırman daha randımanlı olacaktır..Binare işlem sonrası gaz kelebeğini temizletirsin...


Mesajı Yazan: master
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 19:29
Orjinalini yazan: Demir Demir Yazdı:

Katkıdan daha ziyade bu işin makinalar yardımıyla yaptırman daha randımanlı olacaktır..Binare işlem sonrası gaz kelebeğini temizletirsin...


aynen dostum. benzinli araçta kelebek temizlemesi de oldukça mühim.
KATKIDAN UZAK DURUN derim ben.


Mesajı Yazan: CIHANGIR_DONMEZ
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 19:33
Enjekör Nedir?
Elektronik enjektörler mekaniklerin aksine sürekli açılıp kapanarak çalışır. Enjektör açıldığında benzin basıncı ile benzin ince delik veya deliklerden emme manıfoldundan geçen havanın üzerine püskürtülür.Bölece küçük partiküller halindeki yakıt yanma odasına doğru harekete geçer.Enjektörün püskürttüğü benzin miktarı benzin basıncı, meme büyüklüğü ve duty cycle (enjektörun açık kalma süresi) ile doğru orantılıdır.Ayrıca temiz olmayan meme püskürtülen benzin miktarını olumsuz etkileyebilir.

Duty Cycle(Enjektörün açık kalma süresi)
Nekadar benzin işeneceği sadece benzin basıncıyla değil aynı zamanda enjektörün açık kalma süresiylede ilgilidir, bu süreye biz injectorduty cycle diyoruz.
Enjektörün açılıp kapanma süresi milisaniye cinsinden ölçülür.. Enjektörlerin kapasiteresi sürekli açık kaldıkları zamanla belirlenir. Buna %100 duty cycle denir. Eğer bir enjektör %100 duty cycle daysa hiç kapanmıyor sürekli açık kalıyor demektir. Yüksek performans kullanımında enjektörlerin duty cycle değerinin tam gaz durumunda %70 ile %90 arasında olması istenir,başka bir değişle kapasitelerinin %70 ile %90 arasında çalışmaları istenir . Böylece enjektörün aşırı ısınıp tıkanmasına engel olunmuş olur. Enjektörler içerisinden geçen benzin tarafından soğutulur. Sürekli açık kalan enjektör (%100 duty cycle) aşırı ısınabilir buda enjektörünüzün ömrünü kısaltır.
Benzin Basıncı
Enjektörün püskürdeceği benzin miktarı aynı zamanda benzin basıncıyla doğru orantılıdır. Düşük basınç az benzin püskürtülmesi ve atomizasyonu olumsuz etkiler. Dunyada enjektörlerin püskütrebileceği benzini test ederken herzaman 3 bar benzin basıncı kullanılır. Bu bi dünya standardıdır.
Bazen sadece enjektörü büyütmek benzini arttırmak için yeterli olmayabilir. Bu uygulamanın yüksek kapasiteli benzin pompası, yüksek kapasiteli benzin rayı (fuel rail), yüksek kapasiteli benzin hattı, benzin regülatorü gibi parçalarla desteklenmesi gerekmektedir ve bütün bu parçaların bvirbiriyle uyumlu çalışması gerekir. Öneğin yüksek kapasiteli benzin pompası ve büyük enjektör taktınız ama benzin rayınız yeterli akışı sağlmıyorsa bu yaptığınız işlemler hiçbi fayda sağlamayacaktır size. Benzin sistemindeki tum parçaların birbiriyle uyumlu çalışması gerekmektedir. Başka bir değişle tüm parçaları birden yüksek kapasitelileriyle değiştirmelisiniz
Akım Tipi ve Kotrol Mekanizmaları
Enjektörleri kontrol eden aracın ECUsu yani beyinidir.Enjektörü kontrol eden sistem aracın beyini içerisinde bulunur. Sizin bu beyinin injektörleri nasıl kontrol ettiğini bilmelisinizki ona göre enjektör kullanın. Yanlış akım tipi enjektör zamanlamasının yanlış çalışmasına sebep olur.Böylece enjektörler tam zamanında yani emme valfi açılmadan biraz önce benzin püskürtmesi gerekirken bunu daha erken veya geç yapmasına neden olur. Buda aracın üst devirlerde problem çıkarmasına sebep olur.
Enjektörler elektromanyetik kuvvete uyguladıkları dirence göre sınıflandırılır. Bu direnç ohm cinsinden belirtilir.Yüksek dirençli (High impedance) enjektörler 12-16 ohm da çalışırken, Düşük dirençli enjektörler (Low impedance) genellikle 2-5 ohmda çalışır.
Enjektör kontrol sistemleri (Injector drivers) genellikleçalışma şekillerine göre 2 tipde olur. Saturated ve Peak&Hold. Saturated tipde kontrol sağlayan sistemler genellikle çoğu arabanın orjinal sistemidir çünki üretim maliyeti düşüktür ve sistem olarak basittir.Bu tip sistem az eletrik tüketir, az ısınır böylece servis ömürleri daha uzundur, fakat tepki süreleri düşüktür.
Peak and hold tipde çalışan sistemler, yüksek kapasiteli ve düşük dirençli enjektörlerden oluşur ani ve yüksek voltajla enjektörün çok çabuk açılması sağlanır ve voltaj azaltılarak enjektörün açık kalması sağlanır. Peak & Hold sistemler yüksek ve düşük ohm daki enjektörlerle çalışabilir fakat enjektor yüksek kapasiteli olmalıdır (High flow).Fakat düşük ohm lu enjektörler Saturated tipdeki kontrol sistemleriyle kullanılmamalıdır, yoksa kontrol mekanizması yuksek voltajdan dolayı zarar görebilir.



Mesajı Yazan: master
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 20:48
Orjinalini yazan: CIHANGIR_DONMEZ CIHANGIR_DONMEZ Yazdı:

Enjekör Nedir?



faydalı paylaşımın için teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: CIHANGIR_DONMEZ
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2009 Saat 21:00
Orjinalini yazan: master master Yazdı:

Orjinalini yazan: CIHANGIR_DONMEZ CIHANGIR_DONMEZ Yazdı:

Enjekör Nedir?



faydalı paylaşımın için teşekkür ederim.
ne demek her zaman faydalı olduysak ne mutlu Wink


Mesajı Yazan: SelmanBeber
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2009 Saat 13:12
hakkatten iyi oldu bu bilgiler.
Haşim usta eklemek isteceğin bişiler varmı...


-------------
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E


Mesajı Yazan: Doktor
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2009 Saat 15:21
Selman kardeş; alakasız bir soru olacak ama neden hep euro ile bu işlemler? TL geçmiyor mu sizin orada? :)

-------------
Doktorlar da modifiye sever... :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net